سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ملاک های حضرت زهرا(سلام الله علیها) در زندگی

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 484 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.12.01
 
سخنرانی امام جمعه بافت حاج آقا ابراهیمی در شام غریبان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در منزل آقای آقایی مورخ 90/2/17
ملاک های حضرت زهرا(سلام الله علیها) در زندگی
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم
برگزاری با شکوه مراسمات اهل بیت(علیه السلام)

توفیقی برای بنده حاصل شد که در جمع شما عزاداران،خوبان،مؤمنین، متدینین، برادران عزیز، خواهران مکرمه ي عزادار و محبان حضرت زهرا(سلام الله علیها) حضور پیدا کنم. برادران عزیز و خواهران مکرمه بر ما لازم است که مجالس حضرت زهرا(سلام الله علیها) را با شکوه برگزار نماییم،در مساجد، حسینیه ها و در خانه ها مراسمات را برگزار نماییم.
دلایل توجه به اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله)
به اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) به دو دلیل توجه داشته باشیم، دلیل اول این است که خداوند تبارک و تعالی بر ما واجب کرد ما با اهل بیت پیامبر دوستی و مودت داشته باشیم، در واقع مزد پیامبری این است که ما عشق، علاقه، محبت خود را، ارادت خود را به اهل بیت پیامبر نشان دهیم.
معنی آیه مودتّ
خدای متعال فرمودند« قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی»پیامبر به مسلمانان بگو شما را هدایت کردم و از شرک و بت پرستی و از جهل و ظلم نجات دادم شما باید مزد من را جبران نمایید، هر کارگری در قبال زحمت خود مزد دریافت می کند، و خداوند تبارک و تعالی پیامبر را اجیر این امت نمود و مزد پیامبری، مزد رسالت پیامبر این است که اهل بیت پیامبر را دوست داشته باشیم و ابراز مودت و دوستی نسبت به خاندان پیامبر داشته باشیم. ممکن است این سؤال مطرح گردد این محبت و دوستی چه نتیجه ای را به دنبال خواهد داشت؟ خداوند در آیه دیگری می فرمایند« و ما سئلتکم من اَجرٍ فهو لکم» دوست داشتن اهل بیت و ابراز مودت و دوستی برای آنان «فهو لکم» در واقع به نفع خود شما است، تشکیل مجالس برای اهل بیت نشان عشق و ارادت ما به اهل بیت است، در مجالس اهل بیت ادب و احترام بالایی وجود دارد.
اثرات حضور در مجالس اهل بیت(علیه السلام)
وجود این گونه مجالس انسان را زنده می کند، حیات می بخشد، راه راست را به انسان نشان می دهد، شرکت در این گونه مجالس ارزش والایی دارد، به دلیل آیات قرآن ما موظفیم مجالس برای اهل بیت مخصوصا حضرت زهرا(سلام الله علیها) داشته باشیم، مجالس حضرت زهرا(سلام الله علیها)بسیار برای ما مهم و حیاتی است این یک دلیل ابراز مودت و ابراز عشق ما به اهل بیت است.
توطئه وهابیت پیرامون مسائل حضرت زهرا(سلام الله علیها)
نکته دوم: در زمان کنونی علمای وهابیت مرتب کتاب می نویسند، تبلیغات سنگینی انجام می دهند، بعضی از علمای وهابیت ایران که اهل سنت اند برنامه ریزی زیادی برای برنامه های خود انجام می دهند، درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) انحراف وارد نموده اند، حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مرگ طبیعی فوت نموده اند و شهادتی در کار نبوده است، ظالم و مظلومی در کار نبوده است، غضب و مغضوبی در کار نبوده است قبرشان هم مشخص است، یعنی همه ي زحمات حضرت زهرا(سلام الله علیها) آن مبارزه ي منفی که فاطمه(سلام الله علیها) شروع نمودند که تا قیامت باید باعث روشنگری شود، امامت و ولایت مداری حضرت زهرا (سلام الله علیها) را زیر سؤال بردند، ما جوانان و دانشجویان را برای زیارت به مکه مکرمه می بریم اما وهابیان با چاپ کردن کتابها و مجلات خوش آب و رنگ سعی در جذب جوانان ما دارند، بدلیل عدم آشنایی جوانان ما با مسائل دینی فریب می خورند، در اینجا ما بدلیل کم کاری مسئول هستیم، ما در مجالسمان صحبت نکرده ایم،ادله ي امامت و ولایت را تبیین نکرده ایم.
گرایش جوانان به سایر ادیان و مذاهب به دلیل ...
در عمره ي دانشجویی که ما با دانشجویان به مکه مکرمه مشرف شدیم تقریبا صد و چهل نفر تعداد کاروان بود بیش از صد نفر نماز خواندشان اشکال داشت، این بچه ها، بچه های انقلاب هستند، در نظام جمهوری اسلامی بزرگ شده اند، پای منبر روحانیون نشسته اند، در مدارس معلمین با آنها کار کرده اند، پدر و مادرها کار کرده اند اما هنوز در نماز خواندن مشکل دارند و این بدلیل کم کاری روحانیون، معلمین، آموزش و پرورش و خانواده هاست، ما مسائل دینی را برای جوانانمان خوب تبیین نکرده ایم، چرا جوانان ما باید جذب آیین مسیحیت شوند؟ چرا باید مسیحیت کلیسای خانگی داشته باشد و بچه های شیعه را جذب نمایند، در استان کرمان کلیسای مسیحیت بچه های ما را جذب می کند، و این به خاطر کم کاری ماست ما این مسائل را جدی نمیگیریم و برای دشمن یار گیری می نماییم، در سال گذشته در مراسم سالگرد شهدای گمنام جوانی خدمت من آمد و برای استفاده از مجلس شهدا اجازه گرفت بنده گفتم شما هم مثل بقیه ي جوانان می توانید از این مجلس استفاده کنید چرا اجازه می گیرید؟ گفت من پیرو آیین زردشتی هستم به همین دلیل اجازه گرفتم بنده سؤال پرسیدم اهل کجایی؟ گفت اهل شهرستان بافت هستم، گفتم مگر پدر و مادرت زردشتی هستند؟ گفت نه مسلمانند، اما من درباره ي آیین زردشتی تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که این آیین از اسلام بهتر است. چرا باید اینچنین اتفاقی بیفتد؟ به دلیل فعالیت بیش از اندازه دشمن و تبلیغات سنگین دشمنان در همه ي حوزه ها است که به موفقیت می رسند، دشمنان در باب اهل بیت بحث های انحرافی را وارد می نمایند و افکار دروغ خود را به خورد جوانان ما می دهند به همین دلیل است که بنده تأکید دارم که مجالس حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشکوه برگزار گردد، اگر فرزندان ما از ابتدا با عشق به حضرت زهرا(سلام الله علیها)بزرگ شوند و با مکتب محمدی، مکتب علوی، مکتب فاطمی و مکتب حسینی آشنا گردند هرگز تحت تأثیر افکار آیین های دیگر قرار نمی گیرند و محال است که فریب بخورند اما اگر فرزندان ما لاابالی و بی مبالات بار بیایند و اهل نماز و مسائل دینی نباشند، به انحراف کشیده می شوند و راحت جذب فرقه و آیین های دیگر می شوند، آیین مسحییت و دیگر فرقه ها به شدت فعالیت دارند تا نیروهای جدیدی را جذب نمایند، فرقه وهابیت فعالیت زیادی دارد و هزار برابر ما فعالیت دارند، اما فعالیت ما در مقایسه با فعالیت آنها ناچیز است و این گونه مسائل را جدی نمی گیریم اینکه تأکید دارم مجالس حضرت زهرا(سلام الله علیها) با شکوه برگزار گردد این است که فرزندان ما با اینگونه مجالس آشنا شوند، بیمه حضرت زهرا(سلام الله علیها) گردند، تأکید بنده این است که همان گونه که برای مجالس سید الشهدا(علیه السلام) عزاداری می کنیم بالاتر از آن برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) عزاداری و مجالس برگزار کنیم تا تمام توطئه های دشمن در عمل خنثی گردد، اگر ما معارف حضرت زهرا(سلام الله علیها)، زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و انفاق حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بشناسیم و به دنیا نشان بدهیم که دین ما افرادی اینگونه را تربیت کرده است شناساندن اهل بیت تأثیرگذار است.
حقوق بشر در زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها)
در باب انفاق حضرت زهرا(سلام الله علیها)ایشان و خانواده شان سه روز روزه گرفتند، گرسنه ماندند و با آب افطار می کردند در روز اول غذایشان را به فقیر دادند، در روز دوم به یتیم دادند، در روز سوم به اسیر غیر مسلمان دادند و این سه روز را با آب افطار نمودند، در کجای دنیا شما می توانید اینچنین افرادی را پیدا کنید؟این حقوق بشر از نظر شما نیست؟ بچه های حضرت زهرا(سلام الله علیها) سه روز از گرسنگی بر خود می لرزیدند اما با این وجود وقتی روز سوم اسیر غیر مسلمان در منزل حضرت علی(علیه السلام) آمد حضرت علی (علیه السلام) با شعر به حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمودند انسانی در خانه ي ما آمده است، حق و حقوقی به گردن ما دارد، ما وظیفه داریم که او را سیر نماییم، حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمودند ما اهل خانه به شما اقتدا می کنیم و غذایمان را مانند شما انفاق می کنیم. شما در کجای دنیا اینچنین فداکاری بزرگی را مشاهده کرده اید؟ این است که ما باید کار کنیم.
وظیفه ما تبیین مسائل اخلاقی ائمه(علیه السلام)
خود اهل بیت فرمودند شما خوبیهای ما را به مردم دنیا برسانید بقیه کار را ما خودمان انجام می دهیم، یعنی بیان خوبیهای ما خودش تأثیرگذار است، اما ما همین کار را نتوانستیم انجام بدهیم، آیین مسحییت با تمام زبان های دنیا برنامه پخش می کند، تبلیغات سنگین با ماهواره، تلویزیون، اینترنت، کتاب و مجله و ... صورت می دهد، اما ما راجع به اهل بیت چقدر کار کرده ایم ؟ در مکه صحنه ای را مشاهده نمودم که بسیار نارحت شدم، وقتی دیدم که تلویزیون فارسی زبان برای ایرانی ها وهابیت را تبلیغ می کند در صورتیکه تلویزیون ایران برنامه هایی را که برای ایرانی ها پخش می کندبرنامه های غیر مفید مثل بافتنی است این برنامه هیچ سودی ندارد دشمنان ما چگونه برنامه ریزی می کنند اما ما چگونه کار می کنیم، ما در باب بحث اهل بیت کم کاری کرده ایم .
الگوی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زندگی
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می فرماید« من الگوی خودم را در زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) قرار دادم» ممکن است یکی از شما سؤال کند زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) مربوط به هزار و چهار صد سال پیش است اما دنیای امروز ما دنیای اینترنت، ماهواره و عصر ارتباطات است، ما چرا باید از حضرت زهرا(سلام الله علیها) پیروی کنیم؟ما چرا باید به هزار و چهار صد سال قبل بر گردیم؟ جوابش این است حضرت زهرا(سلام الله علیها) با ملاک هایی زندگی کردند، با شیوه ای زندگی کردند، هر کس شیوه ي زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در زندگی پیاده نماید خوشبخت و سعادتمند می شود، یک نمونه اش که خدمتتان عرض نمودم آن بود که نذر کردند بچه ها خوب شوند و بیماریشان بر طرف شود روزه بگیرند روز اول بعد از خواندن نماز خواستند افطار نمایند فقیری در منزلشان را زد امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) با شعر به حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمودند که آدم بخیل جایش در جهنم است، انسان باید اهل انفاق باشد، حضرت زهرا(سلام الله علیها) با شعر جواب دادند انسان باید اهل انفاق باشد و به تبعیت از حضرت علی (علیه السلام) حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و اهل خانه غذای خود را بخشیدند.
چرا همه خانواده امیرالمؤمنین (علیه السلام) غذایشان را به فقیر دادند؟
امّا مسئله این است که چرا فقط دو نان نبخشیدند و همه ي اهل خانه غذای خود را بخشیدند به این دلیل بود که همه ي اهل منزل می خواستند اهل انفاق باشند و دلیل دیگر این بود که می خواستند فردی که درب منزل آنها آمده جای دیگر عرق شرمندگی بر پیشانیش ننشیند، تا آنجایی که در توانشان بود بی نیازش می کردند، روز اول با آب افطار کردند، روز دوم زمان افطار بچه یتیمی آمد بچه ي شهیدی بود امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) با شعری درباره ي یتیم نوازی خواستند حضرت زهرا(سلام الله علیها) کمک کنند حضرت زهرا(سلام الله علیها) هم به اتفاق اهل خانه غذای آنروزشان را بخشیدند، در روز سوم اسیر غیر مسلمان به در منزل آنها آمد روز سوم هم غذایشان را بخشیدند در صورتیکه اهل منزل از گرسنگی بر خود می لرزیدند.
انجام کار برای رضای الهی
زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) بر پایه ي چه ملاکی بود؟ قرآن نقل می کند« انما نطعمکم لوجه الله » این انفاق ما برای رضای خدای تبارک و تعالی بود « لا نرید منکم جزاً و لا شکورا»ما از شما پاداش نمی خواهیم «و لا شکورا»و تشکر از ما لازم نیست، انفاق ما خالص برای خدای تبارک بود، ارزش برای انسانیت قائل شدن بود، اینها در زمان گذشته ملاک بوده است در زندگی کنونی هم ملاک است اینکه انسان در زندگی به هوای نفس گوش دهد و از شیطان تبعیت نماید یا اینکه به رضایت خداوند تبارک و تعالی گوش دهد.
ملاک خوشبختی در زندگی
هر فرد در زندگی دستورات خداوند تبارک و تعالی را انجام دهد خوشبخت می شود در طول تاریخ هر کس گوش به حرف نفسش کرده بدبخت شده است ولی هر کس گوش به حرف خدا کرده و دستورات خداوند را انجام داده است خوشبخت شده است. این ملاک و ارزش است و این ملاک را به ما می دهند. آمدند خواستگاری حضرت زهرا(سلام اله علیها) در زمان جاهلیت اولا دختران را زنده به گور می کردند و وجود دختر را ننگ می دانستند، اسلام آمد سخت مبارزه کرد و فکر جاهلیت و انحرافی را برداشت و بعد از آن هر کس که می خواست دخترش را شوهر دهد اختیار دار پدر بود.
طریقه اهل بیت(علیه السلام) در ازدواج و فرق آن با جامعه امروز
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) به خواستگاری آمدند پیامبر خدمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) رسیدند فرمودند پسر عمویت علی(علیه السلام) به خواستگاری آمده اند نظر شما چیست؟ ادب را شما ببینید حضرت زهرا (سلام الله علیها) چگونه جواب دادند در دوره ي کنونی دختر خانم ها همه کارها را خودشان انجام می دهند، با اینترنت ، چت و موبایل و بعد خانواده را در جریان می گذارند اما حضرت زهرا(سلام الله علیها) پرسیدند آیا خداوند تبارک و تعالی با این ازدواج موافق است پیامبر فرمودند خداوند راضی است من هم راضی هستم و حضرت زهرا(سلا الله علیها) فرمودند چون خداوند تبارک و تعالی به این ازدواج راضی است من هم به این ازدواج راضی هستم پدر جان اختیار با خود شماست هر طور مصلحت شماست، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) هدفشان از ازدواج کسب رضایت الهی بود، اگر زن و شوهری بر مبنای دستورات الهی زندگی کنند خوشبخت می شوند، اگر مردی به خانمش به عنوان نشانه خدا نگاه کند و خانم مرد را به عنوان نشانه الهی بنگرد هرگز به یکدیگر توهین نمی کنند، بد اخلاقی نمی کنند، اما در بعضی موارد مرد زنش را به عنوان کنیز می نگرد و این زمین تا آسمان فرق می کند این است که حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمودند چون خداوند تبارک و تعالی راضی است من هم راضی هستم، این می شود ملاک برای زندگی و این ملاک می شود، برای یک جوان، این ملاک همیشه زنده است پس حضرت زهرا(سلام الله علیها) با ملاک هایی زندگی کردند اگر من و شما آن ملاک ها را در زندگیمان پیاده کنیم خوشبخت می شویم، رستگار می شویم.
حضرت زهرا(سلام الله علیها) الگوی جامعه
این است که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند من شیوه ي زندگی خود را از شیوه ي زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) انتخاب کردم. این است که ایشان پیشوای تمام زنان گذشته و حال و آینده بلکه مردان و بلکه الگوی بشریت هستند، بشریت باید بیایید این وجود مقدس را بشناسد، تمسک جوید،این روزها پای مجلس حضرت زهرا(سلام الله علیها) می نشینیم از زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) الگو بگیریم، برای زندگی خودمان شیوه های زندگیمان را عوض کنیم، امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) فرمودند به خدا قسم حضرت زهرا(سلام الله علیها) هیچ وقت من را ناراحت نکردند، هیچ وقت با من در نیفتادند، بگو و مگو نداشتیم، هیچگاه مرا به خشم وا نداشت من هم همین طور بودم و این شیوه ي خوب زندگی کردن و قدر هم را دانستن است، احترام یکدیگر را داشتن است.
حدیث کساء کلاس تربیت
در حدیث کسایی که می خوانیم یک دوره ي عالی تربیت آموزش داده شده است، فرزند چگونه با مادر برخورد کند، مادر چگونه باید با فرزند برخورد کند، شوهر چگونه باید با همسر برخورد کند، چه کلماتی را باید استفاده نماییم، اینها همه درس است،باید به دید الگو بودن نگاه کنیم به دید تأثیرگذاری بر روی زندگی من و شما.
بزرگترین ظلم اهل سنت به پیامبر(صلی الله علیه و آله)
مطلب بعدی:بخشی از تاریخ اسلام را عرض می کنم ببینیدسیر تاریخ چگونه طی شده است، پیامبر خدا در مدت 23 سال تمام احکام را از طرف خداوند تبارک و تعالی ابلاغ نمود، جزء دو مطلب که باقی مانده بود، اول بیان حج دوم بحث امامت، ولایت، و سرپرستی. بالأخره تکلیف سرپرستی مسلمانان چه می شود؟ اسلام مسؤل می خواهد پیامبر فرمودند که مسؤل اسلام بعد از پیامبر چه کسی باید باشد، اهل سنت می گویند پیامبر از دنیا رفت و کسی را بعد از خودش معرفی نکرد و این بزرگترین ظلم است چگونه پیامبری که عاقل بود و این همه برای اسلام زحمت کشیدند وضعیت جانشینی و سرپرستی مسلمانان را مشخص نکردند، عمر و ابوبکر جانشین خود را مشخص نمودند و پیامبر چگونه جانشین خود را مشخص نکرده است؟ چرا اهل سنت این حرف را زدند به این دلیل که عمر و ابوبکر آمدند صحیفه ای را نوشتند بعد از غدیر در این صحیفه و طومار نوشته شد پیامبر انسان بسیار خوبی بود و احکام اسلام را برای ما بیان نمود و از دنیا رفت ولی بعد از خودش کسی را برای سرپرستی مسلمانان تعیین ننمود و به مسلمانان فرموده است خودتان جانشین را انتخاب نمایید و این طومار توسط عمر، ابوبکر،ابوعبیده و افراد دیگری امضاء شد و این طومار شد صحیفه. پیامبر سال دهم که آمدند دو ماموریت بزرگ داشتند ابتدا حج را بیان نمایند دوم سرپرستی مسلمانان را مشخص کنند فرمودند همانطور که من حج را برگزار می کنم شما از من یاد بگیرید« خذوا انی مناسکم» حج عمره، حج تمتع، عمره تمتع را در سال دهم بیان کردند فبلا مسلمانان محرم می شدند، دیگر از لباس احرام بیرون نمی آمدند تا بعد از اعمال حج ولی پیامبر برنامه را عوض کردند فرمودند یک عمره انجام دهید از لباس احرام بیرون بیایید، بعد برای حج دوباره محرم شوید. می دانید چه کسی با این حرف پیامبر مخالفت نمود یکی از این افراد عمر بود و پیامبر درباره ي عمر فرمودند عمر تا آخر هم ایمان نخواهد آورد، بعد پیامبر مسئله ي امامت و ولایت را می خواستند مطرح نمایند که عمر و ابوبکر متوجه شدند و نقشه کشیدند که مسلمانان وقتی به محل غدیر رسیدند از غدیر رد شوند و صبر نکنند،تا برنامه ي پیامبر عملی نشود.
معنای لغوی غدیر
غدیر یعنی آبگیر، وقتی هوا بارانی می شد و سیلاب می آمد آبها در این جا جمع می شدند نزدیکی های جعفه، پیامبر وقتی به غدیر رسیدند به مسلمانان دستور توقف دادند در غدیر پنج درخت بزرگ در کنار هم روییده بودند و هوا بسیار گرم بود و بعضی از افراد از شدت گرما پاهایشان را با پارچه بسته بودند.
توطئه های اهل سنت در واقعه غدیر
پیامبر دستور دادند کسی حق ندارد زیر این درختان برود دو تا از درختان کنار هم بودند پیامبر دستور دادند خاشاک این درختان را جمع کنند و روی این درختان را سایبان درست کنند و منبری درست کنند و دستور دادند که زیر این دو درخت کسی نرود بعد دستور دادند که بروید به مسلمانانی که رفته اند بگویید برگردند و به کسانی هم نرسیده اند بگویید بیایند، پیامبر عمر و ابوبکر را به خاطر این کارشان توبیخ نمودند و بعد نماز جماعت را برگزار نمودند دوباره عمر و ابوبکر توطئه نمودند که وقتی پیامبر خواستند خطبه بخوانند منافقین در جلوی صف بنشینند همین که پیامبر خواستند خطبه را بخوانند اینها از جایشان بلند شوند و بروند تا مجلس خالی گردد و پیامبر نتواند بحث امامت و ولایت حضرت علی(علیه السلام) را مطرح نماید پیامبر نماز خواندند آمدند روی پله بالایی منبر که از سنگ و جهاز شتر درست شده بود ایستادند و امیر المؤمنین علی (علیه السلام) یک پله پایین تر ا ز پیامبر ایستادند پیامبر خطبه بسیار مهم و غرایی را شروع کردند منافقین بلند شدند و تمام جلوی مجلس را خالی نمودند پیامبر به حضرت علی(علیه السلام) فرمودند این افراد را برگردان سخن مهمی دارم و اینگونه توطئه آنها خنثی گردید پیامبر فرمودند شما اینقدر از ما بیزار هستید که اجازه نمی دهید صحبتم را بنمایم گفتند یا رسول الله ما شما را دوست داریم، پیامبر بحث جانشینی امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) و یازده فرزندشان را مطرح نمودند البته مطرح شدن جانشینی علی(علیه السلام) قبلا صورت گرفته بود ولی بیعت گرفتنش صورت نگرفته بود در جمع صد و بیست هزار نفر سه روز در غدیر ماندند و با علی (علیه السلام) بیعت کردند پنج معصوم در غدیر بودندپیامبر، حضرت علی (علیه السلام) ، حضرت زهرا(سلام الله علیها) ، امام حسن(علیه السلام)، امام حسین(علیه السلام) که محسن(علیه السلام) هم هنوز زنده بودند و این رویداد در تاریخ 18 ذی الحجه رخ داده است و چند روز بعد از این رویداد پیامبر وفات کردند، هفتاد و دو روز بعد از وفات پیامبر حضرت زهرا(سلام الله علیها) به شهادت رسیدند.
تبریک ابوبکر و عمر به امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
از زمان مطرح کردن امامت امیر المؤمنین علی (علیه السلام) حدود پنج ماه و پانزده روز بیشتر نگذشته بود و صد و بیست هزار نفر با علی(علیه السلام) بیعت نمودند و صحبت های پیامبر را شنیدند تاریخ نقل کرده است که وقتی پیامبر جانشینی حضرت علی(علیه السلام) را مطرح کردند ابوبکر و عمر نزد حضرت علی(علیه السلام) آمدند و به حضرت علی(علیه السلام) تبریک گفتند و عرض کردند یا علی امروز مولای ما شدی ،و مولای همه ي مسلمانان شدی. در زمانی که داشتند از غدیر خم بر می گشتند باز دوباره توطئه نمودند اولین توطئه آنها نوشتن صحیفه بود و توطئه بعدی آنها این بود که تصمصیم گرفتند شتر پیامبر را رم داده و پیامبر کشته شود و جانشینی حضرت علی(علیه السلام) صورت نگیرد و پیامبر که پی به نقشه های شوم آنها برده بود دستور داد که تا وقتی که به مدینه می رسند هیچ کدام از آنها با هم صحبت نکنند.
شعار پیامبر(صلی الله علیه و آله) در غدیر
شعاری که پیامبر در غدیر مطرح کردند این بود که قرآن و عترت باید در کنار هم باشند، اما شعاری که عمر و ابوبکر مطرح کردند این بود که « حسبنا کتاب الله» کتاب قرآن برای ما کافی است و با این شعار اهل بیت را خانه نشین نمودند، و بعد از رحلت پیامبر حضرت علی(علیه السلام) خانه نشین شدند مسلمانان رفتند در بیت المال را باز کردند و بذل و بخشش فراوان نمودند و قبیله اسلم را آوردند مدینه تا خلافت ابوبکر صورت گیرد.
نخستین کار دشمن در کودتا
در کودتا افرادی که می خواهند کودتا نمایند اولین کاری که انجام می دهند این است که ابتدا رسانه را تسخیر می کنند، اما اولین کاری که ابوبکر و عمر انجام دادند این بود که مسجد و منبر پیامبر(صلی الله علیه و آله) را اشغال نمودند و دوم کاری که انجام دادند این بود که قرآن را از صحنه زندگی کنار زدند.
بزرگترین ظلم به بشریت
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) نذر کرده بودند بعد از رحلت پیامبر از منزل بیرون نیایند و قرآن را جمع آوری نمایند و حضرت علی(علیه السلام) قرآن را جمع آوری نمودند شرح قرآن را جمع کردند، توضیح دادند و تفسیر نمودند و بار شتر نمودند و به مسجد پیامبر آمدند فرمودند من قرآن را جمع آوری نمودم، اما اهل مدینه گفتند ما نه خودت را می خواهیم نه قرآنت را، حضرت علی(علیه السلام) فرمودند دیگر از این به بعد این قرآن را نخواهید دید، قرآنی که شرح و تفسیر کامل آن توسط علی(علیه السلام )صورت گرفته بود، ما را از آن قرآن محروم نمودند، بزرگترین ظلمی که به بشریت شد این بود که ما را از قرآن علی(علیه السلام) محروم کردند، و کار دیگری هم که انجام دادند این بود که پیامبر فدک را بخشیده بودند به حضرت زهرا(سلام الله علیها) تا اقتصاد حضرت علی(علیه السلام) که حکومت را در دست می گیرد تأمین باشد اگر جنگی صورت می گرفت و مسلمانان در آن جنگ حضور داشتند غنایمی که از جنگ بدست می آمد پیامبر بین همه ي مسلمانان تقسیم می نمود و اما اگر جنگی پیش می آمد و مسلمانان سر سوزنی در آن نقش نداشتند و فقط حضرت علی(علیه السلام) و خود پیامبر در آن نقش داشتند آن اموال بدست آمده در اختیار پیامبر بود در فتح قلعه فدک پیامبر با حضرت علی(علیه السلام) شبانه آمدند و این قلعه عجیب و تو در تو بود پیامبر به حضرت علی(علیه السلام) فرمودند بر دوش من برو و درب قلعه را باز کن و حضرت علی(علیه السلام) به بالای قلعه رفت و شروع کرد به اذان گفتن وقتی اذان گفتن حضرت علی(علیه السلام) تمام شد اهالی فدک که یهودی بودند وحشت زده برای جنگ به بیرون قلعه آمدند حضرت وقتی اذان گفتند به سرعت از قلعه پایین آمدند و دم قلعه ایستادند و هر جوانی که از یهودیان برای جنگ بیرون می آمد به دست حضرت علی(علیه السلام) کشته می شد و اینها ترسیدند و تسلیم شدند پیامبر گفتند مسلمان شوید قبول نکردند اما قبول کردند که جزیه بدهند و به عنوان جزیه کل در آمد فدک را بخشیدند و پیامبر طبق دستور قرآن مأمور شد که درآمد فدک را مختص حضرت زهرا(سلام الله علیها) قرار دهند، یعنی در زمان پیامبر فدک با سند در اختیار حضرت زهرا(سلام الله علیها) قرار گرفت و بعد از اینکه ابوبکر خلافت را غصب نمود مسجد و منبر پیامبر را در اختیار گرفتند و قرآن را از صحنه زندگی کنار زدند فدک را هم غصب نمودند.
احادیث جعلی و خانه نشینی امیرالمؤمنین(علیه السلام)
آمدند با شعار انحرافی که از زبان اوس بن حدثان نقل کردند و گفتند که اوس بن حدثان با حفصه دختر عمر شهادت داده اند که پیامبر فرموده است وقتی که ما از دنیا برویم ارث به جا نمی گذاریم و پیامبر ارث ندارد و با این شعار آمدند برخلاف قرآن حضرت علی(علیه السلام) را خانه نشین نمودند قرآن را از صحنه زندگی کنار زدند، کسی هم نبود که علی(علیه السلام) را یاری نماید امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) شب ها حضرت زهرا(سلام الله علیها) را سوار شتر می کردند و دم خانه ي تک تک مسلمانان می رفتند و می گفتند ما را یاری کنید اینها شب قبول می کردند ولی روز ما را فراموش می کردند یک روز همه موافقت نمودند که برای یاری نمودن حضرت علی(علیه السلام) بیایند اما روز موعود دو یا سه نفر بیشتر نیامدند و علی(علیه السلام) را تنها گذاشتند و در این موقعیت چه کسی می بایست از حضرت علی(علیه السلام) حمایت کند؟چه کسی می بایست از امامت و ولایت دفاع کند؟و چه کسی باید دفاع می کرد تا قرآن به صحنه زندگی برگردد و این فرد کسی نبود جزء یگانه دختر پیامبر حضرت زهرا(سلام الله علیها) و دیگر غیر از حضرت زهرا(سلام الله علیها) کس دیگری نبود و اگر حضرت زهرا سکوت می کردند در همان زمان حضرت علی (علیه السلام) را سر به نیست می کردند چون در این زمان اسلام وارونه شده بود و نامی از اسلام و تشییع نبود، کتاب رهاورد مبارزات حضرت زهرا(سلام الله علیها) را ببینید.
افشاگری حضرت زهرا(سلام الله علیها) بعد از غصب فدک
حضرت زهرا(سلام الله علیها) بعد از اینکه پهلویشان را شکستند و محسن را هم شهید کردند به مسجد پیامبر آمدند و افشاگری و سخنرانی انجام دادند و خلیفه غاصب را استیضاح کردند، این افشاگری در تاریخ ماندگار شد، خطبه هایی که حضرت زهرا(سلام الله علیها) ایراد کردند بسیار کامل و آموزنده است در این خطبه ها بیان شد چرا باید نماز بخوانیم؟ چرا حج واجب شده است؟ چرا باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم؟
قرآن و وصیت بر ارث
در استیضاح ابوبکر فرمودندچگونه شما از پدرتان ارث می برید و من نباید از پدرم ارث ببرم آیا آیه قرآن بر شما نازل شده است و بر پیامبر نازل نشده است، اگر بگویید طبق دستور قرآن، قرآن می فرماید حضرت سلیمان از حضرت داوود ارث برد،حضرت یحیی از زکریا ارث برد،خداوند تبارک و تعالی فرموده است وقتی آثار مرگ بر شما ظاهر شد وصیت کنید بر سهم خود، و شما چگونه بر خلاف قرآن حرف می زنید یا اینکه من و پیامبر از یک آیین دیگر هستیم شما تابع قرآن و ما تابع چیز دیگر هستیم.حال من و شما چقدر با خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) آشنا هستیم و چقدر این خطبه را مطالعه کرده ایم آیا این مظلومیت حضرت زهرا نیست، ما چقدر با معارف حضرت زهرا آشنا هستیم چقدر با زندگی حضرت زهرا آشنا هستیم؟
حضرت زهرا(سلام الله علیها) مخلوق نور خدا
خداوند تبارک و تعالی درباره ي حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمودند من از نور خودم زهرا را آفریدم و از عظمت خود زهرا را آفریدم و قبل از اینکه فاطمه وارد دنیا شود از نور عظمتم زهرا را آفریدم.
وصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها)
حضرت زهرا(سلام الله علیها) وصیت نمودند وقتی مرا دفن کردید من را تنها نگذارید و بالای قبر من بنشیند و برای من سوره ي یس را تلاوت کنید حضرت علی (علیه السلام) بدن نازنین حضرت زهرا (سلام الله علیها) را دفن نمودند و آب بر روی قبر پاشیدند و تمام غمهای دنیا به سوی علی(علیه السلام) آمد و به یاد آورد روزی را که پیامبر دست حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در دست او گذارد و به علی(علیه السلام) گفت فاطمه نزد تو امانت است اما حالا چگونه این امانت را باید به پیامبر بر می گرداند و رو کرد به سوی قبر پیامبر(صلی الله علیه و آله) و فرمود یا رسول الله امانتت را پس دادم یارسول الله زهرا(سلام الله علیها) درد های و رنج هایش را به من نمی گفت از فاطمه سؤال کن این مردم با فاطمه چکار کردند؟ در همین حال بود که عقیل نزد حضرت علی(علیه السلام) آمد و گفت بچه ها در منزل بهانه مادر می گیرند و زیر بازوان علی(علیه السلام) را گرفت و او را به منزل برد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاتة

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.