سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حیات شهدا بعد از شهادت و مقام و درجه شهدا نزد خداوند

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 1614 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.08.02
 
سخنرانی امام جمعه در سومین روز درگذشت شهید اعظم پور 89/1/30
حیات شهدا بعد از شهادت و مقام و درجه شهدا نزد خداوند
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم
«قال الله الحکیم فی کتابه : من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظرو ما بدّلوا تبدیلا»

شهادت فرزند بسیجی قهرمان شهرستان بافت را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان(عج) و به همه شما برادران، خواهران، همشهریان برادران عزیز نیروی انتظامی، خاصه به خانواده معظم این شهید گرانقدر به پدر، برادر، خواهر، همسر، فامیلها و بستگان تبریک و تسلیت عرض می کنم خدای تبارک و تعالی توفیق رهروی راه شهدا را به همه ما عنایت بگرداند .
تاریخ مصرف انسانها
پیروزی انقلاب اسلامی فصل نوینی را در مبارزات تاریخی و حق طلبانه ملت ایران گشوده است انقلاب اسلامی فصل نوینی در رویارویی حق و باطل است انسانهایی ارزشمند شدند بعضی از افراد و انسانها تاریخ مصرف دارند تا زمانیکه زنده هستند تاریخ مصرف دارند اما همینکه از دنیا رفتند تاریخ مصرف آنها تمام می شود نوعا تمام آدمها اینگونه هستند تا زنده هستند اسم و یادی از آنهاست تاریخ مصرفشان تا زمانی است که قلبشان در این دنیا می تپد بعد زمانی که قلب ایستاد تاریخ مصرف آنها هم تمام شده است در نهایت یک سوم و یک هفتم و یک چهلم خیلی آدم خوبی باشد جوان باشد یک سالگرد و دیگر فراموش می شود.
حیات شهدا بعد از شهادت در راه خدا
انسانهایی هستند تاریخ مصرف ندارند مصرفشان تاریخ ندارد تمام نمی شود تازه حیات و نورافشانی و عزتشان از مرگشان شروع می شود انسانهای مجاهد ایثارگر اینگونه هستند. کسانی که جان خود را در راه حق در طبق اخلاص گذاشت اهل ایثار شد و از جانش گذشت او دیگر اهل تاریخ مصرف نیست او دیگر تاریخ مصرف ندارد همیشه قابل استفاده است شهدای بزگوار ما اینگونه هستند. شهادت برادران اینگونه است. شما نگاه کنید یک کلمه مرگ و یک کلمه شهید ما داریم. یعنی نگاه من و شما به این کلمات چقدر فرق می کند؟ کلمه مرگ هاله ای از غم در آن قرار گرفته است که انگار آدم نابود می شود البته نابود نمی شود ولی فراموش می شود ولی کلمه طیبه شهید هاله ای از نور اطرافش را گرفته است در قبرستان آدم که می رود یک حال به او دست می دهد در جوار شهدا که حضور پیدا می کند یک حال دیگر دارد شهادت یک مقام واقعا ممتاز است نصیب هر کسی واقعا نخواهد شد هر چند داغ مجتبی اعظم پور برای پدر و مادر، دوستان و همشهریان و برای ما واقعا سنگین است. داغ یک چیزی است که نمی شود جبرانش کرد بسیار سنگین و کمرشکن است. اما افتخار جوانان و مردم بافت این است که چنین جوانان غیوری وجود دارند که از جان مایه می گذارند و برای اسلام برای قرآن، برای حفظ امنیت ایثار می کنند این امنیت پایداری که امروز من و شما داریم از برکت نیروی انتظامی است. ما ممنون برادران عزیزمان در نیروی انتظامی و اطلاعات و همه عزیزانمان در نیروهای مسلح هستیم و الا این امنیت در کجای دنیا وجود دارد.
امنیت و آزادی ایران مرهون خون شهدا
کشورهای اطراف ما را شما ببینید با اینکه انسان به کربلا برای زیارت سیدالشهدا(ع) می رود الان صدام هم نابود شده است ولی انگار در قفس هستی همین الان وارد خاک عراق که می شوی به زیارت امیرالمومنین(ع) می روی مثل این است که در زندانت کرده اند وقتی وارد خاک جمهوری اسلامی می شوی می خواهی صد بار خاک را سجده کنی این امنیت، این آزادی، این رفاه اینها از برکت کسانی است که نثار جان کردند. جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند ایثار کردند.
عهد و پیمان شهدا با خداوند
جناب آقای مجتبی اعظم پور مصداق این آیه شریفه شد «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» آن عهدی که با خدا بستند برای حفظ نظام اسلامی حفظ قرآن، حفظ امنیت ایشان می توانست اصلا نرود بگوید به من ربطی ندارد ولی به آن عهدی که بسته بود وفادار ماند آن پیمانی که بسته بود وفادار ماند «من المومنین رجال صدقوا» صادق هستند راست می گویند دروغ نمی گویند «ما عاهدوا الله علیه» به آن عهدی که با خدا بسته اند فرمانده محترم نیروی انتظامی روز تشییع جنازه گفتند که آقای اعظم پور از بهترین نیروهای ما بود. ده سال است که ما با این شهید مراوده داریم جز یکی از بهترین نیروها و دلیرترین و فهمیده ترین نیروهای ما بود «صدقوا ما عاهدوا الله علیک فمنهم من قضا نحبه» خدای متعال هم لیاقت شهادت را نصیب ایشان می کند «و منهم من لم ینتظر» بعضی ها هم در انتظار شهادت هستند.
مقام والای شهادت و رستگار شدن حضرت علی(ع) در لحظه شهادت
شهادت مقام والایی است امیرالمومنین عل (ع) خیلی شمشیر زده است کار خیر انجام داده است خیراتی که علی(ع) داشته هیچ کس نداشته است. یک ضربه او اسلام را نجات داده است که «ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة ثقلین» ضربت علی در روز خندق ثوابش از همه اجنه، انسانها و ملک که نماز بخوانند عبادت کنند کار خیر انجام دهند این ضربت ارزشش بالاتر است این پرونده را مولا دارد اما همین امیرالمومنین(ع) نفرمود من خوشبخت شدم رستگار شدم حالا چنین ضربه ای که زدم خوشبخت شدم رستگار شدم سعادتمند شدم جاودانه شدم. علی(ع) که هزار رکعت نماز می خواند بعد از هزار رکعت نماز نفرمود علی(ع) رستگار شد خوشبخت شد سعادتمند شد علی(ع) که جانش را فدای پیغمبر خدا(ص) کرده است شب جای پیغمبر (ص) خوابیده است پیغمبر (ص) را نجات داده است نفرمود علی(ع) خوشبخت و رستگار و سعادتمند شد اما وقتی که در محراب شهادت قرار گرفت آن لحظه فرمود علی خوشبخت و رستگار شد علی آرزویش برآورده شد و الا همه می میرند اما نحوه چگونه رفتن را باید انتخاب کرد و چگونه خدا نصیب کند خیلی خوب است آن مهم است.
لیاقت برای شهادت
یکی از برادران عزیز نیروی انتظامی تعریف کرد که ما نزد استاد توکل چند دوره ای را گذراندیم استاد توکل استاد اخلاق و عالم جلیل القدری در قم است ایشان فرمودند در دوران جنگ من در معراج بودم شهدا را غسل می دادیم کفن می کردیم. تا اینکه یک روز یک جنازه ای را آوردند که ما او را کفن کنیم من دیدم یک مقدار جلوی صورت بخار زده است بعد جستجو کردیم دیدیم که ایشان هنوز شهید زنده است بالاخره توی بیمارستان بردیم زنده شد از بین شهدا جدا کردیم و زنده شد این آدم زندگی کرد ماند تا از پانزده سال بعد به جرم زناکاری اعدامش کردند. پانزده سال بعد به جرم زنا او را رجم کردند شهادت نصیب هر کسی نمی شود اینکه انسان با شهادت از دنیا برود بالاترین افتخار است. هر چند داغ او بر خانواده سنگین است خود خانواده می داند و بس، هیچ کس نمی داند بسیار سنگین است همه باید بروند همه باید بمیرند. چاره ای از مرگ نیست گریزی از مرگ نیست. چگونه آدم بمیرد چه راهی را انتخاب کند از جانش مایه بگذارد یا نگذارد ایثار کند یا نکند دیگر دست خود آدم است. البته لیاقت هم می خواهد هدایت الهی هم می خواهد پدران خوب، مادران خوب که در مجالس سیدالشهدا(ع) آمدند دعا و نماز خواندند عبادت کردند خدای متعال هم لیاقت می دهد، هر کسی واقعا لیاقت شهادت را ندارد، گفتم آقا را از لابلای شهدا برداشتند بعد از پانزده سال به جرم خلاف او را اعدامش کردند مقام شهادت برادران عزیز مقام والایی است بعضی ها به این نقطه رسیده اند:
عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است
دادن سر نه عجب داشتن سر عجب است

شهدا و درجه قرب شهدا
دوست دارند در راه خدا سر بدهند جان بدهند ایثار کنند و تاریخ مصرفشان هم تمام نشود و همیشه ماندگار شوند در این جلسه این نکته آخرین کلام من باشد مقام شهادت را خدا باید برای ما تعریف کند وقتی شهید سوره یس زمانی که به زمین می افتد و کشته می شود خدای متعال حرف این شهید را از بهشت نقل می کند شهید به مجردی که بر زمین می افتد هنوز نیفتاده است او وارد بهشت شده است خدای متعال می فرماید که «قیل الدخل الجنه» همین که به زمین افتاد بفرما بهشت بعد از بهشت پیغام داد «قال یا لیت قومی یعلمون بما غفرلی ربی» چه مقامی ! کاش مردم می دانستند کاش پدر و مادر من می دانست کاش خانواده من می دانست کاش ملت من می دانست که خدای متعال چه مقامی به من داد مقام مغفرت «و جعلنی من المقربین» هفتاد سال نماز می خوانیم به خدا نزدیک شویم هشتاد سال عبادت می کند به خدا نزدیک شود اما یک لحظه می گوید کاش می فهمید که خدا مقام قرب درگاه خدا را چگونه به من عنایت کرد
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.