سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راه جلب رضایت حضرت صاحب الامر (عج)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 709 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.08.16
 
بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی در جمع اعضاء ستاد نمازجمعه خواهران
مورخه 21/7/88
شهادت رئیس مذهب امام جعفرصادق (ع) خدمت حضرت صاحب الامر (عج) و خدمت همه شما خواهران مکرمه و اعضاء محترم ستاد نمازجمعه شهرستان بافت تسلیت عرض می کنم.
توجه ویژه به حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه)
دو مطلب را به عنوان مقدمه خدمتتان عرض می کنم. اول توجه به حضرت صاحب الامر(عج) بیشتر باشد. همان طور که حضرت ما را فراموش نکردند و نمی کنند . ما هم توجه مان به امام زمان (عج) هر روز بیشتر کنیم. راز موفقیت و خوشبختی انسانها و شیعیان و سرزندگی و شادابی آنها بستگی دارد به میزان ارتباطی که با امام عصر (عج) برقرار می کنند. جدایی از امام از پدر معنوی از رحمت و مغفرت فیض خدا مثل اینکه شاخه ایی را از درختی ببریم اگر شاخه ای را از درخت جدا کنند آن شاخه به زودی رنگش زرد می شود و بعد خشک می شود.
جدایی ما از ولایت، از امام معصوم (ع) به منزله از بین رفتن ما است. حضرت می فرمایند: «ولاناسین لذکرکم» ما شما را فراموش نکردیم خوب طبیعتاً ما هم امام عصر (عج) را فراموش نکنیم و رضایت این بزرگوار را در زندگیمان جلب کنیم.
راه جلب رضایت حضرت صاحب الامر (عج)
رضایتشان وقتی است،کارهایی که حضرت راضی است انجام دهیم گسترش احکام اسلام، احکام دین ، معروفات وجلوگیری از منکرات اینها مورد رضایت امام زمان (عج) می باشد.
با شکوه برگزار شدن نماز جمعه
از جمله معروفها نمازمی باشد و در میان نمازها هم نمازجمعه است. باید یک کاری بکنید که با شکوه برگزار شود. برگزاری با شکوه نمازجمعه خواست خداست وقتی خواست خدا شد.خواست پیغمبرخدا(ص) هم می شود.وقتی خواست پیغمبر خدا (ص) شد خواست امام زمان (عج) هم می شود. رضایت امام زمان (عج) است. کوشش کنید که با شکوه نمازجمعه برگزار شود. این خواست حضرت صاحب الزمان (عج) است ما کاری انجام می دهیم که رضایت امام زمان (عج) را در واقع عملی می کنیم این هم یک سعادتی است. خدا به انسان توفیق بدهد که بتواند رضایت امام زمان (عج) را بدست بیاورد در واقع کمک می کند به امام عصر (عج)و برقراری با شکوه نمازجمعه کمک به اهداف حضرت بقیة الله (عج) است.
http://yascms.ir/emam/sokhan/18.jpg

توجه پیامبر اعظم (ص) در سرزمین احد
نکته سوم یکی از مهمترین سفارشات پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) در سرزمین اُحد سفارش به جمعه است در خطبه ای که در آنجا خوانده است اشاره فرموده اند.بخشی از این خطبه شان همین مطلب است که خدمتتان عرض می کنم. « ایها الناس اوصیکم بما اوصانی به لله فی کتابه» ای مردم شما را وصیت می کنم ، سفارش می کنم به آنچه مرا وصیت کرده خدای متعال در قرآن « من العمل بطاعته و تناهی عن محارمه» یعنی آنها که خدا در قرآن وصیت کرده چیست ؟ « من العمل بطاعته»عمل به اطاعت خداست « و التناهی عن محارمه » حرامهای خدا را در زندگی ترک کنید. بعد مهمترین بخش این خطبه همین است. « من کان یومن بالله و الیوم الاخر» هرکس به خدا وروز قیامت ایمان دارد « فعلیه بالجمعه یوم الجمعه» هرکس ایمان به خدا وایمان به آخرت دارد بر او واجب است روز جمعه بشتابد به نمازجمعه . هرکس ایمان به خدا و ایمان به پیامبر (ص) دارد بر او واجب است روز جمعه بشتابد به سوی مصلی جمعه «و من استغنی عنه بلهو او تجارة استغنی الله عنه والله غنی حمید» این خطبه حضرت بوده با عبارت کوتاه و جامع و هرکس بی نیازی بجویید از نماز جمعه یعنی نمازجمعه را رها کند به لهو و به امورات دیگر سرگرم شود «او تجارة» یا به خرید و فروش ، یا به اموری که سرگرمش کرده در روز جمعه، « استغنی الله عنه» خدا از او بی نیازی می جوید یعنی خدا به او نیازی ندارد. بنده ای که خودش را بی نیاز کند از نمازجمعه و به امور سرگرم کننده بپردازد و همینطور به تجارت . خدای متعال به این بنده اش هیچ نیازی نخواهد داشت. « والله غنی حمید» خدا بی نیاز است. خوب این روایتی بود در مورد اهمیت نمازجمعه مخصوصا این جمله «من کان یومن بالله والیوم الاخر و فعلیه بالجمعه» لازم است بر او واجب است بر او این اهمیت نمازجمعه را می رساند.

برنامه های ستاد نماز جمعه
حالا ستاد نمازجمعه برنامه اش چیست؟ ستاد نمازجمعه همانطور اشاره شد بازوی پرتوان تشکیلات نمازجمعه است، بازوی پرتوان امام جمعه است. ما باید شیوه های جذب نمازجمعه را پیدا بکنیم . یکی از ضعفهایی که مشاهده می کنیم حضور بانوان در نماز جمعه کم است . معمولا در همه جا حضور بانوان در مراسم دینی ، مذهبی تقریبا اگر سه برابر نباشد کمتر از دو برابر نیست. مثلا در حج نگاه می کنیم خانمها دو برابر هستند . درعمره ، کربلا، مشهد ، در نماز عید دو برابر است. نمازجمعه و جاهای دیگر دو برابر است . اکثریت خانمها است. چه کسی باید این کارها را انجام دهد و برنامه ریزی کند؟ ستاد نماز جمعه است. چگونه باید برنامه ریزی کنیم با چه شیوه ای جذب کنیم. این نکته ای که باید بشینیم برنامه ریزی کنیم . حالا همه جلسات را تشکیل دادیم ، گروهها را تشکیل دادیم . هدف چیست؟ هدف اصلی این است شیوه های جذب را مشخص کرده و پیاده کنیم.یعنی هدف این است که نماز جمعه گسترش پیدا بکند و الا ما جلسه ای را برگزار کنیم و یک آماری را رد کنیم بعدش چه؟ جلسه ما باید ثمر بخش و دارای نتیجه عملی باشد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.