سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

منزلت عزای برامام حسین(علیه السلام)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 321 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.05.07
 
سخنرانی امام جمعه حجت الاسلام و المسلمین ابرهیمی در همایش عاشورایی پیروان ولایت در مسجد امام حسین(علیه السلام) مورخ 89/9/17
منزلت عزای برامام حسین(علیه السلام)
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحیم
اهداف قیام سیدالشهدا

امام حسین (علیه السلام) هدف از قیام خود را ،اصلاح امت جدش پیامبر اکرم بیان می کنند. بالاترین فساد و منکر در آن زمان،حکومت امام باطل(یزید) و مهمترین معروف،امام حسین(علیه السلام)بود.یزید که فردی فاسد بود،خود را خلیفه ی پیامبر و امام حسین(علیه السلام) را خارجی و کافر می دانست.در نتیجه امام امر به معروف ونهی از منکر را پیش گرفتند. حضرت علی(علیه السلام)در اهمیت این فریضه الهی می فرماید: تمام اعمال نیک در برابر امر به معروف ونهی از منکر، همچون قطره ای است در برابر دریای مواج. از دیگر اهداف نهضت عاشورا،احیای سنت پیامبر اکرم بود. سیدالشهدا فرمودند: سنت پیامبر از میان رفته و بدعت ها زنده شده است. مهمترین سنت نبوی، در غدیر خم به مردم معرفی شده بودو آن حکومت حضرت علی(علیه السلام)و سایر امام معصوم(علیهم السلام)بود.
عظمت مجالس امام حسین(علیه السلام)
آیت الله مکارم شیرازی تعریف می کردند: در زمان طاغوت که در مهاباد در تبعید به سر می بردم، به علمای اهل سنتی که در آنجا بودند، گفتم چرا شما علیه طاغوت قیام نمی کنید؟ آنها گفتند : شما دو چیز دارید که ما نداریم. یکی اینکه علمای شیعه وابسته به دربار نیستند ،بلکه مستقل اند واز دولت مواجبی دریافت نمی کنند . برخلاف علمای اهل سنت که وابسته به دربار هستند ونمی توانند علیه آنها سخنی بگویند. دوم اینکه شما امام حسین (علیه السلام) را دارید. پرچم ایشان سر در مساجد وتکایاست . مردم در این مجالس شرکت می کنندو در این مجالس است که شما با طاغوت مبارزه می کنید.عامل انتقال اسلام و شیعه ی خالص به مردم، همین مجالس عزاداری است. روحیه ی فداکاری،شهادت،شهامت ،عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جامعه، همگی به برکات این محافل است.
وظیفه ی هیأت های مذهبی
1-از آنجایی که تفکرات حسینی ویزیدی همیشه و در تمام ادوار تاریخ وجودداشته است، هیأت های مذهبی باید این تفکرات را به مردم یادآوری کنند. 2-تنها مداح پروری هدف نباشد.شور و شعور و احساسات و عقل ومنطق باید در کنار هم باشد تا نتیجه بخش شود .ضمن اینکه مداح حای عزیز از خطبه های امام حسین(علیه السلام) بیتشر استفاده کنند.
3-در مجالس عزاداری از شعارهای نظام که عدالت،شایسته سالاری،مبارزه با تبعیض و فساد...هستند،بکار گرفته شودتا علاوه بر جنبه ی روحانی و اعتقادی، بینش سیاسی مردم نیز بالا رود.
4-باید از مزاحمت بلندگوها،کارهای غیربهداشتی،تبعیض در پذیرایی،بی احترامی به میهمانها،عزاداری در اوقات نامناسب خصوصا در وقت نماز و سایر امور ناشاسیت، پرهیز شود .
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته




چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.