سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

هنر در اندیشه حضرت امام خمینی رحمة الله علیه

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 861 مرتبه
دسته: متنوعتاریخ: 1388.08.13
 

بسم الله الرحمن الرحیم
هنر در اندیشه حضرت امام خمینی رحمة الله علیه

حضرت امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب ، هنرمندی توانا و تجسم عینی هنر و هنر نمایی اسلام ناب بود. حضرت آیت الله خامنه ای درباره هنر حضرت امام (ره) می فرمایند: هویت هنری حضرت امام (ره) بعد از رحلتشان برای همه آشکار شد، شاید خیلی ها اصلا نمی دانستند که امام (ره) اهل شعر و شاعر است آن هم شعر با این مایه از لطافت عرفانی و آن سوخته حالی مخصوص یک عارف دل باخته.
این بزرگوار با این روح عرفانی همان کسی است که صدایش قوی ترین صداها علیه استکبار بود یعنی لطافت روحی با قوت ارادی آن چنان همراه می شود که بزرگترین کارهای روزگار را انجام می دهد. از نظر حضرت امام (ره) هنری ارزشمند است که جهت دار باشد و در خدمت مردم و چراغ و راهنمای آنها و گره گشای نقاط کور و مشکلات باشد.
حضرت امام (ره) می فرمایند: هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و نظامی است.
از نظرحضرت امام (ره) هنر و هنرمندی مقبولیت دارد که در خدمت خداوند و مردم باشد و بتواند غل و زنجیر بردگی را از پای بشریت باز کند و در مقابل ظلم و ستم استکبار و ستمگران ایستادگی کند. حضرت امام (ره) می فرمایند: تنها هنرمندی مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی ، اسلام ائمه هدی علیهم السلام، اسلام فقرای دردمند ، اسلام پابرهنگان و اسلام تازیانه خورده های تاریخ شرم آور و محرومیت ها باشد.
از نظر معمار بزرگ ، هنرمند انقلاب اسلامی به هنری باید پرداخته شود که چگونگی راه مبارزه با جهانخواران و در رأس آن آمریکای مستکبر را بیاموزد و از هنر و هنرمندی که در خدمت استکبار و در جهت تحکیم پایه های قدرت استعماری کوشش می کند باید پرهیز شود. چون با هنرش پایه های ظلم و ستم را مستحکم و او در واقع یک هنرمندی بی درد و بی تعهد و در جهت ضرر مردم است. و حضرت امام (ره) در این زمینه می فرمایند: تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهان خواران شرق و غرب و در رأس آنها آمریکا و شوروی را بیاموزد.
والسلام علیکم و رحمة الله.
تهیه شده توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا علی ابراهیمی
امام جمعه بافت


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.