سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عيد فطر

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 925 مرتبه
دسته: مناسبتهاتاریخ: 1388.07.05
 
بسم الله الرحمن الرحيم
عيد فطر از ديدگاه حضرت امام خميني رحمة الله عليه
از نظر حضرت امام (ره) عيد فطر بعد از يك ماه روزه داري جشن ميهماني و عيد براي ضيافت الهي و روز لقاءالله و وصال است وجشن پيروزي بر هواي نفس و شيطان و موفقيت بر انجام دستورالهي است.
حضرت امام (ره) مي فرمايند: عيد شريف فطر، عيد ضيافت الله و روز عيد فطر براي روزه، لقاءالله است و عيد ماه مبارك رمضان ، عيد وصال است. از نظر حضرت امام به بركت ميهماني الهي در ماه رمضان در روز عيد فطر وحدت و همدلي در جامعه ايجاد شده و مردم با اجتماع براي نماز عيد و شنيدن خطبه هاي نماز عيد راه عزت و سربلندي در مقابل دشمنان جهانخوار پيدا مي نمايند و تسليم هواي نفس و شيطان نخواهند بود.
حضرت امام (ره) در اين باره مي فرمايند: فطر روزي است كه خداوند متعال براي مسلمين عيد قرار داده تا با اجتماع خود در نماز و خطابه هاي مناسب با هر عصر راه و روش خود را در مقابل اسلام و در مقابل دشمنان خونخوار آن بيابند.
از منظرحضرت امام (ره) نماز با شكوه و گسترده و ميليوني عيد فطر سال 57 به امامت شهيد آية الله دكتر مفتح رحمة الله بود كه كمر طاغوت و شاه را شكست و باعث برچيده شدن بساط ظلم و چپاول مردم در ايران اسلامي شد.
امام(ره) مي فرمايند: فطر امسال عيد حماسه و جنبش هر چه بيشتر تمام جناح هاي ملت ايران بود. روزي كه رشد فكري و عملي ملت را به دنيا ثابت كرد و پوچ بودن تبليغات پردامنه مخالفين نهضت را ثابت نمود. پيوستگي تمام جناح ها را ثابت كرده ، خواست تمام ملت را كه رفتن شاه و برچيده شدن بساط ظلم و چپاول مردم مسلمان است با كمال صراحت اعلام نمود. باز حضرت امام (ره) دربارۀ نماز عيد فطر سال 57 مي فرمايند: مردم مسلمان ايران به دنبال برگزاري نماز عيد دست به عبادت ارزندۀ ديگري زدند كه آن فريادهاي كوبنده عليه دستگاه جبار و چپاولگر براي به پا داشتن حكومت عدل اسلام است كه كوشش در اين راه از اعظم عبادات است.
حضرت امام رحمة الله در عيد فطر سال 67 درباره راه دست يابي واقعي به عيد فطر را اين گونه بيان مي فرمايند: و در ضمن آخرين عيد فطري بود كه مردم مسلمان از بيانات ارزنده ايشان فيض مي بردند. اين ضيافت همه اش ترك است. ترك شهوات از قبيل خوردنيها ، نوشيدنيها.
خداوند دعوت كرده است ما را به اينكه شما بايد وارد بشويد دراين ميهمانخانه و اين ضيافت هم جزترك ، چيزي نيست . ترك هواها ، ترك خوردنيها، ترك منيتها. اينها همه دراين ميهمانخانه است و ما بايد حساب كنيم. ببينيم كه آيا وارد شديم در اين ميهمانخانه يا اصلاً وارد نشديم . راهمان دادند به اين ضيافتخانه يا نه . شما در فكر باشيد كه اگر از اين ضيافت درست بيرون آمديد، آن وقت عيد داريد.عيد مال كسي كه در اين ضيافت راه ياقته باشد، استفاده كرده باشد از اين ضيافت.همان طور كه شهوات ظاهري را بايد ترك بكند از شهوات باطني كه بالاترين سد راه است براي انسان بايد از اينها جلوگيري كند. تمام مفاسدي كه در عالم حاصل مي شود براي اين است كه در اين ضيافت وارد نشده اند يا اگر واردشده اند استفاده نكرده اند. اگر ذره اي هواي نفس در انسان باشد به اين ميهماني وارد نشده است يا اگر وارد شده است استفاده نكرده است . تمام اين جاروجنجالهايي كه در دنيا مي بينيد براي اين است كه استفاده از اين ضيافت نكرده اند در اين مهماني وارد نشده اند ، دعوت خدا را قبول نكرده اند. كوشش كنيد كه اين دعوت را لبيك بگوييد. اگر مي بينيد در دنيا جنگ و جدال است و دربين شما هم خداي نخواسته نمونه اش هست، بدانيد كه در اين ضيافت وارد نشديد. ماه رمضان را ادراك نكرديد. اقبال كرده به شما ماه رمضان اما شما او را ردش كرديد ، پس زديد.
امام مي فرمايند: بايد متوجه باشيد به اين كه دشمنها هميشه دنبال اين هستند كه ما را از داخل بپوسانند و اگر در اين ضيافت وارد شده باشيد دشمنها دستشان كوتاه خواهد شد. وقتي حقيقت اين ضيافت را انسان مي بيند، مي بيند كه اگر انسان وارد اين ضيافت بشود تمام اختلافات در دنيا حل مي شود . شياطين دنبال اين هستند كه ايجاد اختلاف كنند، دو دستگي بگويند هست. والسلام عليكم ورحمة الله منبع:صحيفه امام جلد 21 صفحه 45
تنظيم كننده: حجة الاسلام ابراهيمي
امام جمعه بافت

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.