سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آثار مخرب اخلاق ناپسند وتربیت صحیح فرزندان

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 550 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.12.16
 
سخنرانی امام جمعه بافت حاج آقا ابراهیمی درجمع خانواده های نیروی انتظامی در تالار کاوه 90/6/2
آثار مخرب اخلاق ناپسند وتربیت صحیح فرزندان
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم

توفیقی است برای بنده که درجمع شما خانواده ی بزرگ نیروی انتظامی حضور پیدا کنم. چند توصیه به پرسنل محترم نیروی انتظامی دارم . پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند:" اگر در ماه مبارک رمضان اخلاق خود را باهمسروفرزندان خود نیک کنید، جواز عبور از پل صراط را خواهید گرفت. "یکی از آثار اخلاق بد، فشار قبر است.یکی از روحانیون جلیل القدری تعریف می کرد: در اصفهان نزد عارفی که چشم برزخی داشت، رفتم که بگوید مرا به چه شکلی می بیند؟ ایشان گفتند: تو را به شکل پلنگ می بینم، چون در خانه با خانواده ات بد رفتاری می کنی.
بدرفتاری واثرات بعد از آن
یکی از سرداران اسلام به نام سعدبن معاذ که از یاران پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) بود، هرگاه بر پیامبر اکرم وارد می شد، ایشان عبای خود را زیر پای او پهن می کردند، تاجایی که در مراسم تشییع جنازه ی او،پیامبر پای برهنه شرکت کردند وبسیار با عظمت او را دفن کردند. مادر سعد بر بالای قبر فرزندش ایستاده بود و رو به قبر گفت: بهشت گوارایت باد.پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در این حین فرمودند: ساکت باش. سعد چنان در فشار قبر است که استخوان هایش به هم آمده. وقتی از ایشان علت را پرسیدند، حضرت فرمودند: چون با خانواده اش بد رفتاری می کرد.
دومین توصیه ی پیامبر اکرم، کسب روزی حلال است.ایشان به یکی از صحابه شان به نام ابن مسعود می فرمایند: مبادا غذای حرام بخوری، لباس حرام بپوشی وحرام از کسی قبول کنی. چون آثار بسیار شومی دارد.پس باید مراقبت کرد. کسی که می خواهد خانواده ی موفقی داشته باشد، باید از حرام دوری کند.یکی از محرمات ، غصب است.خانمی از امام خمینی(ره) سوال کرده بود که شوهرم از زمان طاغوت مقداری از اجناس دولت را به منزل آورده ،اکنون چه باید کرد؟ ایشان فرمودند: اگر از اموال دولتی است ، باید به دولت برگردد، هرچند از زمان طاغوت باشد. نتیجه ی حرام در نسل انسان پیدا می شود وبا هیچ کار خیری جبران نمی شود. روایت داریم : کسی که حرامی به زندگی اش وارد شود، خداوند کار خیر را از او قبول نمی کند.
مراقبت از فرزندان در همه ی شرایط
آخرین نکته را به همسران پرسنل نیروی انتظامی عرض می کنم که مراقب فرزندانتان باشید. مادر شهید بهشتی تعریف می کرد: جدم به من گفته بود فرزندی را که حامله هستی ، برای اسلام مفید است.لذا من در تمام دوران بارداری با وضو بودم، قرآن می خواندم، ازنامحرم دوری می کردم. وقتی که خداوند این پسر را به من عنایت کرد، همیشه با وضو به او شیر می دادم و در حین شیردهی ، قرآن می خواندم.اینچنین فرزندم شد شهید بهشتی.
از دوران بارداری باید مراقب فرزندان بود. دشمن در کمین نسل ماست.نباید آنها را رها کنیم.آنها را با قرآن بزرگ کنیم.خود اهل نماز باشیم وآنها را نماز خوان تربیت کنیم. گاهی اوقات فرزندان از برقراری ارتباط با والدینشان می ترسند. پدر ومادر باید قبل از هر چیز دوستی صمیمی برای اولادشان باشند تا از والدین مشاوره بگیرند ، البته پدر ومادر هم بایدبا آنها مشورت کنند تا آنها احساس شخصیت کنند. فرزندان را با ترفندهای دشمن برای کسب اطلاعات شخصی ،ماموریت ها و پیامک های مخرب ، آگاه کنید. در اماکن عمومی پوشش اسلامی داشته باشند و به شئونات اخلاقی و اسلامی توجه بیشتری داشته باشند تا به دام نیفتند.ماهواره، اعتیاد و فساد اخلاقی می تواند سلاحی باشد که انسان با دست خود آن را به روی یکدیگر بکشاند. نگاه ناپاک تیری است از طرف شیطان که هیچگاه به خطا نمی رود.پوشش نامناسب خانم ها در معابر عمومی ، اولین گام است در شروع سقوط به گناه .
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.