سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی د ر صبحگاه مشترک سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در محل سپاه ناحیه بافت مورخه 6/7/88

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 823 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.07.18
 
بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی د ر صبحگاه مشترک سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در محل سپاه ناحیه بافت مورخه 6/7/88

گرامی می داریم هفته دفاع مقدس را ، سالگرد دلاوری دلاورمردان نظام جمهوری اسلامی گرامی می داریم. یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) و درود می فرستیم بر همه هدایت گری های مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله تعالی). در این محفل نورانی چند نکته خدمت شما عزیزان ، بزرگواران عرضه می دارم . نکته اول خطرات و تهدیداتی که نسبت به انقلابات توحیدی درطول تاریخ بشریت خصوصا انقلاب توحیدی ما نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است و در پایان توجهی بدهم به فرمانده اصلی مان حضرت بقیةالله الاعظم (عج) و نحوه ارتباط با این بزرگوار، برادران، خواهران گرامی از روزی که بشر پا به این کره خاکی گذاشته است حق و باطل در مقابل هم بوده و هست وخواهد بود.

جنگ بین حق و باطل
«الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله و الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت فقاتلوا اولیاء شیطان ان کید شیطان کان ضعیفا» حق و باطل ، همیشه در مقابل هم ایستاد ه اند و «کید شیطان» به تعبیر قرآن ضعیف است .
انحراف در انقلابات توحیدی
ما وقتی یک نگاه اجمالی به انقلابات توحیدی درتاریخ بشریت روی داده نگاه می کنیم تهدیدات بسیار زیاد و انحرافاتی از طریق مستکبرین و طاغوتها در آنها بوجود آمده است . انقلاب حضرت موسی (ع) وقتی نگاه می کنیم .انحرافات و تهدیداتش:
1-انحراف در امامت حق
مهمترینش انحراف از امامت و جانشینی که این بزرگوار تعیین کردند. وقتی که رفتند به کوه طور مردم پیروی از جانشینش نکردند از جناب هارون. رفتند دنبال گوساله پرستی و سامری آنهارا فریب داد و آنهاهم تبعیت کردند . سامری برادران، یک آدم ساده ای نبود یک کشاورز و یک مغازه دار نبود، یک آدم برجسته ای بود که انحراف ایجاد کرد. اگر ما 124هزار پیامبر خدا(ص) و نبی (ص) داریم هزاران درجه بیشترمتنبی داریم . متنبی یعنی آنهایی که ادعای پیغمبری کردند . همه آدم های



با سوادی بودند، همه آدمهای ملایی بودند. همه آدم های دانشمندی بودند. همین سامری که الان صحبتش شد. این کسی است جبرئیل را می شناسد. چنین مقامی دارد چنین شناختی دارد . که اثر پای جبرئیل را برمی دارد، خاکی که جبرئیل و اسب جبرئیل قدم گذاشته می شناسد. آدم عادی که جبرئیل را نمی شناسد. آدم عادی که بلد نیست همچنین کاری بکند. انحرافات همیشه از آدم های عالم بی تعهد در واقع نشأت می گیرد مهمترین انحرافش همین بود .
2- تن پروری
عامل دوم تن پروری بود وقتی که پیروز شدند فرعون شکست خورد. جنازه فرعون را دیدند. به جای اینکه همکاری کنند با حضرت موسی (ع) شروع کردند به تن پروری و آسایش وقتی دستور می داد بروید حمله کنید، می گفتند: می نشینیم تو با خدای خودت برو. این یکی از دیگر از انحرافات . و تا اینکه انقلاب توحیدی حضرت موسی (ع) به طور کامل منحرف شد و امروز وقتی که نگاه می کنیم چه انحرافاتی در این دین بزرگ الهی بوجود آوردند و هست. انقلاب توحیدی پیامبر حضرت محمد (ص) وقتی که شروع شد که مهمترین انحراف، تخلف از دستورات پیامبر( صلی الله علیه و آله) بود و جانشین پیامبر را کنار گذاشتند . مهمترین تهدید این بود تا جایی که پیغمبر خدا(ص) می خواستند مسئله امامت و ولایت را مطرح کنند خوف داشتند از مردم ، از سران نفاق که مبادا آشوب کنند خدای متعال می فرمایند: پیغمبرما نترس و خدا«یعصمک من الناس» است. خدا تو را از مردم حفظ می کند . خطبه غدیر پیامبر (ص) را واقعاً مطالعه کنید. درسهای بزرگی برای ما دارد. این جمله از خطبه غدیر پیامبر (ص) عرض کنم پیغمبر خدا(ص) وقتی می فرمایند : مردم گوش بدهید حرفهای من را حاضرین به غائبین برسانند . می فرمایند : امر به معروف و نهی از منکر و راس معروفها امام حق است. اگر امام حق در جامعه حاکم شد، معروفها حاکمیت پیدا می کنند. رأس باطل ، رأس منکرات و زشتی ها طاغوت است. امام باطل اگربر یک نظامی حاکم شد همه زشتی ها ، پلیدی ها سر می دوانند . خوب شما ببینید بر سر این انقلاب بزرگ رسول خدا (ص) مهمترین انقلاب توحیدی بشریت است چه آوردند. هنوز بدن پیغمبر (ص) روی زمین است . هنوز بعد از همین حادثه غدیر آمدند یک صحیفه را نوشتند امضاء کردند که منحرف کنند . بزرگانشان جمع شدند و امضاء کردند، نوشتند که پیغمبر خدا(ص) بعد از خود کسی را به عنوان رهبر تعیین نکرده و امر امامت را به عهده امت گذاشته است. در تاریخ نوشته شده و این صحیفه را نوشتند و در اختیار اولی و دومی و... گذاشتند و وقتی که پیغمبر خدا (ص) از دنیا رفت نگذاشتند حتی آب غسل پیامبر (ص) خشک شود، نگذاشتند حضرت را دفن کنند، همان ساعت اول همان لحظه اول آمدند در سقیفه بنی ساعده و به تعبیر سلمان فارسی می فرماید : کردید و نکردید . یعنی کاری می بایست انجام بدهید نکردید و آن کاری را نباید انجام بدهید رفتید انجام دادید . در تاریخ نوشتند که سلمان به صورت فارسی صحبت می کرده است. و امروز انحراف را شما نگاه کنید در تاریخ اسلام انحراف از امامت و ولایت امیر




المومنین (ع) چه به روز مسلمانان در آورده . هشتم شوال که دیروز باشد سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع (ع) است . وهابیان همین کسانی هستند که دشمن امامت و ولایت اند . پیرو محمد بن عبدالوهاب و دشمن اهل بیت (ع) و ناصری امروز هم حاکمیت دارند با پول آنها اسلام ناب تهدید می شود در سراسر دنیای اسلام چطور انحرافات درست کردند که خودش بحث مفصلی است . انقلاب اسلامی هم از اولی که به رهبریت امام خمینی (ره) شروع شد.

بیداری مردم عامل حفظ نظام جمهوری اسلامی
شما ببینید تهدیدات و انحرافات ، نگرانی ها نسبت به جمهوری اسلامی است، بیداری مردم عامل حفظ نظام جمهوری اسلامی است و امتیازی که انقلاب توحیدی ما نسبت به انقلاب توحیدی حضرت موسی (ع) و نسبت به امت اسلام زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و سید الشهداء (ع) دارد . بیداری مردمی است . اگر واقعا مردم ایران بیدار نبودند خدا می دانست که انقلاب اسلامی ما چند تا کفن پوسانده بود . خود بنیانگذارجمهوری اسلامی فرمودند: من شهادت می دهم در پیشگاه خدا ملت ایران از ملت زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و زمان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بهتر است.

ولایت فقیه مهمترین عامل حفظ نظام جمهوری اسلامی
امروزه اگر نظام جمهوری اسلامی ماندگاراست. پایه هایش مستحکم است به برکت بیداری و حضور ملت ایران و بصیرت و آگاهی و همین طور مهمتر از همه ولایت فقیه و ولی فقیه که رهبری این مردم آگاه را بردوش دارد و هدایت گری می کند. برادران، خواهران، امروز حمله دشمن به رهبری مقام معظم رهبری است. بیشترین حمله از اول انقلاب و امروز به این رکن رکین است امروز هم وقتی نگاه می کنیم بیشترین توطئه ها، بیشترین انحرافات بیشترین حجم دشمن که صورت می گیرد نسبت به مقام معظم رهبری است برای چی ؟ برای اینکه حافظ این انقلاب ، این نظام و این دستاورد ، حافظ هشت سال حماسه و خون به برکت رهبری عزیز و بزرگوار است. چون دیده بانی بینا در بالا ایستاده و فقط پیش پایش را نمی بینند، دهها برابر فاصله ها را می بینند، تبیین می کند، هدایت گری می کند، جانهای تشنه را بیدار می کند، از غفلت و جهالت بیرون می آورد بالاخره همان طور در تمام انقلابهای دینی افرادی صف آرایی می کنند هم دشمنان خارجی و هم دشمنان داخلی . امروز هم صف آرایی دشمن را می بینیم امروز حرف دشمن را متاسفانه از داخلی ها می شنویم . انحرافات را اینها بوجود آوردند، در گیری ها را اینها بوجود آوردند ، نوک حمله ای که متوجه شخص مقام





معظم رهبری(حفظه الله) اینها کردند. که دل خانواده های شهدا، جانبازان، دل امام زمان (عج) و دل همه دوستداران ولایت را خون کردند. متاسفانه دست هم بر نمی دارند ولی به تعبیر مقام معظم رهبری (حفظه الله) انقلاب اسلامی خیلی مستحکم است .
سرمایه گذاری همه مردم برای نظام جمهوری اسلامی
خیلی استحکام پیدا کرده، خیلی ریشه دارد. در قلب تک تک خانواده های جمهوری اسلامی این انقلاب ریشه دوانیده ، دراین انقلاب همه سرمایه گذاری کردند ،همه سهیم اند .همه چک سنگین برای حفظ نظام جمهوری کشیدند. همه خون دادند، جان دادند، جانباز شدند، مفقودالاثرشدند، رزمنده بودند و با این تهدیدات کسی نمی تواند سوزنی بردارد و بخواهد یک خراشی بردیوار بزرگی به وجود بیاورد.
شکست توطئه گران
توطئه آنها شکست خورده است متن مردم همان متنی است که روزقدس و درراهپیمایی ها و حضورشان در انتخابات و نماز جمعه مایه دلگرمی نظام جمهوری اسلامی است . بصیرت و آگاهی حرف اول را می زند. شناخت چهره های دشمن و حرفشان، و تحت تاثیر شان قرار نگرفتن بسیار مهم است . « و لا یحمل هذا العلم الااهل بصر و صبر» کسی نمی تواند پرچم حمایت از نظام جمهوری اسلامی و دینداری و ولایت و امامت را بردوش بگیرد مگر اینکه بصیرت داشته باشد آگاهی داشته باشد . بتوانند تحمل کند. من عرض می کنم خانواده های معظم شهدا، جانبازان قطرات خون شهدای شما یک قطره اش هم هدر نخواهد رفت و انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است. پرچم این نهضت به دست حضرت صاحب الامر(عج) قرار می گیرد همان حدیثی که جناب حجة الاسلام حاج آقا سمیعی خواندند و یا احادیثی دیگر می فرمایند : «ولا یدفعونها الاالی صاحبکم» پرچم دار این نهضت پرچم نظام جمهوری اسلامی را به دست صاحب شما ، به دست حضرت بقیة الله اعظم(عج) می دهد.

راههای ارتباط با حضرت صاحب الامر(ع)

من چند جمله را در باب ارتباط با حضرت صاحب الامر(عج) خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. عاشقان حضرت بقیةالله (عج) شما که دوست دارید با فرمانده، فرمانده اصلی مان ارتباط برقرارکنید فرمانده من و شما و فرمانده رهبرعزیزبزرگوارمان حضرت صاحب الزمان (عج) است.




راههای ارتباط با حضرت صاحب الامر(عج) عرض می کنم کسی که دلش می خواهد آقا را ببیند. امام صادق(ع) می فرمایند: کسی که سوره های مسبحات را قبل از خواب بخواند نمی میرد. مگراینکه حضرت صاحب الزمان (عج) را می بیند ومرگش هم وقتی فرا برسد، در جوار پیغبر(ص) بزرگواراست. قبل از خواب خواندن سوره های مسبحات (سوره حدید، حشر، صف، جمعه، تغابن) یکی از راههای ارتباط با حضرت صاحب الامر (عج)، امام را زیاد یاد کنند وقتی کسی که به یاد حضرت باشد، حضرت هم به یاد اوخواهد بود . هم ذکر لفظی بگویید وهم ذکرعملی .
ذکر لفظی امام صادق (ع) می فرمایند: کسی که بعد از نماز صبح صد مرتبه بگویید: «اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم» از دنیا نمی رود مگر اینکه حضرت صاحب الزمان(عج) را زیارت کند. صلواتهایی که مخصوص عصر جمعه، روزانه 110 صلوات برای حضرت صاحب الامر(عج) بفرستید، صدقه بدهید برای سلامتی حضرت و یکی از بزرگان این پیشنهاد را می کند. حضرت آیت الله حاج آقا اصفهانی می فرمایند: هر روز مقداری صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) کنار بگذارید و وقتی که این مبلغ جمع شد یک گوسفندی را خریداری کند و برای سلامتی حضرت صاحب الامر(عج) ذبح کنید و بین دوستان امام زمان (عج) ، فقرای شیعه ، دوستان امام زمان (عج) تقسیم کنید. حضور در اماکن مقدسه داشته باشید. یکی از راههای ارتباط ، زیارت برود حتی امامزادگان، مسجد جمکران، دعاهای مثل دعای عهد ، دعای «اللهم بلغ مولانا صاحب الزمان(عج) » این دعاها را مداومت کنید مخصوصا در عصر غیبت برای عدم انحراف یکی از دعاها«اللهم عرفنی نفسک...» و گریه بر سید الشهداء (ع)، اینها یکی از راههای ارتباط با حضرت صاحب الامر(عج) است . از یکی اوتاد سوال کردند که چگونه شما به محضرحضرت بقیةالله (عج) می رسید و آقا را زیارت می کنید؟ سید عبدالرحیم کفاش هر هفته به محضر آقا شرف یاب می شد از او سوال کردند که چگونه شما به این مقام دست پیدا کردید و هر هفته به محضر آقا شرف یاب می شوید ؟ فرمودند : من جدم پیغمبر خدا (ص) در خواب ملاقات کردم دست به دامن پیغمبر خدا(ص) شدم. گفتم: آقا می خواهم با آقا فرزندتان حضرت صاحب الامر (عج) ملاقات کنم چکار باید بکنم ؟ پیغمبر خدا (ص) فرمودند: فرزندم روزی دو بار برای سید الشهداء (ع) گریه کن . روزی دو مرتبه صبح و بعد از ظهر.می فرمایند : یکسال این را اجرا کردم و صبح و بعد از ظهر به یاد سید الشهداء (ع) بودم تا اینکه خدا توفیق داد و من موفق شدم به زیارت حضرت صاحب الامر(عج) و خود آقا امام زمان (عج) هم می فرمایند : من دعا می کنم برای کسانیکه برای مصیبت جدم امام حسین (ع) گریه می کنند و بعد دعای فرج را می خوانند . امیدوارم من و شما ارتباطمان را با امام زمان (عج) بیشتر کنیم و پیرو رهبر عزیز و بزرگوار باشیم گوش ما در کنار دهان رهبری باشد ، وحدت و همدلی بین خودمان را حفظ کنیم و حضور در نمازهای جماعت و مخصوصا نماز جمعه را که مورد توجه خدای متعال ، پیامبر اکرم (ص) و امام زمان (عج) است . ان شاء الله فراموش نکنیم.
والسلام علیکم و رحمة الله


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.