سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

جایگاه ملت ایران

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 531 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.03.12
 
سخنراني امام جمعه در دبيرستان نمونه دولتي علامه طباطبايي به مناسبت ورود حضرت امام (ره) 88/11/12

http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحيم

از اينكه توفيقي نصیب شد در جمع شما دانش آموزان خوب، درسخوان و نخبه حضور پيدا كنيم خدا را شكر گذاريم. از اينكه شما روي زمين نشستيد من خيلي ناراحت هستم ولي سعي مي كنم صحبت را خيلي كوتاه بیان کنم.
پیش گویی انقلاب اسلامی در آیات و روایات
امروز روز ورود امام بزرگوار ما بعد از 14 سال تبعيد، 6 ماه به تركيه و 13 سال در نجف با هزاران رنج و غصه به ايران اسلامي در سال 57 است. اولاً انقلاب اسلامي پيش بيني و پيشگويي آن در آيات قرآن آمده است يكي از آياتي كه درباره شان و جايگاه ملت ايران است در سوره مباركه حضرت محمد(ص) آيه پاياني خداي متعال به مسلماناني كه در عصر پيغمبر(ص) هستند خطاب می کند «ان تتولوا يستبدل قوماً غيركم» معنايش خيلي روشن است «ان تتولوا» يعني اگر شما مسلمانان به اسلام پشت كنيد «يستبدل قوما» خداوند يك ملتي را جايگزين شما مي كند «ثم لايكونوا امثالكم» ديگر مثل شما عربها نيستند يعني آنها ديگر پشت به حق و اسلام نمي كنند.
در سوره جمعه «وءاخرين منهم لما يلحقوا بهم» يعني يك مسلماني هنوز به ما ملحق نشده اند «وءاخرين» يعني ديگراني كه «لم يلحقوا» ملحق نشده اند.
از پيغمبر خدا(ص) سوال كردند يا رسول الله (ص) آن قومي كه هنوز به ما ملحق نشده است در سوره جمعه و آن آيه، آن قومي كه جايگزين عرب مي شود آنها چه كساني هستند؟ خدا رحمت کندسلمان فارسي را نماينده ملت ایران، ملت آزاديخواه و حق طلب، مردم ايران از اول تاريخ روحيه حق طلبي و آزادگي داشتند پيغمبر خدا(ص) دست بر شانه سلمان زدند گفتند «فقال هذا و ذووه» سلمان و همشهريان سلمان هستند كه مي آيند و به ما ملحق مي شوند.
بعد فرمودند: به خدا قسم، به خدايي كه مرا به پيغمبري مبعوث كرد، به خدايی كه دانه را شكافت، علم و ايمان اگر به ثريا هم معلق باشد مرداني از فارس به آن علم و دانش و ايمان دست پيدا مي كنند.
همراهی ایرانیان با امیرالمومنین(علیه السلام)
يك روايت ديگر روزي اميرالمومنيين(ع) در كوفه خطبه مي خواندند اشعث ابن قيس يكي از منافقين و خوارج است باعث شكست جنگ صفين هم همين آدم شده است. وقتي آمد و ديد ايراني ها اطراف اميرالمومنين(عليه السلام) را گرفته اند ، اين خيلي ناراحت شد گفت يا علي(ع) چقدر به اين سرخ رويان اهميت مي دهي كه هميشه دور تو را گرفته اند بعد لگد مي كرد و پا روي شانه هاي ايراني ها مي گذاشت تا آمد آمد آمد. اميرالمومنين(عليه السلام) روي منبر نشسته بود با پا به كناره منبر زدند فرمودند اين عربهاي شكم پرور چه مي گويند كه غير از خوردن و خوابيدن كاري ندارند، اين ايراني ها هستند كه هميشه همراه من هستند در سرما و گرما، فرمودند به خدا سوگند با اين گوشهايم از پيغمبر خدا(صلی الله عليه وآله وسلم) شنيدم همانطور كه امروز شمشير می زنید که ایرانیان مسلمان شوند روزی خواهد آمد همین ایرانیان به خاطر اسلام بر روی شما شمشیر خواهند زد.
ویژگی امام(ره) و یارانش
امام موسي ابن جعفر (عليه السلام) مي فرمايد «رجل من قم يدعو الناس الي الحق» مردي از قم قيام مي كند و همه را به حق دعوت مي كند به تعبير امام اسلام ناب «فيجتمعوا معه قومه» تمام مردم ايران و قوم ايراني با او هم صدا خواهند شد «كالزبر الحديد» مثل پاره فولاد هيچ كس آنها را نمي تواند بشكند مثل تكه فولاد «لا تذلهم الرياح والعواصف» بادهاي تند، طوفانها اينها را نمي تواند از پاي درآورد «ولا يملون من الحرب » از جنگ ملول و خسته نمي شوند «ولا يجبنون» هر كس بخواهد آنها را بترساند آنها نمي ترسند «وعلي الله يتوكلون» اميدشان فقط به خدا است به خدا توكل مي كنند وبس «والعاقبة للمتقين» پيروزي هم مال آنها است.
مجموعه آيات و رواياتي كه خدمت شما عرض كردم استنباط مي شود ملت ايران جايگاه بزرگي در بين مسلمانان و وظيفه سنگيني بر دوش ايشان از ناحيه خداي متعال گذاشته مي شود و از بركت اين بزرگ مردي كه مثل امروز وارد ايران شد در زماني كه انقلاب به وقوع پيوست جهان، رو به ماديت و ضد خدا بود، بخش عظيمي از دنيا در دست آمريكاييها بود، سرمايه داري و دوري از معنويت، بخش عظيمي هم در دست شورويها بود .هفتاد سال مبارزه كرده بودند كه مردم از آفريننده خودشان نامي نبرند از هستي بخش خودشان جدا شوند نام و ياد او را نبرند، هفتاد سال كمونيستها بر بخش ديگري از دنيا حكومت مي كردند.
امام در هم شکنده قدرت شیطانی
رئيس جمهور وقت آمريكا كارتر سال 56به ايران آمد و گفت ايران جزيره ثبات و آرامش است در يكي از پرسر و صداترين نقاط دنيا ايران آرامش سازمان سيا بود مرداد 57 اعلام كرده بود كه ايران در وضع انقلابي قرار ندارد سازمان سيا در 6/7/57 اعلام كرد انتظار مي رود كه شاه تا ده سال ديگر به طور فعال زمام قدرت را در دست داشته باشد. امام بزرگوار ما مي فرمايد از اراده خدايي بي خبر بودند اين كاري بود كه خدا كرد، معجزه اي بود كه خداي تبارك و تعالي ايجاد كرد. واقعاً تحولي در ايران شد در دوران طاغوت ساواك حكومت نظامي و ترسي كه بر مردم حاکم بود، اگر يك پاسبان بي درجه اي در بازار قم مي آمد يا بازار تهران و يك حرف مي زد تمام بازاريان جرات نمي كردند مخالفت كنند. يك پاسبان ساده ولي يكدفعه مردم متحول شدند و در مقابل قدرت شيطاني و طاغوتي 2500 ساله و در مقابل آمريكا ايستادگي كردند چه كسي اين روح را در اين مردم اميد نترسيدن را احیاء کرد؟ اين امام بزرگوار بود، ما مرده بوديم ما را زنده كرد.
امام مي فرمايند وقتي مرا گرفتند در تاريخ همان موقع داريم كه وقتي حمله كردند و عده اي از طلبه ها از ترس رژيم طاغوت فرار كردند به خانه حضرت امام (ره)، بعد كماندوها در خانه حضرت امام (ره) ريختند تا اينها را دستگير كنند. بعد مي گفتند خميني چه كسي است بعد امام بيرون آمدند و گفتند خميني من هستم سينه من آماده گلوله هاي شماست.
خاطرات آخرین سفیر آمریکا در ایران
سوليوان يك كتاب نوشته است كه آخرين سفير آمريكا در ايران بوده و نامش خاطرات سوليوان است در آنجا نوشته است كه يك ملاقاتي را در زمان طاغوت با موسوي اردبيلي داشتم تفنگ دار آمريكايي دم در منتظر بود ديد من نيامدم يك تفنگدار آمريكايي وقتي دور شد فكر كرد كه براي سفير چه خبر شده است؟ در اتاق آمد يكدفعه آقاي موسوي اردبيلي را ديد تا كه او را ديد يكدفعه فرياد زد خميني خميني فرار كرد و رفت خوفي امام در دل اينها ايجاد كرده بود وقتي امام را دستگير كرده بودند و او را براي تبعيد به تركيه مي بردند. امام دارد كه اينها از ترس مي لرزيدند بعد امام مي فرمايند من گفتم به من فرصت دهيد نماز بخوانم گفتند نمي شود، گفتم فرصت دهيد وضو بگيرم گفتند نمي شود، گفتم فرصت دهيد حداقل من تيمم كنم گفتند فقط پياده بشوي فقط در ماشين را باز مي كني دستت را روي خاكها مي زني مي گويد والله نترسيدم خيلي حرف است امام مي فرمايد والله نترسيدم. خوب همچين مرد بزرگي چنين مردمي را تربيت كرده است، كوچك و بزرگش اين دميدن روحيه شجاعت و تحولي كه در مردم پيدا شد، هشت سال جنگ را تحميل كردند. همين امثال شما دانش آموزان دانشجويان جنگ را اداره كردند و نترسيدند. دميدن روحيه شجاعت اين يك، مهمتر از همه دميدن روح معنويت در جهان مادي آن روز، من چند تا از اعترافات دانشمندان غربي و شرقي را نسبت به امام خدمت شما عرض مي كنم.
اعترافات دانشمندان شرقی و غربی نسبت به امام راحل(رحمة الله علیه)
خبرنگار روزنامه نيويورك تايمز نه تنها در آمريكا كه در همه نقاط جهان توجه مردم به خدا و مذهب رو به افزايش چشمگير است.
محمدحسن هيكل نويسنده و خبرنگار معروف، در نظر ميليونها انسان موحد او دست خدا بر روي زمين و هديه اي آسماني و ملكوتي براي خاكيان بود گويي شخصيتي از شخصيتهاي بزرگ صدر اسلام با معجزه اي به دنيا بازگشته است تا پس از پيروزي امويان و به خون غلطيدن شهيدان اهل بيت سپاه علي(عليه السلام) را رهبري كند.
يك خبرنگار غربي مي گويد او مسيح معاصر بود و دقيقاً اشعه صلابت و سازش ناپذيري عيسي بن مريم بود.
پروفسور اتريشي مي گويد در نزديك شدن انسان به خدا اين فصل جديدي را گشود. باز هم اين پروفسور اتريشي مي گويد تجديد حيات ديني و معنوي انسان معاصر، آخرين آمارها درباره احيا تفكر ديني كه درسال 1990 ميلادي صورت پذيرفته است نشان مي دهد كه تقريباً هفتاد درصد مردم اروپا احساس دينداري مي كنند. در تمام اديان از هند و ايسم گرفته و انواع فرقه هاي مسيحيت همه از يك نوع بازگشت به تفكر ديني خبر مي دهند. يعني مسيحي ها مسيحي تر شدند، يهودي ها يهودي تر شدند، مسلمانان مسلمان تر شدند، شيعيان شيعه تر شدند و انقلاب اسلامي ايران موجب تفكر ديني در جهان معاصر گشت.
سردبير يكي از روزنامه هاي معروف دنياي شرق مي گويد بي شك در بيست سال گذشته هيچ حركتي به اندازه انقلاب ايران نتوانسته در جامعه بشري تاثير گذار باشد ما در عصر انقلاب اسلامي شاهد رجوع و تمسك مسلمين و غير مسلمين به اهل دين هستيم و همينطور ادامه دارد حتي رهبر حزب كمونيست روسيه در اظهار نظري گفته است كه پيروزي انقلاب اسلامي باعث شد که ما از افكاري كه وجود خداوند را انكار مي كند دست برداشتيم.
سياستمدار معروف كشور روماني مي گويد انقلاب اسلامي ايران هدف مهمي چون احياي ارزشهاي ديني در جامعه دارد و روماني امروز نياز مبرم به احياي ارزشهاي ديني داشته و ما خواهان بهره گيري از تجربيات ايران هستيم. همين طور محققين ژاپني و غير ژاپني و ديگران حتي آمار دادند كه در گذشته چه بوده و چه مقدار مسلمان در كشورشان بوده است، اما با انقلاب اسلامي و با قيام حضرت امام (ره) چند درصد زيادتر شده است. من حقيقت از اينكه شما روي زمين نشسته ايد و هوا هم احساس مي كنم براي شما ممكن است سرد باشد احساس ناراحتي دارم انشاءالله اگر اجازه بدهيد صحبت را تمام كنم فكر مي كنم همين مقدار كافي باشد و برخي از بچه ها حتي كاپشن هم نپوشيده اند .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.