سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهداف انقلاب اسلامی

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 538 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.11.10
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی درجلسه دهه فجر در محل فرمانداری19/10/89
اهداف انقلاب اسلامی

«قال رسول الله صلی الله و علیه و آله : یخرج اناس من المشرق فیوطئون للمهدی سلطانه»
بنده ام به نوبه خود تقدیر و تشکر میکنم از حضور همه شما برادران عزیز ، خواهران مکرمه ، سروران معظم روحانی ، از فرماندار محترم که ضمینه جلسه مبارک را تشکیل دادند همینطور از جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای حسنی مسئول محترم سازمان تبلیغات که دعوت کننده بودند تقدیر و تشکر میکنیم انقلاب اسلامی هم در پیدایشش و هم در ادامه اش با همه انقلاب ها تفاوت دارد اهدافش هم با انقلاب ها فرق می کند .در روایات اهل بیت درباره وقوع انقلاب اسلامی که از کجا شروع میشود ، درباره رهبر این انقلاب حتی آیاتی از قرآن مجید در باب ملت ایران ، عظمت ملت ایران هم خدای تبارک و تعالی در قرآن نازل کرده و حالا فرصتی نیست که من آن آیات را عرض کنم .
خواستگاه انقلاب اسلامی
یکی از آن روایتها روایتی است که از آقا موسی بن جعفر (ع) است که می فرمایند: «رجل من قوم یدع الناس الی الحق» مردی از قم قیام میکند و مردم را به حق دعوت میکند. باطل زیاد است ولی حق یکی بیشتر نیست« فیجتمع معه قومه» قوم او هم با او اجتماع و همراهی میکنند «کزبر الحدید» اینها مثل پاره های آهن محکم هستند . تا آخر این حدیث که هم وقوع انقلاب منشا آن از قم ، هم مردی از قم قیام و دعوت به حق میکند هم همراهی قوم و ملت را میرساند تا در آخر حدیث میفرماید کسانی باقی میمانند که اهل تقوا باشند«والعاقبة للمتقین».
از صدر و ذیل این نتیجه را میگیریم همه آنهایی که لبیک گفتند تا آخر باقی نمی مانند واقعا کسانی باقی می مانند که تقوا داشته باشند آنهایی که بی تقوایی بکنند در سیر مراحل آهسته آهسته ناخالصیشان ظاهر میشود و آنها کنار گذاشته میشوند. این حدیث در باب حضرت امام(ره) هست و شهادت تاریخ تا قبل از انقلاب اسلامی چنین اتقافی از قم نیفتاده بود که مردم را دعوت کنند به حق و همه ملت ایران هم همراهی کنند و آخر حدیث هم «والعاقبه للمتقین» عاقبت پیروزی هم از آن کسانیست که با تقوا باشند. حضرت می فرمایند همه همراهی میکنند.

دوبرجستگی بزرگ انقلاب اسلامی
امام اهدافشان را مشخص کردند به نظر من انقلاب ما دو برجستگی بسیار مهم داشت یکی رهبریهای حضرت امام بود به عنوان یک ولی فقیه و یک مرجع دینی و دیگری پیروی مردم از این شخصیت ممتاز بود.
اهداف کوتاه مدت و بلند مدت انقلاب اسلامی
انقلاب یک اهداف دراز مدت و یک اهداف کوتاه مدت دارد. اهداف کوتاه مدت محقق شد استقلال آزادی جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی در واقع همان حکومت اسلامی است یعنی شکل حکومت اسلامی همان جمهوری اسلامی است که محقق شد یک هدف دراز مدتش هم یک حدیث است که در مطلع سخن عرض کردم خدمتتان که پیغمبر خدا میفرمایند مردمی از مشرق زمین روایت دیگر آمده توضیح داده که مشرق زمین همان ملت ایران است«یخرج اناس من المشرق فیوطئون للمهدی سلطانه» و مردمی از مشرق زمین قیام می کنند و زمینه سلطنت و حاکمیت امام زمان(عج) را فراهم می کنند این هدف دراز مدت نظام جمهوری اسلامی هست که زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است.

لزوم برگزاری باشکوه جشنهای دهه فجر انقلاب اسلامی
خوب ببینید ما الان 32 ساله است که انقلاب کردیم وملت هم وفادارند لازم است که جشنهای دهه فجر را باشکوه برگزار کنیم از روزی که امام تشریف می آورند تا 22 بهمن، دهه فجر انقلاب اسلامی است که همه باید دست در دست هم دهیم جشنهای ویژه انقلاب را با شکوه برگزار کنیم و اگر راه داشته باشد یک مقایسه آماری هم کلیه ادارات ما دفترچه یا بروشوری چاپ کنند که در دو سطح یک سطح نسبت به قبل از انقلاب مثلا در زمان انقلاب در زمان طاغوت چقدر کار شده بوده و از زمان انقلاب تا این زمان هم چه کارهایی انجام شده است و دیگری ویژه دولت نهم و دهم باشد یعنی یک آمار باشد که نشان بدهد دولت های گذشته از اول انقلاب تا به امروز چه خدماتی را انجام داده اند اگر ما بتوانیم چنین بروشوری از کلیه ادارات و نهادهایمان آماده بکنیم که ما قبل از انقلاب چه داشتیم و بعد از انقلاب چه داریم؟ حالا کسانی که سن و سالشان بالاست اطلاعات بیشتری دارند. ولی جوانان و نوجوانان ، دانشجویان ما چنین اطلاعاتی ندارند و نمیدانند آن زمان مردم با چه مشکلاتی رو به رو بودند و اگر بتوانیم به زبان آمار به زبان آن جوان بروشور زیبایی تهیه کنیم در هر بخشی و حالا ممکن است در سالهای قبل چنین کاری انجام شده باشد و اگر در سال جدید این کار پررنگ انجام شود و مخصوصا خدمات دولت نهم و دهم هم به طور چشمگیر نشان داده شود من فکر میکنم بخشی از حقی که به گردن ما بوده ما بتوانیم ادا کنیم .
مطلب بعدی این است که راجع به 22 بهمن و راهپیمایی ما در خدمت جناب سرهنگ سلجوقی بودیم که صحبت شد راهپیمایی در روز جمعه است که حضور همه در نمازجمعه هم هست ما از نمایندگی ولی فقیه در سپاه جناب حجت السلام و المسلمین آقای دکتر عرب پور دعوت کردیم تشریف بیاورند برای سخنرانی و ایشان هم قولی به ما دادند و ایشان قبول کردند ایشان هم سخنران بسیار توانا و نماینده ولی فقیه هستند در سپاه و روحانی هستند و خوشحال میشویم که در 22 بهمن سخنران مراسم باشند یک ضرورت دیگر هم اقتضا میکند که جشن 22 بهمن و راهپیمایی را با هر چه باشکوه تر بتوانیم انجام بدهیم بعد از این فتنه ها بوده که الحمدلله نظام جمهوری اسلامی با این راهپیماییها سربلند از این فتنه ها بیرون آمده است.
شناخت جریان فتنه و مقایسه با زمان امیرالمومنین(علیه السلام)
من داشتم فکر میکردم که در مقابل امیرالمومنین 3 جریان قد علم کرد و اینها همه جریانات داخلی هم بودند در مقابل مولا ایستادند یکی جریان قاسطین بود یکی مارقین و دیگری ناکثین این کلمات هم برگرفته از فرمایشات پیغمبر خدا هست حالا منظور از این جریانات چیست ؟ قاسطین ما قسط داریم و قسط : قسط معنای عدل است ولی اگر به فتح باشد ظلم است قاسطین یعنی کسانی که به امیرالمومنین ظلم کردند معاویه و اطرافیانش را قاسطین میگویند خوارج را مارقین میگویند به آبگوشت می گویند مرق چون آب از گوشت جدا میشود اینها از حق جدا شده اند و ناکثین از نکث پیمان شکنیست به طلحه و زبیر و عایشه و اصحاب آنها ناکثین میگویند و این سه گروه هم امیرالمومنین(ع) را متهم میکردند و علی (ع) را به عنوان قاتل عثمان معرفی میکردند حضرت هم میفرمودند قاتل خود همینها هستند من نقشی نداشتم و برعکس حمایت هم کردم اینها خودشان کشتند و خونش را به گردن امیرالمومنین انداختند و حالا منظور از این سه گروه چیست ؟ ما وقتی به سران فتنه نگاه میکنیم میبینیم هر سه مطلب در وجود این افراد وجود دارد و اینها دست به دست هم دادند خود آقای کروبی ، موسوی وخاتمی وقتی که نگاه میکنیم اینها هم ظلم کردند ظلم به امام ، به انقلاب ، شهدا و ظلم به مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) کردند همینها از حق جدا شدند و هم پیمان شکنی کردند بالاخره اینها وفادار به ولایت بودند ولایتعهدی را قبول داشتند و این سه گروه در سران فتنه الان تجلی پیدا کرده است و سه جریانی که در مقابل حضرت علی (ع) بود در برابر مقام معظم رهبری که ولایت فقیه و ستون خیمه نظام جمهوری اسلامی و جریان حق بر دوش مبارکشان هست در برابر ایشان و ملت قد علم کردند بنابراین ضرورت بیشتریست که این جشنها هرچه باشکوه تر اجرا شود حضور بیشتری مردم داشته باشند.
توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
آقا هم فرمودند در پایان من هشدار میدهم بر دو مطلب یکی که کار برای مردم صورت بگیرد و دیگری وحدت و همدلی و انشاءالله که بتوانیم در پرتو وحدت و همدلی برنامه ها را به خوبی برگزار کنیم امیدواریم برنامه ریزی آنطور که مورد پسند امام زمان (عج) هست و امام شهدا ان شاءالله که بر زبان و بر قلب و بر دست ما جاری شود و ماهم بتوانیم آنها را انجام دهیم من مجددا از همه شما بزرگواران و سروران معظم تقدیر و تشکر میکنم
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.