سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نقش روزه در سلامت جسم و روح

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 516 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.04.30
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه بافت در بازدید سرزده از شبکه بهداشت مورخ 90/5/12
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم
نقش روزه در سلامت جسم و روح
اختصاص روزه بر همه امت ها

روزه فقط اختصاص به مسلمانان ندارد«کما کُتِبَ الذین مِن قَبلکُم»آیا قبل از شما نیز روزه واجب بوده است؟بله روزه بر امت های دیگر نیز واجب بوده است.
برکات روزه
یکی از برکات روزه که کمک زیادی به شبکه بهداشت می کند، سلامت جسم و روح است. در حدیث آمده است: قال المعصوم(علیه السلام):«صوموا تَصحّوا»روزه بگیرید تا سالم بمانید.
بعد از یازده ماه تلاش بدن برای سوخت و ساز مواد غذایی، با گرفتن یک ماه روزه استراحت می کند.با پرهیز از پرخوری، امراض زیادی کنترل می شود.
آثار معنوی روزه
روزه برای سلامت جسم و روح آثار معنوی زیادی دارد. روزه تنها ترک آشامیدن و خوردن نیست. روزه دار سعی می کند در هنگام روزه اعضاء و جوارح(دست، زبان،قلب و...)را روزه بدارد، محبت خداوند را در دل خود جای دهد و قلب خود را از خطرات دور کند.
مراتب روزه
روزه عوام و باطل شدن روزه

1-روزه عوام:این است که فرد خوردن و آشامیدن را قطع می کند اما در خانه به همسر و فرزند خود ظلم، بداخلاقی و در اجتماع فحاشی می کند.
دو نفر نزد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)روزه بودند و در همان حال غیبت می کردند، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)فرمودند:استفراغ کنید. وقتی استفراغ کردند از دهان آنها گوشت جویده بیرون آمد.گفتند ما روزه بودیم، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)جواب دادند:غیبت کردید و روزه شما باطل است بروید افطار کنید مثل اینکه گوشت مرده خورده اید.بنابراین در هنگام روزه مرحله اول ترک خوردن و آشامیدن است. مرحله دوم باید اعضا و جوارح و قلب انسان نیز روزه باشد تا برکات و نورانیت روزه شامل حال روزه دار شود.
2- روزه خواص3- روزه خاصُ الخواص
انشاءالله خداوند به همه خصوصاً عزیزان شبکه بهداشت توفیق دهد، زیرا در خدمت سلامت جسم مردم هستید.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.