سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آسیب شناسی انقلاب

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 598 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.11.26
 
بسم الله الرحمن الرحيم
سخنراني در مراسم كلنگ زني تصفيه خانه آب شهرستان بافت و بزنجان19/11/1388
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

السلام عليك يا صاحب الزمان(عج)
السلام عليكم يا شهدا يا سعدا
ايام خجسته دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي را خدمت همه شما بزرگواران، سروران عزيز تبريك عرض مي كنم، خوش آمد عرض مي كنم خدمت برادران عزيزمان، مهمانان عزيز جناب آقاي مهندس ثمره هاشمي و همكاران محترمشان و مسئولين محترم و سروران عزيز روحاني و همه شما عزيزان، برادران بزرگوار و خواهران مكرمه كه شرف حضور دارند.
آسیب شناسی انقلاب
آنچه كه داريم از بركت نظام جمهوري اسلامي و حضرت امام(ره) و از شهدا است. تحولي كه نسبت به ملت و توسعه همه جانبه اي كه در نظام جمهوري اسلامي ايجاد شده است از بركت امام (ره) و شهدا و ملت است. يكي از آيات قرآن مجيد را كه با اين جلسه مناسب است خدمت شما بزرگواران عرض مي كنم. که در واقع خودش آسيب شناسي انقلاب است. از صحبتهاي فرماندار محترم و جناب مهندس هاشمي استفاده كرديم فرماندار محترم بخشي از صحبتهاي ايشان، آسيبها و تهدیداتی که خارج از كشور بر انقلاب وارد می شود.
آسیبهای داخلی
آيه اي كه من مي خواهم خدمت شما عرض بكنم تهديدهايي كه از ناحيه داخل ممكن است بر انقلاب اسلامي ما وارد شود. اين آيه شریفه «وضرب الله مثلاً قرية كانت ءامنةً مطمئنة» خداي متعال مثلي زده است به شهري كه از هر جهت،هم امنيت و هم وضع مالي خوبي داشتند. اين آيه دو مصداق دارد يك قومي در بني اسرائيل كه در ناز و نعمت بودند، يكي هم قوم سبأ كه در يمن زندگي مي كردند و خشكسالي داشتند و اينها آمدند با نهضت سد سازي زندگي مرفه و خوبي براي خودشان درست كردند، كه با اين نهضت سدسازي كه از خيابانها وقتي مي خواستد بروند روزها وقتيكه رد مي شدند آفتاب را اصلا نمي ديدند، يمن معمولاً خشكسالي است گرم هم است ولي اينها كاري كرده بودند چنين وضعيتي در منطقه خودشان بوجود آورده بودند كه هم امنيت داشتند و هم مطمئن بودند. «مطمئنة» از اين جهت كه نياز نداشتند به خارج از كشور و ايجاد اشتغال در كشور خودشان بوجود آورده بودند «ياتیها رزقها رغدا»رزق و روزي فراوان ، رغد يعني رزق و روزي فراوان خدا نصيبشان كرده بود «من كل مكان» از هر طرف، از زمين و زمان برايشان رزق مي باريد منتهي آسيبي كه اينها پيدا كردند چه بود؟ «فكفرت بانعم الله» انعم جمع نعمت است اينها ناسپاسي و ناشكري كردند.
ناسپاسی و اسراف باعث سلب نعم الهی
امروز مهمترين آسيب ناسپاسي در دو جهت است يكي ناسپاسي نسبت به امام حق است كه از او اين همه نعمت ها ناشي شده است.
يكي هم ناسپاسي به خود نعمتهايي كه خداي متعال به ما داده و ما مسرفانه زندگي بكنيم. اسراف هم اگر در زندگي پيدا شد نعمت از انسان گرفته مي شود «فاذاقها الله لباس الجوع و الخوف بما کانوا یصنعون» چون اينها كفران نعمت كردند خداي متعال لباس فقر و گرسنگي را بر اندام آنها پوشانده و امنيت از آنها گرفته شد و دوباره گرفتار طاغوت و بدبختي شدند.
خوب حالا آن نعمت چه بوده است كه اينها كفران كرده اند؟ «ولقد جائهم رسول منهم» مي فرمايد ما پيغمبري از ميان خودشان براي هدايتشان برانگيختيم «فكذبوه» اينها به جاي اينكه مطيع باشند تكذيب كردند و عذاب هم برآنها نازل شد.
«فكلوا مما رزقكم الله حلالاً طيباً واشكروا نعمت الله» خوب اینجا دو تا مصداق ذكر شده است يك مصداق اینکه بني اسرائيل اين قدر در ناز و نعمت بودند اين مردم به جاي اينكه شكرگذار نعمت خدا باشند و به نحو صحیح از نعم الهی استفاده کنند آمدند از نان به عنوان کهنه بچه استفاده می کردند و بچه هايشان را بانان پاك مي كردند يعني اينقدر اينها در ناز و نعمت بودند، بعد اينها همه را جمع مي كردند مثل يك تل انبار مي كردند چنان نعمتهای خداي متعال را ناشكري و ناسپاسي كردند که گرفتار و دچار فقر و گرسنگي شدند. خشكسالي آمد و مجبور شدند بروند همان نانهايي را كه با آن كثافت بچه شان را پاك مي كردند، ارتزاق و مصرف كنند اينجور بدبخت شدند.
قوم سبأ هم اگر مصداقش باشد خوب اشكال ندارد دو تا مصداق داشته باشد اينها هم كفران و ناسپاسي كردند و خداي متعال دو تا موش را فرستاد سد را سوراخ كردند و شكسته شد و اينها همه غرق شدند و از بين رفتند.
حرکت ما بر مدار حق باشد
حالا چه مي خواهم بگويم؟ مي خواهم بگويم اين همه نعمتها از بركت امام شروع شد اگر همه بايد پشتيبان ولايت فقيه باشند تا اين كشور حفظ شود اگر ما اين راه از دست بدهيم چيزي براي ما نمي ماند آنكه جلوي آمريكا و دشمن سينه سپر مي كند تا نظام و مردم حفظ شوند آن پيشوا، امام حق است. اگر امام حق از جامعه گرفته شود ديگر چيزي برايش نمي ماند. ما بايد هميشه مدارمان، حركتمان بر اساس مدار حق باشد، خوب تشخيص دهيم و نشود مثل جنگ صفين اين طرف نماز مي خواندند آن طرف هم نماز مي خواندند.
عدم بصیرت مفسر قرآن را هم دچار تردید می کند
ابن مسعود هم مفسر قرآن است آمد پيش حضرت علي(ع) وگفت «انا شكکنا في هذاالقتال»ما نمي دانيم حق با كيست؟ خوب تو چرا بايد شك بكني تو مگر نمي داني كه «علي مع الحق والحق مع علي، اللهم ادره حيث مادار» هر جا علي(ع) هست حق است. بصيرت يعني هر كجا رهبر و ولي هست آن حق است، هر كس كه در مقابل او است باطل است.حالا هر كسي مي خواهد باشد ولو آيت الله باشد.
يشواي حق، ولي حق وقتي كه يكطرف باشد ديگران هر كه مي خواهد باشد در مقابلش ايستادند او باطل است اين شناخت حق و باطل است.اين كفران نعمت مي شود.
استفاده بهینه از نعمتهای خدادادی
نعمتهايي كه خدا به ما داده است مخصوصا با خشكسالي هاي كه ما داريم. ما ديروز با فرماندار محترم رفتيم در يكي از مناطق، بحث آبياري باراني را افتتاح كرديم .مي گفت 80درصد آب بيشتر مي شود استفاده كرد الان آب غرق آبي 20درصد مي شود استفاده كنيم ولي اگر آبياري قطره اي شود ده هكتار ولي الان سي هكتار قابل استفاده است. خوب از اين طرف اين همه بزرگواران زحمت مي كشند و امروز هم بحث تصفيه خانه وانشاءالله آب بهداشتي اگر باشد ما مسرفانه زندگي بكنيم، نعمت از دست ما گرفته مي شود. هم ما و هم مجموعه تشكيلاتي كه مربوط به آب است و هم روحانيون نمازجمعه همه جا بحث عدم اسراف را ما بايد واقعا در زندگيمان بايد جدي بگيريم. منابع خودمان را بايد حفظ كنيم.
امام بزرگوار وقتيكه وضو مي گرفتند وضويشان ديدني بوده بسيار كم امام آب مصرف مي كردند حالا در وضو، منتهي الان كه بيشتر اسراف در مصارف كشاورزي است. همينطور خانواده ها انشاءالله كه زندگي ما، مسرفانه نباشد و از طرفي پيرو ولي فقيه هم باشيم. نعمت خدا از زمين و آسمان انشاءالله بر ما مي بارد. من تشكر و قدرداني می کنم از همه عزيزاني كه بحث اجراي پروژه تصفيه را مطرح كردند. انشاءالله اين بزرگترين مشكل اين دو شهرستان برطرف مي شود من هم از طرف خودم و هم از طرف همه مردم صميمانه از شما بزرگواران كه منشاء خير و بركت شديد تشكر و قدرداني مي كنم و همينطور از دولت خدمتگذار تشكر و قدرداني مي كنم.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.