سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت در جامعه

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 1665 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.08.12
 
بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی در صبحگاه مشترک 20/7/88

برادران عزیز و خواهران مکرمه آنچه ما داریم از برکت رهبر عزیز ، از برکت یگانۀ دوران، جان جانان است. ادامه این راه هم، گوش ما باید به دهان رهبر عزیز و بزرگواران باشد. بارها امام بزرگوارمان می فرمودند: که از همه نیروهای مسلح انتظار داشتند در هیچ حزب و گروهی وارد نشوند، گوششان فقط به اسلام خالص ، به تبعیت از رهبری باشد. الحمدلله اگر مردم ما احساس امنیت می کنند در جامعه و امنیت در جامعه حکم فرما هست. از برکت این کلام و از برکت زحمات شبانه روزی همه عزیزانمان در نیروی انتظامی است خصوصا در شهرستان ما.
http://yascms.ir/emam/sokhan/14.jpg

نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت در جامعه
همه آماری که فرمانده محترم نیروی انتظامی ارائه کردند، اگر یک گوشه از او در ایران اسلامی و در شهرستان ما پخش می شد این همه حجم گسترده مواد مخدر و انواع و اقسامش ، در بین جوانان و خانواده ها یا در کشور پخش می شد، چه آثار زیانباری به دنبال خواهد داشت، چه عزیزانی را نابود می کرد. چقدر خانواده ها از هم پاشیده می شد. ما واقعا از عهده تشکر و شکرگزاری از نیروهای انتظامی بر نمی آییم و واقعا باید تشکر کنیم از این عزیزان زحمت کش.

http://yascms.ir/emam/sokhan/15.jpg

جزای عمل
برادران عزیز نیروی انتظامی ، برادران پاسدار، مسئولین عزیز در این صبحگاه مشترک حرف من ، پیام من این جمله خواهد بود «جزای عمل به مناسبت اینکه فرد در چه جایگاهی هست فرق خواهد داشت» خدای متعال به همسران پیامبر(ص) می فرماید: ای همسران پیامبر اگر شما خوب باشید پاداش شما دو برابر است «یا نساء النبی من یات منکن بفحشة مبینة یضاعف لها العذاب ضعفین» همسران پیغمبر (ص) اگر خطایی داشته باشید ، اگر گناهی از شما سر بزند خدای متعال دو عذاب برای شما می نویسد یک گناه برای اینکه خودتان را آلوده کردید و یک گناه بخاطر اینکه آبروی پیغمبر (ص) را بردید. بخاطر اینکه شما شاهد هستید مردم از شما الگو می گیرند . اگر شما گناه کنید ، خطا کنید جامعه بیشتر رو به گناه می آورد. آلودگی بیشتر در جامعه پیدا می شود. امروز این هم مخصوص همسران پیغمبر (ص) نیست. شامل همه مسئولین و رده های مختلف در نظام جمهوری اسلامی می شود. اگر آنها خوبی کنند هم به خود خوبی کردند و هم باعث آبروی نظام دینی و اسلامی خواهند بود و خدای نکرده اگر مسئولی ، اگر آدم برجسته ای خطایی را انجام داد آثارش با فرد معمولی بسیار فرق می کند. اگر من امام جمعه ، اگر برادر عزیز پاسدار، اگر نیروی انتظامی، خطایی از او سر زد گناهش دو برابر نوشته خواهد شد. برای اینکه هم خودمان خطا کردیم و هم مردم را بدبین کردیم . امروز مردم ما به نیروی انتظامی بسیار خوش بین هستند.در گذشته نیروی انتظامی و نیروهای مسلح در خدمت ظلم وستم بوده و در خدمت تحکیم پایه های طاغوت بودند و پا روی شهدای ما، روی خوبان ما گذاشته بودند. امروز نیروی انتظامی را، مردم از خودشان می دانند. خدمت کردن در نیروهای مسلح ، خدمت کردن در نیروهای انتظامی که زیر سایه مقام معظم رهبری(حفظه الله) بالاترین افتخار است. خدمت به این نظام بالاترین افتخار است. پاداشش دو برابر محسوب می شود. از آن طرف اگر خطایی از ما سر بزند عذابش دو برابر اشخاص معمولی است. هر چقدرافراد ممتاز و برجسته باشند خوبیهایشان و خطاهایشان بسیار تاثیر گزار است. امام هادی (ع) به یکی از اصحابشان به نام شعرانی می فرمایند: شعرانی خوبی ازهمه خوب است اما خوبی تو خوب تر است چون تو به ما منتصب هستی . بد و زشتی از همه زشت است اما بدی تو زشت تر است چون تو به ما منصوب هستی.

http://yascms.ir/emam/sokhan/16.jpg


پناه بردن به قرآن
یک توصیه دیگر دارم به همه عزیزانمان در نیروی انتظامی و همه مسئولین ، ما به مناسبت اینکه در مسئولیت ها قرار داریم مواجه با مشکلات و گرفتاریها می شویم و مخصوصا عزیزانی که با ناهنجاریها برخورد دارند ممکن است اثر ناگواری بر روی آنها بگذارد. قلب آنها ، دل آنها مثل حوض زود خالی شود. اگر حوضی روی نهری ساخته شود همیشه این حوض پر آب بوده و گوارا. من و شما باید دریچه حوض قلبمان را بر روی قرآن بگشاییم ، دائما با قرآن و ذکر خدا مانوس باشیم که همیشه دلمان نورانی باشد. اگر دائما اهل ذکر، اهل تلاوت قرآن باشیم ، این دل ما با مواجه شدن با گرفتاریها و مشکلات خالی نخواهد شد. مثل حوض آبی است که از یک طرف آب می آید و از طرفی آب گوارا رد می شود. نه تنها باید مراقب خودمان باشیم «قوانفسکم واهلیکم » بلکه مراقب فرزندانمان باشیم. بچه هایمان را به مناسبت مسئولیتی که داریم فراموش نکنیم. «قو انفسکم و اهلیکم نارا» هم خودتان و هم خانواده خودتان را مراقبت کنید ، مواظبت کنید و آنها را حفظ کنید از گناه ، از معاصی در نهایت از آتش جهنم. من بیش از این تصدی ایجاد نمی کنم امروز اگر تمام دشمنان ما با موجهای طوفانی در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارند به لطف خدا با سر انگشت تدبیر مقام عظمای ولایت (حفظه الله) یکی پس از دیگری از بین رفته و امروز ما باید با تمام وجود مقلد و همینطور با تمام وجود تبعیت کنیم از رهبر عزیز و بزرگوار که راه پیروزی، راه خوشبختی و راه سعادت این است که مطیع رهبر عزیز و بزرگوار باشیم . حواس جامعه و حواس شما بیشتر باید جمع باشد، مراقب باشید و مواظب باشید.
والسلام علیکم و رحمة الله.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.