سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

انقلاب اسلامی

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 798 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.02.08
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در باب انقلاب اسلامی در جمع مردم 15/11/88
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

سعادتی نصیب بنده شد که در جمع شما مومنین وخواهران مومنه حضور پیدا کنم و عرض و سلام و خسته نباشید داشته باشیم ایام پر خیر و برکت و خجسته دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان(عج) و به همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم چند جمله ای را در باب انقلاب اسلامی عرض می کنم.
برادران عزیز ملت ایران شایستگی پیدا کرده است که در عصر غیبت امام زمان(عج) پرچم اسلام، توحید، عدالت، مبارزه با ظلم و ستم و فساد را بر دوش بگیرد و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد این وظیفه ای که خدای تبارک و تعالی بر دوش ملت ایران گذاشته است. آیات متعددی در قرآن مجید درباره ملت ایران و آینده ملت ایران خدای متعال بیان کرده است. یکی از آیات در سوره جمعه است که خدای متعال می فرماید «بسم الله الرحمن الرحیم وءاخرین منهم لما یلحقوا بهم» یعنی دیگرانی که هنوز به مسلمانان ملحق نشدند عده ای دیگر می آیند و به مسلمانان ملحق می شوند.
آیه دیگر در سوره مبارکه حضرت محمد(ص) است که در پایان این سوره خدای متعال می فرماید: «و ان تتولوا یستبدل قوما غیرکم ثم لا یکونوا امثالکم» خدای متعال خطاب به عربها که در خدمت پیغمبر(ص) هستند می فرماید«و ان تتولوا» اگر شما از اسلام روی بگردانید به اسلام پشت کنید ضرری به خدا نمی زنید خدای متعال یک قومی را می آورد جایگزین شما می کند «ثم لا یکونوا امثالکم» دیگر این مردم و این قوم مثل شما عربها نیستند.
در آیات دیگر می فرمایند: «من یرتد» یعنی ارتداد یعنی اگر از این برگردید به خودتان ضرر می زنید«من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه» سوف برای آینده دور است خدای متعال در آینده دور یک قومی را می آورد خدا آن قوم را دوست می دارد و آن ملت محبوب خدا هستند و آنها هم خدا را دوست می دارند.
تا آخر آیه حالا سه چهار تا از این آیات بود منحصر به همین آیات هم نیست این آیات که نازل می شد برای مسلمانان سوال می شد آن قوم جایگزین کدام است آن قومی که خدا آنها را دوست می دارد وآنها هم خدا را دوست می دارند و در راه خدا جهاد می کنند. و ترس ندارند آن چه قومی هستند؟ بارها از محضر پیغمبرمان این سوال مطرح شد یا رسول الله(ص) آن قوم جایگزین چه کسانی هستند؟ در هر بار که سوال می شد پیغمبرخدا(ص) اشاره می کردند همشهریان سلمان در یکی از جاها که سوال کردند «فضرب یده علی عاطق سلمان» پیغمبر خدا(ص) دست بر شانه سلمان زدند وفرمودند«هذا و ضعو» همشهریان سلمان هستند و آنها می آیند بعد فرمودند به خدا سوگند اگر علم به ثریا هم که دورترین ستاره نسبت به زمین چسبیده باشد مردانی از فارس به آن ایمان و به آن علم دست پیدا می کنند خوب این نشان از عظمت تاریخی و آینده درخشان ملت ایران است زمانیکه انقلاب اسلامی پیروز شده بود تعداد زیادی از مسلمانان و علمای مسلمان را و اهل سنت را از کشورهای مختلف به ایران دعوت کرده بود به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی از جمله علمایی که دعوت کرده بودند علمای تونس بودند از هتل که بیرون می آیند برف آمده بود یکی از علمای تونس به زمین می خورد وقتی که می خواهند او را بلند کند گفت صبر کن من این برف را لمس کنم گفتند برای چه می خواهی این برف را لمس کنی؟ این عالم سنی گفت حدیث داریم از پیغمبرخدا(ص) وقتی انقلاب ایران دارد به وقوع می پیوندد ما همه باید یاری کنیم ولو اینکه روی برف «و علی الفلج» ولو اینکه روی برف سینه خیز بروی بعد این عالم اهل تونس می گفت این حدیث تا به حال مفهومش برای من روشن نبود ولی امروز که جلوی هتل روی برفها زمین خوردم فهمیدم پیغمبرخدا(ص) چه فرمودند یعنی همه برای حفظ انقلاب اسلامی موظفند . یک تعبیر دارد که امام می فرمایند: حفظ نظام جمهوری اسلامی بر تمام مسلمانان عالم واجب عینی است نه تنها بر ملت ایران چون ملت ایران به شایستگی آن ایمان و تقوا مسئولیت بزرگی بر دوش دارد مسئولیتش چیست؟ امام می فرمایند: من امیدوارم انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت حجت(عج) منجر شود انقلاب ایران زمینه ساز قیام حضرت صاحب الامر(عج) است قیام ملت ایران نقطه شروع قیام حضرت صاحب الامر(عج) است بالاخره این ظلم و ستم تا چه موقع می خواهد ادامه داشته باشد باید از جهان برچیده شود وآن هم بدست حضرت صاحب الامر(عج) باید برچیده شود. خوب این آیاتی و روایاتی که خدمت شما عرض کردم همه اینها را امام تحقق بخشید و بدست امام انجام شده است . اگر احکام اسلام و قرآن زنده شد و طاغوت سرنگون شد و شکست اینها همه از برکت امام بزرگوار است. آقا موسی بن جعفر(ع) می فرماید: «قائم رجل من قم یدعوا الناس الی الحق» مردمی از قم قیام می کنند و مردم را به حق دعوت می کنند «یجمع معه قوم» ملت و قوم با او همراهی می کنند «کزبرحدید» مثل پاره ای از آهن ، تکه از فولاد را نمی توان و نمی شود شکست مثل تکه فولاد این ملت سرسخت هستند نه ترس دارند و نه از جنگ خسته می شوند بعد می فرمایند: عاقبت هم مال آدمهای متقین است اول می فرمایند همه همراهی می کنند بعد می فرمایند: نتیجه و آخر نهایی باقی می مانند که با تقوا باشندآنهایی که دیندار و خدا ترس باشند معلوم می شود ریزشهایی هم تا به مرحله آخر برسد وجود دارد.
در یک روایت دیگر وقتی انقلاب را بررسی می کنند می فرماید: «و لایدفعونها الا الی صاحبکم» پرچمدار پرچم را نمی دهد مگر به دست حضرت صاحب الزمان(عج) زمینه همه اینهایی که خدمت شما عرض کردم از برکت حضرت امام(ره) است 12 بهمن امام وارد ایران شده است 22 بهمن کمر طاغوت 2500 ساله شکست. 22 بهمن شاه دستور داده بود حکومت نظامی بشود و همه را دستگیر کنند و همه چیز تمام شود امام دستور دادند تا مردم همه به خیابان بریزند و حکومت نظامی را باید لغو کنند این یک نمونه و نمونه های دیگر همه اش از جنایاتی که داشتند و واقعا اگر عنایت حضرت صاحب الامر(عج) نبود این انقلاب اسلامی بارها با این همه مشکلات گرفتاریها شکست خورده بود.
یک جمله ای را من از کارتر یادداشت کردم یکسال قبل از انقلاب کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران آمده بود گفته بود که ایران جزیزه ثبات و آرامش است و هیچ اتفاقی در ایران نمی افتد این را چه کسی گفته است؟ کارتر یکسال قبل از انقلاب گفته بود سازمان سیا هم اعلام کرده بود 6/7/56 سازمان سیا گفته بود که انتظار می رود شاه تا ده سال دیگر فعال قدرت را در دست داشته باشد از رئیس سازمان سیا سوال کرده بودند که شما چرا انقلاب اسلامی ایران را پیش بینی نمی کنید؟ گفته بود که کامپیوترها ی ما اینها را درک نمی کند شیوه انقلاب اسلامی و حرکتی که امام و رهبری دارند کامپیوترهای ما اینها را درک نمی کنند واقعا هم همین است آنها بر اساس مادی حساب می کنند نه بر اساس معنویت و ارتباط با خدای تبارک و تعالی همه اش بر اساس حسابگری جنبه مادی است در نتیجه اعلام کردند شاه تا ده سال دیگر به طور فعال قدرت را بدست دارد یا مرداد 57 سازمان سیا اعلام کرده بود ایران اصلا وضعیت انقلابی ندارد امام می فرمایند: از اراده خدا بی خبر بودند این کاری بود که خدا کرد معجزه ای بود که خدای تبارک و تعالی انجام داد منظورم این جهت بود که انقلاب اسلامی برادران حساب شده به وجود آمد زمینه ساز باید باشد زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) باید باشد آقا وقتی می خواهد بیاید باید گوشه ای کارها درست شده باشد مردم دنیا باید بخشی از معنویت را دیده باشند انقلاب وقتی به وقوع پیوست نصف دنیا مال آمریکاییها بود نصف دنیا هم مال شوروی بود هر کس می خواست از زیربار شوروی خلاص شود باید به سمت آمریکا می رفت اگر می خواست از شر آمریکا خلاص شود باید پناه به شورویها ببرد یعنی جهان دارد در واقع دو قطبی کرده بودند مثل کوبا که می خواست از آمریکا خلاص شود مجبور بود به طرف شوروی برود یا بعضی از کشورهای شرقی که می خواستند انقلاب کنند به سمت آمریکا می رفتند این دو قدرت دو قطبی شده بود دیگر هیچ راه دیگری وجود نداشت ولی انقلابی که امام مطرح کردند نه شرقی و نه غرب و نه تمسک به غرب و نه تمسک به شرق فقط توسل به قدرت خدای تبارک و تعالی یک معجزه بزرگ قرن حاضر است و این عصر را باید عصر امام خمینی(ره) نامید یعنی امام تمام دنیا را به سمت خدا دعوت کرد . دنیای مادی را به سمت توحید دعوت کرده است و این اعترافاتی است که خود خبرگزاریهای غربی ، دانشمندان غربی ، ژاپنی ، چینی، آمریکایی و بزرگان از کشورها اعلام کردند مسلمانان مسلمان تر، یهودیها یهودی تر، مسیحیها مسیحی تر، بودایی بودایی تر، هندوها هندوتر شدند و همه از برکت انقلاب اسلامی که امام انجام داد و جهان را به سمت توحید دعوت کرد.
امیدواریم که انقلاب اسلامی انشاءالله زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) شود 22 بهمن هم در پیش است برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و حضور مردمی انشاءالله در راهپیمایی همه باید شرکت کنیم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.