سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دست عنایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و اهل بیت حل کننده مشکلات حوزه

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 353 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.03.30
 
سخنرانی امام جمعه بافت حجة الاسلام ابراهیمی در جمع اساتید حوزه علمیه امام حسین(علیه السلام) در دفتر مورخ 90/12/20
دست عنایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و اهل بیت حل کننده مشکلات حوزه علمیه
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرّحمن الرّحیم
راز پیشرفت کار در حوزه ی علمیه

بنده به نوبه خود خدمت اساتید محترم که تشریف فرما شدید خیر مقدم عرض می کنم. ما به لطف الهی تاکنون نقاط قوت بسیار خوبی داشتیم آسیب و آفتی هم داشتیم. امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرماید: «لكلِّ شی‏ءٍ آفةٌ»هر چیزی ممکن است دچار آفت بشود. راز پیشرفت کار این است که نقاط قوت خود را تقویت کنیم و نقاط ضعف را روز به روز کمتر کنیم.
در یک روستایی در گذشته یک عالمی در این روستا بوده است، وقتی با مردم نشست و برخاست می کرد، نورانیتی در بین مردم دیده می شد. ممکن است آن روحانی از دنیا رفته باشد امّا هنوز آن نورانیت را نسل به نسل از دل مردم و از حرف زدنشان مشاهده می کنیم، هر کجا که روحانی نبوده و کار هم نشده، دل مردگی را با تمام وجود می توان مشاهده کرد.
تربیت طلبه و شریک شدن استاد در ثواب شاگرد خوب
وجود شما عزیزان در شهر مایه برکت است، ما در شهر تا به الان روحانی کم داشتیم، یکی از نقاط قوت کار این است الحمدلله مساجد فعال شده است و مردم از نماز استفاده می کنند، هیچ زمانی در شهر و توابع آن هفده طلبه معمم نداشتیم، علاوه بر آن زمینه¬ی تربیت طلبه ها را فراهم می کنید، کار بسیار بااهمیتی است، بالاخره اینها در آینده هر کجا بروند، مثل خود شما نور افشانی می کنند، آن اساتیدی که برای شما زحمت کشیده اند. شما منبر که بروید وقتی قال الصادق(علیه السلام) و قال الباقر(علیه السلام) بگوئید همه اساتید در این ثواب شریک هستند و پدر و مادر شما هم در این ثواب شریک هستند، شما هم که مستقیم زحمت می کشید مورد عنایت حق تعالی هستید.
لطف و عنایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حلّال مشکلات حوزه علمیه
مشکلات و کمبودهایی هم داریم و انشاءالله به لطف امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شامل حال ما شود و سعی می کنیم کمبودها را برطرف کنیم و گره ها را از کارمان باز کنیم، انشاءالله کار ما شتاب بیشتر و نظم بهتری بگیرد و مشکلات را یکی پس از دیگری بتوانیم حل کنیم. انسان به امید زنده است، امیدواریم که وضعیت فردای ما به مراتب بهتر، از امروز ما باشد، این یک کار جمعی است و با یکی دو نفر نمی شود. البته جمعی با هم بودن و موافق هم بودن کار پیش می رود و گرنه، اگر موافق هم نباشند کار ضربه می خورد، انشاءالله به کمک شما بزرگواران بتوانیم کار را پیش ببریم و گره ها را باز کنیم.
انشاءالله سال آینده اگر عمری باشد می خواهیم طلبه های جدیدی را ثبت نام کنیم، حوزه جدید هم خاک برداری می شود، آن هم چه ما باشیم و چه نباشیم پایه هایش گذاشته می شود مثل امامزاده ها که هزار سال است که ساخت و ساز می شود. هیچ وقت ساخت و سازش تمام نمی شود. انشاءالله پایه درست و بااخلاص گذاشته شود. انشاء الله بتوانیم کارها را پیش ببریم و صاحب ما حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگاه که می کنند راضی باشند و ما بتوانیم سربازانی برای آقا تربیت کنیم که در خور شأن آن بزرگوار باشد. رزق و روزی هم دست خداوند و عنایت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است،انشاءالله که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) راضی باشند همه چیز درست می شود. اینقدر این خانواده بزرگ هستند که حضرت زهرا(سلام الله علیها) می آیند نان شب خود را به مسکین و فقیر و اسیر می دهند، اگر کسی خدمتی به آنها کند بی مزد نمی گذارند. خود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دستگیری می کنند، منتهی ما باید خود را در معرض دعای حضرت قرار بدهیم و در مسیر ایشان حرکت کنیم، هر چه اخلاص بیشتر باشد کمک ها هم بیشتر می شود، امروز به نظر بنده حرف اول را پول نمی زند، حرف اول را اراده¬ی انسان می زند، خدا انشاءالله توفیقات بیشتری به شما بزرگواران عنایت کند ما که نتوانستیم آنگونه که شایسته شما باشد حق شما را ادا کنیم. سال جدید خانه تکانی دلها است مبارک باشد، انشاءالله در سال آینده با برنامه ریزی بهتری کارها پیش برود، خدا به شما توفیق دهد و مورد عنایت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حضرت زهرا(سلام الله علیها)باشید.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.