سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

هدایتگری امام حسین (علیه السلام)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 410 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.05.01
 
سخنرانی امام جمعه بافت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی به مناسبت شام غریبان در امامزاده سید سلطان فقیه الدین مورخ 89/9/25
هدایتگری امام حسین (علیه السلام)
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت از نگاه سیدالشهدا(علیه السلام)

امام حسین (علیه السلام) در شب عاشورا خطاب به یاران خود می فرماید: خداوند اجازه ی جهاد و شهادت را به ما داد. پس صبر کنید ای انسانهای بزرگوار.زیرا شهادت در راه خدا، پلی است که شما را از سختی ها بسوی بهشت رهنمون می کند.
توطئه ی دشمن و هدایتگری امام حسین (علیه السلام)
دشمن در کربلا دو عملیات را در دست گرفت. ابتدا با اعلام اینکه امام حسین(علیه السلام) فردی کافر و خارجی است، به ترور شخصیت ایشان پرداخت و پس از اخذ نتیجه از این شایعه ی بزرگ، راه جنگ علیه ایشان را هموار ساخت و حضرت را به شهادت رساند. هرچند حضرت با سخنرانی های خود ، تبلیغات دشمن را خنثی کردند. در روایات دینی ما آمده است امام از مادر مهربانتر است. سیدالشهدا حتی برای دشمن خود نیز دلسوزی می کند. طی یک سخنرانی، ایشان خطاب به دشمنان خود می فرمایند: برای جنگ با من عجله نکنیدو بگذارید حقی را شما بر گردن من دارید که هدایت شماست، ادا کنم تا حجت را بر همه تمام کرده باشم. اینکه به سخنانم گوش نمی دهید، برای این است که شکم هایتان از لقمه ی حرام پر شده است. مگر من فرزند دختر پیغمبر شما نیستم؟آیا من فرزند اول مومن به خدا نیستم؟مگر شما خانواده ی مرا نمی شناسید که به جنگ من آمدید؟ با این سخنان حضرت خود را به دشمن شناساندند وجای هیچ بهانه ای را باقی نگذاشتند.
چرا سیدالشهد با خانواده ی خود به کربلا آمدند؟
این یک تکلیف الهی بود. اگر حضرت زینب و امام سجاد(علیه السلام) و دیگر اعضای خانواده ی سیدالشهدا(علیه السلام) نبودند، بحث اسارت هم منتفی بود و دیگر افشاگری این دو بزرگوار نسبت به دستگاه پلید یزید هم صورت نمی گرفت و واقعیت ماجرای کربلا زنده نمی ماند و به گوش جهانیان نمی رسید.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.