سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

استقبال بهاری در پاییز

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 739 مرتبه
دسته: متنوعتاریخ: 1388.07.18
 
استقبال بهاری در پاییز
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم چالوس
آیت الله خامنه ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع پرشور مردم چالوس تاكید كردند: زمانی كه دشمن برای تخریب این انتخابات و حضور عظیم و پیروزی بزرگ سیاسی ملت ایران به شایعه‌افكنی، تهمت‌زنی و ایجاد اغتشاش در گوشه‌ای از كشور دست می‌زند، ملت‌ها در لبنان، افغانستان، پاكستان و مناطق گوناگون جهان هر جا كه شیعه و مسلمان مخلصی هست، نگران می‌شوند و این نشان‌دهنده حضور زنده تفكر جمهوری اسلامی در دنیا است.

به گزارش رجانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه ایدر ابتدای بیانات خود با تأكید بر اینكه جنگل و دریا متعلق به ملت است، تاكید كردند: مسئولان دولتی كه متولیان ساماندهی كار ملت و كشور هستند، باید مراقب باشند كه بهره‌برداری‌های بهینه، اقتصادی و صحیح از این منابع انجام گیرد و از سوءاستفاده‌های گوناگون جلوگیری شود.

ایشان تصریح كردند: اینكه دست‌های طمع‌كار و طالبان منافع شخصی به عناوین گوناگون این ثروت ملی را به سمت جیب‌های خود بكشند، قابل قبول نیست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نعمت‌های خدادادی در منطقه زیبا و خوش‌آب‌وهوای شمال كشور، به‌ویژه شهر چالوس بر استفاده درست و با رعایت حریم‌های الهی، احترام به ارزش‌ها، دین و اخلاق مردم تاكید كردند

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نعمت‌های خدادادی در منطقه زیبا و خوش‌آب‌وهوای شمال كشور، به‌ویژه شهر چالوس بر استفاده درست و با رعایت حریم‌های الهی، احترام به ارزش‌ها، دین و اخلاق مردم تاكید كردند و افزودند: این ارزش‌ها، مردم را در طول سالیان دراز در میدان نگه داشته و شما مردم مازندران این موارد را باید بدانید و می‌دانید.

ایشان خاطرنشان كردند: در قرن‌های اول ظهور اسلام، بنی‌امیه و بنی‌عباس به هیچ عنوان نتوانستند به منطقه شمالی كشور یعنی طبرستان با لشگركشی فائق آیند. این در حالی بود كه سایر مناطق را فتح كرده بودند اما سلسله جبال البرز مثل حصن حصین به مردم امكان مقاومت در مقابل بنی‌امیه و بنی‌عباس را می‌داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینكه مازندران به دست فرزندان مظلوم آل‌محمد(ص) فتح شد، افزودند: فرزندان ستمدیده و آواره شده امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم‌السلام كه از دست آن خلیفه‌های هتاك و خونریز گریخته بودند، توانستند با سختی خود را به این منطقه برسانند و مردم مازندران و گیلان نیز فرزندان پیغمبر(ص) را در آغوش گرفتند و به دست آن‌ها مسلمان شدند.
آیت الله خامنه ای

ایشان در ادامه گفتند: منطقه شمالی كشور از وقتی مسلمان شد، پیرو مكتب امیرالمؤمنین(ع) و تشیع شد و این سابقه تاریخی منطقه‌ای است كه مردم آن در جهاد فی سبیل‌الله و پرچمداری مبارزه با ظلم و ستم پشتوانه مستحكمی بودند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه باید به این ارزش‌ها، اخلاق و ایمان عمیق بازمانده از قرون طولانی احترام گذاشت و پیوند مستحكمی برای تقویت این ارزش‌ها بین دولت و مردم لازم است، خاطرنشان كردند: باید مراقب بود كه استفاده از جنگل، دریا و مناطق زیبا، دین و اخلاق مردم را خدشه‌دار نكند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطاب خداوند متعال به پیغمبراكرم(ص) مبنی بر حركت با بصیرت پیغمبر اكرم(ص) و تابعان آن حضرت افزودند: این خطاب مربوط به دوران مكه است كه هنوز در امر حكومت و مدیریت دشواری چندانی وجود نداشت و در دوران مدینه نیز به طریق اولی همین خطاب بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تاكیدات مكرر قبلی خود بر مسئله بصیرت ادامه دادند: این تاكیدها برای این است كه غبار فتنه نمی‌تواند ملت و جوانان آن را كه بصیرت دارند، گمراه كند و به اشتباه بیاندازد.

ایشان تصریح كردند: اگر بصیرت نباشد، انسان ولو با نیت خوب، گاهی قدم در راه بد می‌گذارد. اگر در جبهه جنگ، راه و نقشه‌خوانی را بلد نباشید و قطب‌نما در اختیار نداشته باشید، یك‌وقت می‌بینید در محاصره دشمن قرار گرفته‌اید، راه را نادرست رفته‌اید و دشمن بر شما مسلط می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینكه قطب‌نما همان بصیرت است، افزودند: در زندگی پیچیده امروز، بدون بصیرت نمی‌توان حركت كرد.

اگر بصیرت نباشد، انسان ولو با نیت خوب، گاهی قدم در راه بد می‌گذارد.

ایشان، جوانان ایران اسلامی را به تلاش برای افزایش بصیرت توصیه و تاكید كردند: معلمان روحانی، متعهدان موجه، اهل دانش و فرهنگ حوزوی و دانشگاهی در جامعه ما باید به بصیرت اهمیت بدهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بصیرت را در هدف، وسیله، شناخت دشمن، موانع راه، شناخت راه‌های جلوگیری و عبور از موانع ضروری دانستند و افزودند: بصیرت یعنی بدانید چه می‌خواهید و برای رسیدن به آن به چه ابزارهایی نیاز دارید.

ایشان با بیان اینكه جمهوری اسلامی سخن تازه‌ای را به عرصه جهانی آورد و هنوز پس از گذشت 30 سال، این سخن در فرهنگ سیاسی دنیا، جذاب و تازه است، اظهار داشتند: در اثر این سخن تازه، ملت‌ها نسبت به جمهوری اسلامی احساس علاقه می‌كنند و هنگامی كه انتخاباتی با مشاركت 85 درصدی مردم در ایران اتفاق می‌افتد، از راه‌های مختلف نسبت به این اتفاق، اظهار علاقه می‌نمایند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نگرانی ملت‌ها از طراحی‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ادامه دادند: زمانی كه دشمن برای تخریب این انتخابات و حضور عظیم و پیروزی بزرگ سیاسی ملت ایران به شایعه‌افكنی، تهمت‌زنی و ایجاد اغتشاش در گوشه‌ای از كشور دست می‌زند، ملت‌ها در لبنان، افغانستان، پاكستان و مناطق گوناگون جهان هر جا كه شیعه و مسلمان مخلصی هست، نگران می‌شوند و این نشان‌دهنده حضور زنده تفكر جمهوری اسلامی در دنیا است.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، جمهوری اسلامی را مركب از دو جزء جمهوری یعنی مردمی و اسلامی یعنی بر پایه ارزش‌های الهی دانستند و در تبیین این مسئله خاطرنشان كردند: نظام جمهوری اسلامی مردمی است یعنی مردم در تشكیل آن و روی كار آمدن مسوولان نظام نقش دارند، پس احساس مسوولیت می‌كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح كردند: مسوولان نظام باید از متن مردم و نزدیك به آن‌ها باشند و خوی اشرافی‌گری، جدایی از مردم و بی‌اعتنایی به آن‌ها در مردم نباشد.
آیت الله خامنه ای

ایشان با اشاره اینكه مردم ایران سال‌های متمادی خوی اشرافی‌گری، استبداد و دیكتاتوری را در حاكمان سابق كشور تجربه كرده‌اند و دوران جمهوری اسلامی نمی‌تواند و نباید اینگونه باشد، تأكید كردند: دوران جمهوری اسلامی یعنی دوران حاكمیتی كه برخاسته از مردم و منتخب آن‌ها باشد و رفتار منتخبان نیز شبیه مردم باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه تبیین وجوه مردمی نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان كردند: باید به عقاید، حیثیت، شخصیت و كرامت مردم اهمیت داده شود.

ایشان در تشریح وجه اسلامی نظام جمهوری اسلامی بیان داشتند: این نظام اسلامی است یعنی همه آنچه كه گفتیم، پشتوانه اسلامی پیدا می‌كند و حكومت‌های سكولار بیگانه و یا ضددین كنار می‌روند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: در نظام اسلامی مردم در كار دنیایشان نیز در واقع كار خدایی می‌كنند. تلاش برای استحكام جامعه و نظام و پیشبرد و اعتلای كلمه نظام، كاری خدایی است كه ارزش زیادی دارد.

ایشان با بیان اینكه این نسخه جدیدی است كه دنیا نمونه آن را از بعد از دوره پیامبران و از صدر اسلام تا به امروز ندیده است، وجود دشمنی‌ها علیه نظام اسلامی را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: دشمنی‌ها از ناحیه دیكتاتورها، سلطه‌گران و متجاوزان است اما ملت ایران نشان داده است كه دشمنی‌ها در ایستادگی او اثری ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح كردند: 30 سال است كه دشمنان، دشمنی می‌كنند اما با ایستادگی ملت، پیشرفت‌ها ادامه خواهد یافت.

دشمن برای تخریب حضور عظیم مردم در انتخابات به شایعه‌افكنی، تهمت‌زنی و ایجاد اغتشاش روی آورد

ایشان خطاب به عموم ملت ایران به‌ویژه جوانان تأكید كردند: جوانان عزیز هر چه می‌توانید در افزایش بصیرت و عمق‌بخشیدن به بصیرت خود تلاش كنید و اجازه ندهید دشمنان از بی‌بصیرتی استفاده كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: گاهی دشمن به شكل دوست، حق به شكل باطل و باطل در لباس حقیقت جلوه می‌كند.

ایشان با اشاره به بخشی از فرمایشات امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه افزودند: اگر حق به طور آشكار در مقابل مردم ظاهر شود، كسی زبان علیه حق باز نمی‌كند و اگر باطل نیز خود را به طور واضح نشان دهد، مردم به سمت آن نخواهند رفت اما آن‌هایی كه می‌خواهند مردم را گمراه كنند، حق و باطل را ممزوج می‌كنند و در نتیجه حق برای طرفداران آن نیز مشتبه می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه اولین وظیفه ما این است كه نگذاریم حق و باطل مشتبه شوند، ادامه دادند: امروز در مقابل جمهوری اسلامی كه قله اسلام‌خواهی است، صفوف مختلفی از استكبار و صهیونیسم جهانی قرار گرفته‌اند، این مسئله را یك معیار دانستند و تصریح كردند: اگر حركت و كاری كردیم كه به نفع دشمن تمام شد، باید اگر غافلیم، هوشیار شویم.

ایشان با بیان اینكه اگر حركتی كردیم كه دشمن را خشمگین كرد، باید بدانیم راهمان درست است، افزودند: دشمن از پیشرفت و موفقیت‌های ملت ایران خشمگین می‌شود. آنچه دشمن را خشمگین می‌كند، همان خط درست است و آنچه دشمن را مشعوف و ذوق‌زده می‌كند و سعی می‌كند در تبلیغات و سیاست‌ورزی بر آن تكیه كند، همان زاویه نادرست است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاكید كردند: باید به خدای متعال توكل و اعتماد كرد و حسن ظن داشت. خدای متعال وعده داده است كه آن كسانی را كه در این راه حركت كنند، نصرت می‌كند.

ایشان با بیان اینكه حركت در راه خدا ممكن است هزینه‌هایی نیز داشته باشد، اما نصرت الهی قطعی است، افزودند: از ابتدای انقلاب و در جنگ تحمیلی هشت‌ساله نیز همینگونه بود، امریكا، شوروی، ناتو، برخی همسایگان بی‌انصاف مقابل ما جنگیدند و به طرف مقابل پول و امكانات دادند.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح كردند: دشمنان به دنبال تجزیه ایران و تسلط بر ملت بودند و می‌خواستند جمهوری اسلامی را به بی‌كفایتی متهم كنند اما خدای متعال به دهان آن‌ها زد.

ایشان در پایان خاطرنشان كرد: ملت ایران با ایستادگی و بصیرت خود به دشمنان آن‌چنان ضربه‌ای وارد كرد كه عقب‌نشینی كردند.
به نقل از تبیان

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.