سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

فاطمه (سلام الله علیها) مونس علی(علیه السلام)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 723 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1390.02.09
 
خطبه های نمازجمعه 90/2/9
به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم
فاطمه (سلام الله علیها) مونس علی(علیه السلام)
خطبه اول
ایام، ایام سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه و گرامیداشت و بزرگداشت مقام حضرت زهرا(س) می باشد چنانکه هفته گذشته در باب حضرت زهرا(س) صحبت کردیم در این خطبه هم بخشی از فضائل حضرت زهرا(س) را خدمت شما عرض می کنم.
شیوه زندگی ماندگار حضرت زهرا(سلام الله علیها)
در خطبه گذشته این شبهه و این سوال را ممکن است کسی داشته باشد مطرح کردیم که زمان حضرت زهرا(س) با زمان ما خیلی فرق می کند در یک مدینه کوچک، شهر چند هزار نفری امروز دنیا بسیار پیشرفت کرده است الان ماهواره ، موبایل، اینترنت، تلفن، دستگاههای مدرن و پیچیده هوا و فضا است چگونه شما می فرمایید ما تابع شخصی باشیم که 1400 سال پیش زندگی می کرده است جواب این شبهه این است حضرت زهرا(س) با ملاکها و ارزشها و شیوه ای زندگی کرده اند که هر کس آن شیوه را در زندگی اش پیاده کند و حضرت را الگوی خودش قرار دهد هم در این دنیا خوشبخت می شود و هم در آخرت خوشبخت می شود. شیوه زندگی حضرت همواره به روز است شامل کهنگی نخواهد شد. همانطور که نام اهل بیت همیشه به روز است شما اسامی دیگر را هر بار که بشنوید مثل یک داستانی دوبار که بخوانید می گویید تکراری است یک فیلمی را یکبار که ببینید می گویید تکراری است اما نام علی(ع) «فما اهلی اسمائکم» چقدر اسامی شما شیرین است شما اگر هزار بار یا علی(ع) بگویید خسته نمی شوید هزار بار یا حسین(ع) بگویید خسته نمی شوید هزار بار پای مجلس امام حسین(ع) بنشینید خسته نمی شوید و همیشه برایتان تازگی دارد برای همه زمانها هست قرآن همیشگی است شیوه زندگی حضرت زهرا(س) هم شیوه زندگی ماندگار و جاودانه است.
حضرت زهرا(سلام الله علیها)اسوه امام عصر(عجل الله تعالی فرجه)
امام زمان(عج) می فرمایید من شیوه زندگی خودم را بر اساس شیوه زندگی حضرت زهرا(س) انتخاب می کنم «ان لی فی ابنته رسول الله(صلی الله علیه و آله) اسوة حسنه» برای من حضرت زهرا(س) اسوه است وقتیکه امام زمان(عج) که می خواهند جهان امروز و مدر و صنعتی را به سمت درستی و پاکی و عدالت ببرند می فرمایید من شیوه ام شیوه حضرت زهرا(س) است پس من و شما باید بیشتر مراقبت و مواظبت کنیم. شیوه های زندگی حضرت زهرا(س)را شناسایی و در زندگی خودمان پیاده کنیم. بخشی از آن را در خطبه گذشته عرض کردم بخشی از آن را هم امروز در این خطبه عرض می کنم و انشاءالله که همه ما لذت ببریم از اینکه محب و دوستدار فاطمه(س) هستی. من عنوانی را که برای این خطبه انتخاب کردیم این است فاطمه(س) بهترین مونس علی(ع)، فاطمه(س) بهترین یاور امیرالمومنین علی(س) است.
ولایت مداری و دفاع جانانه از امام علی(علیه السلام)
چرا این را انتخاب کردم چون یکی از درسهایی که ما از حضرت زهرا(س) می توانیم بگیریم این است که حضرت زهرا(س) همیشه حق مدار، تابع حق و از امام حق پیروی می کرد. یکنفر پیش حضرت زهرا(س) آمد امیرالمومنین(ع) را سرزنش کرد امیرالمومنین(ع) تنها همسر و شوهر فاطمه(س) نیست امام و پیشوایشان است گفت وای بر تو تو علی(ع) را نمی شناسی می دانی علی(ع) کیست؟ «و هو الامام الربانی» او پیشوا است منتهی پیشوای خدایی است امام ربانی، پیشوای الهی، رهبر الهی است و خدا او را انتخاب کرده است. «و الهیکل النورانی» وجود علی(ع) سراسر نور و نورانیست «و قطب الاقطاب» تمام عرفا هر چه که دارند از علی(ع) دارند. قطب عارفان و خداشناسان است یعنی محور خداشناسان عالم علی(ع) است. تو علی را سرزنش می کنی «و سلالة الاطیاب» فرزند پدران پاک، مادران پاک، او از نسل پاک و خاندان پاکی است «الناطق بالصواب» حرف او حرف خلاف نیست هر چه علی (ع)می گوید عین حق است «نقطه دائرة الامامه» مرکز امامت و پیشوایی است. آسیاب دستی را دیده اید یک چوبی دارد که سنگ آسیاب دورش می چرخد او محور است همه باید دور علی(ع) بچرخند حق دور علی(ع) می چرخد رهبری باید دور علی(ع) بچرخد. در بعضی از جاها حضرت زهرا(س) می فرمایند مثل علی مثل کعبه است. علی سراغ مردم نباید برود همانطور که کعبه سراغ ما نمی آید ما باید سراغ کعبه برویم ما سراغ کعبه به چه دلیل می رویم؟ برای طواف می رویم دورش بچرخیم برای چه باید دور کعبه بچرخیم ؟ نماد چرخیدن دور حق است . چرا باید هفت بار بچرخیم ؟ چون سال از ماه تشکیل شده است ماه هم از هفته تشکیل شده است هفته هم هفت روز است یعنی طواف به تمام عمر از این به بعد باید تصمیم بگیریم که دور حق بچرخیم تمام عمر وقتی هفت دور طواف می کنیم یعنی نیت می کنی خدایا تا حالا شتر دیدی ندیدی ، خطایی دیدی بگذر ولی از این به بعد دیگر می خواهم دور حق بچرخم . می فرماید علی(ع) مثل کعبه است کعبه سراغ مردم نمی رود مردم سراغ کعبه می روند ما هم باید سراغ علی(ع) برویم دور علی(ع) بچرخیم فدای علی(ع) بشویم.«و ابوبنیة الحسن و الحسین الذین هما ریحانتی رسول الله سیدی شباب اهل الجنه» و پدر حسن(ع) و حسین(ع) که دو ریحانه و سید پیشوای اهل بهشت هستند.
هدایت گری حضرت زهرا(سلام الله علیها)
خوب این مدار حق اگر دنیا ، اگر جوانان اهل سنت در تمام کشورهای اسلامی که محب فاطمه(س) هستند در زندگی حضرت زهرا(س) تحقیق کنند حضرت آنها را هدایت و راهنمایی می کند دست آنها را در دست علی(ع) می گذارد .
یک جوان دانشمند سودانی یک کتاب نوشته است من دیشب مطالعه می کردم نوشته بود با نور فاطمه (س) هدایت شدم. می گوید من سنی بودم ولی در زندگی حضرت زهرا(س) تحقیق کردم حضرت زهرا(س) راهنمایی کرد و دست مرا در دست علی(ع) گذاشت . هر کس توجه به فاطمه(س) کند در زندگی حضرت زهرا(س) مطالعه کند خوشبخت و سعادتمند می شود دستش را در دست مولا و ولایت می گذارد.
یک روز پیغمبرخدا(ص) فضائل و ارزشها را بیان می کردند فاطمه(س) ارزش مدارست.
پیغمبرخدا(ص) در باب ارزشهای حضرت علی(ع) صحبت می کردند. جامعه آن زمان طوری شده بود فضائل علی(ع) را منکر بودند امروز هم وهابیت همین کار را می کند فضائل اولیای خدا را منکر می شوند و می گویند اینها فضیلتی ندارند .
حرف وهابیت این است می فرماید شما به زیارت مسجد پیغمبر(ص) برو ولی اگر به زیارت خود پیغمبر(ص) بروی مشرک شده ای، این چه حرف باطلی است مسجد پیغمبر(ص) اگر آبرو دارد از برکت پیغمبر(ص) آبرو پیدا کرده است. نعوذبالله حرفها می زنند منکر هستند، منکر فضائل ارزشهای مولا هستند واقعا اگر مطالعه کنیم منکر هستند پیغمبرخدا(ص) فضائل علی(ع) را بیان می کردند.
یک جمله از حضرت زهرا(س) دارد «و الذی اصطفاک و اجتنباک و هداک و هدابک الامه» قسم به خدای که شما را برگزید. حضرت چهار تا قسم خوردند قسم به خدایی که شما را به پیغمبری مبعوث کرده است یک قسم به خدایی که از میان همه انسانها شما را برگزیده است قسم به آن خدایی که شما را هدایت کرده است این سه تا قسم به خدایی که مردم را به وسیله شما هدایت کرده است با چهار قسم «لا زلت مقرة له ماعشت» تا زنده ام فضائل علی(ع) را همه جا بیان می کنم تا فاطمه(س) نفس می کشد فدایی علی(ع) است تا زمانیکه زنده هستم همه جا فضائل امیرالمومنین(ع) را منتشر و بیان می کنم و فضائل علی(ع) را انکار نمی کنم .
برادران اهل سنت که محب فاطمه(س) هستند این شیوه شان است تا زنده ام همراه با ارزشهای مولا هستم این دو کلام بود.
خوشبخت، محب علی(علیه السلام)
کلام سومی را عرض می کنم حضرت زهرا(س) می فرمایید کسی که می خواهد خوشبخت و سعادتمند شود و کسی که می خواهد روی خوشی در دنیا و آخرت را ببیند تنها عامل سعادت محبت به علی(ع) است و بس، خیلی جمله نابی است خدا را شکر می کنیم برادران و خواهران در قلبمان که نگاه می کنیم محب و دوستدار امیرالمومنین(ع) هستیم.
حضرت زهرا(س) می فرمایند: «ان السعید کل السعید حق السعید» یعنی آدم خوشبخت و سعادتمند، کل سعید یعنی همه خوشبختی، سعادت را جمع کن و «حق سعید» حقیقت خوشبختی ، باطن خوشبختی چیست؟ «من احب علیا فی حیاته و بعد موته» برای کسی است که علی(ع) را در زمان حیات و بعد از ممات علی(ع) را دوست بدارد.
علی چنین شخصیتی است که عامل خوشبختی و سعادت است. عرض کردم دنیای اهل تسنن اگر به حضرت زهرا(س) توجه کنند به علی می رسند . جوانان اهل سنت اگر زندگی یگانه دختر پیغمبر(ص) حضرت زهرا (س) را مطالعه کنند به امیرالمومنین(ع) می رسند.

فداکاری فاطمه(سلام الله علیها) در داخل خانه علی(علیه السلام)
نکته دیگری را هم که باز فاطمه(س) بهترین مونس امیرالمومنین(ع) است. کانون زندگی زن و شوهر هستند کانون زندگی باید با مهربانی ، تحمل سختی، ایثارگری باشد زن باید اهل ایثار و گذشت باشد دیگران را برخودش مقدم بدارد، با لبخند و شادی یک خانم غصه ها را از میان خانه ببرد، از دل همسرش ببرد، شوهر خودش را به دردسر نیندازد . این کانون، کانون خوبی است و این زندگی، زندگی خوبی است. امیرالمومنین(ع) یک روز به حضرت زهرا(س) گفتند فاطمه جان آیا غذایی است که گرسنگی ما را برطرف کند، جمله جمله درس و پیام است بی بی فرمودند: به خدایی که پدرم را به نبوت و شما را به امامت برگزید یعنی حالا که می خواهند یک صحبت خودمانی هم بکنند اعتقاد به امامت و نبوت را مطرح می کند به خدایی که پدرم را پیغمبر(ص) قرار داد ، به خدایی که شما را امام قرار داد سوگند دو رروز است در منزل غذای اندکی داشتیم که در این دور روز شما و بچه ها را برخودم ترجیح دادم در این دور روز از غذای کم هم استفاده نکردم و الان هم غذا تمام شده است و چیزی نداریم. امیرالمومنین(ع) متاثر و متاسف شدند گفتند چرا اطلاع ندادی که من به دنبال تهیه غذا بروم ببینید چقدر مودب،یک ادب الهی است.
خوب توجه بفرمایید،قالت فاطمه(س)، بی بی فرمود یا ابالحسن چه عباراتی نگاه کنید حضرت را به کنیه صدا می زنند . یک زن وقتی می خواهد شوهرش را صدا بزند چه جور صدا بزند؟ مودبانه صدا بزند. یا ابالحسن در لفظ عربی با کنیه گفتن این نشان محبت، شخصیت قائل شدن است. «انی لاستحیی من الهی » من از خداوند خجالت می کشم حیا می کنم از پروردگار خود حیا می کنم« ان اکلف نفسک مالا تقدر علیه» در خواستی از شما داشته باشم که شما توانش را نداشته باشید زندگی وقتی الهی باشد اینگونه زندگی صمیمی می شود می فرماید دور روز گرسنگی را تحمل کردم الان چیزی نداریم می فرمایند چرا چیزی به من نگفتی که من دنبال غذا بروم فرمودند من از خدا حیا می کنم خجالت می کشم شما را به کاری وادار کنم که قدرتش را نداشتی. آیا این الگو نیست این همیشه زنده نیست همیشه تابلو است و برای همیشه خواهد بود .
ملاک ازدواج
یکی دیگر از نکات زندگی حضرت زهرا(س) را خدمت برادران خوب و خواهران مکرمه و جوانان عزیز عرض می کنم مشورت چیز پسندیده ای است مومن باید اهل مشورت باشد مشورت یعنی چه؟ یعنی در عقل دیگران شریک شدن، از فکر دیگران هم بهره بردن است. امیرالمومنین (ع) به خواستگاری حضرت زهرا(س) آمدند در زمان قبل از اسلام پدر همه کاره بود دخترش را به هر کس که دلش می خواست می داد و مشورت معنا نداشت، نظر دختر را خواستن معنا نداشت بعضی از جاها هم همین الان است پدر می گوید هر چه من گفتم همان است به هر که گفتم و زن هر کس که من گفتم باید بشوی، بعضی از ازدواجها می بینی که طرف سن بالا، دختر سن کم زندگی از هم پاشیده می شود. از همان اول پیداست ولی پدر حرف حرف من است. این رسم جاهلی بود. پیغمبرخدا(ص) این رسم را شکست. وقتی علی(ع) به خواستگاری آمدند پیغمبرخدا(ص) رو کردند به فاطمه (س) و فرمودند دخترم پسر عمویت علی(ع) به خواستگاری تو آمده است پاسخ تو چیست؟ ببینید نگاهها چگونه است ، توجهات امروزه چگونه است؟ چقدر پست، چقدر مقام، چقدر مال، چقدر پول؟ امروز نگاه معمولا همین است یا مهریه های سنگین و کمرشکن یا جهاز سنگین اولا احترام و ادب را از زهرا(س) ببینید فرمودند« یا رسول الله انت اولی بما تری» هر چه صلاح شماست شما بهتر می دانید . صلاح صلاح شماست نه اینکه امروز دختری بدون اجازه پدر، پدر خبر ندارد برود و قرار و مدارهایش را بگذارد بعدش هم پدر و مادر متوجه می شوند مخالفت می کنند و هم می گوید خودکشی می کنم اگر نگذارید من ازدواج کنم بعد از یکسال یک بچه بغل به خانه برمی گردد. پدر می گوید من آنروز به تو گفتم این در شان تو نیست گفتی الا ولابد من اینرا می خواهم.
پدران و مادران تجربه دیده هستند شرایط را بهتر متوجه هستند البته پدر هم نباید تحکم داشته باشد باید با حالت مشورت باشد. پیغمبرخدا(ص) چه فرمودند؟ فرمودند «اذن الله فیه من السماء» دخترم خدا از آسمان اجازه داده است یعنی در ازدواج شما خداوند راضی است. بی بی چه جواب داد؟ با تبسم و لبخند «رضیت بما رضی الله لی و رسوله» به آنچه خدا و پیغمبرخدا(ص) به من راضی است من هم راضی هستم یعنیرضایت الهی مدنظر است یعنی دستور خدا زندگی است نه اینکه ببینیم مهریه های کمرشکن و جهاز سنگین و شرایط غیر خدایی است. شرایط الهی چیست؟

شرایط الهی ازدواج
جوانی که اخلاق خوبی دارد خلق و خوی خوبی دارد ایمان خوبی دارد این را بپسندید دیگر نگفت تو مال فلان طایفه هستی ، طایفه ات به ما نمی خورد ما طایفه پولداری هستیم خان بودیم پولداریم. طایفه شما طایفه فقیری بودند. اسلام اینها را برداشته است نگاه به دلها و قلبها می کند . ببین ایمان دارد یا نه، ببین تقوا دارد یا نه، ببین جربزه دارد یا نه، کار در وجودش است یا نه؟ اگر ایمان داشته باشد دخترت را بدبخت نمی کند ، اگر تقوا داشته و اهل مسجد باشد آن ایمان نمی گذارد دخترت در زندگی اذیت شود . در یک جای دیگر اینگونه روایت ذکر شده است «رضیت بالله ربا و بک یا ابتاه نبیا و یا بن عمی بعلا و ولیا» که فرمودند من راضی ام به خداوند که رب من باشد و به شما که پدرم پیغمبرید و به پسر عمویم علی(ع) که شوهر و امام و ولی حق می باشد. خوب این کلمات همه درس دارد .
شب سرنوشت ساز
آخرین نکته را عرض کنم و خطبه را جمع کنم در ازدواج شب اول که شب سرنوشت سازی است. آغاز زندگی مشترک یک جوان ، یک پسر و دختر گذاشته می شود چگونه باید باشد؟ آیا آن شب را باید با گناه و معصیت آغاز کنند؟ آیا دوستان عروس و داماد با گناه همراهی کنند ؟ آیا پدر و مادر طرفین بگویند عروسی پسرمان است مگر می شود مشروب نباشد. یکی از برادران نیروی انتظامی می گفت که یک شخصی را گرفته بودند البته اینجا نبود جای دیگری بود گفته بودند آقا تو خجالت نمی کشی مومن مسلمان مشروب توزیع می کنی گفت یک شب است شب عروسی پسرم است. از قبل آماده شده ام شب عروسی پسر با حرام ، با گناه ، با مردم آزاری این چه نسلی پیدا می کنی؟
درسی از اولین شب زندگی فاطمه(سلام الله علیها)
شب اول زندگی حضرت زهرا(س) را نگاه کنید چه درسی واقعا می دهد ؟ چه شیوه ای به ما یاد می دهد ؟ بعضیها با گناه، با حرام و مردم آزاری شروع می کنند، حضرت زهرا(س) ناراحت است فرمودند که فاطمه جان چرا ناراحت هستی فرمودند« تفکرت فی حالی و امری عند ذهاب عمری ونزولی فی قبری» فرمودند فرمودن امشب که از خانه پدر حرکت کردم و به خانه شما آمدم به ذهنم آمد یک زمانی هم از خانه شما باید به قبر بروم . یعنی به فکر قیامت افتادم. در شب عروسی ام به فکر قیامت افتادم بعد فرمودند«فانشدک الله» تو را بخدا یا علی قسم می دهم بیا با هم نماز بخوانیم . آغاز زندگیمان را با عبادت خدا و یاد پروردگار شروع کنیم . حالا این درس نیست این برای همیشه درس و الگو است. برای همیشه جانها به قربان فاطمه(س).
که بعضی می فرمایند 75 روز بعد از رحلت پیغمبر(ص) و در بعضی از روایات 95 روز حالا بر مبنای 95 روز ایام بیماری حضرت زهرا(س) است. امیرالمومنین(ع)وارد خانه شدند فاطمه(س) بیمار و مریض است ...
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی دعوت می کنم در توصیه به تقوای توصیه ای که قرآن فرموده است که مزد پیغمبری محبت به اهل بیت است. اینرا توصیه می کنم .
نشانه دوستی اهل بیت
پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: «من احب ابنتی فاطمه فقد احبنی» هر کس دخترم را دوست داشته باشد در واقع من پیغمبر را دوست داشته است. دوستی با فاطمه(س) علامت دارد علامتش این است که وقتی حضرت شاد است ما هم شاد باشیم و وقتی حضرت محزون است ما هم محزون باشیم . ایام ایام فاطمیه است نشان محبت بزرگداشت حضرت زهرا(س) است. اقامه عزا و بیان مناقب و فضائل اهل بیت خصوصا مناقب حضرت زهرا(س) است چه وقتی بهتر از ایام فاطمیه ما عشق و علاقه و محبت خودمان را به حضرت زهرا(س) می توانیم ابراز کنیم.
براردان و خواهران مکرمه توصیه من این است تا زنده اید از نعمت اقامه مجلس و بزرگداشت حضرت زهرا(س) غفلت نکنید روضه های خانگی را مخصوصا در ایام فاطمیه باید ترویج کنید مثل عاشورا بالاتر از عاشورا این حق حضرت زهرا(س) نسبت به ما است. بنابر نقل 75 روز دهه اول از دهم ما جمادی الاول تا 20 ماه جمادی الاول این دهه اول فاطمیه است و فاطمیه دوم بر مبنای روایتی که می فرماید حضرت زهرا 95 روز بعد از پیغمبرخدا(ص) رحلت کردند. از اول ما جمادی الثانی چون سوم روز شهادت است از اول ما جمادی الثانی تا 10 ماه جمادی الثانی این ده روز ایام فاطمیه است. خوب اینها را باید گرامی بداریم. بعضیها سوال می کنند ما می توانیم عروسی کنیم من فقط یک کلام به آنها می گویم اگر مادرت، خواهرت یا بابات از دنیا رفته باشد آیا حاضری چنین کاری را بکنی ادب شیعه اقتضا نمی کند ما اینگونه باشیم.
بزرگداشت شعائر دینی
ما باید بزرگداشت بگیریم مجلس عزاداری بگیریم جوانها سینه و زنجیر بزنند و عشق و علاقه خودتان را به ساحت مقدس فاطمه(س) اعلام کنید. شما بچه های معنوی فاطمه(س)هستید برای مادر باید عزاداری کنید نباید کوتاهی کنید در هر کوچه ای باید مجلس عزای فاطمه(س) برپا شود. هر خانه ای باید مجلس عزای فاطمه(س) را شام بدهید ناهار بدهید زیارت حضرت زهرا(س) را بخوانید . بعضی از روزها یا کل ایام هفته مال یک امامی است در مفاتیح نگاه کنید روز یکشنبه متعلق به امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) است. روزهای یکشنبه حتما زیارت حضرت زهرا(س) را بخوانید. ساعات شبانه روز متعلق به یک معصوم است یک ساعت قبل از اذان متعلق به حضرت زهرا(س) است . ده مرتبه سوره قدر را بخوانید ببینید چقدر صفا می کنید لذت می برید از چه معنویتی شما می توانید برخوردار شوید ساعتی است که دعا مستجاب می شود اینها را باید قدر بدانید.
فصل الخطاب
نکته دوم فصل الخطاب در نظام الهی و اسلامی یعنی آن کسی که به همه خصومتها ، مشاجرات آنکه همه حرفها را تمام می کند و همه باید بپذیرند پیغمبر(ص) امامان معصوم در عصر غیبت امام زمان(عج) ولی فقیه می باشد اوفصل الخطاب است. وقتیکه به آن امام یا پیغمبر یا ولی فقیه در عصر غیبت مطلب را تمام کرد دیگر باید تمام شود. دیگر نباید بعد از آن ادامه داد.
خضرت زهرا(س) در خطبه مهمشان می فرمایند خدا اطاعت ما را سبب برقراری نظام اجتماعی برای مردم قرار داد امامت ما را روی این جهت قرار داد که تفرقه نباشد یعنی توجه به پیغمبر(ص) توجه به امام و ولی فقیه یعنی حرف او را اطاعت کردن ، نظم اجتماعی در جامعه پیدا می شود از تفرقه نجات پیدا می کند باید همگان متوجه باشیم اطاعت از اولی الامر،حتی اهل سنت در خطبه هایشان شما ببینید دائما اولی الامر می گویند منتهی اولی الامر آنها می گویند هر کس باشد هر که رهبر شد ولو جنایتکار هم باشد ولو طاغوت هم باشد ولو مشروب هم بخورد ولو گناهکار هم باشد ولی چون رهبر است باید از او اطاعت کنیم.
شرایط رهبر
ما می گوییم نه رهبر خیلی شرایط سختی را دارد باید خداترس باشد، دین خدا را حفظ کند ، شجاع باشد ، اهل گناه به هیچ وجه نباشد اگر رهبر گناه کند از رهبری خود به خود ساقط می شود. این یک اصل عقلی است از ولی فقیه همگان باید اطاعت کنند و سرلوحه موفقیت نظام اسلامی هم تا به امروز همین بوده است. مخصوصا زمان ما که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) شخصیت بسیار نادر و بی نظیری است.
تبلور مسیح در رهبری ایران
دوست و دشمن به تمجید او سخن گفته است. از رهبریهای بی نظیرش حرف زده اند. رئیس جمهور روسیه به ایران آمد بعد از ملاقات با مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) به کشور خودش روسیه برگشت پایش را از پله های هواپیما که پایین گذاشت خبرنگار درباره رهبری در نظام جمهوری اسلامی سوال کرد. شما با رهبر ایران ملاقات کردید ؟ می دانید چه جواب داد برادران و خواهران خوب دقت کنید یک آدمی که خودش کارکشته مسائل سیاسی است نبض مساله دستش است می گوید من مسیح را ندیدم اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده ام من مسیح را در رهبری ایران دیدم. یعنی یک رهبری الهی ، پیامبر گونه حالا این نظر کیست؟ نظر کسی است که رئیس جمهور یک کشوری بوده است .
هشدار بلند مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
ببینید مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) اولا خدا را شکر می کنیم که چنین رهبری داریم در سخنرانی اخیرشان فرمودند تا من زنده هستم تا زمانیکه زنده هستم و مسئولیت دارم نخواهم گذاشت حرکت عظیم ملت ایران به سوی ارمانها ذره ای منحرف شود و خدشه ای نسبت به خون شهدا و زحمات ملت وارد شود. فرمودند ملت و رهبری همواره از خط کار و خط خدمت حمایت می کنند حمایتی که از مردم دارند تا زمانی است که کار و خدمت باشد. ملاک اشخاص نیست ملاک اصلی خط کار و خدمت است. بعد می فرمایند: بنای رهبری نیست که در تصمیمات دولت دخالت کند دولت تصمیمات خودش را دارد اما اگر مصلحت ایجاد کند از باب اینکه ولی امر است از باب اینکه حاکم اسلامی است اگر ببیند یک جایی مصلحت مردم و اسلام و جامعه و مطلحت یک دستگاهی ایجاب می کند رهبری معظم دخالت بکنند دخالت می کند آن وقت آن مصلحتش حکم حکومتی می شودحکم حکومتی که شد واجب الاطاعة می شود همه باید اطاعت کنند.
مصلحت وزارت اطلاعات
فرمودند که در قضیه وزارت اطلاعات هم که چندان مهم نیست احساس شد که از مصلحت بزرگی غفلت شد مصلحت وزارت اطلاعات چیست؟ ثبات داشته باشد مدیرانش دائما عوض نشوند وزارت اطلاعات فقط مال دولت نیست مال ملت است مال همه است همه باید از این نظارت بهره ببرند . مثل آب و هوا همه نیاز دارند باید مانع شود که آدمهای منحرف در آنجا نفوذ پیدا کنند . وزارت اطلاعات چشم بینا ملت است. اگر آدم منحرف ، تفکر منحرفی نفوذ کرد ضرر و زیان سختی بر کشور وارد می شود دیدند این تغییر به مصلحت ملت و مملکت نیست در حکم حکومتی دستور دادند ایشان باید ابقا شود شما ببینید در این جنجالها چه شد ؟ این گرگهایی که منتظرند که ایران را پاره پاره کنند از یک کاه کوهی ساختند . چگونه می خواهندبه اختلافات دامن بزنند باید مراقب و مواظب باشیم.
حفظ نظام مرهون اطاعت از ولی امر مسلمین
استکبار جهانی و اسرائیل خواب نرفته است دشمنان ما خواب نیستند در کوچکترین مطلبی که خللی ایجاب شود بزرگترین سوء استفاده را می کنند خوب در این موقعیت چه کار باید کرد؟ فصل الخطاب کیست؟ مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) همه باید بگویند چشم ، همه باید مطیع و گوش به حرف باشند. اگر مطیع باشند خدا به ما کمک می کند کشور ما تا به امروز به اینجا رسیده است چون همه ما گوش به حرف ولی فقیه کردیم گفتیم امام حرف شما حرف امام زمان(عج) است. فرمودید بجنگید گفتیم چشم، بچه هایتان را بفرستید گفتیم چشم، از شهادت نترسید گفتیم چشم . روزی هم که فرمودید رای بدهید گفتیم چشم، امروز صلابت نظام آرامش ، پیشرفت است نظام جمهوری اسلامی به خاطر همین نقطه است همه باید مطیع باشند از بالا تا پایین همه باید واقعا مطیع باشند و گوش به حرف کنند . اینها یک مصلحت صوری نیست مصلحتی است با توجه به ادله شرعی و مسائل سیاسی نظامی اجتماعی کشور که ولی فقیه می گیرد و کشور را از خطراتی که آن را تهدید می کند نجات می دهد.
عدم دل بستگی به تولیدات بیگانه
ما روز جهانی کار و کارگر را داریم. مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)صحبتهایی بسیار مهمی را در سال جهاد اقتصادی داشتند توصیه کردند که مردم از تولیدات داخلی استقبال کنند فرمودند به تولیدات بیگانه دلبسته نباشید . دلبستگی به تولیدات بیگانه و بی اعتنایی به تلاش کرگر ایرانی بیماری و عادت بدی استکه پول و ثروت کشور را به جیب کارگر خارجی سرازیر می کند. بله اگر کارگر ما خارجی شد استفاده ما هم از تولید خارجی شد چرخه اقتصاد ناقص می شود باید پول در کشور بچرخد ولی فوری با یک پرواز به کشور خارجی می رود . کارگر خارجی کارخانه های خارجی در باب میشوند اما تولید داخلی و کارگر داخلی مان روز به روز فقیرتر می شوند. به این نکته توجه کنیم . استفاده از تولید داخل بعد هم فرمودند مردم استقبال می کنند . باید کالا کیفیتش بالا برود، رغبت مردم بیشتر شود. فرمودند توجه به زیرساخت اقتصادی داشته باشید. زیرساخت اقتصادی هم شهر و منطقه یکی صنعت و یکی هم کشاورزی است . فرمودند که مسئولین باید به این نکته توجه داشته باشند.
جایگاه کارگر از دیدگاه رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)
راجع به مقام کارگر هم که دیگر بالاترین حرف و کار را پیغمبر خدا(ص) کرده است پیغمبرخدا(ص)دست کارگر را بوسید. کف دست را هم بوسید. فرمود این دستی که آتش را لمس نمی کند.
نکته بعدی شهادت علامه مطهری و روز معلم را داریم.روز معلم را به معلمین عزیز تبریک عرض می کنم. به کارگران هم تبریک عرض می کنم .
روز عقیدتی سیاسی سپاه هم هست به عقیدتی و به برادران پاسدارمان هم تبریک عرض می کنیم.
اول علم
اول معلم خداست بعد پیغمبر(ص) است. برای مقام معلم همین قدر بس که امیرالمومنین(ع) میفرماید «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا» کسی که یک کلام به من یاد دهد من بنده اش هستم.
چه نقشی یک معلم داشته باشد . معلم باید قدر خودش را بداند و در پرورش یک فرد ، یک جامعه و یک ملت معلم می تواند تاثیر گذار باشد و به این نکته معلمین عزیز توجه کنند.
نهم اردیبهشت روز شوراها و هفته شهر و شهروند هم امروز است. در واقع چه خوب بود شورای شهر امروز برنامه داشت بین دو نماز و توضیحاتی می دادند.
وظیفه شورا از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
حالا من دو سه نکته از کلمات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در باب شوراها خدمت شما عرض می کنم. یکی از کارهای شورا این است که شهردار و دهیار انتخاب می کنند می فرمایند: ملاک باید امانت، دیانت شخص و کفایت باشند که ملاکها را داشته باشند، کاردان باشند . بعد فرمودند که شوراها برشهرداری نظارت داشته باشند بر دهیاری نظارت داشته باشد با مردم دائم در ارتباط باشند توجه کنند شهر ،شهر اسلامی باشد. مختصات شهر اسلامی فساد را در تشکیلات شهرداری مماشات نکند و به این نکته توجه داشته باشند و عده ای که نمی توانند ندهند و عده ای بدهند که از عهده اش برآیند بین شهردار و شورا همکاری باشد. بین مسئولین و شورا همکاری باشد بین مردم و شوراها همکاری باشد.
آتشفشان کشورهای اسلامی
و به لطف الهی بیداری اسلامی را هم در سراسر کشورهای اسلامی مثل یک آتشفشان است آمریکائیها می خواهند خاموشش کنند ولی به خواست خدا نمی توانند. در لیبی، بحرین و یمن مخصوصا جنایت در بحرین شدتش از همه جا بیشتر است چون یک جزیره کوچکی است جمعیت کمی هم دارد خود خاندان آل خلیفه منحوس از یک طرف و آل سعود و وهابیون قصاب و آدم کش آنها هم از یک طرف هستند. آنهایی که می گویند اگر چند شیعه را بکشی با آن اعتقادات خشن و وهابی شما ببینید چقدر جنایت کردند.
ابعاد جنایت در بحرین
در کشور لیبی ، تونس و یمن دیگر حکومتهایشان کاری به مساجد نداشتند آنها راهپیمایی می کردند درگیر می شدند و شعار می دادند ولی آل سعود منحوس آل خلیفه پلید مساجد را خراب کردندحسینیه ها را خراب کردند به دختران شیعه و مسلمان تجاوز کردند تلویزیون شما دیدیدیک دختری که در میدان لولو شعر گفته بود گرفتند و چندین مرتبه بعد از اینکه به او تجاوز کرده بودند او را بیهوش و کشته بجایی انداختند. این همه جنایت و قساوت ، قرآن خدا را سوزاندند حالا آن جنایتکاری دیگر قرآن را نمی سوزاندند علی عبدالله صالح با هر پستی و نامردی اش مسجدی را خراب نکرده است قرآنی را نسوزانده است شما ببینید با قساوت تمام مسجدها و حسینیه را و عزادران فاطمی را به شهادت رساندند. زنان و دختران را بازداشت کردند معلمان را بازداشت کردن خانه ها را خراب کردند آدمهایی مخالف را پیدا نمی کردند خانه را بر سر اهل خانه خراب کردند . پزشکان و پرستاران را اخراج کردند و یک آدرسی اینترنتی هم هست که ما حمایت خودمان را از مردم مظلوم بحرین می توانیم در آن سایت اعلام کنیم. من به مجری می گویم این ادرس را برای جوانهایی که دوست دارند از مظلومین دفاع بکنند می توانند در آن سایت بروند و از مردم بحرین اعلام حمایت بکند.
والسلام علیکم و رحمة الله


چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.