سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطبه ی امام حسین(علیه السلام) در شب عاشورا

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 620 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.05.08
 
سخنرانی امام جمعه محترم حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی شب عاشورا در روستای جواران مورخ 89/9/24
خطبه ی امام حسین(علیه السلام) در شب عاشورا
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم
اهمیت صله ی رحم

پیامبر اکرم می فرماید: اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید، صله ی رحم را بجا آوردید. وصیت می کنم به حاضران و غایبان تا قیامت به اینکه صله ی رحم کنید ولو یک سال راه بروید. این سفارش ها برای این است که وحدت بین مسلمین حفظ شود.
سه گروه نقش آفرین در جریان کربلا
در کوفه مردم سه گروه شدند. یک گروه که صحابه با وفای امام بودند و در رکاب ایشان روز عاشورا به شهادت رسیدند. گرودیگر که با نوشتن نامه به حضرت ،از ایشان برای قیام علیه یزید حمایت کردند اما بی وفایی کرده و در سپاه یزید به جنگ با ایشان پرداختند. گروه سوم هم کسانی بودند که درظاهر نه در سپاه امام بودند و نه در سپاه یزید، بلکه با سکوت خود، امام را تنها گذاشتند و به دشمن اجازه ی تعرض دادند. این گروه پس از جریان کربلا به خود آمدند و برای خونخواهی سید الشهدا قیام کردند و همگی به شهادت رسیدند.
خطبه ی امام حسین(علیه السلام)بین صحابه در شب عاشورا
ایشان در خطبه ی خود در شب عاشورا چنین فرمودند: خداوندا تو را شکر می کنم که ما را از خاندان نبوت و فقیه در دین قرار دادی. پروردگارا از اینکه قرآن ،گوش شنوا، چشم بینا و قلبی نافذ به ما عنایت کردی ،تو را سپاس می گویم. ای صحابه ی من، با وفادارتر از شما کسی را ندیدم. پیامبر خدا به من خبر دادند که مرا به کربلا دعوت می کنند و سپس به شهادت می رسانند. اکنون روز موعود فرارسیده است. من بیعت را از گردن شما برداشتم. در تاریکی شبانه هر که می خواهد می تواند سپاه را ترک کند. چون دشمن فقط با حسین جنگ دارد نه با دیگری. اولین کسی که اعلام وفاداری کرد، حضرت عباس(علیه السلام) بود. پس از ایشان دیگر صحابه ی امام یکی پس از دیگری وفاداری خودرا ابراز کردند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.