سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

رسیدن به علم و دانش از برکت نظام اسلامی و امام و شهدا

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 529 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.02.18
 
سخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شکرگزاری به مناسبت ریشه کنی بی سوادی در 17 روستا 20/11/88
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم
خیلی خوشحال هستم که در جمع شما خواهران مکرمه ، برادران عزیز، آموزشیار و مسئول محترم نهضت سواد آموزی شهرستان بافت و همکارانشان و در جمع شما مسئولین عزیز حضور پیدا کردم یکی از خبرهای بسیار خوبی که الان شنیدم و برایم خیلی لذت بخش بود خبری که 17 روستا از نعمت سواد بهره مند شدند و به طور کلی بی سوادی ریشه کن شده است. و این واجب که «طلب العلم فریضه» است. بدست شما خواهران مکرمه و برادران عزیز انجام گرفته شده است خدا قوت، خدمت شما خواهران مکرمه و برادران عزیز و به همه مسئولین خصوصا به مسئول محترم نهضت سواد آموزی تبریک عرض کنم که همکارانشان موفق شدند در شهرستان، در 17 روستا بی سوادی را ریشه کن کنند.
رسیدن به علم و دانش از برکت نظام اسلامی و امام و شهدا
امروز ما شکرگزار نعمت خدای متعال باشیم در این جلسه با شکوه، با توجه به اینکه من بعد از این جلسه چند جلسه دیگر هم دارم هم در شهر و هم در روستا است فرصتم خیلی کم است و مطالب را باید خیلی تلگرافی عرض کنم. اولین نکته سالگرد پیروزی نظام جمهوری اسلامی را تبریک عرض می کنم ما هر چه داریم از برکت امام و شهدا داریم . همین نهضت سواد آموزی را هم از برکت امام داریم.
ویژگی علم در زمان طاغوت
طاغوت هر چه مردم جاهل تر و نادانتر باشند و بتواند بر گرده مردم سوار شود و بتواند از آنها بهره کشی کند برایش بهتر بود و خیلی دنبال علم و دانش نبود اگر هم دنبال علم و دانش بود علمی که در خدمت فحشا و منکرات باشد بیشتر جستجو می کرد نه علمی که در خدمت خدای متعال باشد، نه روشنایی که در خدمت دین خدا و مردم باشد بنابراین شکر نظام جمهوری اسلامی در این است که ما بتوانیم به مردم خدمت کنیم و شما هم بالاترین خدمت را انجام دادید، ریشه کنی بیسوادی است.
حضور در راهپیمایی، پاسداری از زحمات انبیاء
نکته ای درباب دهه فجر باید عرض بکنم این است که حضور تمام مردم و تمام اقشار در راهپیمایی 22 بهمن است. این برای ما کلیدی برای ما است، کمر دشمن شکسته و امید دشمن نا امید می شود برای اینکه اینها در ماهوارهها خیلی تبلیغات کردند. جنبش سبز راه اندازی کردند در مقابل جنبش علوی و در واقع هدفشان که امروز بعضی از ابعادش برای ما روشن شده است دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی هستند و عده ای از خواص را هم جلو انداخته اند هدف در واقع نابودی نظام جمهوری اسلامی و نابودی ره آورد حضرت امام(ره) است، حضور مردم در راهپیمایی امید دشمن را ناامید می کند. حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن زحمات امام را زنده نگه می دارد جمهوری اسلامی را سرپا نگه می دارد انشاءالله هم خودتان و هم خانواده تان و در هر جا که هستید حضور در راهپیمایی در واقع حفظ خون شهدا، نگهداری از زحمات حضرت امام(ره) بلکه نگهداری از زحمات همه انبیا الهی است و یک قدم در راهپیمایی بالاترین ثواب را دارد در جهت حفظ دین خدا، ناامیدکردن دشمنان سرسخت ما است انشاءالله نقشی داشته باشیم و جزء قاعدین و نشستگان نباشیم و در راهپیمایی حضور پیدا کنیم.
یادآوری رحلت جانسوز نبی اکرم(صلی الله علیه و آله)
مطلب دوم در آستانه رحلت جانگداز پیامبر اعظم(ص) هستیم پیشاپیش عرض تسلیت عرض می کنم وفات پیامبر بزرگوار و شهادت سبط اکبر و شهادت امام هشتم امام علی بن موسی الرضا(ع) برای آن روز هم برنامه هایی داریم که به موقع خودش هم اعلام می شود و هم مردم شرکت می کنند .
حقیقت برتر
نکته سوم یک حدیثی که مناسب این جلسه است عرض می کنم پیغمبرخدا(ص) می فرماید: دو خصلت و ویژگی است که بهتر از این دو ویژگی وجود ندارد «خصلتان لا شی افضل منهما» دو خصلت است که بهتر از این دو خصلت وجود ندارد هر کس صاحب این دو خصلت باشد او جز بهترینهاست «الایمان بالله و نفع للمسلمین» خصلت اول ایمان است اگر ایمان نباشد انسان کور است در واقع کوردل است ایمان هم با اسلام فرق می کند ایمان پذیرش قلبی است اسلام در ظاهر شهادتین را بر زبان جاری کردن است ولی ایمان پذیرش این مطلب، اطاعت کردن است «ونفع للمسلمین» دومین ویژگی این است که انسان به مسلمانان نفع برساند خدمت به مسلمانان داشته باشد که کار شما به نظر من جز یکی از بهترین خدمات است یعنی جزء یکی از بهترین نفع رسانی به انسانهای مومن است نعمت سواد، نعمت علم، کسانیکه با آنها سر و کار دارید که آموزش به آنها خیلی مشکل است کسی که سن و سال بالایی داشته باشد یادگیری هم برای خودش مشکل است و هم برای مربی و معلم کار واقعا خیلی سخت است. دانش آموز در سن پایین هر مطلبی گفته می شود زود می گیرد سن پایین «کالنقش فی الحجر» مثل نقش روی سنگ است همین که از دهان شما بیرون می آید بچه آن حرف را می گیرد ولی سن بالا کارکردن واقعا مرد می خواهد که یادگیری مثل «کالنقش فی الماء» مثل نقشی که در آب است. در سن بالا خیلی مشکل است. بعد روایت داریم در سن بالا و با زحمت قرآن را یادبگیرد دو برابر پاداش دوچندان دارد اگر بنا شد کار شما یادگیری قرآن ، مسائل دین و شرعی ، خواندن و نوشتن با این سختی باشد پاداشش هم در پیشگاه الهی دو برابر می شود.
وقتی آن کسی که دارد در سن بالا به سختی قرآن و احکام یاد می گیرد خدای متعال دو تا پاداش به او عنایت می کند کسی هم که مسئول تربیت چنین آدمی است او هم در واقع از دو پاداش در پیشگاه الهی بهره مند می شود. ممکن است خدمات شما را مسئول اداره هم نداند مسئولین شهر هم ندانند و ممکن است هیچ کس اصلا یک احسن و بارک الله به شما نگوید ولی آن کسی که باید ببیند او می بیند، خدای متعال دو پاداش به کسانی که در این قسمت کار می کنند عنایت می کند.
بدترین خصلتها
«و خصلتان لا شی احب منهما» و از آن طرف دو خصلت است که خبیث ترین خصلتها است دیگر بدتر از آن خصلت خصلتی وجود ندارد «الشرک بالله» هنوز بخش زیادی از دنیا مشرک هستند، بت پرستند، بتی که خودش می سازد و در مقابل آن هم سجده می کند.
یکی دو روز پیش یکی از روحانیون در تلویزیون صحبت می کرد می گفت ما در هندوستان در بتخانه شان رفتیم بتهای بسیار زیبایی از سنگ و چوب تراشیده بودند در مقابل این بت، دستی به پای بت کشید و چند مرتبه دورش طواف کرد حالا بتی که با دست خودش ساخته شده است و او را خدای خودش می داند بدتر و خبیث تر از این خصلتی وجود ندارد.
خصلت دومی که بعد از آن وجود ندارد«والضرار بالمسلمین» آدمی باش که به مسلمین ضرر بزند عامل بدبختی شان باشد. مثل بعضیها امروز نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال می برند زحمت برای مردم درست می کنند حرفشان باعث می شود یک عده ای نادان در خیابانها اموال عمومی و خصوصی مردم را آتش بزنند قرآنها را آتش بزنند بدترین آدم آن کسی است که به مسلمانها ضرر بزند و بدتر از او آن کسی است که شرک داشته باشد یعنی واقعا کسی که خدا را قبول نداشته باشد دلش برای مردم هم نمی سوزد در واقع دلسوزی هم برای عامه مردم در وجودش نیست. کسی که ایمان داشته باشد دلش می خواهد به بندگان خدا خدمت کند خودش را وقف کند هر چه ایمان بالاتر رود خدمت رسانی اش هم به مردم بیشتر می شود.
سلام صبحگاهی و بیمه شدن
سلام صبحگاهی به حضرت صاحب الامر(عج) یادتان نرود صبح که از خواب بیدار می شوید برای اینکه خودتان را بیمه امام زمان(عج) کنید بگویید «السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)» چون سلام مستحب و جواب سلام واجب است حضرت می گویند «و علیکم السلام و رحمة الله» در واقع 24 ساعت شما مورد عنایت و توجه امام زمان(عج) از برکت جواب سلام حضرت صاحب الامر(عج) واقع می شوید انشاءالله همیشه به یاد حضرت صاحب الامر(عج) باشید. خوب بیش از این من تصدیع ایجاد نکنم . از مسئول محترم نهضت سواد آموزی، از همه شما برادران بزرگوار و خواهران مکرمه تشکر و قدردانی می کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.