سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آسیب شناسی مهدیت

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 513 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.07.26
 
سخنرانی امام جمعه در جشن نیمه شعبان در مسجد صاحب الزمان(عج) مورخ 90/4/26
بنیان های حفظ اسلام
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحیم
عاشورا و انتظار مهدویت دو بنیان اصلی

عاشورا و انتظار مهدویت دو بنیان اصلی در حفظ نظام اسلامی هستند و دشمنان در صدد ضعیف و نابود ساختن این دو اصل مهم و بزرگ فرهنگی می باشند تا با نیرنگ های شوم خود بتوانند به مومنانی که در حفظ و تبلیغ این دو فرهنگ عظیم تلاش می کنند، ضربه و آسیب برسانند.
دشمنان با وارد نمودن خرافات سعی بر این دارند تا در اصل بنیان های اسلام خدشه وارد نموده وبنیان های محکم اسلام را فراموش و نابود سازند.
معنای غلط از انتظار
منتظران واقعی و دشمنان انتظار
انتظار یعنی اگر عزیزی را در سفر یا زیارت عتبات عالیات داشته باشیم، برای استقبال ازآن عزیز در تهیه و تدارک و نظافت منزل و کارهای مربوط به استقبال را انجام میدهیم. آیا می توان بدون برنامه از زائر و میهمانان استقبال و پذیرایی نمود؟ در انتظار امام زمان(عج) باید به بحث آماده سازی پیش از ظهور توجه کرد و زمینه را برای ظهور صاحب الامر آماده ساخت، در بحث انتظار نباید عنوان کرد که زیرا خودحضرت منجی عالم بشریت اند و عدالت را برقرار می سازند ما هیچ عملی را انجام ندهیم تا ایشان خود با ظهورشان مشکلات را حل نموده، منتظران واقعی کسانی به شمار می روند که نسبت به مشکلات جامعه، فراموش نشدن یاد خدا، فساد و فحشا ، ظلم و ستم، حلال و حرام بی اهمیت نبوده و فقط در ظاهر تظاهر به انتظار حضرت نکنند، این مسئله ضربه جدی به انتظار وارد می کند، باید در راه خدا و انتظار امام زان(عج) قیام کرد و نگذاشت حقی نا حق شود و نسبت به واجبات و حلال و حرام خداوند غیرت و توجه داشت. دشمنان با تشکیل گروه هایی در سطح جهان در صدد نابود سازی ارزش های اسلامی می باشد نمونه ایی از این انجمن ها ، انجمن حجتیه می باشد که نظریات و شایعات باطل خود را در بین مردم ساده دل پخش می نمایند و نظر بر این مسئله دارند با ایجاد ظلم و ستم در جامعه و ایجاد ناهنجاری زمینه را برای ظهور حضرت فراهم ساخته و ظهور ایشان با تاخیر شکل می گیرد، نمونه دیگر این گروه های ظالم گروه ساواک در زمان شاه پهلوی بود، ولی اگر کسی از طرف امام زمان نائب باشد و قیام نماید این مسئله صحیح می باشد.
عدالت در حکومت امام زمان (عج)
حضرت مظهر رحمت و لطف خداوند است ، ایشان همانند جد بزرگوارشان رسول خداوند می باشند، امام زمان بعد از ظهورشان عدالت را برقرار می سازند و هیچ انسان فقیر و نیازمندی در جهان نیست، در زمان ظهور و حکومت امام زمان(عج) همه غنی میشوند و بنیان های ظلم و ستم از میان مردم ریشه کن می گردد و بشریت را از حلقه جهالت نجات می دهند و مومنین را به سمت خداوند تبارک و تعالی هدایت و راهنمایی می کنند و در مقابل انسان های ظالمی چون رئیس جمهور امریکا و سران ظالم اسرائیل مبارزه می نمایند تا حق مردم را از این غاصبان جدا سازند و عدالت را برقرار نمایند. ایشان مردم را هدایت و راهنمایی کرده حق را از نا حق جدا می سازند و نیاز های مادی مردم را بر طرف می سازند و گنج هایی را که درون زمین هستند را بیرون می آورند و دربین مردم تقسیم می نمایند، اصل موضوع مهدویت عدالت صاحب الامر است.
تعیین وقت ظهور
یکی دیگر از آسیب های مهدویت تعیین وقت ظهور است، دشمنان و کسانی که شایعه پراکنی می کنند با ایجاد تعیین زمان ظهوردر میان مردم ذهنیت مردم را نسبت به ارزش های اسلامی منحرف می سازند، مثلا شایعه می کنند حضرت در فلان تاریخ ظهور خواهند نمود، در روایات ذکر شده است هر کس برای زمان ظهور حضرت تعیین وقت نماید از نظر خداوند دروغگو محسوب می شود زیرا از زمان ظهور فقط خدای تبارک و تعالی آگاه است. اگر وقت تعیین شود و مردم باور کنند و در آن زمان حضرت ظهور نفرمایند مردم به وجود حضرت شک و عده ایی منکر ظهور ایشان میشوند.
استعجال در ظهور
زمینه ظهور آقا امام زمان(عج) را خداوند فراهم میسازند و مومنین نباید در زمان ظهور عجله داشته باشند زیرا خداوند بنا بر حکمت و نیاز مومنین زمینه را برای ظهور حضرت فراهم میسازند، مومنین باید صبور و شکیبا و تسلیم خاص خداوند باشند، زیرا عجله انسان را مایوس و نامید میسازد و شاید منتظران دچار شک و منکر ظهور و وجود حضرت گردند، مومنین باید در راه حکمت و قضا و قدر خداوند تسلیم بوده و با اعمال صحیح خود کمک به فراهم آوردن زمینه ظهور حضرت شوند.
برداشت صحیح و منطقی از نشانه های ظهور
نشانه های ظهور حضرت را استدلال و تبیین نموده و دنبال مسائل حاشیه ایی نباشیم ، زیرا برداشت از بعضی نشانه ها به شکل صحیح صورت نمیگیرد، مثال، سی دی بسوی ظهور که بعضی از نشانه ها را با برخی مسائل حاشیه ایی درهم آمیخته و ذهن مردم را منحرف ساخته اند.
تشویق به سوی دیدار امام زمان(عج)
مومنین باید با اعمال صحیح خود حضرت را از خودشان خشنود و راضی نگه دارند و با اعمال نا صحیح مانند خودکشی و ... نمی تواند به دیدار حضرت نائل گردند، دیدن حضرت دلیل بر خوبی افراد نمی باشد زیرا در زمان های پیامبر و امامان معصوم (ع) افرادی مانند ابوبکر ، عمر و... از جمله انسانهای غاصب و ظالمی بودند که در دوران زندگانی ائمه زندگی کردند و آن معصومین را دیدار کردند.
یکی از اعمال پسندیده که باعث خشنودی صاحب الزمان از مومونین گردد، هر زمان صبح از خواب چشم گشودیم به حضرت سلام کنیم، جواب سلام واجب است و ائمه معصومین ما واجب را ترک نمی کنند ودر جواب سلام مومنین سلام می فرستند و این جواب سلام مومن را تا آخر شب بیمه می نماید.
ایجاد بحث های غیر ضروری درباره امام زمان(عج)
درمورد زندگی حضرت سوال های نامفهوم و بی دلیل نپرسیم ، در مورد ازدواج، فرزندان و محل زندگی ایشان و...
مدعیان دروغین
افرادی برای سوء استفاده از مردم عنوان می کنند که مرتبط با حضرت می باشند و ایشان را ملاقات می نمایند ، مثال در تهران خانمی به دروغ عنوان کرده بود که در ارتباط با حضرت می باشد و از مردم پول جویی و سوء استفاده میکرد، افرادی سوء استفاده گر بسیاری با منحرف کردن ذهن مردم زود باور و ساده دل خود را مرتبط با حضرت می دانستند و توسط اطلاعات دستگیر شده اند، این افراد با ادعاهای دروغین با دشمنان غاصب اسلام مانند اسرائیل هم دست اند تا بتوانند ریشه اسلام را نابود نمایند یا افرادی خود را نائب حضرت معرفی کرده و بعد از مدتی خود را امام زمان و پیغمبر معرفی کردند.
فایده امام زمان در عصر غیبت برای مومنین
امام زمان در عصر غیبت مانند خورشید پشت ابر می مانند، همانگونه که اگر خورشید در منظومه شمسی نباشدحیات موجودات از بین میرود ولی اگر در پشت ابر باشد برکت خود را از موجودات و منظومه شمسی دریغ نمی کند، حضرت نیز در دوران غیبت برکت خود را از جهان قطع نمی فرمایند و حیات تمام موجودات و جهانیان از وجود حضرت می باشد، حیات و زندگی و وجود همه ما از وجود صاحب الامر(عج) است و جهان به دور محور صاحب الزمان می چرخد.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.