سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

پیشگویی قرآن از ملت ایران

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 609 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.05.05
 
[سخنرانی امام جمعه در روستای گوشک مورخ 88/8/20
بسم الله الرحمن الرحیم

http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

پیشگویی قرآن از ملت ایران
برای بنده سعادتی است که در جمع شما مردم مومن، متدین ، سخت کوش ، پرتلاش و ولایتمدار گوشک حضور پیدا کنم از همه شما برادران عزیز ، خواهران مکرمه و دهدار محترم و شورای اسلامی و هیات امنای این مسجد شریف، نیروی انتظامی تشکر و قدردانی کنم. همچنین فرماندار محترم بسیجی ولایتمدار و بخشدار جانباز و دلسوز و همه مسئولین عزیزی که ما را همراهی کردند و در خدمت شما هستیم انشاءالله که بشود یک قدم مثبت و گره گشایی را برداریم. امتیازی که مردم ایران اسلامی نسبت به مسلمانان دیگر حتی امتیازی که مردم ایران نسبت به مسلمانان صدر اسلام دارند مسلمانانی که در زمان امیرالمومنین علی(ع) ، سیدالشهدا(ع) بودند ولایتمداری است ، اطاعت از امام و رهبری است.
مردم ایران از دین روی گردان نمی شوند
خدای متعال در قرآن مجید می فرماید«یا ایها الذین ءامنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه» مسلمانان و مومنینی که امروز در رکاب پیغمبرخدا(ص) هستید «من یرتد منکم عن دینه» هر کدام از شما از دین برگردید و مرتد شوید ضرری به خدا نمی زنید ، ضرری به اسلام وارد نمی شود به خودتان ضرر می زنید. «فسوف یاتی الله بقوم» خدا در آینده دور یک قومی و مردمی را می آورد که مثل شما پشت به دین خدا نمی کنند «یحبهم» خدا آن قوم را دوست می دارد «یحبونه» و آنها هم خدا را دوست می دارند. جهاد در راه خدا می کنند شجاع و نترس هستند به غیر از خدا از هیچ چیزی نمی ترسند از پیغمبرخدا(ص) سوال شد ای رسول الله(ص) آن قومی که خدا در قرآن وعده داده است که خدا آنها را دوست می دارد و آنها هم خدا را دوست می دارند در راه خدا جهاد می کنند از دشمنان خوفی به دل راه نمی دهند اینها چه کسانی هستند؟ پیغمبرخدا(ص) دست بر شانه سلمان زدند فرمودند«هذا و ذووه» همشهریان سلمان هستند یعنی آن قوم مردم ایران هستند .
ارتداد از ولایت امیرالمومنین(علیه السلام)
مگر مسلمانان نماز نمی خواندند؟ چرا می خواندند الان شما مکه که تشریف می برید بیشتر از من و شما نماز می خوانند و بیشتر هم پایبند هستند. مگر روزه نمی گیرند؟ روزه هم می گیرند ماه مبارک روزه می گیرند نماز شبشان هم ترک نمی شود. چرا خدا می فرماید در این آیه اگر شما مرتد شوید، مرتد و ارتداد از چه پیدا می کنند؟ ارتداد از ولایت امیرالمومنین علی(ع) پیدا کردند دست از خلیفه خدا و جانشین پیغمبر(ص) برداشتند امیرالمومنین(ع) را تنها گذاشتند می فرماید شما مرتد شوید و از دینتان برگردید ضرری نمی زنید خدا یک مردمی می آورد که خدا آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست می دارند و مثل شما نیستند. آنها پیرو امیرالمومنین علی(ع)هستند آنها دست از امیرالمومنین علی(ع) بر نمی دارند. آنها ملت ایران هستند.
ملت ایران ، وفادار به اهل بیت(علیه السلام)
یک آیه دیگر هم خدمت شما عرض کنم سوره ای در قرآن مجید به نام سوره حضرت محمد(ص) است در پایان این سوره خدای متعال می فرماید «وان تتولوا یستبدل قوما غیرکم» شما عربها اگر پشت بکنید تتولوا یعنی پشت کردن اگر شما به حق پشت کنید به خدا ضرری نمی زنید«یستبدل» خدا جایگزین شما، بدل شما را می آورد. جایگزین شما می کند، قوما غیرکم یک قومی جایگزین شما می شوند «ثم لایکونوا امثالکم» آنها دیگر مثل شما بی وفا نیستند این است که حضرت امام(ره) می فرماید من پیش خدای متعال شهادت می دهم که ملت ایران از ملت زمان رسول خدا(ص) از ملت زمان امیرالمومنین علی(ع) از ملت سیدالشهدا(ع) و مردم کوفه با وفاتر و بالاتر هستند. همین که اعلام شد جبهه ها نیاز دارد از جای جای ایران اسلامی حرکت کردند اما زمان امیرالمومنین علی(ع) حضرت دردهایش را به چاه می گفت. زمان سیدالشهدا(ع)سنگ زدند همانهایی که ادعای مسلمانی داشتند. ملت ایران ملت وفاداری است وفادار به اهل بیت است.
براداران و خواهران ارتباطمان را با امام زمان(عج) بیشتر کنیم. هر صبح که از خواب بیدار می شویم اول کاری که می کنید دستت را روی سینه ات بگذار و بگو «السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)» ارتباط با امام زمان(عج) داشته باشیم.
ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه
اصلا امتیاز ملت ایران ولایتمداریش است محبت و پیروی از امیرالمومنین علی(ع) در دلش است. مردم مدینه در مدینه بودند اما امیرالمومنین علی(ع) را نشناختند. ماها صدها و هزاران کیلومتر با مدینه فاصله داریم با قلب اسلام اما مهر مولا در دل ما است. عشق به سیدالشهدا(ع) در قلب ما است محبت به امیرالمومنین علی(ع) پیروی از امیرالمومنین(ع) راه و رسم امیرالمومنین() در زندگیمان است . امروز هم الحمدلله رهبری، بزرگ و شجاع، مدیر و مدبر جانشین حضرت امام (ره) بر ما ولایت و رهبری می کنند. مردم کوفه بی وفایی کردند ولی ملت ایران وفادار هستند، حرف رهبر و پیشوا را خوب درک می کنند حرف رهبر عزیز را به جان و دل می خرند.
مسئولین خدمتگذار مردم
به لطف الهی از اول انقلاب تا به امروز خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی علیرغم مشکلات فراوانی که استکبار جهانی آمریکا و صهیونیست برای بهم زدن آسایش ما گذاشتند انجام شده است. از قبل از انقلاب تا به امروز، امروز و نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست مثلا قبل از انقلاب مردم را حساب نمی کردند ولی امروز مسئولین ما خودشان را خدمتگزار و نوکر مردم می دانند و تمام توان را می گذارند که بشود گره ای از غم دل یک شیعه ای ، یک مسلمانی و یک مردمی را برداریم و در دولت خدمتگزار جناب آقای احمدی نژاد قدمهای بیشتری برداشته شده است.
همت مسئولین و گره گشایی از مشکل مردم
بخشدار محترم که خودش جانباز است درد محرومیت را کشیده است از همه مسئولینی که هستند ما در خدمتشان هستیم انشاءالله که بشود یک گره ای از مشکلات شما بگشاییم و غمی از دلی برداریم و مسئولین هیچوقت احساس نمی کنند که آقا بالاسر هستند. مسئولین ما مخصوصا در این دولت احساس می کنند همان فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند: اگر به من خدمتگزار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند. و ما هم باید بگوییم نوکر شما مردم مومن، متدین و خانواده بزرگوار شهدا هستیم. انشاءالله آنچه که در توان و مقدور باشد را انجام دهیم. مشکلات خیلی زیاد است ولی مقدورات هم یک اندازه ای دارد که حالا آمدن به این سفر شق القمر می شود بعد از سی سال مشکلاتی حل نشده است الان یک شبه حل می شود هر کس چنین حرفی بزند دروغ گفته و حرف بی خودی است. به اندازه توان و مقدورات و به اندازه ای که امکاناتی باشد مسئولین در خدمت شما هستند. گره گشایی انشاءالله می کنند و به فکر کار و تولید مخصوصا برای شهرستان بافت خدای متعال این شهرستان را از همه جهت خوب آفریده است چهار فصل دارد امکانات خدادادی در این شهرستان خیلی فراوان است. ما شهرهای دیگر هم رفتیم آن که مهم است اراده های مردمی است که وسط بیاید و بتواند این شهرستان را از این توانایی بالقوه ای که خدا داده است استفاده کند و در جهت محرومیت زدایی انشاءالله به کمک شما مردم مومن و متدین و خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و به همت همه شما بزرگواران و به همت همه مسئولین انشاءالله بشود گره ها را یکی پس از دیگری بگشاییم. من دیگر تصدیع ایجاد نمی کنم خیلی خوشحال شدیم که در جمع شما مومنین، خوبان حضور پیدا کردیم انشاءالله که بشود قدمی برداریم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.