سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مظلومیت غدیر

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 545 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.03.29
 
سخنرانی امام جمعه در جلسه ستاد غدیر در مکان دفتر امام جمعه مورخه 88/9/10
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png


بسم الله الرحمن الرحیم
گرامی داشت اعیاد در ادیان و مذاهب

السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی ابن ابیطالب(علیه السلام)
این جلسه در واقع به منظور یک هدف بزرگ، گرامیداشت امامت و ولایت و غدیر برگزار شده است. همانطور که می دانید و آگاه هستید مسیحیت نسبت به عید خودشان کریسمس حساسیت ویژه ای دارند. شما در عید کریسمس می بینید همه جا دارند شادی می کنند در زندانهایشان حتی اگر یک زندانی در ایران هم داشته باشند یک کشیشی می فرستند که عید کریسمس را تبریک بگویند و جشن بگیرند. اهل سنت هم در عید فطر و عید قربان خیلی سرمایه گذاری کرده و می کنند آهنگ ساختند و در کشورهای غیر از ایران وقتی در ایام عید فطر و قربان نگاه می کنید چند روز تعطیل و مراسمات خیلی شاد برگزار می کنند.

اهمیت نوروز نزد ما ایرانیان
ما ایرانیان هم به رسم ایرانی بودنمان به نوروز خیلی اهمیت دادیم قبل از اسلام بوده البته مورد تایید اسلام است در واقع اهل بیت هم نوروز را مورد تایید قرار دادند و از زمان جمهوری اسلامی هر عیدی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) تایید کردند و سنتهای بسیار خوبی در این روز هست که مورد تایید اسلام است و حتی در بعضی از روایات اشاره به عید کردند. که امام معصوم می فرمایند: که ایران آن را حفظ کرده و شما عربها آن را ضایع کردید. منتهی یک عیدی هست که مهمتر از همه اعیاد است.
غدیر مهمترین عید الهی و اسلامی و ملی
پیغمبر(ص) می فرماید «اعظم اعیاد امتی» بزرگترین عید امت من عید غدیر خم است. اساس کار همین است اگر عید غدیر و عید امامت و ولایت را از اسلام و شیعه بگیرند چیزی برای ما در واقع باقی نمی ماند. حال سوالی من مطرح می کنم ما باید به خودمان مراجعه کنیم که این همه سفارش شده در روایات آیا ما نسبت به عید فطر به عید غدیر اهمیت می دهیم ؟ حالا نسبت به نوروز این قدر اهمیت می دهیم جذبه ای در بین مردم ایجاد می کنیم، خانم از یک ماه قبل برای عید نوروز تدارک می بینند آیا برای عید غدیر سرمایه گذاری کردیم ؟ نکردیم همانطور که مولا مظلوم است غدیر هم مظلوم است، خود پیغمبرخدا(ص) سه روز در صحرایی غدیر جمعیت را نگه داشتند و جشن گرفتند «هنئونی هنئونی» به من تبریک بگویید یعنی خود حضرت جدای از پیمانی که از مردم گرفتن فرمودندکه به من تبریک بگویید. خانه تکانیها، افتتاح پروژه ها، هدیه دادنها در روز غدیر باشد. ما با شکوه عید غدیر را برگزار کنیم. متاسفانه عید در بین ما مظلوم است شاید هم بی جهت هم نباشد که عید غدیر مظلوم است علتش این است که تمام هم و غم بزرگان اهل سنت در فراموشی غدیر بوده است چون تمام حکومتها دست آنها بوده تلاش در فراموشی غدیر بوده است.
مظلومیت مولا علی (علیه السلام)
امام معصوم (ع) می فرمایند: که جد ما علی(ع) صد و بیست هزار شاهد داشت نتوانست حق خودش را بگیرد ولی مردم در دادگاه با یک شاهد حق خودشان را می گیرند ولی جد ما با 120 هزار نتوانست حق خودش را بگیرد.
تلاشها برای فراموشی غدیر
مبنا بوده که غدیر فراموش شود. علتش این است که بعد از غدیر عده ای آمدند یک صحیفه ای را نوشتند که در قرآن هم به آن اشاره شده است بزرگانی که مخالف حضرت علی(ع) بودند آمدند نوشتند امضاء کردند و آن را به ابوعبیده جراج دادند که پیغمبر(ص) بعد از خود کسی را معرفی نکرده است و امر امت را به خودشان واگذار کرده و هر طور صلاح بدانند عمل کنند.
این صحیفه ای که نوشتند خیلی متن عجیبی دارد کتابهایی که درباره غدیر نوشته شده این را یادآور شدند از علامه عسگری درباره صحیفه نوشتند و توضیح دادند که چرا این نامه را نوشتند چقدر از پیغمبر(ص) تمجید کردند عجیب است بعد دنباله اش که پیغمبرخدا(ص) از دنیا رفتند و امر امت را به خود امت واگذار کردند و ما هم گواهیم و این صحیفه را نوشتند و به ابوعبیده جراح دادند.برنامه ریزیهای و طراحیشان بعد از غدیر شروع شد حتی ترور پیامبر(ص) را هم مدنظر داشتند.
علتی هم که حضرت سال آخر مثلا در منا مطرح کردند ولی قصه را باز نکردند چون آیه نازل نشده بود که ما شما را حفظ می کنیم که حضرت از منافقین هراس داشت نه برای خودش بلکه برای امر امامت آیه «والله یعصمک» این ابلاغ آمده بود ولی وعده حفظ نشده بود پیغمبر(ص) در نماز جسته و گریخته عرض کردند در عرفات مطرح کردند و منتظر بودن که امر الهی نازل شود و بحث کار تمام شود «یا ایها الرسول بلغ ما انزل علیک من ربک» این تا عصمت مطرح نشده بود و حفظ پیامبر(ص) از شر منافقین حضرت، امر ابلاغ عمومی را تبیین نکردند. تا قبل از غدیر خم آیه نازل شد«یا ایها الرسول بلغ ما انزل علیک من ربک والله یعصمک» وعده عصمت و مطمئن باشید که منافقین نمی توانند به امر امامت و ولایت ضربه وارد کنند ایستادند و مطرح کردند .

جایگاه و اهمیت امامت
آنقدر امر امامت و ولایت مهم است که پیغمبر خدا(ص)در مدینه و جایی دیگر مطرح نکردند و گذاشتند همه مسلمانان جمع باشند و چون در طول تاریخ تا قیام قیامت مسئله امامت و ولایت و هندسه نظام اسلامی توسط پیامبر تبیین شود و بحث رهبری بعد از خودشان تا قیام قیامت باید طوری باشد که تمام مسلمانان آن زمان باشند و همه عصرها، نسلها و شهرهااین مطلب ابلاغ شود و برسد. بعد پیغمبر(ص) از همه تاییدات را گرفتند که در خطبه غدیریه پیامبر(ص) هست که خطبه پیامبر(ص) ما واقعا متروک است و اهل سنت همه هم و غمشان را گذاشتند که غدیر فراموش شود.منتهی نتوانستند اصل غدیر را واقعا بگویند که دروغ است چون صد و بیست هزار نفر بودند ولی محتوای غدیر را تغییر دادند. در محتوا گفتند حضرت مردم را جمع کرده و اعلام کرده که اهل بیت من را دوست داشته باشید در واقع بحث مودّت را می گفتند.حال پیغمبرخدا(ص) بیکار بودند که این همه مردم را جمع کرده بودند و اعلام کنند که مردم اهل بیت من را دوست داشته باشید این شایسته پیغمبری که همه کارهایش حکیمانه بوده، نیست در آنجایی که مسئله رهبری در میان بوده است.
ابلاغ غدیر
بعد این آیه نازل شد پیغمبرخدا(ص) فرمودند «فلیبلغ الحاضر الغائب» آنهایی که حاضرند وظیفه شان هست که به غائبین برسانند.«ولوالد الی الولد الی یوم القیامه» پدران به فرزندان تا قیام قیامت برسانند. این امروز شامل حال ما هم هست. ما بحث امامت و ولایت باید جدی بگیریم از عاشورا و محرم برای ما مهمتر است چون زیربنایی عاشورا از غدیر جوشیده است اگر غدیر کمرنگ باشد دیگر چیزی برای ما باقی نمی ماند.روی این جهت ما تصمیم گرفتیم با کمک شما بزرگواران یک مراسم باشکوهی در شهر داشته باشیم. روایات در باب عید غدیر می فرمایند کسی که یک نفر را غذا داده مثل این است که تمام پیغمبران، صدیقین را غذا داده است. اصلا خود امیرالمومنین(ع) خطبه غدیریه دارند اگر کسی یک مومن را طعام بدهد فرمودند صدهزار پیغمبر را طعام داده است. منظور کثرتی که حضرت فرمودند اهمیت غدیر را برساند. ما روز عید غدیر را راس ساعت 9 می خواهیم باشکوه برگزار کنیم تدارک1000 نفر غذا را ببینیم و مردم از کوچک و بزرگ دعوت کنیم سر سفره مولا بنشینند. و غذای خوبی هم درست شود انشاءالله. لابه لای صحبتها از خطبه غدیر گذاشته شود شعرای شهر شعرشان را درباره غدیر بخوانند، دعوت کردیم از ورزش باستانی که فقط آن شعرش را در مورد مولا دارد بخواند. و برنامه هایی دیگری هست که خدمت شما عرض می کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.