سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطبه های نمازجمعه

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 728 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1390.05.05
 
معیار ازدواج حسن عقل
بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه به امامت حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی امام جمعه مورخ 90/4/31

http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

خطبه اول
بعد از توصیه به تقوا مهمترین بحثی که در گذشته در خدمت شما برادران و خواهران مکرمه بودیم درباب موفقیت در زندگی بود از نظر امیرالمومنین علی(ع) و از نظر ائمه معصومین(ع) زندگی موفق به چه بستگی دارد؟ زندگی می تواند زندگی موفقیت آمیز باشد که از اول عروس و داماد معیار صحیح و درست را برای انتخاب یکدیگر برگزینند اگر انتخاب درست را معیار درست را مورد توجه قرار بدهند زندگی شیرین و زندگی بسیار خوبی را انشاءالله خواهند داشت بعضی از معیارها را خدمت شما عرض کردیم.
سومین معیار برای ازدواج حسن عقل و یا عقل سالم
اولین معیار این است که واقعا دیندار، خداباور باشند. معیار دومی که خدمت شما عرض کردم خوش اخلاقی و اخلاق والا بود و مباحثی که در این زمنیه طی خطبه های گذشته عرض کردیم امروز به یک معیار دیگر می پردازیم از نظر اهل بیت و ائمه معصومین(ع) یکی از معیارهایی که برای انتخاب همسر باید مورد توجه قرار داد حسن عقل است. عقل خوبی داشته باشد روایتش این است امام صادق(ع) می فرمایند: «اذا بلغکم عن رجل حسن حال» اگر به شما خبر دادند که فلانی آدم خوبی است حسن عقل دارد، وقتی به شما رسید که فلانی آدم خوبی است سادگی نکنید شما فوری بپذیرید بله واقعا اینگونه است همینکه می گویند آدم خوبی است. آدم خوبی باید باشد بلکه چه کار کنید؟ همینکه پیش شما تعریف کردند گفتند فلانی آدم خوبی است نباید اکتفا کنید «فانظروا فی حسن عقله» نگاه کنید ببینید عقل خوبی دارد یا نه؟ عاقل است حسن عقل دارد . خوبی عقل را باید در نظر داشت از حسن عقل می شود به چنین شخصی اعتماد کرد اگر از نظر عقلی مشکل داشته باشد نباید انسان فریب اعمالش را در زندگی بخورد.
پرهیز و دوری همیشگی از انسان کم عقل و کم خرد
روایت دیگر امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: «ایاکم و تزویج الحمقاء» مبادا با کسی که کم عقل و کم خرد و احمق است ازدواج کنی. چرا نباید با آدم کم عقل ازدواج کرد؟ «فان صحبتها بلاء» برای اینکه همنشینی با این آدم بلا است خوشی در زندگیت نمی بینی گرفتارت می کند «و ولدها ضیاع» بچه ای هم که از این زن متولد می شود بچه اش هم از صفات انسانی بی بهره است بچه هایش هم ضایع و تباه هستند. پس هم نسل فاسد و تباه می شود و هم خودت گرفتار می شوی اگر با آدمی که از نعمت عقل و حسن عقل برخوردار نیست ازدواج کنی.
باز روایت سوم از امیرالمومنین علی(ع) که می فرمایند: از آدم کم عقل دوری کن «فان مدارته تعنیک» اگر با او مدارا کنی خسته ات می کند یعنی خوبی می کنی مدارا می کنی می خواهی بسازی خسته می شوی «و مرافقته تردیک»و اگر همراهش شدی خوردت می کند رتبه ات را پایین می آورد «ومخالفته توذیک» اگر بخواهی با او مخالفت کنی تو را اذیت می کند «و مصاحبته و بال علیک» و اگر هم بخواهی همنشینی بکنی دچار عذاب و گرفتاری می شوی. بنابراین باید توجه به حسن عقل کرد. این نکته بسیار مهمی است که خدمت شما بزرگواران از روایات عرض می کنم. نشانی آدم احمق چیست؟ آدم کم عقل چه نشانه ای دارد؟ امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: «من امارات الاحمق کثرة تلونه» یکی از نشانه های آدم کم عقل و کم خرد این است که هر روز دچار یک رنگی است و یک رنگ عوض می کند ثبات شخصیت ندارد آدمی که ثبات شخصیت ندارد و دائما رنگ عوض می کند این یکی از نشانه های آدم احمق است .
دومین نشانه احمق که باز امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: «من اعظم الحمق مواخاة الفجار» (اعظم یعنی بزرگترین، حمق یعنی نادانی) از بزرگترین علامت کم خردی و کم عقلی یک شخص این است که با آدمهای گناهکار دوست است دوستانش آدمهای فاجر هستند گنه کاران رفیقش هستند پس تا به حال برای چه صحبت کردیم؟ که عقل نعمت بزرگی است موفقیت در گرو حسن عقل و تدبیر است و هر چه که باعث از بین رفتن عقل می شود در اسلام منع شده است.
دوری از مجالست با شرابخوار
به همین جهت بحث را می خواهم روی این نقطه برسانم که امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: «لا تجالسوا شارب الخمر» با کسی که شرب خمر دارد مشروب می خورد آبجو می خورد با این فرد مجالست نکنید.
فرمانده محترم نیروی انتظامی می فرمودند سه ماهه اول امسال 2% کشفیات داشته اند،را خوب بقیه اش را که نمی شود کشف کرد از این دو درصد خطبه گذشته هم عرض کردم هشتصد کیلو مشروبات الکلی در این شهرستان کشف شده است خوب این مشروبات وقتی که می آید عقل را از بین می برد ضررهای بسیار زیادی بر جامعه دارد خانواده را تباه می کند، ام الفساد و ام الخبائث است اگر جوانی به این گناه و به این نجس و به این مشروب آلوده شد. چون که مشروب از نجاسات است شما در رساله نگاه کنید از جمله نجاساتی که اعلام می شود باید پرهیز کنند مشروب است از مسکرات است مسکرات روان است اینها نجس هستند حرام هم است مثل خون، مثل مدفوع، مثل بول و منی این خمر در اسلام در کنار نجاسات دیگر ذکر شده است این تاثیر می گذارد و می فرمایند که با کسی سروکار داشته باشید. حسن عقل داشته باشد چه چیزی عقل را می گیرد؟ کسی که اهل مشروب شد باید از او پرهیز کنی کسی که فاسق شد باید از او پرهیز کنی دختر به ازدواج او درنیاوری.
عاقبت هم نشینی با فاسق
فاسق به چه کسی می گویند؟ به کسی که علنی معصیت می کندعلنی گناه می کند. کسی که علنی گناه می کند این آدم فاسقی است در مقابل فاسق کسی است که پرهیزگار است.
روایت از پیغمبر خدا حضرت محمد(ص) است می فرمایند: «من زوج کریمته بفاسق نزل علیه کل یوم الف لعنت ولایصعد له عمل الی السما و لا یستجاب له دعائه ولا یقبل منه صرف ولاعدل» کسی که دختر خودش را به ازدواج مرد فاسق، مرد معصیت کاری درآورد هر روزی هزار لعنت از طرف خدا برایش نازل می شود کار خوبش به آسمان نمی رود دعایش مستجاب نمی شود کار خیرش هم مورد قبول واقع نمی شود.
در استفتائات یکی از مراجع خواندم در همین زمینه نوشته بود که شوهر من ، من را وادار می کند که من تمکین جنسی نسبت به رفیقش انجام دهم یعنی من را در اختیار رفیقش قرار می دهد خوب این آدم فاسق و فاسد است کسی که چنین فسقی انجام می دهد باید از اول بروند تحقیق کنند یک شبه که فاسق و گنه کار نمی شود این فرد گناهش به گردن پدر و مادر است که نرفته اند تحقیق و بررسی بکنند پاره جگر خودشان را در اختیار یک مرد فاسق بی دینی قرار دارند در اختیار یک مرد مثلا مشروب خوری قرار دارند می فرمایند: که هر روز هزار لعنت بر او نازل می شود خوب باید پرهیز از اینگونه خواستگارانی کرد موضع چه باید باشد؟ موضع مومنین متدینین پرهیز از مجالسی که آلوده به مشروبات الکلی است این شیوه مومنین و متدینین است.
شرکت نکردن در مجالسی که مشروبات الکلی استفاده می کنند
از مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) از دفترشان سوال کردیم شرکت در مجلس عروسی که مشروب می خورند فرمودند جایز نیست هدیه دادن به آنها هم جایز نیست هدیه دادن به چنین عروسی هم جایز نیست نباید اینکار را انجام دهیم نباید هدیه بدهیم تا کم کم این قبح گناه برگردد قبح این آلودگی در جامعه زیاد شود این قدر باید بگوییم تا قبح گناه داشته باشد نه اینکه بگوییم بچه می خواهد عروسی کند حالا طوری نیست چه اشکال دارد حالا یک دفعه بعد از عمری انتظار می کشیدیم بچه مان می خواهد ازدواج کند طوری نیست جوانها با دوستانشان آمدند مشروب هم خوردند طوری نیست اما خیلی هم مهم است نباید چنین مطلبی در جامعه اسلامی اتفاق بیفتد .
امام صادق(ع) در یک مجلسی بودند منصور دواینقی امام را مجبور کرده بود که یکی از سرلشکرهای من ضیافتی دارد سفره ناهاری دارد شما هم تشریف بیاورید بچه اش را ختنه کرده بود امام صادق(ع) را به آن مجلس دعوت کرده بود سفره را برای ناهار انداختند حضرت مشغول شدند یکنفر نشسته بود گفت برای من آب بیاورید رفتند و یک قدح شرابی را ریختند آوردند و به مجردی که ظرف شراب در این سفره آمد امام صادق(ع) بلند شدند و آنجا ننشستند سکوت نکرد امام بلند شدند بعد جلوی آقا را گرفتند آقا برای چه بلند شدید؟ امام فرمودند پیغمبر خدا حضرت محمد(ص) فرمودند«ملعون من جلس علی مائدة یشرب علیها الخمر» لعنت بر کسی که سر سفره ای بنشیند که در آن سفره شروب آورده می شود.
علت تحریم شراب
چرا مشروب تحریم شده است؟ چگونه تحریم شد؟ و در اسلام هم بحثی دارد که الان من فرصت نمی کنم بگویم شیوه هایی که اسلام بکار برد جامعه ای که اهل مشروب بودند و به یک جامعه پاک تبدیل کرده است از زندیق روایت دارد یک ادم منکری امد و از امام صادق (ع) سوال کرد که «لم حرم الله الخمر و لا لذة افضل منها» این زندیق بی دین سوال کرد که چرا خدا مشروب را حرام کرده است هیچ لذتی هم بهتر از این نیست؟امام فرمودند «حرمها لانها ام الخبائث» ببینید امام چگونه برخورد کردند نگفتند چگونه تو چنین حرفی را جلوی من امام صادق(ع) می زنی؟ لذتی بهتر از این نیست امام مودبانه جواب دادند خوب برخوردند کردند برخورد خوب خیلی موثر است فرمودند خدا حرام کرده چون ام الخبائث است مادر همه بدیها مشروب است «رأس کل شر» سر همه بدیها می بینی که در مشروب بدست می آید «یأتی علی شاربها ساعة یسلب لبه»
زایل شدن عقل
وقتی که مشروب می خورد مست می کند عقلش سلب می شود بعد خدا را نمی شناسد هر معصیتی که شد انجام می دهد هیچ حرمتی نگه نمی دارد ولو حرمت خواهرش ولو حرمت مادرش را «ولا رحما ماسة الا قطعها» یعنی به مادر، خواهر، خاله و عمه هم رحم نمی کند به نزدیکترین خویشانش هم قطع رحم می کند «ولا فاحشه الا اتاها» برای اینکه وقتی مشروب می خورد هر فاحشه و زشتی که فکرش را بکنی او به سراغش می رود «ولا لسکران زمامه بید و السکران الشیطان» آدم مست در واقع افسارش دست عقلش نیست افسارش دست شیطان است.
لعن ده گروه به واسطه استفاده از شراب
آخرین کلام را عرض می کنم پیغمبرخدا حضرت محمد(ص) ده گروه را نسبت به شراب لعنت کرد. فرمودند اول کسی که درخت انگور را بکارد به نیت اینکه شراب درست کند.
دوم کسی که درخت را آب دهد.
سوم کسی که اب انگور را بگیرد مشروب درست کند.
چهارم کسی که مسروب بخورد.
پنجم ساقی شراب
ششم کسی که شراب را می آورد
هفتم کسی که نشسته است و شراب رابه طرف او می آورند.
هشتم فروشنده شراب
نهم خریدار شراب
دهم کسی که از این پول شراب مصرف می کند.
این ده گروه را نسبت به مشروب خدمت شما عرض کردم که لعن کرده اند.
دچار شدن انواع بیماریها به علت استفاده از مشروب
چه زیانی دارد؟ پزشکان امروز متخصصین، انواع و اقسام بیماریها را هم ذکر کرده اند حافظه اش را از دست می دهد تصادفات رانندگی اگر فردی مشروب خورده باشد حافظه اش را از دست می رود و عقلش از کار می افتد .انواع گناهان را مرتکب می شود. فرزندی هم که به وجود می آورد فرزندان ناقص الخلقه ای دارد .
اثر خوردن شراب حتی در هنگام مرگ
یک شاعری را امام رضا(ع) به نام دعبل داشت شما داستانش را حتما شنیده اید امام خیلی تعریفش کرده و صله و پول به او داده است. شعرهای عالی سروده است ولی هنگام مرگ پسرش می گوید یکدفعه دیدم که روی بابایم سیاه شد این شاعر اهل بیت خدمت امام رضا(ع) رسیده است رویش سیاه شد تعجب کردم . بعد کمی حالش بهتر شد ولی دیگر نتوانستم بپرسم که شده هنگام مرگ این قدر رویت سیاه شد بعد در عالم خواب گفت فرزندم علت اینکه دیدی روی من سیاه شد این به خاطر آن بود که من در جوانی مشروب خورده بودم از این گناه توبه کرده بودم ولی آثارش هنگام مرگ بر من ظاهر شد که بعدا مورد شفاعت پیغمبر(ص) قرارگرفتم آن هم به خاطر خدمتی که به امام حسین(ع) کردم و خدمتی که به اهل بیت کردم این آثارش است این شخص توبه هم کرده است خدمت امام رضا(ع) هم بوده است ولی اثرش را می بینی که هنگام مرگ وجود دارد.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
انجام واجبات و ترک محرمات و توجه به دستورات الهی و امر به معروف و نهی از منکر را هم به خودم و هم به همه شما برادران و خواهران مکرمه توصیه می کنم. حضانت اجتماعی حساسیت اجتماعی را باید مدنظر داشته باشیم. به اختصار نکاتی را در خطبه دوم خدمت شما عزیزان و بزرگواران عرضه می دارم.
رفاه حال نمازگزاران
اولا از حضور همه شما برادران و خواهران مکرمه که با شکوه در نمازجمعه شرکت می کنید و همین طور از مهمانان عزیز و سروران معظم روحانی تشکر می کنم. یکی از مشکلات نماز جمعه سخنرانیهایی بود که بین دو نماز صورت می گرفت و نامه ها و تلفنهای متعددی از نمازگزاران داشتیم و شاکی بودند که چرا اینقدر وقت ما باید گرفته شود چرا اینقدر سخنرانیهای بین دو نماز طولانی می شود واقعا حق هم بود ما هم به کسانی که سخنرانی داشتند می گفتیم بین دو نماز پنج دقیقه یا ده دقیقه فرصت دارید ولی ما می دیدیم که پشت تریبون که می آمدند ده دقیقه یک خطبه کامل می شد یک خطبه ما می خواندیم و یک خطبه هم سخنران بین دو نماز انجام می داد و این آثار منفی کم کم در نمازجمعه می گذاشت و باعث می شد نمازجمعه افت پیدا کند . نمازجمعه ای که به این زیبایی و قشنگی دارد برگزار می شود روی این جهت از این هفته با ستاد نمازجمعه هم هماهنگ شده است خدمت شما اعلام می کنیم که ما از این به بعد سخنران بین دو نماز نخواهیم داشت و بعضی از مسئولین هم ناراحت می شوند گله می کنند می گویند که ما بین دو نماز می خواهیم صحبت کنیم مسئولینی که می خواهند صحبت کنند تشکیلات خودشان را قبلش بیاورند و مسئولی بالاخره نیرو دارد الحمدلله نیروهای خودشان را قبل از نماز بیاورند تعدادی از مومنین هم هستند قبل از نماز صحبت کنید یا بعد از دو نماز صحبت کنید نمازجمعه که تمام شد دیگر حالت زور نباشد که مجبور باشد بنشیند و اختیاری است و ممکن است هیچ اتفاقی نیفتد مردم بنشینند گوش کنند ولی بین دو نماز صلاح نیست ما نامه های متعددی داشتیم گله کرده بودند نمی توانند مشکل دارند روی این صحبت از این به بعد دوستان رفقا مسئولین هم از ما توقع نداشته باشند چون مردم واقعا از این وضعیت ناراضی هستند یک زمانی کوهبنان آقای شکرنیا مسئول صدا و سیما بود ما می خواستیم رادیو هم از او بگیریم می خواستیم رادیو معارف و رادیو جوان از او بگیریم خیلی کار دستش داشتیم گفتیم ده دقیقه گفتن یک ساعت صحبت می کنم من فکر کردم شوخی می کند وقتی بالای تریبون رفت یک ساعت بین دو نماز صحبت کرد دیدیم که اینجور نمی شود دقیق همان یک ساعتی که گفته بود ما هم از کسانی که سخنران هستند خواهش می کنیم قبل از نماز حتی ما حاضریم که مقداری از خطبه اول را هم در اختیارشان قرار دهیم تا این حد هم حاضریم همکاری بکنیم ولی بین دو نماز مردم اذیت نشوند ما راحتی شما را می خواهیم رضایت شما می خواهیم و با عشق و علاقه ای که به نماز تشریف می آورید با عشق و علاقه و با دست پر انشاءالله از نمازجمعه بیرون بروید. خطبه ها را هم سعی می کنیم انشاءالله کوتاهتر باشد که از هر جهت یک نمازجمعه تمیز و قشنگ و دلچسبی بتوانیم با همکاری ستاد نمازجمعه و دوستانمان در ستاد که زحمت می کشند و برنامه ریزی می کنند ارائه کنیم.
مناسبتها را ذکر می کنم روی بعضی از مناسبتها یک توضیح کوتاهی هم عرض می کنم اولین مناسبت این است.
پنجم مردادماه سالروز اولین نمازجمعه در تهران
پنجم مرداد ماه سالگرد اولین نمازجمعه در کشور است که به امامت حضرت آیت الله طالقانی(ره) در تهران سال 58 به حکم حضرت امام(ره) اقامه کردند و نمازجمعه واقعا یکی از برکات امام و انقلاب اسلامی و از برکات شهدا است همیشه اهل سنت به ما اعتراض می کردند چه مسلمانانی چه شیعیانی شما هستید که نمازجمعه برگزار نمی کنید ولی از برکت امام نمازجمعه برگزار می شود هر هفته نمایش قدرت سیاسی اجتماعی اسلام است نمازی که به صراحت خداوند دستور داده است که شما حضور پیدا کنید «اذا نودی لصلاة من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله» وقتی موذن دارد اعلام می کند شما هر کاری که دارید زمین بگذارید به شتاب حرکت کنید و به سمت نمازجمعه بیایید.
اهمیت نماز جمعه در روایات
پیغمبرخدا حضرت محمد(ص) می فرمایند: هر کس ایمان به خدا و روز قیامت دارد چه کار باید بکند «فعلیه بالجمعه یوم الجمعه» هر کس خدا و روز قیامت را باور دارد توصیه من پیغمبر(ص) این است که روز جمعه به سوی نمازجمعه بشتاب.
امام باقر(ع) می فرمایند: که اصحاب پیغمبر(ص) از پنجشنبه خودشان را برای نمازجمعه آماده می کردند یعنی از پنجشنبه مراقب بودند مسافرتی پیش نیاید لباس، نظافت و غسل جمعه منظم، تمیز و آماده شوند که روز جمعه نمازجمعه را درک کنند . اصحاب پیغمبر(ص) اینگونه بودند.
چگونه نمازجمعه را احترام کنید؟امام صادق(ع) می فرمایند: «لیتزین احدکم یوم الجمعه یغتسل و یتطیب و یسرح لحیته» خودت را زینت کن غسل جمعه کن عطر بزن سر و ریش را شانه بزن و بهترین و تمیزترین و نظیفترین لباست را بپوش و به سمت نمازجمعه حرکت کن حتی پیغمبرخدا(ص) می فرمایند که کسانی که زندانی هستند بابت قرض در زندان هستند آنها را تحت الحفظ بیاورند و در نمازجمعه حضور پیدا کنند یعنی زندانی هم نباید از نمازجمعه محروم شود. نمازجمعه اینقدر عظمت دارد امروز باید از همه ستاد نمازجمعه، موذن، مکبر، مجری و قاری قرآن و از دوستانی که مسجد را جاروب می کنند از هیات امنای مسجد مسئول صوت از دوستانی که مامور نظم هستند بین دو نماز کمکها را جمع آوری می کنند برادرانی که راننده نمازجمعه هستند و در نمازجمعه حضور پیدا می کنند از ائمه جمعه ای که تاکنون نمازجمعه را در این شهرستان در این سالها اقامه کردند باید واقعا صمیمانه تشکر کنیم خصوصا مرحوم حاج آقای حسن زاده
اختیار و آزادی داشتن برای شرکت در نمازجمعه
بالاخره همه کسانیکه در این سنگر نمازجمعه در این سالها در این دو سالی که بنده حقیر در خدمت شما نمازگزاران هستم که در نمازجمعه حضور پیدا می کنید واقعا تشکر کنیم. وحدت و همدلی، برادری در نمازجمعه برای اصل نظام است برادران خواهران نمازجمعه برای اصل دین است و ربطی هم به مسائل خطی و خطوطی ندارد هر کس ایمان به خدا دارد هر کس قیامت را باور دارد باید در نمازجمعه حضور پیدا کند نمازجمعه ربطی به این گروه و آن گروه و به این خط و به آن خط ندارد. نمازجمعه برای مسلمین است برای شیعه امیرالمومنین علی(ع) است و همه باید فیض ببرند همه باید زمینه اش را فراهم کنند من شنیدم که یکی از خواهرانی که با حجاب آمده بوده است منتهی با مانتو در نمازجمعه حضور پیدا کرده است بعضی از خواهران به او گفته اند چرا با چنین وضعی آمده اید به او پرخاش کردند ما اینها را نمی پسندیم چرا باید کسی که با حجاب می آید و در نمازجمعه حضور پیدا می کند نمازجمعه خوب اگر حجابش کامل است مانتو و روسری بلند دارد نباید چپ چپ به او نگاه کنیم او هم ازادانه باید در نماز شرکت کند.
مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می فرمایند من در مشهد نماز می خواندم یک جوانی یک لباس خیلی عجیب غریبی پوشیده بود پشت سر من قرار گرفت صف اول نمازگزاران یک نگاه به او کردند گفتند چه کسی گفت صف اول بیایی و بیرونش کردند گفتند برو صف دوم سوم بنشین می گوید من متوجه شدم گفتم اتفاقا ایشان باید صف اول بیاید گفتم آقا تو هم بیا و در صف اول نماز باش.
برادران و خواهران شما مومن و متدین هستید از این درب مسجد بیرونتان کنند از آن درب به داخل می آیید یک کاری کنید عده ای را جذب کنید کسی که انس کمتری دارد ما باید او را جذب کنیم یک نفر به مسجد آمده و دیده بود همه با کفش نماز می خوانند داد و فریادش بلند شد ای روحانی این چه وضعی است این چه کاری کردید اینها همه با کفش نماز می خوانند گفته بود خوب اینها نماز نمی خوانند من لااقل با کفش نمازخوانشان کردم شما هم یک کاری انجام دهید کم کم کفش را از پایشان درآوریم ما باید یک کاری کنیم جاذبه ایجاد کنیم برخورد خوب داشته باشیم تحویل بگیریم ببینیم آقا چکار می کنند در نمازجمعه شان در برخوردهایشان شیوه هایی که دارند . یک روز در همین شهرستان سخنرانی بود جناب آیت الله خاتمی تشریف آورده بودند منظورم سر افراط و تفریط است آمدند سوال کردند که در حسینیه سپاه این پرده را بلند زده بودند آیا پرده باشد یا پرده را برداریم؟ ایشان نگاهی به من کردند من هم گفتم هر چه شما صلاح می دانید گفت شما دارید که سخنرانی مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) پرده ای نیست آن جلو آقا است خوب طوری نیست پرده را بردارید ما هم گفتیم پرده را بردارند در هنگام سخنرانی ایشان یکنفر آمد دوباره پرده را کشید دوباره بعد از چند دقیقه یک نفر آمد پرده را کشید چندین مرتبه چنین منظره ای تکرار شد ایشان آنقدر عصبانی شد وقتی که از منبر پایین آمدند فرمودند یکنفر نمی آید از امام جمعه سوال کند آیا ما اینکار را انجام دهیم یا ندهیم؟ این گونه می شود هر کسی هر چه خودش تشخیص داد بگوید اسلام است قرآن است دین و دیانت است حساب دارد کتاب دارد ما باید کاری کنیم جاذبه ایجاد کنیم الحمدلله نمازجمعه با شکوه برگزار می شود و همه مومنین و متدینین شرکت می کنند هر کسی هم نمی آید خودش ضرر می کند آینده معلوم می شود که چه ضرر سنگینی خودش انجام داده است و اسمش را هر چه می خواهد بگذارد.
روند پیشرفت مصلا
مصلا نمازجمعه هم الان الحمدلله کارهایش دارد انجام می شود از آن زمانی که حاج آقا امینی بودند کار به اینجا رسید و ایشان زحمتش را کشیدند و انجام دادند خدا حفظشان کند از این به بعد که مسئولیت به بنده افتاده است باز هم ما پیگیر بودیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیصد میلیون تومان تاکنون به مصلا نمازجمعه کمک کرده است که صد میلیونش را همین هفته گذشته کارهایش را ما انجام دادیم به حساب مصلا نماز جمعه واریز شده است کارش هم دارد الحمدلله انجام می شود سقفهایش را زده ایم یک مقدار جوشهایش ایراد داشته است جوشهایش را برطرف کرده ایم و یک مقدار هم اضافه کردیم سقفهایش زده شده است و در مرحله کار است مسئولیت هیات امنا آقای دکتر جعفری بودند از ایشان هم باید تشکر کنیم . الان جناب آقای موسی علی معاون محترم فرماندار مسئولیت ساخت و ساز مصلی را بر عهده دارند ولی واقعیتش این است که مصلی زمینش کم است مشکلی که ما در آینده مواجه هستیم این است که جای پارک نداریم جای ساخت دستشویی نداریم بالاخره کسانیکه زمین دارند برای خدا برای آینده بیایند و زمینشان را وقف کنند یک گوشه زمینش را وقف کند که برای یارکینگ یا دستشویی و مصلی و تا قیامت ثواب ببرند الان همین مسجدی که ساخته شده است شما ببینید الان شما در آن نشستید کسی یک ریالی خرج کرده است آیا در ثوابش شریک نیست؟ همه آنهایی که نقش داشتند که در این ثواب نماز شما و اقامه دینداری شریک هستند خوب مصلی نمازجمعه مرکز عبادی شهر است اگر کسی واقعا کمک کند شما ممکن است پول نداشته باشید ولی می توانی خوب حرف بزنی می توانی خوب تبلیغ کنید برای ساخت مصلای نماز جمعه کمک کنید آنهایی که اطراف مصلی زمین دارند بیایند و برای خدا این زمین را وقف کنند شما صحبت کنید شما از طرف ما نیابت دارید صحبت کنید کمک کنید که انشاءالله ما بتوانیم جایگاه بسیار محکمی را در شهرستان داشته باشیم .
نقطه انحراف همان منیت
یک نکته ای را مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بارها تاکید کردند که نقطه انحراف از کجا شروع می شود و چگونه می شود آدم منحرف می شود بروی نکته خیلی مهمی آقا دست گذاشتند فرمودند برادرانی که دارای هر سلیقه هر جناح هر فکر و بقول معروف هر خطی که هستید بدانید که یک جا نقطه انشعاب است، خوب توجه بفرمایید مواظب باشید عبادت از آن نقطه و لحظه ای است که احساس می کنید به جای خدا خود وارد میدان شده اید دیگر آدم برای خودش می خواهد کار کند نه برای خدا نقطه انحراف اینجاست که آدم برای خودش می خواهد قدم بردارد «اعدی عدوک نفسک التی من جنسک» می فرمایند که این نفس و این من از همه دشمنان نسبت به خدا و نسبت به من این دشمن تر است چیزی است که برای رضای آن یعنی برای رضای خودش گاهی ممکن است خدای نکرده ما حاضر شویم که شریفترین و عزیزترین ارزشها را از یاد ببریم این یعنی نقطه انحراف و هر لحظه در انتظار ما است و باید مواظب باشیم اگر دنبال رضایت خدا نبودیم دنبال هواها و هوسها و خودخواهی و خودبینی بودیم طبیعی است که دهها و صدها مشکل بوجود می آید، دهها و صدها جا برای نفوذ دشمن بوجود می آید و خدای متعال هم دیگر ما را هدایت نمی کند ما از این زمان ممکن است مسائل پیچیده ای داشته باشیم ما باید ببینیم چه کسی رضای خدا و رضای مردم را در نظر می گیرد رضای اسلام و انقلاب و دین و دیانت و شهدا را در نظر می گیرد و چه کسی دنبال خودش و اهدافش و پست و مقامش است شناختش خیلی آسان است ما اگر به این معیارهایی که آقا می فرماید توجه کنیم این شهرستان گلستان می شود مردم فهمیده، با شعور، در صحنه، به مسائل سیاسی بسیاری وارد هستند و از هوش سرشار برخوردارندالحمدلله مسائل را خوب رصد می کنید و خوب تشخیص می دهید.
والسلام علیکم و رحمة الله


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.