سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

قرآن، شفا و رحمت الهی

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 620 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.12.24
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شورای نگهبان در سازمان تبلیغات 29/10/89
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

از حضور همه شما بزرگواران جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسنی و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا عباسی، جناب آقای کاشانی و آقای موحدی و همچنین از رئیس جلسه جناب آقای دکتر جعفری تشکر می کنم که زمینه این جلسه را فراهم کردند.
قرآن، شفا و رحمت الهی
قرآن هم شفای دردهای جسمی و هم روحی است. «و تنزل من القرآن ما هم شفاء و رحمة»یک واعظی از کاشمر پیش مرحوم نخودکی اصفهانی (شیخ حسنعلی نخودکی) می آید. در واقع ایشان آیت الله حسنعلی نخودکی می باشد. یک کتابی به نام نشان بی نشانها کتاب بسیار خوبی که بخشی از زندگینامه این عارف بزرگ را نوشته شده است. یک واعظی اهل کاشمر بود که پیش مرحوم نخودکی اصفهانی می آید و دستورالعملی برای گشایش امور مادی و زندگی و توفیق برای تهجد و شب زنده داری و نماز شب پیدا نمی کنم شما یک راهکاری به من نشان دهید. ایشان می فرمایند که سعی کن بعد از نماز صبح قرآن تلاوت کنی مخصوصا سوره یاسین را. همین که ایشان به کاشمر می آید شروع می کند و روزها به محل کارش می رفت سوره یاسین را در راه تلاوت می کرده است نزدیک یکسال می گذرد و دید که هیچ افاقه ای نشد و در طول یکسال که راه می رفت می خواند دید که تاثیری نداشت. عیدی بود و بعد از یکسال به مشهد آمد و پیش یک نفر که کار عادی داشت رفت ولی او در خانه نبود.پیش خودش گفت حالا اینقدر راه آمدیم پس یک سری به آقای نخودکی بزنیم و بعد از آن گله ای بکنیم و بگوییم که ما یکسال این دستور العمل شما را انجام دادیم ولی نتیجه ای نگرفتیم. وقتی که ما آمدیم خانه آقا شلوغ بود می گوید همینکه بیرون خانه آقا نشستیم تا خلوت شود که بعد بروم سلامی عرض کنم و هم گله ام را بکنم ایشان همینجور صحبت می کردند صحبتهایشان را قطع کردند یک دفعه یک جمله معترضه بعضی ها پیش من می آیند دستورالعمل می خواهند مشکل مادی و معنوی داریم، گرفتاریم و هم برای تهجد می خواهیم من به آنها می گویم سوره یس را بعد از نماز صبح رو به قبله بخوانید آنها می روند و در راه می خوانند بعد از آن هم اول برای امور مادیشان می روند وقتی ناامید می شوند بعدش می خواهند پیش ما بیایند و گله بکنند شما آنجوری که من می گویم بروید و عمل کنید اگر مشکلاتان برطرف نشد بعد بیایند و گله کنید. این داستان را در همان کتاب نشان بی نشانها نوشته محسن آشتیانی زندگینامه ایشان نقل شده است. بنابراین سوره یاسین این تاثیرات را دارد هم گره های کور زندگی مادی را برطرف می کند و هم اینکه بالاخره از سحرخیزی ما که محروم هستیم حالا هر که بیدار است خوش بحالش و سحر خیزی هم برکات جسمی و هم برکات روحی و معنوی دارد. حالا این جمله را هم می گوییم ولی ماها که اهل عمل نیستیم انشاءالله به برکت همین گفتن اهل عمل شویم. انشاءالله به حق این بارانی که خدا به ما می دهد رحمتش را بر ما نازل می کند خدا دعایمان را مستجاب کند.
مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی(ره) استاد حضرت امام(ره) است. حضرت امام(ره) کتابی به نام کشف الاسرار دارد ایشان می فرماید استاد من که قسم یاد کردند که کسانی از طالبان آخرت به جایی نرسید مگر اینکه سحرخیز و اهل تهجد و اهل نماز شب بود. حالا امیدواریم که خداوند تفضلی را شامل حال ما بکند .
نکته دوم روی این قصه مطلبی از سلمان هم به این مضمون رسیده است که جناب سلمان هم می فرماید اگر کسی مشکلی و حاجتی داشته باشد بعد از نمازصبح دعایی که مشتمل بر اسم اعظم است بخواند.«بسم الله الرحمن الرحیم یاقدیم یادائم یاحی یاقیوم یافرد یاوتر یاواحد یاصمد یامن لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفواً احد» این را مورد دقت قرار دهیم. این اگر در سراسر کشور عملی شود، بین تمام اصولگراها یک وحدتی ایجاد می کند و انشاءالله روند بسیار مطلوبی می شود و خیلی از مسائل هم حل می کند، جلوی تندرویها و هم کندرویها را می گیرد.
مبانی اصولگرایی
دوازده اصل اصولگرایی حال به طور مختصر یکی دفاع از ارزشهای اسلامی است.
دوم پایبندی به مبانی انقلاب
سوم التزام عملی به ولایت فقیه و فصل الخطاب دانستن نظر رهبری
چهارم احترام و توجه به جایگاه روحانیت و مرجعیت
پنجم ساده زیستی، پرهیز از تجمل گرایی، اشرافی گری و توجه ویژه به گروههای ضعیف اینها به عنوان شاخص هستند.
ششم اعتقاد به آزادیهای مشروع و مردم سالاری دینی
هفتم عدالت محوری و مبارزه با فساد وقتی که نگاه می کنیم می ببینیم در ذات اصولگرایی و همان اصلاح طلبی که می خواهیم به دنبالش برویم همه ارزشها را در آن نهفته است.
هشتم تاکید و باور به پیشرفت همه جانبه کشور
نهم اداره امور بر اساس موازین اسلامی، عقلانیت، قانون، برنامه، حسن تدبیر
دهم عطوفت با مردم، اهم از اعتقاد و التزام به تعامل و هماهنگی میان قوا در سایه تدبیرهای رهبری
یازدهم دشمن شناسی، استکبار ستیزی، استقلال طلبی ، موضعگیری صریح در برابر دشمنان و فتنه گرها.
دوازده تلاش برای تحقق وحدت اسلامی
این دوازده شاخص را برای جریان اصولگرایی مطرح کردند . چهار اصل و دوازه شاخص هستند. مطالب البته خیلی است در ابتدا از مقام معظم رهبری به عنوان فقیه بصیر تعبیر کردند. دفاع جانانه ای از ایشان کرده اند و با نگاه وحدت آفرین و نیازی که امروز داشته است فکر می کنم خیلی از روند حرکت ما هم در شهرستان، استان و هم برای کشور مایه برکت باشد.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.