سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وظایف مسئولین از دیدگاه پیامبر(صلی الله علیه و آله)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 551 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.02.18
 
سخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری 21/11/88
بسم الله الرحمن الرحیم
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

وظایف مسئولین از دیدگاه پیامبر(صلی الله علیه و آله)
«السلام علیک یا صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)»
بنده به نوبه خود خیر مقدم عرض می کنم خدمت شما مسئولین عزیز ، برادران عزیز و بزرگوار و خواهران مکرمه فرماندار محترم و از همه عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.
راهپیمایی 22 بهمن و پیچیده شدن طومار دشمن
بنده به نوبه خود تاکید می کنم بر حضور با شکوه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن که هم تجدید عهد بیعت مجدد با امام و شهیدان و مقام معظم رهبری و در واقع با حضور مومنانه در این راهپیمایی خنثی می شود تبلیغات دشمن علیه جمهوری اسلامی در سایتها و ماهواره و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و مشت محکمی بر یاوه گویان داخلی و سران فتنه است انشاءالله با این حضور دیگر طومار سران فتنه و عوامل استکبار هم به لطف الهی جمع خواهد شد و جراحی که نظام جمهوری اسلامی قبل و بعد از انتخابات داشته است دیگر التیام خواهد گرفت. و جو کشور به سرعت به سمت سازندگی و پیشرفت خواهد رفت انشاءالله.
توقع پیامبر اکرم(ص) از نمایندگان و فرماندارانشان
در این جلسه یکی از نامه های رسول خدا حضرت محمد(ص) به یکی از نمایندگان و فرماندارانشان به یمن عرض می کنم تا ببینیم پیغمبرخدا(ص) از فرمانداران و از مسئولینی که آن زمان می فرستادند چه توقعی داشتند. و ما هم که امروز در خدمت اسلام و امام و رهبری هستیم چه وظایفی را بر دوش داریم. حالا غیر از کارهای اجرایی ببینیم که پیغمبرخدا(ص) از این نماینده خود چه درخواستهایی داشتند.نامه به این صورت نوشته شده است «بسم الله الرحمن الرحیم هذا بیان من الله و رسوله» این بیانی از طرف خدا و رسول خدا(ص) است این بیان چیست؟ «یا ایها الذین آمنوا اوفوا بالعقود» به پیمانی که با پیغمبر(ص) و با خدا بستید وفادار باشید. پیمانی که نظام با شما بسته است و پیمانی که شما به عنوان مسئول نظام الهی بسته اید به این پیمان اولا وفادار باشید. «عقد من محمد النبی(ص) لامر بن هضم حین بعثه الی الیمن» این آقا اسمش امربن هضم بود وقتی که به عنوان والی، ایشان را به یمن فرستاد«یامره بتقوی الله فی امره کله» اولین تاکید تقوای الهی است در تمام امور تقوای الهی را پیشه کن «ان الله مع الذین تقوا و الذین هم محسنون» اگر باتقوا شدی معیت با خدا داری و خدای متعال هم همیشه کمک حال تو است «ولامره ان یأخذ بالحق کما امر به الله » کارهایش به حق باشد و به مردم ظلم نکند «و ان یبشر الناس بالخیر» مردم را به خوبی بشارت دهد و «یامرهم به» به کار خوب هم آنها را دعوت کند«و یعلم الناس القرآن» یکی از کارهایی که تو باید انجام دهی تعلیم قرآن است «و یفقهم فی الدین» نگو حالامسئولیت اجرایی دارم مسائل دینی و شرعی به من ربطی ندارد شما در کنار مسئولیتهایی که داری انجام می دهی یکی از کارهایت باید ارتباط با قرآن باشد، قرآن را باید به مردم یاد دهی «و یفقههم فی الدین» و آنها را فقیه تربیت کنی فقیه یعنی چه؟ یعنی احکام خدا را بلد باشند مردم احکام شناس باید تربیت شوند «و ینهم الناس فلا یمس احد القرآن الا و هو طاهر» به مردم تاکید کنی دست به قرآن نزنند مگر اینکه وضو داشته باشند یعنی حرمت قرآن را در جامعه تو باید نگهداری کنی « وبخیر الناس بالذی لهم و بالذی علیهم» همیشه خیرخواه مردم باشی و آن چیزی که خیر مردم است شما برایشان بیان کنی « و یلین للناس بالحق» یلین یعنی لین یعنی نرمی ، زمخت در برابر مردم نباشی من تو را می فرستم برای مردم زمخت و کلفت بر مردم نباشی تو مسئولی نرم باشی «و یشترد علیهم فی الظلم خان الله عزوجل کلح ظلم» ظلم و دوری ات هم باید از ظلم به مردم باشد « زنها عنه و قال علی لعنه الله علی الظالمین و یبشر الناس الجنة» و آنها را بشارت به بهشت دهی «بعملها» که کار بهشتی انجام دهند «یظر بالنار و بعلمها» از آتش هم مردم را بترسانی و کارهایی را که مردم را جهنمی می کند آنها را دور کنی.
نرمی و خوش خویی لازمه مدیریت
«و یستالف الناس» یستالف یعنی طلب الفت یعنی مردم اگر بخواهی احکام دینی را یاد بگیرند با زمختی و خشونت نمی شود باید با مردم مهربان باشی اگر با مردم مهربان شدی مردم دنبال تو می آیند و احکام دینی را هم یاد می گیرند «و یعلم الناس معالم الحج و السنة و الفریضة» تا به این نکته می رسند و بعد خیلی مطالبی را حضرت بیان می کنند « و یامر بالسعی الی الجمعه اذا نودی لها» و امر کنید مردم را که به نمازجمعه بروند و در نمازجمعه حضور داشته باشند و خودت هم شرکت کنی و هم همکاران و مدیران خودت را به حضور در نمازجمعه دعوت کنی «والغسل عند الروا علیها» غسل جمعه هم انجام دهید . بعد بحث خمس و زکات را مطرح می کنند که مطالب بسیار مهمی که از نامه پیغمبرخدا(ص) است .
مدیریت اجرایی همسو با مدیرت معنوی
حالا من برای چه این نامه را خواندم می خواهم بگویم که مسئول در نظام جمهوری اسلامی حیطه کاریش فقط در باب همان مدیریتش نیست یک مدیریت معنوی هم در جامعه دارد حاکمیتی که او را برگزیده است نسبت به قرآن، مردم، دین مردم، اخلاق مردم و خدای نکرده جهنمی شدن مردم و دوری از جهنم همه مسئولیت دارد و حضور در نمازجمعه و اهمیت به نمازجمعه مسئولیت دارد اینکه ما بگوییم مسئولیت خودمان را انجام می دهیم حقوقی می گیریم دیگر نه کاری به دین و اخلاق مردم و نه نماز مردم داشته باشیم هیچی فقط ما مسئول هستیم ما را گذاشته اند که فقط امضا کنیم و کارها را در حیطه کاری خودمان انجام دهیم این از نظر پیغمبرخدا(ص) و از نظر حاکمیت دینی و الهی قابل قبول نخواهد بود امیدواریم کارهایی که انجام می دهیم پیغمبرخدا و امام زمان(عج) بپذیرند.
والسلام علیکم و رحمة الله
[b]

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.