سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راه پیشرفت شهر همکاری بیشتر با شهرداری

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 561 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.09.07
 
بسم الله الرحمن الرحيم
سخنراني در نماز وحدت به ميزباني شهرداري
در مسجد جامع2/10/1388
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

راه پیشرفت شهر همکاری بیشتر با شهرداری
ميزبان امروز نماز وحدت شهردار محترم و همه عزيزاني در شهرداري هستند تشكر و قدرداني مي كنم. روش بسيار خوبي را شهردار محترم ارائه كردند خدمات بسيار مهمي انجام گرفته است وقتي پول باشد همه بلدند كار بكنند منتهي هنر آن است كه در بي پولي و با مشكلات آدم مديريت كند. مدير خوب كسي است كه در بحران صاحب مديريت باشد و بتواند تشكيلات خودش را به نحو احسن اداره بكند. مشكلات زيادي ما در شهرستان مخصوصا در شهرداري و وابسته به دستگاهها انشاءالله همه دستگاهها آن بدهي هايي كه به شهرداري دارند انشاءالله ادا كنند تا شهردار محترم بتواند وظيفه اي كه بر دوششان است را بتوانند به نحو احسن ايشان انجام دهند.
خدمات واقعا ارزشمندي صورت گرفته است هر روز ما كار جديدي از شهرداري مي بينيم همين جلوي مسجد صاحب الزمان (عج) وقتي من آمدم ديدم درختها را بعد از مدتها داشتند اصلاح و تميز مي كردند جاي تشكر و قدرداني است. البته ضعفها و مشكلاتي هم داريم در بحث خيابانها، البته خيابانها كمتر ولي كوچه ها مشكلات و نا همواري خيلي دارد. انشاءالله كه در اين دوره هر چه زودتر هم قير هايي كه سفارش دادند زودتر بيايند كوچه ها يك مقداري از اين وضعيت بيرون بيايند. بعضي موقعها در اين كوچه ها بعد از انقلاب فكر نكنم كاري رويشان صورت گرفته باشد و چاله چوله خيلي دارند و انشاءالله شهرداري محترم يك جوري اين كار را انجام دهند منتهي در ساير دستگاهها و مردم باید همكاري كنند و همه از بركات شهرداري استفاده بكنند. يكي اش جمع زباله در يك روز دو روز اين زباله ها در منزلمان بماند چه وضعيتي پيدا مي كند؟ حالا ديگر شهردار امروز كارگر نداشته باشد پس كارگر موظف است اين كار را انجام بدهد. كار شهرداري كار واقعا سختي است از يك طرف جوابگوي مردم، از يك طرف جوابگوي كارگر و كارمند بايد باشد، و هنر شهردار در شهرهاي كوچك اين است كه اول حقوق كارگرش سر ماه تاخير آخر ماه نيندازد. ما از شهردار محترم و شورا تشكر مي كنيم.
پایه های اسلام
امروز روز ولادت امام محمد باقر(ع) است هفته هواي پاك هم نامگذاري شده است و من يك حديث از امام باقر (ع) را عرض مي كنم و ديگر بيش از اين تصديع ايجاد نكنم. امام باقر (ع) مي فرمايد «بنی الاسلام علي خمس » اسلام پنج پايه دارد «الصلاة و الزكاة و الحج و الصوم و الولايه» پايه هاي اسلام نماز است زكات است اين دوتا كسي نماز بخواند خمس و زكاتش را ندهد اين يك پايه از اسلام را انجام نداده است «والحج و الصوم» سوم حج و چهارم هم روزه و منتهي مهمترين همه شان ولايت و رهبري است. اگر رهبري ، رهبري امام حق ، امام نور بر جامعه حاكم نباشد هيچ چيز ديگر سر جايش باقي نمي ماند. «لم یناد بشیءٍ کما نودی بالولایه» این قدر از مردم دعوت کردند به ولایت راجع به هیچ چیز دیگری نشده است.
اهمیت نمازجماعت
يك جمله در باب نماز و اهميت نماز بگوييم يك ركعت نماز با جماعت ثوابش از چهل سال نماز در منزل خواندن بالاتر است اين حديث از پيغمبر (ص) در باب اهميت نماز است. آدمهاي بي اعتنا به نماز و آدمهايي كه اهل نماز نيستند رورز قيامت امر مي شود كه بايد ركوع كنيد كسي كه اهل ركوع نبوده كمرش خم نمي شود. دلش مي خواهد ركوع كند ولي كمرش خم نمي شود چون اهل تواضع در دنيا نبوده است. كسي كه اهل نماز نباشد و نعمتهايي كه خدا داده نبيند كور محشور مي شود بعد مي گويد خدايا چرا مرا كور محشور كردي من در آن دنيا چشم داشتم؟ خدا مي فرمايد تو آن دنيا مرا نديدي همه را ديدي و آفرینده را نديدي «كذلك اليوم تنسي» تو دنيا ما را فراموش كردي ما هم امروز تو را فراموش مي كنيم، تو كه ما را نديدي امروز هم ما تو را نمي بينيم و امروز هم فراموش مي شوي. نماز اهميتش خيلي زياد است ما مثل يك شاخه ايم وصل به توحيديم. حيات معنوي ما توحيد و ارتباط با خداست. اگر ما ارتباطمان قطع شد مثل يك شاخه از درخت بريده شده است خشك مي شويم. انسانيت و معنويت ما در ذكر و دعا و توسلات و توجهات است. انشاءالله كه شهر آباد شود همه عزيزان، برادران، خواهران موفق و مويد باشيد و ديگر تصديع ايجاد نمي كنيم.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.