سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

جایگاه عظیم کمیته امداد

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 662 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.05.26
 
سخنرانی امام جمعه در جمع اعضای کمیته امداد مورخ 88/12/19
جایگاه عظیم کمیته امداد
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم

من هم از طرف خود و هم انتصابی که به دستگاه رهبری داریم از همه شما عزیزان تشکر و قدردانی می کنم . الحمدلله زحمات شما مقبول درگاه حق تعالی است و رضایت بسیار خوبی توده مردم و اعم مردم از کمیته امداد حضرت امام (ره) دارند روایت بسیار ارزشمندی از پیامبر اعظم حضرت محمد(صلی الله علیه وآله و سلم) عرض می کنم پیامبر گرامی می فرمایند «خصلتان لاشیء افضل منهماء» دوخصلت و ویژگی است اگر در انسانی جمع شد افضل و بالاتر از او وجود ندارد و نخواهد داشت خصلت اول: «الایمان بالله » و دوم«والنفع لعبادلله» خصلت اول ایمان به خدای تبارک و تعالی است و خصلت دوم خیر رساندن به عباد و بندگان خدا، نفع رساندن به بندگان خدا، دستگیری از بندگان خدا است. این دو خصلت بالاترین خصلتهای خیر می باشند و حضرت ادامه می دهند. دو خصلت است که بدتر از آن وجود ندارد یکی «شرک بالله» و دوم «الضرر بعبادالله» دو خصلت بسیار زشت که بدتر از آن وجود ندارد یکی شرک و بت پرستی و دوم ضرر رساندن به بندگان خداست.
هدف اصلی کمیته امداد کمک به محرومین و مستضعفین
الحمدلله کمیته امداد برآورده از ایمان به خدا و نفع رسانی و خیر رسانی به بندگان خداست و حضرت امام (ره) با آن نیت خیری که داشتند برآمده هم از ایمان و هم خدمت رسانی به بندگان خدا کمیته امداد را راه اندازی کردند. نه تنها در ایران اسلامی نورافشانی می کند. بلکه در خارج از کشور هم کمیته امداد حضرت امام (ره) خدمت رسانی می کند. ما در خدمت آقای نیّری تقریبا هفت الی هشت سال قبل بودیم ایشان تعریف کردند که حضرت امام (ره) ما را خواستند.وقتی خدمت ایشان رسیدیم گفتند کمیته امداد را راه اندازی کنید. بعد من گفتم آقا با کدام پول کمیته را راه اندازی کنیم امام روی تشکی که نشسته بودند دست کردند و یک کیسه ای را از زیر تشک در آوردند و به من دادند و گفتند شما بروید و با این کمیته را راه اندازی کنید می گوید من وقتی بیرون آمدم این پول را شمردم پول خرد بود پولها را شمردم اگر می خواستم تا آخر آن خیابان بروم پول کرایه تا آخر خیابان من نمی شد. برای همین پول را مایه برکت گذاشتم شروع به کار ما اینگونه شد که امروز وقتی نگاه می کنیم از اول تا امروز در همین شهرستان چقدر کمک شده است از اول کمیته امداد که به دست حضرت امام (ره) وضع شده است تا به امروز که ما داریم با هم صحبت می کنیم ببینید کمیته امداد در همین شهرستان چقدر کمک رسانی و امداد رسانی کرده است؟ الحمدلله کمیته امداد ابعاد مختلف را مد توجه قرار داده است. برطبق نیازها اگر کسی که نیاز به درمان داشته است، نیاز به تحصیل داشته باشد، اگر نیاز به خوداشتغالی داشته است ایجاد خوداشتغالی، آن اهدافی که حضرت امام (ره) داشتند الحمدلله ما امروز می بینیم در جهت اهداف حضرت امام(ره) است مقام معظم رهبری (معظم الله) هم تایید کردند و خودشان هم کمک کرده اند تا الحمدلله امداد به این نقطه خیر رسیده است.
جایگاه عظیم کمیته امداد
نکته دوم کمیته امداد در شهرستان ما خدمات ارزنده ای را انجام داده است ولی باید مراقبت کرد که امداد در جهت اهداف سیاسی و انتخاباتی نباید قرا بگیرد امداد جایگاه بسیار بلندی دارد و و حضرت امام (ره) این نهاد را در جهت کمک به محرومین بنیانگذاری کردند نه اینکه افرادی می آیند و از کمیته امداد بخواهند در جهت اهداف سیاسی و انتخاباتی خود استفاده کنند این شرعا جایز نیست برای اینکه این نهاد پولی که اداره می شود نباید در اهداف سیاسی خرج شود بلکه در اهدافی که امام تعریف کرده اند و خواسته حضرت امام (ره) می باشند باید مراقبت جدی شود که در مسیر صحیح قرار بگیرد. همینطور تشکیلات نمازجمعه هم همین طور، نهاد امامت جمعه هم همین گونه جز دستگاه رهبری است و همانطور که رهبری عام است و برای همه مسائل و همه جناحها است و حق را می گوید و دست رحمتش بالای سر همه است تشکیلات نماز جمعه تشکیلات نهاد امامت جمعه هم در همین سمت وسو باید حرکت کند و نباید در اهداف خاص بماند و اگر اینگونه باشد دل زدگی و دلمردگی ایجاد می شود، اختلاف و بدبینی درست می شود و این شان را پایین می آورد.
مهمترین عامل شکوفایی شهرستان: اشتغال زایی
نکته سومی که باز در این شهرستان مشاهده می کنیم تا الان و از این به بعد همین بوده است بیشتر برنامه ریزی در جهت اشتغال شود آن چیزی که در شهرستان واقعا نیاز داریم وقتی که در روستاها با حضرتعالی و دوستان دیگر می رویم کمیته امداد حضرت امام (ره) به سمت و سویی حرکت کند که ایجاد خوداشتغالی کند. الان کشور چین را کارخانه های کوچکی که در خانه ها هست می چرخاند الان همه اجناسی که از این کشور می آید به دست بچه های من و شما می رسد اینها همه در کارخانه های کوچکی که در خانه ها تولید می شود و کمیته امداد حضرت امام (ره) من خبر دارم . گفتند برای خوداشتغالی پول جمع شده است و این کار ارزشمند است و برای این که راههایش تسهیل شود.
فکر می کنم اگر جلساتی برگزار شود شما کارشناسها را برای اشتغال زایی دعوت کنید که در بُعد ایجاد اشتغال وارد هستند و در کشور دارند کار می کنند اگر از آنها دعوت کنید که به شهرستان بیایند و جلسات عمومی هم گذاشته شود و خانواده های مختلف دعوت شوند این می تواند خیلی موثر باشد چون فکر که باز شد اگر راهنمایی شد به سمت هدف خودش می رود و اگر کسی نداند و مانند یک کلاف سردرگمی باشد و نداند چکار کند تا بتواند خودش را جمع کند هیچ وقت در زندگیش موفق نمی شود. من تقاضا دارم از کارشناسان خود دعوت کنید حتما در سال آتی چند نوبت کارشناسان بیایند هم خانواده امداد و غیر امداد دعوت کنید و در محیط بزرگتری در جهت ایجاد اشتغال سخنرانی کنند راهنمایی کنند ارائه طریق بدهند این جهت را انشاءالله اگر داشته باشیم بالاخره از نعمتهای خدادادی که در شهرستان هست و می توانیم استفاده کنیم انشاءالله روند شهرستان توسعه اش هموارتر می شود به قول یک بنده خدایی خانمی پیش من آمده بود و می گفت نمی دانم چه کار باید بکنم من به او گفتم الحمدلله دستهایت سالم است فکر کن چگونه می توانی از این دستهایت استفاده کنی حالا در جهت ایجاد اشتغال این هدف بسیار مقدسی است.
محبوبیت خدمت به مردم نزد خداوند
به نظر بنده بالاترین خدمت امروز در کشور ایجاد اشتغال است بالاترین مبارزه با آمریکا ایجاد اشتغال است و دشمن دنبال این است که نظام جمهوری اسلامی را ضعیف جلوه دهد و بگوید این نمی تواند مردم را اداره بکند این همه اختلافاتی که هست همه از ناحیه این شروع می شود و دین و تشیع و اسلام ناب مردم دنیا نتوانسته است کشور خودش اداره کند شماها چه می گویید ولی ما الحمدلله به لطف خدا که می توانیم انشاءالله خواهیم توانست ایجاد اشتغال برای خانواده ها برای جوانان درست کنیم دنیا هم متوجه می شود که جمهوری اسلامی و دین هم می توانند دنیای مردم را اداره کنند و هم می توانند آخرت مردم را تامین کنند انشاءالله که شما هم در این جهت موفق خواهید بود به لطف الهی روند کشور را هم که نگاه می کنیم روند مطلوبی است. آنکه شاخص است مقام معظم رهبری (معظم الله) است از طرفی دشمن در این ایام حملات سنگینی را متوجه رهبری کرده بود با ترفندهای مختلف با مشکلاتی که سر راه ایشان درست کردند ولی به لطف الهی ما می بینیم که هم در نهم دی و هم در 22 بهمن قبل از هشتم دی که خود مردم شهرستان در دفتر آمدند و وفاداری خودشان را نسبت به اسلام به انقلاب به امام مخصوصا مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) اعلام کردند و گوشها هم باید کنار دهان رهبر عزیز و بزرگوار باشد. ما اگر نگاهمان، توجهمان، سمت و سوی قلبمان متوجه شخص رهبر عزیز و بزرگوار باشد و دستورات را از ایشان بگیریم به لطف الهی وحدت همدلی پیشرفت و شناخت دشمن شناسی را ما همه یاد خواهیم گرفت و الحمدلله همانگونه که تا الان کمیته امداد در خدمت نظام جمهوری اسلامی در خدمت اهداف رهبری هست از این به بعد هم همینگونه خواهد بود. امیدواریم که این شهرستان با وحدت و همدلی بر طبق فرمایشات رهبر عزیز و بزرگوارمان و همینطور از هر جهت پیشرفته داشته باشیم مجددا از حضرتعالی و همه دوستان تشکر و قدردانی می کنم انشاءالله که زحمات شما مقبول درگاه حق تعالی است بیشتر باشد و مورد عنایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) واقع شوید چون نفع به مردم خدمت به مردم را خدای متعال دوست می دارد من هم همیشه دوستانی که در کمیته امداد بودند کوهبنان هم بودیم من گفتم که همیشه به کار شما غبطه می خورم چون که نعمت بزرگی است که خدای متعال نصیب شما کرده است که شبانه روز در خدمت محرومین هستید و این نعمت بزرگی است که پیغمبر خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) می فرماید خدا به من سفارش کرد که نشست و برخاست با فقرا را ترک نکنم الحمدلله این نعمت شامل حال شما شده است نشست و برخاست با فقرا و خدمت به فقرا مد نظرتان است واقعا این یک توفیقی از ناحیه خدای متعال است و این توفیق شامل حال هر کسی نخواهد شد انشاءالله مخلصانه و وجه الله خدمت به محرومین را انجام دهید که هم در این دنیا شما را دستگیری می کند و هم در آخرت شما را دستگیری می کند .
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.