سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نذر و وصیت

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 344 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.05.08
 
سخنرانی امام جمعه بافت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در روستای جواران مورخ 89/9/17
نذر و وصیت
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم
دو نکته در باب نذر

1- تا زمانی که صیغه ی نذر خوانده نشده، وجوبی در ادای آن نیست، هر چند بهتر است به آن عمل شود و اگر به نذری که با صیغه واجب شد ، عمل نکنیم، باید کفاره ی آن را پرداخت کنیم که شصت روز روزه یا اطعام شصت فقیر است .
2– نذر زن بدون اجازه ی شوهر جایز نیست چه نذر معنوی باشد و چه نذر مالی هر چند از مال خودش باشد.اما اگر زن از مال خودش بخواهد چیزی را ببخشد و یا صدقه دهد، اجازه ی شوهر لازم نیست.
اهمیت وصیت
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم)می فرماید: سزاوار نیست مسلمان شب را صبح کند در حالیکه وصیتش زیر بالینش نباشد.همچنین می فرماید: هر کس بدون وصیت بمیرد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. متذکر می شوم که وصیت مالی فقط در یک سوم مال امکان پذیر است و بقیه ی مال به وراث تعلق دارد.
اهداف قیام امام حسین(علیه السلام)
امام حسین (علیه السلام)در وصیت نامه ی خود هنگام حرکت به طرف کربلا می فرماید: قیام من به جهت خودخواهی و خوش گذرانی نیست و قصد فساد و ظلم ندارم. همانا من بخاطر اصلاح امت جدم پیامبر قیام می کنم. شیوه ی من هم بر اساس امر به معروف ونهی از منکر است.
اهمیت امر به معروف ونهی از منکر
امر به معروف و نهی از منکر به معنای نظارت همگانی است که اگر ترک شود، جامعه را نابود می کند. گسترش نیکی ها و حساسیت نسبت به گناه در اجتماع باید ایجاد شود هر چند که بخاطر آن جانمان را فدا کنیم. همانطور که شهدای ما نیز برای احیای این فرضه ،به جنگ رفته و جانشان را تقدیم اسلام کردند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.