سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

قرآن کلید سعادت انسانها

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 549 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.04.14
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی امام جمعه محترم در جمع نونهالان و خردسالان در آموزش و پرورش
اهمیت به قرآن
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

خیلی خوشبختم که در خدمت شما قرآن دوستان و شما قرآن پژوهان ، برادران عزیز قاری، خواهران مکرمه قاری و حافظ قرآن هستم . از اجرای خوب ، تلاوتهای زیبا ، سرود بسیار خوب و مداحی استفاده کردیم. چون بنا است که جلسه طول نکشد من دو سه نکته در باب اهمیت قرآن عرض می کنم. قبل از این سه نکته یک مقدمه عرض کنم این محافل قرآنی این تلاوت زیبا اینها همه از برکت امام و شهدا است.
زمان طاغوت و بی اعتنایی به قرآن و در زمان حال و اهمیت به قرآن
در زمان طاغوت نسبت به قرآن بی اعتنایی محض می شد. در آن زمان دانش آموز به دبیرستان، دانشگاه می رفت دکتری هم می گرفت یک خط قرآن و صفحه از قرآن هم بلد نبود. اصلا هیچ گونه اهمیتی در زمان طاغوت نسبت به قرآن داده نمی شد ولی امروز و در زمان جمهوری اسلامی از برکت حضرت امام(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) قرآن در کشور ما زنده شده است که امروز دانش آموز کلاس اول ابتدایی از دکتری زمان طاغوت قرآن را بهتر تلاوت کرده است. هم از جهت تجوید و هم از جهت قرائت این یک افتخار بزرگی است. اما آن دو سه نکته ای که می خواهم خدمت شما عرض بکنم.
اهمیت به قرآن در کشورهای همسایه
نکته اول در کشور پاکستان قاری قرآن و حافظ زیاد است تحقیق کردند که چرا در این کشور حافظ قرآن زیاد است. متوجه شده بودند در پاکستان برای آموزش قرآن پول نمی گیرند. آموزش قرآن رایگان است و تشویق هم می کنند و همین نکته باعث شده است که محافل قرآنی رونق خوبی داشته باشد. الحمدلله در نظام جمهوری اسلامی کارهای بسیار خوبی در باب قرآن است ولی باید بیشترش کنیم. امروز دشمن برای خودش و تبلیغاتش پول خرج می کند. برای باطل خودش هزینه می کند.ما برای محفلها و جلسات قرآنی ما، آموزش روخوانی و روانخوانی تجوید و گسترش تفسیر قرآن و در نهایت عمل به قرآن باید هزینه بکنیم. پول بدهیم تشویق کنیم.
قرآن و خانواده ها
نکته دوم یکی از اولویتهای کار ما در این شهرستان و همه جا به تعبیر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) باید گسترش فرهنگ قرآن و تشکیل خانواده های قرآنی باشد تشکیل خانواده ها بر محور قرآن، تشکیل خانواده های قرآنی یعنی اینکه پدر خانواده هر شبی نیم ساعت بچه هایش را جمع کند بگوید امشب می خواهیم قرآن بخوانیم. قرآن را بیاورد دور هم بنشینند و قرآن بخوانند. بعد خانه پدر بزرگشان که می روند عین همین برنامه را آنجا اجرا کنند خانه عمه ، خاله می روند. آنجا هم همین برنامه را اجرا کنند تشکیل خانواده های قرآنی که خانواده ها وقتی دور هم جمع می شوند یکی از برنامه هایشان تلاوت قرآن باشد . پدر در خانه یکی از برنامه هایشان تلاوت قرآن باشد خانه ای که در آن قرآن خوانده می شود برکاتش خیلی زیاد است. این خانه درخشنده است خیر و برکت وارد این خانه می شود اما خانه ای که نسبت به قرآن نسبت به دعا بی اعتنا شد حرف زشت زدند خیر و برکت از این خانه رخت بر می بندد.
قرآن و تاثیر آن در شهید بهشتی
مادر شهید بهشتی می فرماید جد ما به من گفت که فرزندی در شکم داری این آینده درخشانی دارد می فرماید برای تربیت ببینید از چه موقع شروع کرد از وقتیکه انعقاد نطفه است و شاید هم از قبلش می فرماید وقتی فرزندم حامله شدم هر غذایی نمی خوردم در هر خانه ای نمی رفتم دائما قرآن تلاوت می کردم همیشه با وضو بودم وقتی که محمدحسین بدنیا آمد وقتی که می خواستم او را شیر بدهم وضو می گرفتم بعد سینه را به دهان این بچه می دادم. وقتی می خواست شیر بخورد من قرآن می خواندم طوری شده بود اگر من قرآن نمی خواندم این بچه شیر نمی خورد آن وقت سیدالشهدای انقلاب اسلامی شد. اخلاق و رفتار پدر و مادر بیش از همه کس در تربیت فرزند موثر هستند.
آموزش باید آموزش قرآنی باشد
نکته سوم این است که آموزش ما برای بچه هایمان باید یک آموزش قرآنی باشد که در همه جا بچه ها بتوانند از آن استفاده کنند. شیوه خوبی الان برای آموزش قرآن راه اندازی شده است اصلا بچه های ما باید جوری تربیت شوند که برای هر مطلبی بتوانند به قرآن استشهاد کنند یعنی بتوانند از قرآن در زندگیشان استفاده کنند اگر ما اینگونه بچه هایمان را تربیت کردیم تربیت نسل موفقی را خواهیم داشت من دیگر بیش از این تصدیع ایجاد نمی کنم و حرف برای گفتن خیلی داشته ولی الان دیگر وقت گذاشته است من از همه شما بزرگواران، مسئولین دارالقرآن و مربیان هم تشکر و قدردانی می کنم. انشاءالله این محفل قرآنی مورد رضایت حضرت صاحب الامر(عج) قرار بگیرد.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.