سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دهه کرامت و راز خوشبختی از دیدگاه امام رضا(علیه السلام)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 565 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1390.07.21
 
خطبه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه مورخ 90/7/15
http://yascms.ir/emam/ebrahimi5.JPG

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول

از حضور مومنانه همه شما برادران و خواهران گرامی مخصوصا برادران عزیزمان در نیروی انتظامی که در نماز جمعه حضور پیدا کردند و از جناب سرهنگ محمدی که بخش مهمی از خطبه ها در اختیار ایشان قرار گرفت و باز هم گله مند بودند و حق هم دارند چون نیروی انتظامی خدمات ارزشمندی را نسبت به نظام جمهوری اسلامی و مردم و نسبت به آسایش و امنیت مردم انجام می دهد. همین نماز جمعه را شما در نظر بگیرید هر هفته نیروی انتظامی امنیت نماز را برعهده دارد و کاش هر هفته ، هفته نیروی انتظامی بود و همه نیروهای انتظامی اینگونه در نماز حضور پیدا می کردند جناب سرهنگ ما حاضریم هر هفته را هفته نیروی انتظامی بگذاریم و عزیزانمان همینگونه با لباس فرم، منظم در نماز حضور پیدا کنند .
دهه کرامت و راز خوشبختی از دیدگاه امام رضا(علیه السلام)
دهه، دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) است. نسبت به اهل بیت، برادران و خواهران کار تحقیقی برای زندگی ائمه معصومین صورت گرفته اما عمیق صورت نگرفته است. زوایای پنهان زندگی اهل بیت رازگشایی نشده است، جا دارد کسانی که اهل تحقیق و مطالعه هستند زندگی ائمه را مورد تحقیق قرار دهند، بسیاری از زوایای زندگی امام هشتم(ع) برای ما روشن نیست محققین نتوانستند تحقیق و بررسی کنند. جمله ای را به عنوان سوال ندای نماز جمعه مطرح شد راز خوشبختی و نجات از دیدگاه امام رضا(ع) چیست؟ چه کار باید انجام دهیم تا خوشبخت شویم؟ چه کاری کنیم رستگار شویم ؟ امام رضا (ع) به نیشابور رسیدند و اینرا رازگشایی کردند مردم نیشابور به محضر امام رضا(ع) آمدند شما ببینید چه اتفاقاتی افتاده است که هزاران نفر قلم بدست دوران صادقین و در زمان امام سجاد (ع) بیست نفر پیدا نمی شد که امام سجاد(ع) را دوست داشته باشد با آن مصیبتها، کار بزرگی که امام صادق (ع) انجام دادند نتیجه اش این شد که هزاران نفر به زیارت اهل بیت و به زیارت امام رضا(ع) آمدند گفتند آقا برای ما حدیثی نقل کنید. معلوم هم نیست که مردم آنزمان شیعه بودند احتمالا سنی بودند ولی دوستدار اهل بیت بودند. امام حدیث بسیار مهمی را از پدران خود و از خدای تبارک و تعالی بیان کردند. فرمودند راز سعادت و خوشبختی این است که انسان در حصار و قلعه توحید درآید «کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» بعد هم آن شرایط سیاسی که بشرطها و شروطها، فرمودند راه نجات این است که انسان در حصار توحید و در حاکمیت خدا خودش را قرار دهد. واقعا هر کس بگوید «لا اله الا الله» اهل نجات است هر کس که گفت «لا اله الا الله» خوشبخت می شود به همین آسانی است خیر به این آسانی نیست چرا به این آسانی نیست؟ برای اینکه حاکمیت توحید و الله را بر تمام زندگی خودمان، شخصی، خانوادگی، اجتماعی پذیرفتن و شرکاء را رد کردن، بتها را رد کردن مهمتر از همه بت نفس و خودخواهی است چه موقع انسان در قلعه توحید و در این حصار خوشبختی و سعادت قرار می گیرد؟ وقتیکه انسان خودخواه و متکبر نباشد، گوش بحرف هوی و هوس ندهد، تسلیم محض دستورات خدا باشد. این کار آسان می شود همه جا انسان تسلیم حکم خدا باشد. آن هم تسلیم حکم خدایی که از ناحیه معصوم، از ناحیه پیغمبر (ص) و از ناحیه رهبر حق و ولی حق بیان می شود. راهنما پیامبر(ص) و امام معصوم که به شرطها و شروطها امام فرمودند «و انا من شروطها» یعنی زیر بار طاغوت نروید من امام معصوم رهبرت باشم راهنمایت باشم نه مامون عباسی، نه خلیفه و امام ناحق، خوشبخت و سعادتمند آن کسی است که دستورات خدا، حاکمیت خدا را در تمام ابعاد وجودی خودش بپذیرد، به راهنمایی امام حق، به تبعیت از ولی حق، در عصر غیبت هم به تبعیت از ولی فقیه که جانشین امام معصوم است این راه نجات است. غیر از این هم راه نجاتی متصور نیست.
دعای امام رضا(علیه السلام) و نازل شدن باران رحمت الهی
یکی از خاطرات زندگی امام رضا (ع) را خدمت شما عرض کنم و خطبه اول را جمع کنم. باران وقتی که امام رضا(ع) به مرو آمدند و ولایتعهدی را پذیرفته بودند چند وقت باران نمی آمد. همیشه آدمهای خناس و آدمهای شایعه پراکن بوده است شایعه سازی شد که می دانید چرا باران نمی آید این بی برکتی بخاطر امام رضا(ع) است بخاطر این که ایشان در حاکمیت آمد و ولایتعهدی را پذیرفت باران دیگر نمی آید حرف و حدیثها و شایعات زیاد شد مامون رو به امام کرد گفت چه خوب است که دعا کنید یک باران خوبی بیاید. امام فرمودند دوشنبه با مردم به صحرا می رویم و دعا می کنیم جدم پیغمبر (ص) و امیرالمومنین (ع) را در خواب دیدم که فرمودند دوشنبه تشریف بیاورید دعا کنید حضرت آمدند خطبه خواندند. یکی دو کلام از خطبه حضرت این است ای خدایی که «عظمت حقنا اهل البیت» حق ما اهل بیت را بزرگ و عظیم دانستی ای خدایی که دستور دادی «فتوسلوا کما امرت» مردم به ما در مشکلات متوسل شوند و درب خانه ما بیایند «و املوا فضلک و رحمتک فتوقعوا احسانک و نعمتک» خدایا مردم در خانه ما آمدند از تو باران می خواهند باران نافل که ضرر نداشته باشد خدایا بارانی بده که مردم وقتی به خانه های خود رسیدند شروع به باریدن کند و سراسر مرو را غرق در نعمت خودت قرار بده امام همینگونه که خطبه می خواندند رعد و برق شد مردم هم ترسیدند ابری بالای سر مردم آمد می خواستند بروند آقا فرمودند بنشینید این ابر مال شما نیست این ابر مال فلان منطقه و فلان مردم است دوباره یک ابر دیگری ظاهر شد مردم بلند شدند بروند امام فرمودند نه این هم مال شما نیست ده تا قطعه بزرگ ابر آمد و رفت یازدهمین که آمد فرمودند این ابر مال شما است این قطعه ابر که الان بالای سر شما آمد مال شما است بعد هم حضرت دعا کردند فرمودند حق ما اهل بیت را مراعات کنید. دعوت به تقوا، پرهیز از گناه، مردم هم حرکت کردند و به خانه ها رفتند و باران رحمت بر مردم نازل شد.
کریمه اهل بیت حضرت معصومه(سلام الله علیها)
یک کلام هم در باب حضرت معصومه (س) عرض کنم ایشان خیلی بزرگوار است در زیارتنامه ایشان می خوانیم و می گوییم ای آبرومند در پیشگاه خدا «وجیهة عندالله» نزد خدا حضرت معصومه (س) خیلی آبرو دارند بیست و پنج سال فاصله بین امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است مادرشان هم نجمه است و نجمه هم در یک قبرستان جدایی در مدینه است می گویند در آنجا دفن شده است مخصوصا مشهدی ها خیلی به زیارت ایشان می روند.دعای توسلی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شده بود وسط این دعا برق قطع می شود همه متوجه می شوند و می بینند که دختری هفده هیجده ساله زبان باز کرده است و حرف می زند دختر مدتها بود گنگ شده بود و به امام رضا(ع) متوسل شده بود آقا به او فرموده بودند که پیش خواهرم حضرت معصومه(س) بروید شفا را آنجا طلب کنید و به حضرت معصومه(س) متوسل شده بود و بی بی شفایش داده بود.
توسل به حضرت معصومه(س) و اهل بیت (علیها السلام)
آیت الله مظاهری داستانی را نقل کردند که یک خانمی سرطان سینه گرفته بود دکترهای متعدد رفته بود می گوید یک شب آنقدر درد سرطان زیاد شد نمی دانستم سر شب چکار کنم؟ یک کاری داشتم به پشت بام آمدم بعد چشمم به گنبد حضرت معصومه (س) افتاد گفتم یا فاطمه معصومه (س) هر کس گرفتار می شود پیش شما می آید و به شما متوسل می شود و شما مشکل گشا هستید پدرتان باب الحوائج است شوهر من هم طلبه و سرباز شما است و زیر بیرق شما است من را شفا دهید من هم از این عمل می ترسم می گوید همان لحظه توسل به حضرت معصومه (س) تمام شد و درد هم قطع شد. بعد هم پیش دکتر رفتم و معاینه که شدم غده های سرطانی برطرف شده بود به اهل بیت توسل کنید و محب اهل بیت باشید دوستدار اهل بیت باشید تا زنده هستید از اهل بیت بهره ببرید با محبت با توجه با زیارت با تبعیت بهره ببرید.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی دعوت می کنم. مجددا از زحمات نیروی انتظامی تشکر می کنیم و هفته نیروی انتظامی را به برادران عزیزمان در نیروی انتظامی بویژه حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای حاج امیری و جناب سرهنگ محمدی تبریک عرض می کنم امیدواریم که خدای متعال ما را قدردان نیروهای نظامی و انتظامی قرار بدهد. بطور اختصار مطالبی را خطبه دوم خدمت برادران و خواهران مکرمه عرض می کنم.
شایعات در رابطه با ساخت و ساز مصلای بافت
راجع به مصلا این نکته را عرض کنم به لطف الهی از آنزمانی که بنده آمدم ساخت و ساز مصلا ادامه دارد و هیچ گاه متوقف نشده است وبعضی ها نامه نگاری کردند که از ملاکین ارزوئیه، پولی را ستاد نماز جمعه و هیات امنای مصلا گرفتند و معلوم نیست که پولها کجا رفته است. خدمت شما عرض کنم که اینرا به اطلاعات و جای دیگر هم نوشته اند ملاکین ارزوئیه اگر پول بده بودند مصلای خودشان را درست می کردند خدا شاهد است وقت از آنزمانی که ما آمدیم یک ریال از چنین پولهایی حتی یک قرانی ما ندیدیم چرا فقط یک خانمی چند پیش به دفتر آمده است آن هم از بافت بوده که یک میلیون تومان به مصلا کمک کرده است حالا این پولها کجا بوده است و چرا عده ای دروغ می گویند و چه هدفی دارند من نمی دانم. ولی به هرحال از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مصلا حسابی دارد پولها واریز می شود دو امضا دارد مسئول مالی اش آقای دکتر جعفری هستند و کار ساخت و سازش را هم آقای موسی علی معاون محترم فرماندار و امروز که فرماندار شهرستان ارزوئیه هستند کارها را دارند انجام می دهند پیمانکارش هم قبلا آقای درودی بود و الان هم هست و الحمدالله سقفها هم زده شده و دیوار چینی شده است و کف زمین هم پر شده است و همینگونه ادامه دارد منتهی کمک همشهریان را می طلبد که زمین کم دارد یعنی برای آینده گنجایش ندارد عذر خواهی می کنم الان ما بخواهیم دستشویی بسازیم جای دستشویی نیست جای پارک حالا هیچی؛ حالا واقعا این بنده خدا سبب خیر شد و باعث شد این نامه دروغی را بنویسد که من خدمت شما توضیح بدهم اینکه شما کمک کنید که لااقل بیایند و هدیه بدهند پولی که نیست تا زمین بخریم لااقل یک گوشه ای از زمینشان را برای خدا وقف کنند یک گوشه کاری را بگیرد و انشاءالله مصلا هر چه زودتر ساخته شود.
شایعات مربوط به خمس و پرداخت آن
در بحث وجوهات و خمس یکی از واجبات دینی ما پرداخت خمس است و خمس را باید دست مرجع تقلید داد و عزیزان به دفتر امام جمعه می آیند و وجوهات خود را می پردازند و وجوه هر کسی بطور کامل به حساب مرجع تقلید خودش ریخته می شود مثلا شما که مقلد مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) هستید این پول به دفتر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در تهران واریز شود کسی که مقلد آیت الله العظمی آقای مکارم شیرازی است خمسش برای مرجع تقلید فرستاده می شود و رسید هم برگشت داده می شود یعنی کسی که پولی پرداخت می کند رسیدش هم به او داده می شود چون که یکی از حرفهایش این بوده است که وجوهات معلوم نیست که کجا می رود. خیر، حساب و کتاب دارد از ائمه جمعه سابق و اسبق هم رسیدها هست مثلا حاج آقای دهقان بوده اند هنوز رسیدها هست زمان حاج آقای امینی رسیدهایش هست. این چیزی نیست که وجوهات یک ریالش این طرف و یا آن طرف شود حساب و کتاب دارد و کسی که پولش را پرداخت می کند بعدا رسیدش را می خواهد می گوید من اینقدر پول به شما دادم رسید پولم را از مرجع تقلید باید داشته باشیم مهر دارد حساب و کتاب دارد. به چه اهدافی این حرفها را عنوان می کنند من هم خودم در آن مانده ام. این همه دروغ، شایعات و تهمت را بیان می کنند من فکر می کنم از این آرامشی که در این شهرستان حاکم است یک عده ای شاید دلسرد باشند شاید هم آن کسی که اینرا نوشته است دلش نمی خواهد این امنیت باشد. دلش نمی خواهد این آرامش باشد. دلش نمی خواهد در شهرستان پیشرفت حاکم باشد. از روز اول همین حرف را زدیم. نماز جمعه برای همه است از این دین است همه شرکت کنند چپ و راستی ندارد ولایت برای همه است نمی شود بگوییم من بیشتر ولایتمدار هستم شیعه علی(ع) باید پیرو علی(ع) باشد چپ باشی راست باشی هر چه می خواهی باشی شیعه علی باید پیرو ولی فقیه باشد نمی توانی نباشی چون او جانشین امام زمان(عج) است.
اجتناب از نزاعهای سیاسی و متحد و یکدل بودن
در رابطه با انتخابات گفتیم تحقیق کنید بررسی کنید به حسن خواستی رای بده به حسین خواستی را بده، انتخابات ربطی به مسائل اینگونه ندارد این جزء مسائل دین ما است. انتخابات هم راهکار خودش را دارد. شما تحقیق و بررسی می کنی، خدا را در نظر می گیری هر چه که مد نظرت شد رای می دهی، با هم که دعوا نداریم برای چه باید با هم دعوا کنیم؟ مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در پیام اخیرشان به حجاج فرمودند: با حجاج کشورهای دیگر برادری، دوستی و محبت داشته باشید. می گویند با اهل سنت دوستی و محبت کنید دشمن مشترک را شناسایی کنید نه اینکه شما شیعیان آن هم در یک شهرستان با هم دعوا کنید. دعوا کنیم که چه بشود؟ آیا این دعواهای سیاسی پیشرفت برای ما درست کرده است، نماز جمعه هایمان را شلوغ تر کرده است، دینداریمان را بیشتر کرده است، پیشرفتمان را بیشتر کرده است، بچه هایمان بیشتر سر کار رفته اند، مسجدهایمان آبادتر شده است، روستاهایمان آبادتر شده است، کارخانه بیشتری آمده است، بله ما همه اینکارها را می کنیم اگر اینها به غیر از ضرر و زیان برای ما چیزی نداشته است ما را از همه چیز ساقط کرده است چرا ما باید با هم دعوا کنیم؟ اصلا چرا دعوا کنیم؟ چرا گردن یکدیگر را به سیخ بکشیم؟ این همه دشمن مشترک داریم که همه می خواهند ما را ببلعند، خودمان هم دعوا کنیم دشمن هم اینرا می خواهد. نهادها با هم دعوا کنند، ادارات با هم بحث کنند. نه، برای چه ؟ محیط باید آرام باشد تا زمانی که ما در شهرستان شما هستیم همین راه است.مگر دعا کنند که ما از اینجا برویم.
اصولگرای واقعی کیست؟
تا زمانی که در این شهرستان دوستی، محبت و برادری برقرار باشد با همه دوست هستیم، با همه دست می دهیم، با هم رفاقت داریم، کمک هم می کنیم، اصولگرایی هم با این که یک شخص بگوید من فقط اصولگرا هستم و تو نیستی حرف غلطی است. اصولگرایی یعنی درست باشید دیندار باشید متدین باشید امام را قبول داشته باشید رهبر را قبول داشته باشید نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشید شما اصولگرا می شوید. حالا می خواهد به حسن رای بدهی یا به حسین رای بدهی به تقی رای دهی، ربطی به اینها ندارد. همه مردم این شهرستان اصولگرا هستند همه مردم دیندار و متدین هستند و ما هم نوکر شما و خدمتگزار شما هستیم.
دوری از اختلافات و نزدیک کردن دلها و قلبها به یکدیگر
بنابراین من واقعا جای دعوا نمی بینم، به هر حال باید کسی خلاف کرده باشد که من در خطبه ها او را به رگبار ببندم. خوب برای چه حالا من آمدم و گفتم درست می شود. ما برای وصل باید کار کنیم باید دلها را به هم نزدیک کنیم باید پیشرفت درست کنیم باید اشتغال درست کنیم جوانهای شما با این همه استعداد در این شهرستان بتوانند یک لقمه نان حلال در آورند کسی که مرد میدان است بیاید اینکارها را انجام دهد کسی واقعا می خواهد کار کند الان وقت کار است. بگذارند مسئولین کارشان را انجام دهند. چرا این قدر خودمان را سرگرم می کنیم با کارهای بیهوده که این کیست؟ از کدام شهر آمده است ؟ از جیرفت آمده است از کجا آمده است و نمی گذارید کار کند از این حرفها برای چه می زنید؟ اگر اینگونه باشد هر چه بچه های بافتی در سراسر ایران اسلامی است ما باید در بافت جمعشان کنیم اینکه حرف حسابی نیست و بعد هم از اینجا می روند جای دیگر مسئول می شوند، از جای دیگر به اینجا می آیند و اینجا مسئول می شوند همه با هم برادریم، دوست هستیم، رفیق هستیم. با هم باید کار کنیم به تنهایی نمی شود کاری انجام داد و مشکل درست نمی شود.
حمایت از فلسطین و مردم فلسطین
کنفرانس بسیار مهمی در تهران تشکیل شد بعد از کنفرانس بیداری اسلامی، همایش فلسطین وطن فلسطینیان و واقعا باید دست مریضا به این مرد بزرگ هدایتگر نظام جمهوری اسلامی بگوییم واقعا تک است. قدر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را ما نمی دانیم این مرد خیلی بزرگ است چنان راهکاری داد که داغی بر دل صهیونیستها گذاشت. اینها دنبال این بودند در کشورهای عربی یک بیداری درست شده است به گونه ای مساله فلسطین را حل کنند چگونه حل کنند؟ گفتند دو دولت تشکیل می دهیم هر دو دولت هم در سازمان ملل اسمشان باشد یکی دولت صهیونیستی و یکی هم دولت فلسطین ولی مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) این مرد بیدار فرمودند فلسطین مال همه فلسطین است از نهر تا بحر است یعنی از رود اردن تا اینطرف تمام خاک فلسطین متعلق به فلسطین است و یک وجب از این خاک مال صهیونیستها نیست. بعد هم راهکار دادند که ما نمی گوییم صهیونیستها را در دریا بریزند جنگ هم نمی گوییم. همان حرفی که شما غربی ها می گویید دموکراسی یعنی مردمی، چکار کنند؟ همه پرسی تشکیل شود از مردم بپرسند بگویند شما آدم هستید چه حکومتی را می خواهید؟ سرنوشت خودتان را تعیین کنید چه راهکار منطقی و حساب شده ای است. خدا این مرد بزرگ را حفظ کند که هم هدایتگر ایران اسلامی است و هم هدایتگر دنیای اسلام است و هم حامی واقعی مظلومین و محرومین مخصوصا مردم فلسطین همانطور که حضرت امام(ره) حامی فلسطین بود مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) هم همینطور هستند.
اهمیت حج و نگرفتن سوغات به عنوان تبرک
بعد در سخنرانی اخیرشان ایشان راجع به حجاج و حج مسائل مهمی را مطرح کردند بحث سوغات را مطرح کردند و فرمودند حاجی ها نروند هم عرضشان را بدهند و هم ارزشان را ، هم پولشان را بدهند و هم آبروی آدم برود. و جنسهای بی کیفیتی از آن جا بیاورند آنهم بعنوان تبرک، ایشان فرمودند هیچ تبرکی ندارد جنسهایی از چین و کشورهای دیگر می آید آن هم جنسهای بی کیفیت، بعد هم می گویند تبرک است کجای آن تبرک است فرمودند اگر بر فرض هم کسی می خواهد تبرک بیاورد همین سجاده هایی که در سنندج بافته می شود خیلی بهتر است از این سجاده هایی که از آنطرف آب می آید و ما بعنوان یک چیز مقدس می خریم. بعد هم توصیه کردند بعضی ها کار خوبی می کنند و حاجی ها ایران هر چه وسیله می خواهند می خرند بعدش هم تشریف می برند و آنجا راحت به اعمالشان می رسند. خدا شاهد است که زائر وقتی می آید توقعات هم از یکطرف، شب که می خوابد همیشه باید بازار گردی کند یک جنس بی کیفیتی برای این عروس بخرد برای آن داماد بخرد بعد هم وقتی می آید همه ناراضی هستند، پولش رفته آبرویش رفته است و هیچکس هم راضی نیست الان این جنسهایی که برای شما آوردند پیراهنی آوردند یا خیلی تنگ است یا خیلی گشاد است شما خودتان بارها دیدید به چه خواری رفته و اینها را تهیه کرده است شما فکر می کنید دم دستش بوده است، رفته است پارچه ای دو متری خریده است و یک متر و نیم از کار در می آید یک مشت افغانی و افراد بیهوده و از جاهای دیگر آنجا هستند اصلا بچاپ بچاپ زائر ایرانی است یک منظره بسیار زشت است کارگر ما باید اینجا بیکار شود عرضمان و ارزمان و آبرویمان هم باید برود و می گویند این کشورهای اسلامی هیچ چیز در کشورشان نیست. بالاخره از این بافت باید بگوییم زائر داریم همه شهرستانها وقتی گفته شود کار درست می شود و این قصه را شما اگر زائر دارید بگویید ما چیزی نمی خواهیم. بعد از شصت سال هفتاد سال خدا عمر داده است و می خواهی به مکه بروی برو نماز بخوان برو کنار خانه خدا عبادت کن برو طواف کن بگویید برای من برو طواف کن فرضا اگر خواستی سوغات بیاورید کمی آب زمزم بیاورید این تبرک است. بقیه چیزها هیچ چیز نیست، بیچارگی است.
موج عظیم بیداری اسلامی و کشورهای اروپایی و آمریکایی
بیداری اسلامی را هم آقا فرمودند یک زمانی کشورهای اروپایی را می گیرد آمریکایی را هم می گیرد یک خیابانی در آمریکا بنام وال استریت است قطب اقتصادی آمریکا در این خیابان است. محرومین از همین جا شروع کردند اول از دوازده نفر در نیویورک شروع شده است و به شهرهای دیگر خیلی گسترش پیدا کرده است همان چیزی که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) پیش بینی کردند و فرمودند این بیداری اسلامی تا قلب آمریکا می رسد فرمودند یک زمانی محرومین بیدار شوند جهنمی برای شما درست می کنند که قابل تصور نیست وقتیکه دست شما در دست کمپانی های دنیا و صهیونیستها است. ما منتظر جهنم خشم محرومین نسبت به سران استکبار هستیم و آنروز دیر نخواهد بود.
عزیمت امام جمعه به سفر روحانی حج تمتع
من باید خداحافظی کنم و امسال هم خدا توفیق داده است که نایب زیاره شما در مکه و در مدینه باشیم و دفتر امام جمعه هم سروران معظم روحانی هم صبح و هم بعدازظهر حضور دارند و عزیزانمان هم خطبه های نماز جمعه را اقامه می کنند و جای نگرانی نیست دو شیفت دفتر باز است و انشاءالله به خواست خدا نایب الزیاره همه شما عزیزان بزرگواران در عرفات و در منی و کنار خانه خدا و کنار حرم پیغمبر(ص) انشاءالله هستیم و به نیابت از همه شما قول می دهم که نماز هم بخوانیم نه اینکه برای تک تک شما نماز بخوانم این کار مشکلی است ولی به نیابت از همه شما کنار ضریح پیغمبر(ص) و خانه حضرت زهرا (س) نماز می خوانم این طلب شما باشد .
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.