سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مسجد بهترین مکانهای روی زمین

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 404 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.04.28
 
سخنرانی رادیویی امام جمعه بافت حجة الاسلام ابراهیمی با رادیو برنامه خانه های خدا 91/1/21
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحیم
مسجد بهترین مکانهای روی زمین

خدمت شما شنوندگان عزیز سلام عرض می کنم و صحت و سلامتی شما را از خدای متعال خواستارم. موضوع بحث ما مسجد شریفترین مکان روی زمین برای برنامه بسیار خوب خانه های خدا است.
محبوبترین، بهترین مکان ها در نزد خداوند مساجد هستند، مسجد محلی است که انوار الهی را تجلی می کند. مسجد محل کرنش، پرستش و محل فروتنی و تواضع و محل عبادت خداوند و محل ذکر و نام اوست. مسجد محل پاک شدن از گناهان و آلودگی ها و سبک شدن و رسیدن به آرامش است. چنانکه در آیات و روایات به مطالبی که گفتیم اشاره شده است، از جمله در سوره¬ی حج آیه 40 خداوند متعال می فرمایند:«وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا» مساجدی که در آنها نام خدا بسیار برده می شود، پس مسجد مکان ذکرخدا و نام خدا است.
روایت بسیار ارزشمندی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) داریم که حضرت می فرمایند: «المساجد انوار الله»(مستدرك الوسائل ، جلد 3، ص 447، باب 54، روايت 20) مسجد محل تجلی نورهای الهی است. در جای دیگر پیغمبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:« أحب البلاد الی الله مساجدها»(نهج الفصاحه) محبوبترین جای زمین در نزد خدا مسجدهای آنجا هستند.
باز در جای دیگر پیغمبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:«خَیرالبُقاء المساجد» خوبترین و پر فایده ترین مکانها مساجد هستند. یکی از فوائد مسجد پاکیزه شدن از گناهان و آلودگی هاست. چنانکه قرآن مجید در سوره¬ی توبه آیه 108 به این مطلب اشاره فرموده است.«لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَن يَتَطَهَّرُواْ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ» مسجد محل تطهیر و پاک شدن از گناهان و محل آرامش است. این آیه می فرماید: مسجد مکانی است که اهل خود را محبوب خدا می کند، چنانکه فرمود: «وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ» مسجد مرکز بندگی خالصانه¬ی خداوند است، چنانکه این مطلب در قسمتی از آیه 29 سوره¬ی اعراف آمده است« وَأَقِيمُواْ وُجُوهَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ » توجه و روی خود را در هر مسجد برای عبادت و اطاعت خالصانه متوجه خدا کنید، پس مسجد محل بندگی خالصانه خداوند است. برای اهمیت و عظمت مسجد و شرافت مسجد بر سایر مکانها همین بس که خداوند مسجد را به خود نسبت داده و در آیات متعددی به عنوان مساجد الله ذکر فرموده است یا این آیه «وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ»(سوره جن، آیه18)مسجدها مخصوص خداوند است، یکی از موضوعاتی که خیلی سفارش شده است، اهمیت ساخت و نگهداری مسجد است که انشاءالله در موضوع آینده به آن می پردازیم.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.