سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

شرح زیارت آل یاسین

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 648 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.11.10
 
بسم الله الرحن الرحیم
سخنرانی در جمع ستاد نمازجمعه واحد خواهران در دفتر21/10/89
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

شرح زیارت آل یاسین
این فراز از زیارت حضرت صاحب الامر(عج) بر حالات امام زمان(عج) زائر سلام می دهد میگوید «السلام و علیک حین تقوم، السلام علیک حین تقعد» تقوم به معنای قیام یعنی برخاستن ، برمی خیزید شما، « السلام علیک حین تقعد » قاعد یعنی نشسته، قعد یقعد فعل ماضی نشست ، مینشیند ، تقعد خطاب است یعنی سلام بر شما وقتی که می نشینید. این سلام از یک جهت بدین معناست که تمام نشست و برخاست امام زمان ( عج ) به اذن خداوند است و من و شما که عاشق و دوستدار امام زمان(عج) هستیم به امام سلام می دهیم بر حالتهایشان چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده باشند چون هر دو حالت ایشان به اذن خداوند صورت میگیرد.
معنای دیگری که میتواند داشته باشد ما سلام می کنیم به آقا، زمانی که ظهور و قیام به امر خدا میکنند، زمانیکه دنیا را پر از عدالت میکنند بعد از اینکه همه جا پر از ظلم شد ، سلام بر شما در وقتی که ظهور می کنید.
همینطور سلام بر شما حین تقعد یعنی نشستید عصر غیبت، زمانیکه هنوز قیام نکرده اید. در هر حالت ما به امام زمان(عج) وفاداری و دوستی خودمان را از دل مدارا با صاحب الامر(عج) اعلام می کنیم .
« السلام علیک حین تقرء و تبین » تقرء از ماده قرائت و تبین از ماده بیان است. در این فراز به امام زمان(عج) سلام میکنیم، می گوییم سلام بر شما وقتی قرآن را قرائت می کنید زیرا امام زمان (عج) خودشان قاری قرآن هستند، وقتی که قرآن ناطق در خدمت قرآن صامت باشد. چون امام زمان(عج) و امام معصوم قرآن ناطق است.
«تبین» یعنی وقتی احکام را بیان میکنید یا تفسیر قرآن یا حقایق قرآن به دست امام زمان(عج) است البته در کتابهای شرح زیارت نوشته شده که چون پرونده اعمال ما انسانها و شیعیان به دست و امضاء امام زمان(عج) میرسد سلام میدهیم بر آن وقتی که امام پرونده های ما را قرائت و برای ملائکه بیان می کنید وبه امضای شما می رسد، چون همه چیز باید به امضای صاحب الامر(عج) برسد. ما هم اهل قرائت قرآن باشیم و درس بگیریم از آقا وقتی که ایشان قرآن را قرائت میکنند قاری قرآن هستند معلوم میشود که این کار بسیار ارزشمندی است ، یکی از حالات امام زمان ( عج ) قرائت قرآن است همانطور که پیغمبرخدا(ص) قرآن را قرائت می کردند و به مردم شرح می دادند، امام زمان(عج) هم قرآن را قرائت و تبیین می کنند برای مردم و همه کارهای ایشان بر اساس قرآن مجید است.
«السلام علیک حین تصلی و تقنت» سلام دیگری که زائر بر امام زمان (عج) می دهد حالتی است که حضرت نماز میخوانند. السلام علیک یعنی سلام برشما ، حین تصلی وقتی که نماز می خوانید ، و تقنت یعنی قنوت.....
بقیه ضبط نشده است.والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.