سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

توصیه های مهم امام جمعه بافت در خصوص انتخابات به دستندرکاران انتخابات

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 442 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.12.10
 
سخنرانی مهم امام جمعه بافت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی در جمع مسئولین ستاد نامزدهای انتخاباتی به دعوت امام جمعه در محل دفتر امام جمعه بافت مورخ 90/12/6
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت همه شما بزرگواران و سرکار خانم نجفی و مسئولین محترم ستادهای کاندیدها و برادران مسئول که شرف حضور دارند در این جلسه بسیار نورانی خوش آمد عرض می کنم.
غرض از این جلسه دو مطلب است مطلب اول این است تشکر خودم را از همه شما مسئولین ستادها ابلاغ می کنم از اینکه شما زحمت می کشید در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی، برای اینکه حضور در انتخابات یک تکلیف الهی است مقام معظم رهبری اعلام کردند. زمینه سازی برای این تکلیف عبادت است این مقدمه را شما دارید فراهم می کنید، حضور حداکثری را فراهم می کنید، نفس اینکار مقدس و با ارزش است، در جهت تحکیم نظام جمهوری اسلامی، در جهت عزت ملت ایران و در راستای اهداف الهی است.
انگیزه کار را انگیزه الهی قرار دهید، یعنی قصد قربت کنید، همین قدمی که شما برمی دارید بالاترین ثواب را می توانید در پرونده اعمالتان بنویسید.
دربحث انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از این آیه هم می توانید استفاده کنید «اذا کانوا معه علی امر جامع لم یذهبوا» در این آیه، خدای متعال مومنین را توصیف می کند مومنین انما المومنون کسانی هستند وقتی یک امر جامعی مربوط به امور مسلمانان پیش می آید لم یذهبوا صحنه را خالی نمی کنند «اذا کانوا معه علی امر جامع لم یذهبوا» مومنین وقتی امر جامع و عمومی پیش می آید نمی گویند به من ربطی ندارد؟ و بدون اجازه پیغمبر(صلی الله علیه وآله) تنها نمی گذارد. این آیه را در نمازجمعه هم گفتیم، درباره جنگ احد نازل شده است راجع به حنظله غسیل الملائکه است، چون جنگ احد پیش آمده بود. رفتن به جبهه و دفاع از کیان اسلام یک امر جامع بود. وقتی جنگ احد وقتی پیش آمد آن شب عروسی حنظله بود، از یک طرف امر جامع و حتما باید حضور داشته باشد، از یک طرف هم شب زفافش بود، آمد از پیغمبر(صلی الله علیه وآله)اجازه گرفت گفت شما اجازه می دهید امشب در اردوگاه نباشم و عروسیم را برگزار می کنم و قبل از طلوع صبح در خدمت شما هستم این جوان تربیت شده به دست رسول خدا(صلی الله علیه وآله) و بسیجی است صبح زود حتی فرصت غسل هم نداشت حرکت کرد، وقتی می خواست حرکت کند خانمش گفت صبر کن من همسایه ها را خبر کنم همسایه ها را جمع کرد همسایه ها شاهد باشید حنظله با من ازدواج کرد و دیشب شب زفاف من بوده و احیانا فرزندی از من به دنیا آمد شما بدانید فرزند من و حنظله است. بعدا عبدالله بن حنظله بدنیا آمد.امر جامع وقتی پیش می آید مسلمانان باید همگام باشند همراه پیامبر(صلی الله علیه وآله) باشند.
بعد از پیامبر(صلی الله علیه وآله) و امیرالمومنین علی(علیه السلام) تا به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) و در عصر غیبت ولی فقیه، وقتی ولی فقیه حکم می کند امر جامع و عمومی پیش می آید، شیعیان نباید صحنه را خالی کنند.
امروز امر جامع مهم ما انتخابات است و آن را پیش داریم، شما طبق این آیه می توانید قصد قربت کنید و حرکت کنید، در واقع پذیرش دعوت ولیّ است و حضور حداکثری مردم و انشاءالله شما زمینه را فراهم می کنید و واقعا کار مقدس و ارزشمندی در پیشگاه پروردگار است.
انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با انتخابات در کشورهای دیگر واقعا فرق می کند، انتخابات در کشورهای دیگر وسیله رسیدن به قدرت، با هر وسیله ای که قدرت برسند انجام می دهند، کمونیستها می گویند هدف وسیله را توجیه می کند ما به هدفمان برسیم با هر وسیله ای که باشد. ولی اسلام این را اجازه نمیدهد هدف رفتن به حج باشد اجازه نمی دهد شما از وسیله غصبی استفاده کنید، مرکب غصبی استفاده کنید، هدف وسیله را توجیه نمی کند، اما نظام سرمایه داری همین است می گوید ما به اهداف برسیم به هر قیمتی که باشد.
در نظام جمهوری اسلامی رقابت رقابت سالم است این از کجا می توانیم استفاده کنیم«أین سابق فی خیرات» مسابقه ای برای رسیدن به خیرات است، یعنی از وسیله نامشروع در رقابت برای رسیدن به خیر نباید استفاده کنیم این یک اصل در اسلام است، در کار خیر انسان رقابت داشته باشد سبقت بگیرد، منتهی رقابت سالم باشد.
رقابت سالم چگونه است؟ اینکه شما از کاندیدایی که مسئولیتش را به عهده گرفتید و شرعا پذیرفتید که از وی حمایت کنید، تبلیغ کنید، منتهی تبلیغ تخریب نباشد یعنی دیگری را پایین نیاورد و انسان کاندیدای خودش را بالا ببرد. این را می گویند رقابت سالم، چرا اینکار را نکنیم؟ برای اینکه نامشروع است، ما می خواهیم در جهت الهی حرکت کنیم ما می خواهیم أین سابق فی الخیرات کنیم، ما می خواهیم اجر ببینیم علاوه بر اینکه کار سیاسی انجام داده باشیم کار عبادی ارزشمندی هم در کنارش انجام گرفته باشد، لازمه اش این است که ما التزام به صحت عمل خود داشته باشیم، صحت عمل اما در تخریب نیست، در غیبت نیست، در نمّامی و سخن چینی نیست. در این است که ما از کاندیدای خود حمایت کنیم و برنامه هایش را اعلام کنیم.
مطلب دوم این است که رقابت سالم این نیست که گذشته نظام جمهوری اسلامی را سیاه نمایی کنیم، الان 33 سال از نظام جمهوری اسلامی می گذرد، مثلا من برای اینکه کاندید مورد نظر من برود مجلس و تمام گذشته را سیاه نمایی کنم بگویم در گذشته هیچ کاری انجام نشده است، این کار غلطی است چون باعث یأس و ناامیدی می شود مردم بگویند ما 33 سال این مسئولین، این روحانیت، این مقام معظم رهبری، این امام همه اش سیاه نمایی بوده پس این آقا می خواهد کار انجام دهد همه گذشته ما بر باد فنا رفته است، خون بچه هایمان هدر رفته است، ایجاد یأس و نااُمیدی می کند. واقعا هیچ کاندیدایی و هیچ مسئولی حق ندارد گذشته را سیاه نمایی کند. البته اشکال را بیان کردن و راهکار ارائه دادن تا فضای سیاه نمایی درست کردن خیلی فرق می کند، ما باید کاری کنیم که مردم امید بیشتری پیدا کنند، چون این انتخابات ما واقعا حائز اهمیت است، این انتخابات و کاری که ما انجام می دهیم مثل سکه دو رو است یک روی آن دفاع از ولایت است دفاع از دین خداست. چون ما می خواهیم اهداف متعالی اسلام راپیش ببریم یعنی ما می خواهیم کار کنیم و مردم حضور حداکثری در انتخابات پیدا کنند و نماینده اصلح به مجلس برود و نمایندگان قانون اسلام را تصویب کنند نظارت بر عملکرد دولت داشته باشند، بر لوایح نظارت داشته باشند و بر دستگاههای نظارت داشته باشند اسلام پیش می رود. پس یک روی سکه دفاع از اسلام است دفاع از ولایت است دفاع از بیداری اسلامی در سراسر دنیاست.برای اینکه اگر ایران شکست بخورد بر تمام مسلمانان در سراسر جهان صددرصد اثر می گذارد. می گویند ایرانی که با این قدرت بود با این امام و رهبر، با این بسیجی و تیز هوشی جوانانش، در مقابل استکبار شکست خوردند ما هرگز نمی توانیم به هیچ جایی برسیم، ما در واقع اسلام را تقویت می کنیم، حضور شما در ستادها و حضور حداکثری باعث شور و نشاط و اشتیاق مردم می شود.
روی دیگر سکه این است که دشمن مأیوس می شود، چون راهبرد دشمن این است که از بیرون به ما حمله کند و هر کار کرده از بیرون به ما حمله کند موفق نشده است، راهبردش این است که از درون ضربه بزند از درون هم منافقین را به جان ما انداخت، مسائل دیگری که خودتان می دانید موفق نشد، لحظه انتخابات دو راهکار است یکی تحریم، شما ببینید حتی بانکهای ما را تحریم می کند و دوم تبلیغ، مردم پای صندوق های رای شرکت نکنند، در واقع تحریم هم برای این است که مردم در انتخابات شرکت نکنند. اگر در انتخابات شرکت نکنند چه می شود؟ مقبولیت نظام پایین می آید. یک نظامی متکی به اکثریت باشد یک جور حرف می زند، نظامی متکی به اقلیت باشد یک جور دیگر حرف می زند. ما هر چه حضور مردمی در انتخابات بیشتر باشد مقبولیت نظام ما در سراسر دنیا بیشتر می شود. یعنی در واقع دشمن بیشتر مایوس می شود. تمام توطئه های دشمن یکی پس از دیگری خنثی می شود. شما کاری می کنید مردم باشکوه در انتخابات شرکت کنند شور و نشاط و اشتیاق که حتی یک نفر هم در خانه نماند، در واقع باعث می شود مشت محکمی به دهان دشمن بزنیم، این روی دوم سکه است.
رقابت هم باید تا روز انتخابات باشد شما فعال باشید منتهی فضا، فضای تخریب نباشد، فضای ضد امنیتی نباشد بالاخره بچه هایی طرفدار شما هستند، شما درک بالایی داشته باشید ممکن است آنها درک بالایی نداشته باشند، مثلا عکس روی عکس بزنند، پوستری پاره کنند، باید اینها را دائما تا روز انتخابات جلسه بگذارید صحبت کنید راهنمایی کنید ارشاد کنید که با هم داریم کار می کنیم با هم داریم فعالیت می کنیم فضای رقابت لزوم دشمنی با طرف رقیب نیست می توانید ما با رقیب دوست باشیم ولی رقابت هم انجام دهیم همان «أین سابق فی الخیر» مثلا دو نفر در کار خیر مسابقه می دهند با هم دوست هستند ولی سبقت در کار خیر دارند، رقابت سالم معنایش همین است این را باید مراقبت کنیم.
نکته بعدی را خدمتتان عرض کنم و مراجع هم فتوا دادند، در کشورهای غربی پول می دهند وسیله می دهند تا آراء را بخرند آیا این شرعا در نظام جمهوری اسلامی جایز است؟ فرمودند این حرام است. پس پول بدهید رای بدهید، کسی که این کار را انجام می دهد کار نامشروعی انجام می دهد، آن کسی هم که می گیرد در واقع پول مشروع نیست چون این رای سیاسی صرف نیست، این رای عبادی است. مثل نماز است، مثال اگر نماز صبح بخوانم می توانم پول بگیرم، نه برای اعمال عبادی نمی شود پول گرفت. باید دقت داشته باشیم از کارهای حرام پرهیز بشود. مراجع و مخصوصا آیت الله مکارم فتوا دادن پول دادند و پول گرفتن برای رای جمع کردن حرام است.
بعضی از مراجع هم گفتند حضور در انتخابات و رفتن پای صندوق رای مثل جهاد و نماز یک وظیفه است و باید همه شرکت کنند هیچ کس نمی تواند بگوید من نمی توانم شرکت کنم یعنی عذری متوجه او نیست.
بعضی از مراجع فتوایشان این بود، حضور حداکثری مثل جهاد است یعنی هر زمانی انقلاب اسلامی یک نیازها و یک جهادی دارد امروز رفتن پای صندوق رای خودش یک نوع جهاد است این را حضرت آیت الله نوری همدانی فرمودند حضور حداکثری در پای صندوقهای رای خودش جهاد در راه خداست. وقتی جهاد و عبادت باشد آلوده به این مسائل غیر اخلاقی نباید باشد ارزش کار، عظمت کار بسیار بالاست در نتیجه دوئیت و اختلاف، وحدت بین مردم به هم خوردن کارهای حرامی است و ضد امنیتی تلقی می شود. ما باید کار کنیم با حفظ امنیت و آرامش فضا را تخریبی نکنیم و آرامش را حفظ کنیم. الحمدلله تاکنون بسیار عالی بوده است، بنده ابتدای جلسه خدمتتان عرض کردم، غرض از این جلسه بنده از شما بزرگواران صمیمانه تشکر کنم و در جهت جهاد در راه خدا و عبادت و کشاندن مردم به وسیله صحیح پای صندوقهای رای است خدا اجرتان بدهد. انشاءالله فضا را پیش ببریم و روز بعد از انتخابات هم رقابت را به رفاقت تبدیل کنیم و همه دست به دست هم برای پیشرفت همه جانبه شهرستان، واقعا این شهرستان نیاز به وحدت و همدلی و پیشبرد همه جانبه امور دارد استعدادهای درخشانی در این شهرستان است استعدادهای بالقوه ای که خدای متعال در این شهرستان قرار داده و به کمک تمامی اعضا و مسئولین ستادها و آن نماینده ای که منتخب مردم قرار می گیرد انشاءالله کوشش کنیم کارها را پیش ببریم و انشاءالله به کمک شما بتوانیم یک انتخابات نمونه ای را از هر جهت در شهرستان خودمان برگزار کنیم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و امام و شهدا و رهبر عزیزمان راضی باشند و مایه خیر و برکت باشد.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.