سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ذکر بعد از نماز

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 436 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.03.30
 
سخنرانی امام جمعه بافت حجة الاسلام ابراهیمی در نماز وحدت به میزبانی اداره اصناف در مسجد محمد رسول الله مورخ 90/12/23
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم
ذکر بعد از نماز

از حضور همه برادران و خواهران مکرمه و سروران معظم روحانی و از میزبان نماز وحدت مجمع صنفی تشکر و قدردانی می کنم. بنده یک حدیثی را در باب ذکر بعد از نماز خدمت شما عرض می کنم. دو مطلب بعد از نماز را خیلی توجه کرد، اول دعا برای تعجیل ظهور و برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. خدا شهید مدنی را رحمت کند بعد از زیارت یکی از امامان شروع کردند به گریه کردن از او پرسیدند: چرا گریه می کنید؟ گفتند: ببینید الان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) گله کردند و گفتند که شیعیان ما را ببینید، نماز خواندند، کأنه هیچ به ما احتیاج ندارند، کأنه ما وجود نداریم، یک دعا هم برای فرج ما نکردند. بنابراین بعد از هر نمازی برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنید.
یکی دیگر از نکاتی که بعد از نماز باید مراعات کنیم، تسبیحات حضرت زهرا(سلام الهن علیها) است و باید بعد از هر نمازی داشته باشیم، چند روایت از ثواب تسبیحات برای شما نقل می کنم، حدیث اول از امام صادق(علیه السلام): «من سبح تسبيح فاطمه الزهراء(س) قبل ان يثنى رجليه من صلاة الفريضه، غفر الله له»(از هر معصوم چهل حديث، محمد على كوشا، ص‏364) هر کس بعد از نماز واجب قبل از اینکه پایش را جمع کند، دو زانو تسبیح حضرت زهرا(سلام اله) علیها) را بخواند، خداوند گناهانش را می آمرزد، پس یکی از برکات تسبیح حضرت زهرا(سلام الهد علیها) بخشیده شدن گناهان است.
حدیث دیگری ازامام صادق(علیه السلام)« تسبيح فاطمة(سلام الله علیها) فى كل يوم فى دبر كل صلاة احب الى من صلاة الف ركعة فى كل يوم » تسبیحات حضرت زهرا(سلام الهل علیها) بعد از هر نمازی از هزار رکعت نماز در روز برای من محبوب¬تر است(تسبيحات حضرت زهرا(سلام الله علیها)، ص‏151).
امام صادق (علیه السلام) به یکی از شیعیان خود می فرمایند: ابا هارون ما کودکان خود را به تسبیح زهرا(سلام اله علیها) امر می کنیم، همانطور که امر به نماز می کنیم، بعد می فرمایند: هر بنده ای که مداومت کند بر تسبیح حضرت زهرا(سلام اله علیها) بدبخت نمی شود، پس یکی از برکات تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) این است که انسان بدبخت نمی شود، امیدواریم که ما هم بر تسبیح حضرت زهرا(سلام الله علیها) بعد از نماز مداومت کنیم. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.