سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راز و رمز اصلاح

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 555 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.10.12
 
بسم الله الرحمن الرحيم
سخنراني در جلسه شوراي اداري 22/8/1389
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

راز و رمز اصلاح
سه نكته را به اختصار عرض مي كنم نكته اول در باب عرفه و عيد قربان و عيد غدير ، عرفه اگر امتياز پيدا كرده است به خاطر اينكه زمان اعتراف به گناهان است، تا انسان غرور و تكبر داشته باشد و نيايد اعتراف كند كه خطا كردم اصلاح نمي شود، راز و رمز اصلاح يك انسان اين است كه به گناهش اعتراف كند، منتهي در مسيحيت اعتراف به گناه پيش كشيش است مي روند اعتراف مي كنند آنها اعتراف به گناه دارند اين اصل را دارند ولي آنها مي روند پيش يك انسان و اسلام اين را نفي كرده است، گفته است فقط بايد پيش خدا باشد.
در روز عرفه جبرئيل بر حضرت آدم(ع) نازل شد وگفت اعتراف به گناهانت بكن و انبيا هم همينطور و سير كمالي از همين جا هم شروع مي شود كه انسان برود پيش خدا و اعتراف بكند اين حرف را از مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) ياد گرفتيم و سرش هم در دعاي عرفه است. در دعاي عرفه مي گوييم خدايا تو اين نعمت را دادي من چنين كاري كردم «انا الذي انا الذي انا الذي» مرتب اعتراف مرتب اعتراف مرتب اعتراف سرش اين است كه راه اصلاح منحصر در اين است كه آدم به عيوبش اعتراف كند. بنابراين روز عرفه خيلي قيمتي است ونبايد آنرا از دست داد حالا آنهايي كه در عرفات باشد آن ديگر بحثي جاي خودش و آنهايي كه در عرفات نباشند درب رحمت خدا به روي همه باز است روز قيمتي است و ارزش آنرا بايد حفظ كنيم.
ساعت 8 برنامه ريزي براي نماز عيد قربان كرديم، خوب اين مجري مي خواهد، سرويس مي خواهد، برنامه ريزي برايش بكنيد تا با شكوه برگزار شود.
مهمتر از اين عيد غدير است عيد غدير را هم بايد بنشينيم برنامه ريزي بكنيم خدمت شما عرض شود كه عيد غدير را هم كارهايي كه تا حالا انجام داديد خدمت شما عرض كنم بعدش هم بايد جلسه ستاد عيد غدير را بايد بزودي برگزار مي كنيم ديگر با هم مفصل تر با هم بحث مي كنيم. چون اين عيد مهمترين عيد ما است و بايد با شكوه برگزار شود امسال سخنران جناب حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا حسيني اراكي را دعوت كرديم . روز عيدغدير ايشان از جيرفت به بافت مي آيند و مراسمشان را برگزار مي كنند و مجري و مداح و پيش بيني ناهار سه الي چهار هزار نفر اين را انشاءالله به خواست خدا بايد برنامه ريزي كنيم چون عيد امامت و ولايت است هم غذاي خيلي خوبي بايد باشد هم برنامه ريزي بسيار خوبي بايد باشد و هم تداركات پشت صحنه قوي انشاءالله مي خواهد وقتي آدم اولش فكر مي كند دست و پايش مي لرزد چون يك قران پولي نيست هيچ چيزي نيست مي گويد خوب بدون پول سه الي چهار هزار نفر آدم ناهار بدهد آدم چكار مي كند؟ تجربه اي كه مادر شش هفت سالي كه داريم با شكوه با دست خالي برگزار مي كنيم اين بوده است كه ما بايد حركت بكنيم، برنامه ريزي داشته باشيم اطلاع رساني صحيح و درست داشته باشيم انشاءالله به لطف الهي خود آقا اميرالمومنين علي(ع) هزينه اش را جور مي كند تا بحال هم ما سه چهار هزار نفرناهار تهيه كرديم هيچ وقت هم نمانديم پارسال هم الحمدلله باشكوه برگزار شد حالا در آن جلسه من يك گزارش كاري مي دهم كه چه جوري برنامه ريزي شد از عهده برنامه هايش امسال هم به خواست خدا ستاد بعدي تشكيل مي دهيم پارسال كه كساني كه كمك كردند پولي دادند ما اسامي را داديم و كتاب غدير را هشت هزار تومان بوده رفتيم خريداري كرديم و هر كه كمك كرده است يك جلد كتاب غدير را هم به او اهدا مي كنيم انشاءالله باشكوه به كمك شما بزرگواران همين مجموعه ستاد و حاج آقاي حسني و دوستاني كه هستند با ضميمه افراد ديگر كه مد نظرند دعوت مي كنيم انشاءالله به خواست خدا آن ستاد شكل بگيرد و ما بتوانيم براي آقا اميرالمومنين(ع) يك قدم بسيار مثبتي در واقع براي خودمان آقا كه نياز ندارد ما خودمان مي خواهيم عشق و علاقه مان و محبت خودمان را به آقا اميرالمومنين(ع) ابراز كنيم انشاءالله .

والسلام عليكم ورحمة الله و بركاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.