سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع دانش آموزی 1/7/1388

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 3184 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.07.12
 

بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی
به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع دانش آموزی 1/7/1388
قال الله الحکیم فی کتابه :« یرفع الله الذین امنوا منکم و الذین اوتوا العلم الدرجات »
ماه مهر و مهربانی ، بهار تعلیم و تربیت ، جنبش و جوشش در خانواده ها ، در شهر ، مغازه ها ، در آموزش و پرورش برهمه شما مبارک باشد. بهار تعلیم و تربیت تقارن دارد با هفته دفاع مقدس گرامی می داریم یاد همه شهدا و رشادت و دلاور مردی همه رزم آوران کفر ستیز نظام جمهوری اسلامی بسیجیان ، رزمندگان ، جانبازان ، آزادگان را. خدای متعال بهترین رحمت و مغفرت را شامل حال حضرت امام (ره) و شهدا و صحت و سلامتی را نثار بسیجیان و رزمندگان و خانواده هایشان بگردانند. اولا از مدیریت خوب این دبیرستان وهمکارانشان خیلی زحمت کشیدند تا این روز این مجلس مهیا و آماده شد و برنامه های بسیار خوبی شاهد بودیم ، اجرای خوب ، تلاوت خوب ، شعر خوب ، مقاله خوب. استفاده کردیم از صحبت های بسیار خوب مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافت جناب آقای ایوبی و از ایشان و همکارانشان و همه مسئولین ، برادران عزیز انتظامی ، همه خواهران مکرمه و دبیران که شرف حضور دارند در این محفل نورانی و همچنین جناب حجة الاسلام حاج آقا سمیعی تشکر و قدردانی می کنم.
واقعا باید تشکر و قدردانی کنیم از دولت خدمتگزار ، دولت کار و تلاش و کوشش ، از زحمات رئیس جمهور محترم ، هیئت دولت که یکی از برکات و ثمره اش همین دبیرستانی است که ما در آن حضور داریم . نه تنها این دبیرستان ، جای جای ایران اسلامی در بخش فرهنگ و آموزش و پرورش واقعا دولت درخشیده در سالن های ورزشی و جای جای دیگر فعالیتهای بسیار خوبی از طرف دولت انجام گرفته و شکر این نعمت این است فرهنگیان عزیز این بزرگترین دستگاه مولد کشور، به نظر من آموزش و پرورش مهمترین دستگاه مولد کشور هست که انسانها در اختیارش هستند شکر نعمت این است که بچه ها خوب تربیت بشوند . بچه ها از جهت علمی و دینی تقویت بشوند و تشکر و قدردانی از همه مدیران ، مدیران محلی ، استانی و در نهایت از زحمات دولت.



مطلب دوم بهار تعلیم و تربیت همیشه تقارن پیدا کرده با هفته دفاع مقدس ما سر سفره شهدا نشستیم ، سر سفره خون شهدا نشستیم . حیات ما از برکت خون شهداست، زندگی ما از برکت خون شهداست. آسایش ما از برکت خون شهداست. کشورهای منطقه را نگاه کنید ، افغانستان را نگاه کنید آنها به چه روزی نشسته اند . بیش از 150 هزار رزمنده از استان ما حرکت کردند به سوی جبهه ، صدها شهید استان کرمان تقدیم کرده یاد همه این عزیزان را گرامی می داریم . حفظ خون شهدا به این است که ما رهرو راه شهدا باشیم واقعا شهدای ما به چه مقامی رسیدند شما عکس شهیدی که در قبر خندید ، شما بارها دیدید این شهید بچه اهواز ، اسمش محمدرضا حقیقی و 14 ساله بوده که اولین بار به جبهه اعزام شده در 18 سالگی به شهادت رسیده عکسش را دیدید مرحله به مرحله در قبر خندیده است وقتی خواب او را دیدند سوال می کنند چرا در قبر خندیدید؟ جواب می دهد : چیزی را به ما نشان دادند که فکرش هم نمی کردیم.بعد دفترچه یادداشت این شهید را پیدا کردند . این شعر از حافظ را نوشته بود :
روز مرگم نفسی وعده دیدار بده وانگهم تا به لحد فارغ و آزاد ببر
بعد روی کلمه فارغ و آزاد خط کشیده و این جمله را نوشته : خرم ودلشاد ببر.
نکته دیگری که کتابهایی که در باب رزمندگان نوشته شده و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس آنها را چاپ کرده حتما مطالعه کنید واقعا کتابهای ارزشمندی است . یک روحانی می گویید از سفر مشهد آمدم دیدم عکس شهیدی را زدند به دیوار و مجلس ختمش است .من رفتم پیش پدر شهید ، این شهید را می شناختم . گفتم این شهید به من وصیت کرده که دلم می خواهد در مجلس ختمم شما صحبت کنید . اجازه بدهید که من در مجلس ختم این شهید صحبت کنم چون وصیت کرده است. بعد در سخنرانیش اینطور گفت: این شهید همیشه ذکرش این بود، همین بچه های 13،14ساله ای که از مدرسه حرکت کردند ، به چه مقامی از معرفت و خدا شناسی و امام شناسی و پیرو ولایت و رهبری دست پیدا کردند. ذکر شهید این بود:
یابن الزهرا(س) گشته ام از فراق تو شیدا
یا بیا یک نگاهی به من کن ، یا به دستت مرا در کفن کن



وقتی این ذکر شهید را در بالای منبر گفت یک نفر بلند شد گفت : آقا من غسالم. دیشب وقتی که می خواستم این بدن شهید را غسل و کفن کنم از درهای بسته یک دفعه دیدم یک نفر وارد شد مثل چوب خشک شدم و گفت برو بیرون خودم باید این شهید را کفن کنم. مرا صدا زد گفت حالا برو دید، شهید غسل داده و کفن کرده و آماده است. شهدای ما به این مقام دست پیدا کردند . وظیفه من و شما نسبت به شهدا و دفاع مقدس چیست؟ امیدوار به آینده و حاکمیت اسلام ، مسئولیت پذیر و توجه به گسترش معنویت و ایمان ، دشمن شناسی و بصیرت ، ولایت مداری و طلب علم را فراموش نکنیم. اما در باب تعلیم و تربیت یک حدیث از رسول خدا (ص) عرض می کنم . پیغمبر خدا (ص) می فرمایند: ارزش افراد و اشخاص به علم و دانایی و تعهدشان است.« اکثر الناس قیمتاً اکثرهم علما» قیمت اشخاص بخاطر علم زیادشان است. امیرالمومنین(ع) می فرمایند: « یا مومن ان هذا العلم و الادب ثمن نفسک» قیمت تو ، بهای تو آن علم و ادب است. ادب نسبت به خدا، ادب نسبت به پدر و مادر ، ادب نسبت به استاد و معلم. درخت هر چه ثمرش بیشتر می شود شاخه هایش بیشتر خم می شود علم هر چی بیشتر می شود تواضعش هم بیشتر می شود « واجتهد فی تعلمها» کوشش در یادگیری این دو. آخرین نکته ان شاءالله در کنار علم و دانش تربیت دینی و معرفت ، ارتباط با خدای متعال ، ارتباط با حضرت صاحب الامر(عج) ارتباط با نماز جماعت ، مخصوصا در ارتباط با نماز جمعه داشته باشید. ان شاءالله شما را در نماز جمعه ببینم. مجددا از حضور همه شما بزرگواران ، مسئولین از اینکه توجه کردید تشکر و قدردانی می کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 2.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.