سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

پیروی از حضرت زهرا(سلام الله علیها)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 438 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.04.25
 
سخنرانی امام جمعه بافت حجة الاسلام ابراهیمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در سپاه بافت و ریاست و پرسنل اداره کشاورزی در دفتر مورخ 91/1/19
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم
پیروی از حضرت زهرا(سلام الله علیها)
قالَ مولانا صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه): «اِنَّ لی فی اِبنتِ الرسول الله اسوةٌ حسنه»

به مناسبت شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) خدمت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) و خدمت همه شما برادران بسیار گرامی و عزیز عرض تسلیت دارم و سال جدید را خدمت شما تبریک عرض می کنم. انشاءالله سالی پر از خیر و برکت باشد. حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) می فرمایند: حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگوی زندگی من است. «اِنَّ لی فی اِبنتِ الرسول الله اسوةٌ حسنه» بشریت محتاج این است که حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بشناسد. وقتی حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه) می فرمایند: الگوی من حضرت زهرا (سلام الله علیها)است، ما شیعیان باید به طریق اولی در خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) برویم. یکی از مهمترین ویژگی های حضرت زهرا(سلام الله علیها) کار برای خدا بود و این بالاترین درس برای ما است که هر کاری که می کردند برای خدا بود. «اِنّما نُطعِمَکُم لِوَجهِ الله» انسان باید این درس را از حضرت زهرا (سلام الله علیها) بگیرد که هر کار خوبی که انجام می دهد، غرض و انگیزه اش برای خدا باشد. «لِوَجهِ الله» وقتی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) آن گونه انفاق سختی می کنند که سه روز با آب افطار می کنند و غذای خود را به مسکین و اسیر و فقیر می دهند و می فرمایند: «اِنَّما نُطعِمَکُم لِوَجه الله» ما برای خدا این کار را کردیم «لا نُریدُ مِنکُم جَزاءً وَ لا شَکورا». حالا ممکن است، انسان نسبت به کار خیر پاداش نخواهد ولی این قسمت از زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) «لا نُریدَ مِنکُم جَزاءً و لا شَکورا» خیلی مشکل است. انسان کار خوبی که انجام می دهد، توقع تشکر و تشویق دارد و این فطری همه انسانهاست ولی حضرت زهرا(سلام الله علیها) می فرمایند: ما همان تشکر خشک و خالی را هم از شما نمی خواهیم. این اخلاص است که انسان توقع پاداش نداشته باشد و این بالاترین درس از زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) است. شما و این بنده حقیر اگر بتوانیم کارهایمان رنگ خدایی داشته باشد، هم به درد دنیایمان و هم به درد آخرتمان می خورد.
الحمدلله آن وعده ای که حقیر در اولین نمازجمعه دادم که یکی از برنامه های من حمایت صددرصد از جریان اصولگرایی و وحدت بین جریان اصولگرایی است، امروز می بینیم که این به بار نشسته است، جریان اصولگرایی در شهرستان شکل خود را پیدا کرده، ثمر داده و به بار نشسته است و کاندیدایی که مورد نظر اصول گرایی بوده و مورد نظر جامعه¬ی روحانیت مبارز و مورد نظر جامعه مدرسین حوزه¬ی علمیه قم بوده است، انتخاب شد. الحمدلله این ثمرات به بار نشسته و انشاءالله با کمک شما بزرگواران بتوانیم به این فرمایش مقام معظم رهبری یعنی تولید و حمایت از تولید ملی در این شهرستان عمل کنیم. این یکی از نیازهای جدی این شهرستان است که بچه های این شهرستان بتوانند، نان حلال پیدا کنند. هر روز هم جوانان کار می خواهند و این یکی از مهمترین اولویت های انقلاب و نظام است که اگر جریان اصولگرایی نتواند تولید را درست کند، فردا معلوم نیست دیگر رای و اقبال مردمی را داشته باشد. چرا؟ برای اینکه به قول معروف چپ آمد امتحان خود را پس داد و مردم زده شدند، امروز دست بچه های راست، بچه های ولایی هست که کشور را می چرخانند. امید مردم این است که مشکلاتشان حل شود و اگر خدایی نکرده در این قسمت نشود کاری انجام داد، فردا از راست بریده از چپ هم بریده این دفعه سراغ سکولارها و نهضت آزادی و سراغ دیگران می روند و می گویند ما اصلاً دین را نخواستیم. به نظر من دلیل اینکه آقا امسال را سال تولید ملی و حمایت از تولید ملی اعلام کردند، این است که ضرورت بسیار بزرگی است چون ما از نظر سیاسی محکم شدیم، دیگر از نظر سیاسی هیچ آسیبی نمی توانیم ببینیم، از نظر نظامی کسی نمی تواند به ما کاری انجام دهد، از جهت آزادی خواهی مردم روی پای خودشان ایستاده اند، تنها مشکلی که الان گریبان گیر توده-ی مردم ما است، این است که بچه هایشان بیکار هستند، این را باید کمک کنیم، شما هم ارشاد کنید یک اتاق فکر در شهرستان تشکیل شود، افراد خوش فکر در شهرستان و بیرون شهرستان بیایند، کمک کنند تا این شهرستان را یک تکانی بدهیم تا از هر جهت پیش برود. الحمدلله منابع طبیعی خدادادی از هر جهت فراهم است فکر نمی کنم در شهرستان دیگری این همه نعمت از جهت استعدادها و منابع طبیعی و از جهت گردشگری و از جهت دامداری وجود داشته باشد. خدا به این شهرستان منابع بسیاری داده است و شکر نعمت این است که ما بتوانیم گرهی از کسی باز کنیم و کاری را انجام دهیم آن هم البته با وحدت،همدلی، برادری و دوستی امکان پذیر است. شما دیدید که الان با وحدت و همدلی چه قدر کار آسانتر بود و چه قدر کارها بدون درگیری و نزاع پیش رفت. الحمدلله مردم فهمیده و عاقل هستند و حضور بسیار خوبی در انتخابات داشتند که همه ما را سربلند کردند، یعنی همه ما با افتخار سرمان را در استان بالا گرفتیم که این اندازه مردم شهرستان فهیم هستند و در انتخابات شرکت می کنند. حالا به هر کاندیدایی که رای دادند فرقی ندارد، حضور همگانی بسیار خوبی را شاهد بودیم و مایه ی افتخار است، این باید حفظ شود و فرمایش آقا زمین نماند، اگر ضعف هایی داریم برطرف شود تا بتوانیم انشاءالله به خواست خدا در این سال یک قدم بسیار بلندی از هر جهت در این شهرستان برداریم و امید مردم دیگر ناامید نشود.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.