سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطبه های نماز جمعه

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 656 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1390.05.19
 
معیار گزینش در امر ازدواج : حسن عقل و عدم اعتیاد
خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی امام جمعه مورخ 90/5/7
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول

در خطبه های گذشته موضوع بحث ما عوامل در زندگی بود گفتیم زندگی موفق خواهد بود که دختر جوان پسر جوان معیارهای ازدواج را مراعات کنند به هر مقدار که معیارهای موفق در ازدواج را بپیمایند زندگی بهتر و خوب و خوش تری خواهند داشت و از سعادت و خوشبختی بهتری برخوردار خواهند شد این معیارها را از دیدگاه امیرالمومنین(علیه السلام)، قرآن و روایات اهل بیت خدمت برادران و خواهران مکرمه عرض می کردیم در خطبه گذشته یکی از معیارهای مهم برای گزینش همسر را حسن عقل ، خرد،هوشمندی، عقل و حسن عقل برشمردیم و از روایات استفاده کردیم که از عقل خوبی برخوردار باشند. عواملی که عقل را تخریب می کنند یکی از آنها را بیان کردیم امروز هم یکی از عواملی که روی عقل اثر می گذارد انسان را دیوانه خودش می کند و چنین انسانی که دیوانه این مطلب شده است هرگز شایستگی برای انتخاب همسر نخواهد داشت و چقدر آثار زیانباری این مطلب در جامعه درست کرده است؟ چقدر خانواده ها را گرفتار کرده است؟ حالا من یکی دو تا روایت را راجع به اصل اینکه پسر و دختر باید به حسن عقل توجه تام داشته باشند خدمت شما عرض می کنم .
حسن عقل از دیدگاه روایات
امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند «علیک بمقارنة ذی العقل والدین» می فرمایند شما که می خواهید قرینی و همسری برای خود انتخاب کنید قرین شما اولا باید صاحب عقل و صاحب دین باشد یعنی عاقل را در زندگی برای خودت انتخاب کن، حسن عقل را انتخاب کن، با دین را انتخاب کن. یا می فرماید «انما الشرف بالعقل والادب » دنبال شرافت می گردی ببین عقل دارد ادب دارد «لا بالمال والحسب» نگو این دختر از چه خانواده پولداری است همه اش دنبال حسب و تبار و فامیلش نباش ببین عقلش چگونه است؟ ببین ادبش چه جوری است؟ اینها بدرد زندگیت می خورد. تبار داشتن و فامیل داشتن نوبت بعد است.می فرماید «حسن العقل جمال الظواهر و البواطن» امیرالمومنین(علیه السلام) می فرمایند کسی عقل خوبی داشته باشد این زیبایی دارد هم زیبایی ظاهری دارد و هم زیبایی باطنی.خوب این سه روایت را خدمت شما عرض کردیم که اصل کلی قصه باید انتخاب بر مبنای حسن عقل باشد خوب چه عواملی به حسن عقل ضربه می زند؟
عوامل مخرب عقل: مشروب و اعتیاد
یکی از عواملی که به عقل ضربه می زند گفتیم که مشروبات الکلی است، کسی که اعتیاد پیدا کند، یا کسی که اهل مشروب شد او دیگر عقلش اسیر مشروب است، اختیارش به دست عقلش هم نیست اختیارش به دست شیطان است.کسی که مشروب خورده است نه دین دارد و نه ایمان دارد، نه به فامیل خودش رحم می کند نه به ناموس خودش رحم می کند، کسانی که خدای نکرده اهل این نجاست باشند از این افراد باید پرهیز شود.
مواد مخدر مخرب عقل و زندگی
نکته دوم که خدمت شما برادران خواهران باید عرضه بدارم از جمله عوامل تخریب عقل مواد مخدر است. مواد مخدر جوانی که مبتلا شد، زن و مردی که خدای ناکرده مبتلا شدند، دیوانه خودش می کند او دیوانه مواد مخدر می شود یک زمانی که یک کمپ ترک اعتیاد را در کوهبنان ما راه اندازی کرده بودیم یکی از معتادان وقتی که آمده بود برای من تعریف می کرد و می گفت که من بچه ام مریض شده بود هر چه خانم می گفت بچه را ببر دکتر من اصلا از سر و صدای این بچه بی حوصله می شدم می گفتم که شیره را در حلقش بریز تا خوب شود دیگر هیچ رحمی پیدا نمی کند.
آثار مواد مخدر در زندگی
مواد آنها را دیوانه و گرفتار می کند خانواده را هم گرفتار می کند بچه هایش را گرفتار می کند شما ببینید چه تخریبات زیادی از ناحیه مواد مخدر نسبت به شخص و جامعه و خانواده و زن و بچه وارد شده است مخصوصا بچه هائیکه پدر معتاد آلوده به مواد مخدر دارند این بچه ها مثل یتیم بزرگ می شوند مثل اینکه بی سرپرست هستند چون کودکان دیده نمی شوند مورد رحم و مروت قرار نمی گیرند تا آخر در ذهن بچه آلودگی به مواد مخدر و آثارش نقش بسته است. پدر حوصله ندارد بچه هایش را تفریح ببرد اگر کودکی یا بچه ای بگوید ما را به تفریح ببر می گوید حوصله و وقت ندارم می گوید بیا با من بازی کن یا مرا به بازی ببر می گوید وقت ندارم می خواهد حرف بزند می گوید حرف نزن حوصله ندارم می گوید برای من یک چیزی بخر می گوید پول ندارم. تاثیر اعتیاد روی فرزندان معتاد خیلی زیاد است چون اعتیاد جسم را وقتی که آلوده می کند وابسته می کند روح را هم وابسته می کند عقل را هم وابسته می کند علاقه شدیدی به این ماده پیدا می کند و روز به روز هم مصرف بیشتری نیاز دارد تا بدنش تامین شود حالا از هر طریقی هم هست باید این ماده را به دست آورد شما ببینید از هر طریقی که هست مخصوصا مواد صنعتی می خواهد به این خواسته اش برسد دیوانه مواد مخدر می شود از این جاست که جرم و جنایت پا می گیرد چون نیازمند است نیاز به مواد مخدر دارد باید خودش را تامین کند پول هم ندارد سرقتها اینجا شکل می گیرد چهل درصد از سرقتهایی که در جامعه می شود منشأش اعتیاد است حالا عوامل خیلی زیادی دارد آثار خیلی زیادی دارد 55 درصد تا شصت درصد عمده درخواستهای طلاقی که از ناحیه خانمها است به خاطر این است که شوهرانشان اعتیاد دارند زندگی ها از هم پاشیده شده است همین امروز صبح یک خانمی به من زنگ زده است دیشب که می گفت استخاره کن من فرصت نداشتم صبح زنگ زده است حالا استخاره اش گفتم برای چه می خواهی استخاره کنی گفت هیچ چیز یک دختر یک فرزندی عروس کردم شوهرم معتاد است بیکار است عاطل و باطل است همه کارها را کردم می خواهم از او جدا شوم حالا قول داده است گفته است که بیا سر خانه زندگیت بگرد می خواهم زندگی را درست بکنم زندگی را از نو بسازیم حالا استخاره کن با استخاره که درست نمی شود 70 درصد از عوامل مبتلا شدن به ایدز در کشور ما اعتیاد است حالا چقدر عامل کودک آزاری و همسر آزاری است ؟ 65 درصد عامل کودک آزاری و همسر آزاری اینها گزارشات رسمی است که من دارم خدمت شما از منابع رسمی عرض می کنم این آثارش را حالا عامل خودکشی عامل دیگر کشی عامل فحشا، عامل منکرات سالانه در ایران بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان این اعتیاد خسارت به کشور ما می زند بین 4 تا 5 هزار میلیارد هر فرد معتادی در طول عمرش تا ده نفر دیگر هم معتاد می کند هر نفری تا ده نفر حالا این غیر از آثاری که در خانه اش در بچه اش به جای می گذارد بچه اش هم یاد می گیرد حالا این آمارش را ما در جامعه داریم. آیا آمار روز به روز دارد کمتر می شود یا روز به روز دارد بیشتر می شود.
وظایف پدران و مادران و مربیان مراکز تربیتی
چه وظایفی پدران دارند؟ چه وظایفی مادران دارند؟ باید بچه ها برادران خواهران به گونه ای در زندگی تربیت کنیم که جرات نه گفتن را داشته باشند؟ نباید بچه ها را سرکوب کنید بگذارید بچه هایتان حرف بزنند خواسته هایشان را مطرح کنند خودکامه در زندگی نباشید اینگونه در زندگیتان نباشید که بگویید هر چه من می گویم باید گوش به حرف کنید بگذارید بچه ها حرف بزنند مخالفت کنند بگذارید به شما بگویند نه بگویند می دانید چه آثار خوبی دارد؟ وقتی که به شما نه بگویند فردا دوستشان از او خواست بیا سیگار بکش می گوید نه من نمی کشم قدرت نه گفتن را دارد می گوید من سیگار نمی کشم اگر دوستش در خواست کرد بیا به فلان جا برویم می گوید من نمی آیم باید به پیشگیری بیشتر اهمیت بدهیم تا به درمان مواد مخدر، آموزش و اطلاع رسانی را در جامعه بیشتر کنیم از طریق مساجد، کانونها، حسینیه ها، مدارس، دانشگاهها، مهد کودک، از طریق صدا و سیما سینما باید آثار این ماده خانمان سوز را بیان کنیم که شصت درصد از هم پاشیدگی خانواده های ما معلول همین ماده مخدر است. از طرفی برادران خواهران دشمن هم دست دارد اولا ما که همسایه افغانستان هستیم آمریکائیها بخشی از کارشان این است که کشور ما را آلوده کنند آمریکائیها دنبال تسلط بر کشور ما هستند از طریق جنگ نتوانستند از طریق تبلیغات نتوانستند، چرا نتوانستند؟ چون جوانان مومن و متدین تمام قدر در مقابل استکبار ایستادگی کردند نگذاشتند بر منابع ما مسلط شوند جوان ما را هدف قرار دادند جوان شجاع دیندار متدین را باید اسیر مواد افیونی کنند وقتی که اسیر مواد مخدر شد آنها را به راحتی در کشور مسلط می شوند.
اهداف دشمن از گسترش مواد مخدر
دشمن یکی از اهدافش در پخش مواد مخدر این است که بر جوان ما مسلط شود بر نیروی ما مسلط شوند چه راهکارهایی متصور است که ما از مواد مخدر پیشگیری کنیم؟ یکی از راهکارها برادران خواهران به نظر من این است که آدم مومن باشد متدین باشد ارزشهای دینی را در خانه خودش پاس بدارد مسائل دینی را باور داشته باشد یعنی اهل نماز باشد مادر اهل نماز باشد پدر و مادر اهل روزه باشند اهل مسجد باشند اهل نماز جمعه باشند اهل قرآن باشند به هر مقدار که خانواده ها مسائل دینی شرعی حجاب را حفظ بکنند خانواده ها آسیب پذیری شان کم می شود چرا خانواده های متدین اصلا رئیس دادگاه را نمی شناسند آقای محقق که دادستان است می گفت من که در نماز جمعه که می آیم خیلی ها مرا کم می شناسند خانواده های متدین کاری به دادگاه نداشتند کاری به دادستان نداشتند که مراجعه کنند ایشان می فرمایند جاهای دیگر که می روم خیلی ها مرا می شناسند ولی در نماز جمعه من را خیلی کم می شناسند خوب خانواده های دیندار متدین آسیب ناپذیر می شوند از درون پادزهر دارند خودشان پاک هستند نه اهل سیگارند نه اهل دودند بچه هایشان اهل مسجدند اهل قرآن هستند همراه خودشان می آورند بچه ها خوب رشد می کنند اهل زیارت هستند اهل تفریح سالم هستند خوب خانواده را می بینی که آلودگی اش کم می شود. ارزش های دینی را تقویت کنیم.
آثار ماهواره ها
یکی از چیزهایی که برادران ضربه سنگینی به اعتقادات ما می زند ماهواره است ماهواره این را دست کم نگیریم خانواده هایی را من می شناختم که متلاشی شدند دخترش رو به مصرف مواد مخدر و بی بندو باری آورده است دختری که با حجاب بوده است نماز خوان بوده است ولی رو به آبجو آورده است چرا ؟ چون ماهواره تبلیغ بی عفتی می کند تبلیغ بی بندو باری می کنند با تمام وجود آلودگی و کثافت کاری را نشان می دهند اثر گذار است نمی توان گفت روی ما اثر ندارد اثر می گذارد خواه ناخواه اگر روی خودت اثر نگذارد وی بچه ات اثر می گذارد بعضی ها ماهواره شان را در اتاقی می گذارند و قفل می کنند می گویند بچه مان نرود و نبیند او خیلی زرنگ تر از اینها است تو که بیرون رفتی یک جوری درب را باز می کند و این هم یکی از آثار منفی اش است. متاسفانه این آثار مثبتش را که ما استفاده نمی کنیم مثلا چاقو را یاد می گیریم توی شکم یک نفر بزنیم از خوبش که استفاده نمی کنیم که ماهواره چیز خوب هم دارد ولی نوعا در ایران ما از منفی اش استفاده می کنند البته دشمن نقطه منفی اش را برای ما بیشتر کرده است آلودگی اش را بیشتر کرده است کثافت کاری اش را بیشتر کرده است شکستن حرمت خانواده ها را رواج می دهد دنبال این است که جامعه بی حیا باشد. زن و مرد بدون ازدواج راحت با هم زندگی کنند، فرزندان نامشروع زیاد می شوند، سقط جنین زیاد می شود، آثارش در کشورهای غربی خودشان را بیچاره کرده است، خودشان بیچاره شده اند. پس هر مقدار که ما اهل نماز جمعه اهل نماز جماعت و اهل مسجد و اهل قرآن و دعا باشیم تاثیرش این است که خانواده پاک تر است بچه ها پاک تر هستند.
لزوم آگاهی بخشی
نکته دوم این است که جامعه و خانواده را ما باید آگاه کنیم آگاهی واقعی بدهیم چه خطراتی مواد افیونی دارند؟ چه آثار ناگواری دارد؟ مواد صنعتی مثل شیشه و اینها چه آثاری بر روح و روان اجتماع وارد می کنند؟ از چه کسی استفاده کنیم از آدمهایی که تخریب داشتند ولی امروز بهبود یافته اند خودشان را اصلاح کردند از آنها در مدارس دعوت شود در دانشگاهها دعوت شود افراد بهبود یافته بیایند و تعریف کنند چه مکافاتی داشته اند چه بدبختیهایی داشته اند؟ چگونه زندگی را مفت از دست داده اند و بدبخت شده اند. اینها تعریف کنند تا این بچه ما، جوان ما، دختر ما، پسر ما واقعا به این خطرات از عمق وجود خودش آگاه شود.
مراقبت از فرزند
سومین نکته والدین از فرزندانتان مراقبت کنند. فرزند صالح امروز پدر و مادر خوب آینده است. این را باید بدانید فرزند ناصالح امروز پدر و مادر ناصالح آینده است بچه هایمان را صالح تربیت کنیم مخصوصا همراه خودمان به نماز ها ببریم حضور داشته باشند استفاده صحیح از اوقات فراغت، الگوی صحیح به بچه ها دادن، هدفدار اوقات را پر کردن، تشویق به خواندن کتاب برگزاری اردوهای بسیار خوب و زیارتی تاثیرگذار است یا ورزش نرمش ورزشهای رقابتی قهرمانی برگزاری کلاسهای جذاب دینی در حسینیه ها در تکایا یا اینها می تواند بچه ها ما را خوب تربیت بکند با کسانیکه اهل اعتیادند یکبار زندان رفتند بار دوم اگر دستگیر شوند نیروی انتظامی با شدت تمام با آنها برخورد کند، با شدت تمام با این ولگردان و با ترویج کنندگان باید برخورد بکند خوب اگر ما اینکارها را انجام دهیم آموزش دهیم انشاءالله که نسل جوان ما از آثار منفی اعتیاد درامان می ماند .
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
وظیفه ما در روزه یوم الشک
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران خواهران مکرمه را به تقوای الهی دعوت می کنم انشاءالله در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم تقوای الهی توصیه اش این است که از این ماه بهره ببریم دوشنبه طبق تقویم اول ماه مبارک نوشته شده است اگر غروب شب دوشنبه ماه دیده شد خوب دوشنبه اول ماه است اگر ماه دیده نشد نمی دانیم آخر شعبان است یا اول ماه مبارک رمضان یعنی شک داریم نمی دانیم روز اول ماه مبارک است یا پایان ماه شعبان است. وظیفه ما چیست؟ آیا می توانیم اگر ماه دیده نشد به نیت ماه رمضان روزه بگیریم؟ خوب باید چکار کنیم شاید فردای آن اعلام شود شاید 8 الی 9 اعلام شود مشخص شود راهش این است که به نیت روزه قضا یا به نیت روزه مستحبی نیت روزه می کنیم اگر در طول روز اعلام شد که دوشنبه ماه مبارک بوده است این خود بخود به عنوان روزه اول ماه برای شما حساب می شود اشکالی ایجاد نمی کند اگر اعلام نشد و مشخص نشد خوب شما پیشواز رفتید روزه قضا یا روزه مستحبی گرفتید. پس حکم یوم الشک یعنی روزی که شک دارید ماه رمضان یا اینکه پایان شعبان است .
عظمت ماه مبارک رمضان: شبیه فرشتگان شدن
ماه مبارک ماهی است که خدا ما را دعوت کرده است مهمان خودش قرار داده است مهمانی اش هم به ترک است یعنی خوردن و آشامیدن باید ترک شود تا شبیه فرشتگان شویم از حیوانیت که خاصیتش خوردن و آشامیدن و شهوت رانی است خوی حیوانیت را ترک کنیم و شبیه فرشتگان شویم. خوردن و آشامیدن را ترک کنیم. البته این قسمتی از کار است قسمت مهمش این است که گناه را هم آدم در زندگیش ترک بکند غیبت ممنوع، نگاه به نامحرم ممنوع، چشم چرانی ممنوع، گوش و دست و زبان و جوارح ما هم روزه باشد. خوردن و آشامیدن بخشی از کار است. آدم روزه باشد اوقات تلخی بکند روزه باشد با زن و بچه اش دعوا کند، روزه باشد بچه هایش را بزند روزه باشد، فحاشی بکند این ارزش روزه اش را پایین می آورد. روزه دار این است که جمیع کارهایش روزه باشد افعالش روزه باشد گناهان در زندگیش ترک بکند قلبش هم روزه باشد به غیر از خداوند و یاد پرودگار سعی کند چیز دیگر به قلبش وارد نشود خوب این در باب اهمیت ماه مبارک رمضان بود.
اهمیت سالگرد نمازجمعه و تشکر از ائمه جمعه و دستندرکاران
امروز روز نماز جمعه و اهمیت نماز جمعه است آن هفته هم عرض کردیم الحمدلله نماز جمعه با شکوه و سالم برگزار می شود یا سالهای قبل خوب برگزار شده است انشاءالله سعی کنید که با شکوه در نماز جمعه حضور پیدا کنید. آن هفته هم اعلام کردیم از تمام امامان جمعه ای که در این سالها نماز جمعه را اقامه کردند تشکر و قدردانی می کنیم. خدا مرحوم حاج آقا حسن زاده را رحمت کند که سالها سنگر نماز جمعه را برعهده داشتند خداوند ائمه جمعه ای که سنگر دار بودند الان هم هستند حفظ کند خدا توفیق بیشتری به آنها بدهد اگر کسالتی دارند کسالتشان را برطرف کند. از ستاد نماز جمعه و مسئولین ستاد جمعه در این سالهای سی ساله بعد از انقلاب از همه شان تشکر می کنیم از ستاد نماز جمعه برادران، خواهران،مجریان نماز جمعه، موذن، مکبر که زحمت نماز جمعه و هیات امنا این مسجد و مسجد صاحب الزمان (عجل الله وتعالی فرجه) همه عزیزان از همه شما نمازگزاران از همه شما تقدیر و تشکر می کنیم خدا انشاءالله به شما اجر دهد. از آن روزی که نماز جمعه در ایران اسلامی از برکت امام و شهدا به پا شد چه خدمات ارزشمندی نماز جمعه در مسائل سیاسی در آگاهی بخشی داشته است. نقش نماز جمعه در وحدت و همدلی بسیار والا است نماز جمعه پل بین مردم و مسئولین است .امام جمعه منصوب از طرف ولی امر است باید مثل پدر برای همه باشد و همین طور که ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) ورای همه خط و خط بازی و جناح بندی و اینها هستند هدایتگر هستند اشراف کامل دارند نماینده با واسطه او هم در همه جا همین وظیفه را دارند، با محبت و خوبی و ارشاد نقش پدری باید داشته باشند. نکته بعدی الحمدلله هفته جهانی مسجد و غباررویی کنند آماده کنند تا در ماه مبارک بتوانند استفاده کنند .
تدبیر بلند مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در حل اختلاف بین قوا
چند وقتی ما مشاهده می کردیم که یک مطلبی را رئیس جمهور محترم می گفتند به مجلس بر می خورد رئیس مجلس یک صحبتی می کردند به ریاست جمهوری و وزرا بر می خورد یا همان مثلا رئیس قوه قضائیه بعضی حرفها که نباید در جامعه بیرون می آمد از طرف مسئولین در جامعه می آمد تشدد و اختلاف درست می کرد خدا مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را حفظ کند خدا عمر این بزرگوار را به بلندای آفتاب بگرداند که ما قدر ایشان را نمی توانیم خوب تشخیص دهیم. رئیس جمهور روسیه آنزمان آمده بود گفته بود یا یک حکیمی و یک مسیحی که در ایران نشسته است هیچ چیز ایران را تهدید نمی کند. این مرد بزرگ با سر انگشت تدبیرش یک هیات عالی حل اختلاف ریاست آیت الله شاهرودی ایشان هم یک شخصیت ارزشمند که ده سال حساس ترین مدیریت اجرایی را داشتند وابسته به هیچ طرف هم نیست که فردا بگویند وابسته به رئیس جمهور است یا وابسته به دفتر است یا وابسته به قوه قضائیه است هیچ جا وابستگی ندارد. هیات چهار نفری را آقا تعیین کردند که اختلافی که بین سه قوه است آنجا بررسی شود صحبتهایشان را بررسی کنند و به میان مردم این حرفها کشیده نشود. به قول معروف هر چه می خواهند دعوا کنند در اتاق سربسته باشد ولی بیرون با هم رفیق باشند بله بالاخره بگو مگو در صدر کشور هست مجلس می گوید آنجور وزرا می گویند آنجور این طبیعی هم است ولی بین ماها که پیش می آید ما فکر می کنیم اختلاف است مثل دو طلبه که با هم بحث می کنند به قم تشریف بردید بالای سر حضرت معصومه(س) طلبه ها بحث می کنند کسی که از دور نگاه می کند می گوید اینها دارند دعوا می کنند ولی وقتی هم که مباحثشان تمام می شود با هم رفیق و دوستانه دارند می روند خیلی از مسائل دوستانه و طبیعی است. بالاخره بحث است یکی می گوید اینجور یکی می گوید آنجور ولی میان مردم که می آید آثار منفی دارد آقا یک هیات عالی تعیین کردند برای حل اختلاف بین سه قوا واقعا جای تشکر از این مرد بزرگ است. ما از همین جا اعلام می کنیم دست و بازو و پای شما ای رهبر بزرگوار را می بوسیم و خدا را شکر می کنیم بر وجود نعمت شما که اینگونه ما را هدایت می کنید و اینگونه کشور ما را هدایت می کنید مسئولین ما را هدایت می کنید خدایا عمر این بزرگوار را تا انقلاب حضرت صاحب الامر(عج) و بعد از ظهور ایشان زیاد و زیادتر بگردان.
آثار رزمایش نیروی انتظامی
نکته بعدی که خدمت برادران خوب و خواهران متدین باید عرض کنم چهار روز یک رزمایشی را از طرف نیروی انتظامی در شهرستان برگزار شد (هر کسی از ظن خود شد یار من) هر کسی از دید خودش به این قصه نگاه کرد یک عده ای گفتند یعنی چه این چه کاری بود؟ زنگ زدند که با بچه من برخورد کردند آن یکی گفت کالای خارجی را دارند جمع می کنند چرا نیروی انتظامی اینقدر سختگیری می کند؟ جلوی ماشینها را گرفته است جلوی موتور ما را گرفته است هر کسی به یک نحوی آمد و این نیروی انتظامی را از دید خودش نگاه کرد خوب عده ای محکوم کردند چرا چنین کاری داشتیم؟ عیب اینکار این بود که اطلاع رسانی نشد اهمیت این کار بسیار مهم گوشزد نشد خوب چهار روز آقایان چکار کردند چه آثاری داشته است واقعا راست بود آمدند کالای خارجی در بازار را جمع کردند نمی گذارند واقعا کالای خارجی بیاید یا گفت درب خانه ام را زدند بدون اجازه در خانه آمدند حالا ممکن است بالاخره یک عملیات بسیار گسترده چند جا هم یک اشکالی در کار باشد ولی آمار را من امروز می خواهم خدمت شما عرض کنم ببینید چه اتفاق افتاده است؟ چه آثاری داشته است؟ آن وقت می شود که ما باید از نیروی انتظامی مان تشکر کنیم و بگوییم دست مریضا، از دادستان و از دادگاه بگوییم دست مریضا و عجب کاری کردید کارستان حالا یک نمونه اش هفت هزار و پانصد قوطی رانی همین آمیوه که تقلبی چینی بوده و به صورت قاچاق وارد بافت شده بود و به همه کشور وارد شده است. پانصد تومان فروش می رفته است آن هم تقلبی کاش مفید برای بدن بود این قلمش که هفت هزار و پانصد قوطی رانی بود.
کشف مشروبات الکلی که شما می گویند همه متدین هستند و شهر انقلابی و شهر حزب اللهی اصلا هیچ خبری نیست برای بچه ها ما اصلا هیچ اتفاقی نمی افتد دشمن همه تهدیدشان نمی کند به نظر شما چند لیتر در این چهار روز گرفته باشند؟ بیش از هزار لیتر مشروب در این شهرستان در همین چهار روز گرفتند چهار باند مشروبات الکلی را اینها منهدم کردند یک کارگاه ساخت مشروب در همین شهرستان اینها اینرا منهدمش کردند .
دو تا قاتل دوازده سال در بافت از منوجان در اینجا خانه اجاره کرده بودند هیچ کس هم خبر نداشت ولی در همین ایام این دو قاتل فراری را دستگیر کردند .
نود و نه کیلو مواد مخدر، 26 کیلوی آن همان یک ذره ذره از این خانه به آن خانه بوده است 99 کیلو مواد مخدر در چهار روز، 5745 حلقه سی دی مبتذل خوب این در اختیار چه کسی قرار می گرفت؟ پیرمرد مومن و متدین، مادر چادری از بچه ات خبر داری که سی دی را روی دستگاه مشاهده می کند بعد هم می گوی بچه من چرا اینگونه شده است نماز نمی خواند قرآن نمی خواند مسجد نمی آید نزدیک شش هزار سی دی مبتذل حالا این یک قلمش است. 413 دستگاه ماهواره را کشف کردند و با آن برخورد کردند البته این کار چهار روزه نبوده است اینها سه چهار ماه کار کردند آدرس همه خانه ها را بلد بودند هر کسی هم دیش ماهواره داشته اند اینها از قبل شناسایی شده بود اینگونه نبود که به کاهدان بزنند کار مشخص شده و منظم روی این طرح کار شده بود خوب برخورد کردند می دانستند هر کسی کجا دارد رفتند و 413 مورد را گرفتند. این مواد محترقه که در عروسی می بینید می اندازد و آدم می ترسد 71 هزار و خوردی دانه مواد محترقه را کشف کردند قاچاقچی کالا 74 نفر، موتور دزدی 5 مورد، 201 مورد سلاح سرد ، متهم تحت تعقیب601 نفر، خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کردند 107 و حالا چقدر؟ چهار قبضه سلاح جنگی کلانش، سمینوف و... سلاح شکاری 45 مورد باند گروگانگیری و آزادی گروگان در ارزوئیه بوده است هشت نفر و چقدر سارق ، که 31 مورد اتباع بیگانه چونکه آمدنشان به بافت ممنوع است. برادران این حالا بخشی از این عملکرد نیروی انتظامی بود و حالا شما ببینید بالا غیرتاً این بچه های شبانه روز زحمت کشیدند پشت سرشان چه خبر است؟ چه تبلیغات سوئی است خوب اگر اینها این کارها را نکنند پس چه کسی انجام دهد ؟ رها کنیم و با هیچ چیز برخورد نکنیم چهار روز هزار لیتر در طول سال خدا می دادند چا اتفاقی دارد می افتد ؟ و مسائل دیگر ما نباید تا کسی حرفی زد تحت تاثیر آن حرف قرار بگیریم اصل کار و قصه را که خدمت شما عرض کردم همین است حالا ممکن است با یک جوانی برخوردی هم شده باشد از آن جوان ما عذر می خواهیم. نبایست اتفاق بیفتد حالا شده است بالاخره حجم عظیم این کار مثلا شش هزار سی دی بخواهی در این مغازه بروی ناراحت می شود در خانه بروی ناراحت می شوند و 99 کیلو مواد مخدر از خانه ها گرفتند خوب طرف ناراحت شده است زن و بچه اش آمدند نگذاشتند ولی خوب چکار می شود کرد همینگونه آزاد بگذاریم جوانهایمان نابود شود خانواده هایمان نابود شوند زندگیمان از هم پاشیده شود سنگ روی سنگ بند نشود خوب این بخشی از عملکرد نیروی انتظامی بود حالا واقعا جا دارد برایشان صلوات بفرستیم.
شهادت آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری: شکستن قدرت فقاهت و مرجعیت
نکته بعدی ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری است این هم عجیب قصه ای است این مرد بزرگ مجتهد را در تهران به دار بزنند برقصند کف بزنند مشروب بخورد این آقا چه می گفت حرفش چه بود آیا ممکن است باز هم چنین اتفاقی بیفتد بله این مرد بود که می گفت شما که می گویند مشروطه حکومت مردمی حکومت مشروطه این حکومتی باشد که قانونش قانون خدا باشد قانون اسلام باشد خوب چکار کردند آنها که خارج رفته بودند آنها که فتنه 88 را سرانشان طراحی کرده بودند این تیپ آدمها، اینها گفتند یعنی چه؟ اسلام یعنی چه؟ همانهایی که در روز عاشورا حمله کردند آن روزها هم بوده اند ما این حرفها را قبول نداریم ما هر جور دلمان خواست حکومتمان باید باشد آمدند این شیخ بزرگوار، این روحانی جلیل القدر را گرفتند و در میدان توپخانه آن هم با دهان روزه این مرد بزرگ را به دار زدند حالا چرا با روحانیت مخالفت می شود مگر روحانیت چه می خواهد؟ روحانیت می گوید اسلام . میرزای شیرازی در زمان ناصر الدین شاه آمدند کشور ما را فروختند تمام مزارع ما را به انگلیسیها فروختند یک فتوا داد گفت الیوم استعمال تنباکو در حکم محاربه با امام زمان(عج) است یعنی اگر تنباکو بکشید یعنی با امام زمان(عج) جنگیده اید در عراق یک مرجع تقلید، نیم استخوان از یک دهاتی در عراق این فتوا را داد تنباکو بکشید مثل این است با امام زمان(عج) جنگیده اید این فتوا چکار کرد؟ کشور ما را آزاد کرد. کشور ما را از زیر چنگال انگلسی ها نجات داد. شاه را که کشور را فروخته بودند نجات داد در خانه خود ناصر الدین شاه قلیونها را شکستند آمد و دعوا کرد گفت تنباکو تنباکو هیچ کس برایش درست نکرد گفت چه کسی گفته است حرام است خانمش گفت همان کسی که من را بر تو حلال کرده است ولی بعدش چکار کردند؟ از آخوندهای درباری استفاده کردند روی همین منبر آمدند قلیان کشیدند این کارها را می کردند تا قدرت فقاهت و مرجعیت را بشکنند یک امام بزرگوار ما کشور ما را نجات داد یک شهید بهشتی کشور ما را نجات داد. چرا روحانیت را نمی خواهند؟ چون اگر روحانیت باشد نمی گذارد کشور وابسته به امریکا شود شما ببینید علیه امام، علیه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در ماهواره ها روز به روز دارند فحش می دهند و توهین می کنند برای چه دردشان گرفته است بریا اینکه نمی گذارند دشمن بر کشور ما بر این ما بر ناموس ما مسلط شود. خوب این علت مخالفت اینها با روحانیت به خاطر اسلام است .
وظیفه مهم مسئولین: ایجاد اشتغال و رفع اختلاف
آخرین نکته را عرض می کنم دیگر خطبه را جمع کنم طولانی شد عذر خواهی می کنیم مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می فرمایند: مصیبت بزرگ اختلاف است نباید اختلاف در مردم و مسئولین باشد و وظیفه مهم مسئولین هم ایجاد اشتغال است. بزرگترین کار این است که اشتغال درست شود و جوانهای ما از بیکاری در بیایند شهرستان ما هم نیاز به اشتغال دارد هم با همت خود جوانان و هم به همت مسئولین دست به دست هم بدهیم بزرگترین مبارزه با دشمن ایجاد اشتغال است فوری ترین کار ایجاد اشتغال است مبارزه با آمریکا ایجاد اشتغال و کار است این حرفی که آقا اعلام کردند و مطالب دیگری هم داشتیم که باید حرف را جمع کنیم.
امروز هم از فنی و حرفه ای هم که در نمازجمعه حضور دارند تقدر و تشکر می کنمی فنی و حرفه ای هم واقعا نقطه امید جوانهای ما است جوانی که می خواهد کار یاد بگیرد کار آفرین باشد جایگاهش در فنی و حرفه ای است استقبال خوبی هم جوانهای ما دارند کارهای ارزشمندی هم تا کنون صورت گرفته است که حالا بیش از این دیگر من فرصت نمی کنم کنکور کاردانی به کارشناسی هم اولین بار در شهرستان بود که برگزار شد مجری اش هم دانشکده امام حسین(ع) است جای تقدیر دارد تا به حال بچه های ما می بایست در شهرستانهای اطراف بروند 2200 نفر حتی بیشتر در خود شهرستان الحمدلله امتحانشان دیروز و امروز برگزار میشود.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.