سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

لزوم سامان دهی به عزاداریها

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 506 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.11.10
 
بسم الله الرحمن الرحيم
سخنراني در حسينيه بافت در مجلس عزاداري 3/10/1389
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

لزوم سامان دهی به عزاداریها
از همه برادران عزيز و خواهران مكرمه تشكر و قدرداني مي كنم در اين شبها مهمان امام حسين(عليه السلام) مهمان امام (ره) مهمان شهدا و مهمان شهداي گمنام بوديم. خدا توفيق داد كه بتوانيم اين مجلس عزاداري را برگزار كنيم.
امشب از سخنان بسيار ارزشمند جناب حجة الاسلام والمسلمين جناب حاج آقا اميري استفاده كرديم كه به اقتضاي كارشان مسائل بسيار مهمي را مطرح كردند واز ايشان تشكر مي كنيم. اميدواريم آويزه گوش همه باشد. از مداحي مداح اهل بيت برادر عزيز و گرانقدرمان جناب آقاي زند استفاده كرديم، از مداحي پير غلام سيدالشهدا(ع) مداح اهل بيت جناب حاج آقا علي حسيني استفاده كرديم و در اين شبها از مداحي مداحان اهل بيت از همه سخنرانان بزرگواري كه شبها دعوت بودند استفاده ها را برديم. يكي از برنامه هاي بسيار خوب خاطراتي بود از عزيزانمان جانبازان آزادگان در اين شبها مطالب ارزشمندي را گفتند من از هيات شهداي گمنام و هيات بقية الله(عج) و هيات برادران از بزنجان آمده بودند از همه سروران بزرگواران جناب حجة الاسلام والمسلمين حاج آقاي عليمرادي كه شرف حضور دارند دوستان عزيز نوحه خواني كه كردند واقعاً استفاده كرديم جاي تشكر و قدرداني دارد.
لزوم سامان دهی به مراسم عزاداری
برادران بعد از محرم نبايد عزاداريها تعطيل شود ما بايد باشكوه عزاداري كنيم ساماندهي كنيم. الحمدلله كليدش زده شد برنامه ها دارد جاي خودش را پيدا مي كند بعد از محرم الان شما ببينيد از دهه مرتب دارد عزاداري مي شود و نذريها هم ساماندهي مي شود و در اين شبها برنامه اي كه ما داشتيم يكي از برنامه ها احياي بعضي از زيارتنامه هايي كه بين ما متروك بوده است و خبر نداشتيم از جمله زيارت ناحيه مقدسه شبها خوانده مي شد بسيارهم عالي بود. دوستان هم مي آمدند و استفاده كردند. من يك پيشنهاد دارم كه بعد از دهه و اين مجالس كه تمام مي شود يك مسجدي بيايد برنامه عزاداري سه و چهار شب در مسجدش برگزار كند. از هياتهاي ديگر هم دعوت كند و صحبت با مومنين متدينين همسايه هاي خودشان كند تا نذريهاي خودشان را به مسجد بياورند. هم تا آخر ماه محرم عزاداري برگزار مي شود و هم بالاخره هياتها تعطيل نمي شود صلاح نيست كه ما بعد از دهه كه تمام شد بگوييم يا امام حسين(عليه السلام) علم را گذاشتيم زمين و تا سال ديگر خداحافظ محرم، ما بايد عزاداري كنيم سينه زني داشته باشيم دشمن دارد كار مي كند تنها عامل جلوگيري از کید دشمنان مجالس سيدالشهدا(ع) است. خواهشي كه دارم در اين برنامه بيشتنر دقت كنيد برنامه ريزي داشته باشيم.
مثل زنبور عسل نه مثل مگس
بعضي از آدمها مثل زنبور عسل هستند زنبور عسل روي گل مي نشيند بعضي ها هم مثل مگس هستند شما ببينيد سر و صورت تميز اگر يك ذره زخم شده باشد فوري مي آيد وروي آن زخم مي نشيند و روي آلودگي از اين جهت مي خواستم گزارش كاري بدهم اين كتاب دعايي كه اينجا است ارتباط با خدا اين را ما جديداً در قم چاپ كرديم و زيارت ناحيه مقدسه كه معمولاً در مفاتيح هم نيست در آن گنجانديم آخرش هم مزين به تمام شهداي شهرستان است سيصد و چهل سه شهيد را که بنياد شهيد به ما داده اند ما به قم فرستاديم از اين سيصد و چهل سه شهيد سه شهيد را نتوانستند عكسهايش را استخراج كنند سيصد و سي و نه شهيد را ولي بعضي از كتابها ناقص شده است تقريباً سه هزار جلد كتاب كه چاپ كرديم سيصد چهارصد جلدش ناقص شده است بعضي اش عكسهاي شهدا را كم دارد ما اينهايي را كه كم دارد مثلاً به اينجا آورديم كه الان دعا برگزاري شود صد و بيست جلدش را اينجا آورديم يا در مساجد آورديم مثلاً جاهاي مختلف آنها را برديم هزار و سيصد جلد را بنياد شهيد بردند هزينه اش را هم بخش عمده آن را برادران بنياد شهيد پرداخت کردند بخشي از آن را خودمان تامين كرديم نامه نگاری کردند و مي گويند آقا امام جمعه از پول بنياد شهيد برداشته ولخرجي كرده است حالا خدا مي داند اينها مگسي هستند مگسي كه روي آلودگي مي نشينند حالا ما كجا ولخرجي كرديم یكي از كارهاي بنیاد اين است كه كار براي شهدا انجام بدهد هدف ما اين است هر كه دعا مي خواند بداند از بركت اين شهدا است، دعا می خواند هم سر سفره شهدا نشسته است. اين يكي از اهداف بود. الحمدلله اين كتاب چاپ شده است شبها هم كه ما فقط چند عقيقه داشتيم چهار تا عقيقه داشتيم دو تا از تهران داشتيم يكي از همين جا بوده است يكي هم خودش عقيقه اش را آورده است و مصرفي كه اينجا ما شبها داشتيم كمكي كه به من شده است. اين را از اين جهت مي گويم اگر يك وقتي يك كسي خواست مگس باشد و روي آلودگي بنشيند لااقل بداند صد هزار تومان فقط به ما كمك شده است و بس فقط صد هزار تومان كمك شده است بله ما در غدير الحمدلله چهار هزار و پانصد تا غذا به لطف امام زمان(عجل الله تعالي فرجه) تهيه شد و سر سفره اميرالمومنين(عليه السلام) با شكوه ولي خوب يك عده اي مگس هستند چكارشان مي شود كرد هر كار خوبي كه يا هر قدمي كه در اين شهرستان كه انجام بدهيم به طبع يك عده اي ممكن است خوششان نيايد خوب نيامد من چكار مي توانم بكنم ما وظيفه مان است مراسم ديني ومذهبي را احيا كنيم ترسي هم از اين حرفها نداريم هر چه مي خواهند بگويند بگويند واگذارشان به آقا ابوالفضل(عليه السلام) او هم دانا و هم توانا و هم بينا است هر چه مي خواهند بگويند ولي ما نوكر شما مردم نوكر ولايت نوكر دين دنبال احياي مسائل ديني ومذهبي و سياسي كاري جلوگیری كنيم و بعد ديني انشاءالله افزوده شود. وحدت و برادري بين همه شما برقرار شود مجالس ديني انشاءالله دارد با شكوه برگزار مي شود من از همه شما تشكر مي كنم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.