سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وظیفه ما نسبت به قرآن و اهل بیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 627 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.06.24
 
سخنرانی امام جمعه در جلسه قرآن مورخ 90/4/12
موضوع:وظیفه ما نسبت به قرآن و اهل بیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم

امام محمد باقر می فرمایند: قال رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم ،«انا اول و واقف علی العزیز الجبار یوم القیامة و کتابه و اهل بیتی ثم امتی» من ، قرآن و اهل بیتم اولین کسانی هستیم که بر خداوند شکست ناپذیر در روز قیامت وارد می شویم و بعد از ما نیز امت من وارد می شوند. پیامبر اکرم (ص) از مومنین سوال می کنند« ما فعلتم و کتاب الله و اهل بیتی» نسبت به کتاب خدا و اهل بیت من چگونه رفتار کردید؟
راه های عمل به توصیه های رسول اکرم(ص)
چگونه می توان به سفارشات و توصیه های پیامبر اکرم (ص) عمل نمود؟ ایجاد جلسات قرآنی، گسترش فهم قرآن،تشکیل خانواده های قرآنی و اهمیت به قرآن.از جمله شاکیان مومنین در روز قیامت، قرآن ، مساجد و عالمی است که به علم آن بی اهمیت باشند،می باشند.رسول خدا در حدیث غدیر فرمودند: بعد از من دو چیز در میان شما به امانت می ماند، یک قرآن و دیگری اهل بیت من است، این دو از یکدیگر جدا نمی شوند تا روز قیامت.
تاثیر تلاوت قرآن بر جسم و روح مومنین
امام صادق (ع) می فرمایند:« من استمع حرفاً من کتاب الله عزوجل من غیر قراءة» کسی که حرفی از قرآن را بدون آنکه خود قرائت کند بشنود، خدای عزوجل یک سنه برای آن فرد می نویسد، یک گناه از او را پاک و یک درجه در نزد خدا به او داده میشود.« من قراء النظر من غیر الصوت» کسی که با چشم قرآ را قرائت نمایدو با زبان نخواند، خداوند به اندازه هر حرف یک حسنه به او می بخشد، یک گناه از او پاک و یک درجه در پبشگاه خداوند تبارک و تعالی به اوعطا می گرد.
« ومن تعلم منه حرفا ظاهراً کتاب الله عشراً حسنات» کسی که حرفی را از قرآن یاد بگیرد ، به اندازه هر حرف ده حسنه به او داده می شود، ده گناه از گناهان آن فرد پاک و ده درجه نیز به او در نزد خداوند متعال داده می شود. « من قراء حرفاًظاهراً جالسا فی الصلاة» هر کس سوره ایی از قرآ ن را در نمازش نشسته بخواند، به اندازه هر حرف آن 50ثواب برای او حساب، 50گناه از گناهان او پاک و 50درجه در بارگاه خداوند به او داده می شود.« و من قراء حرفاً و هو قائماً فی الصلاة» و هر کس سوره ای را از قرآن در نماز ایستاده بخواند، به اندازه هر حرف آن صد حسنه، صدگناه از او پاک و صد درجه در نزد خداوند به او عطا خواهد شد.
« ومن ختم کان دعوة مستجاب» و هرکس قرآن را ختم کند، یک گناه مستجاب شده در نزد خداوند دارد، یعنی هر ختم قرآن یک دعای مستحاب شده در نزد پروردگار است که یا به سرعت نمایان می شود و یا بنا بر حکمت خداوند به تاخیر می افتد.
و السلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.