سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

چه کار کنیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 417 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.05.13
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه بافت در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات در فرمانداری مورخ 90/5/20
چه کار کنیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحیم
گناه توقف ناپذیر

بر هر مسلمان واجب است امر به معروف و نهی از منکر کند.در جامعه ای زندگی می کنیم که دشمن آلودگی های فراوانی همانند میکروب وارد جامعه کرده است.اگر افرادی که در این جامعه زندگی می کنند سکوت کنند میکروب اثرات بدی بر آنها می گذارد.مثل این که عده ای سوار بر کشتی باشند و یکی از آنها بخواهد جایی که نشسته را سوراخ کند و همه ساکت باشند و بگویند اشکال ندارد مشخص است که همه غرق می شوند.
گناه مانند آتش ایستایی ندارد و توقف ناپذیر است.اگر در مقابل آن سکوت کنیم و جلوی آن را نگیریم جامعه را خراب می کند.
انواع منکرات
1- منکرات فردی2- منکرات اجتماعی3- منکرات سیاسی4- منکرات اقتصادی
منکرات اجتماعی
بنیان خانواده ها از درون از طریق ماهواره ها از هم پاشیده می شود.اگر روابط آزاد در خانواده ها رواج پیدا کند و حریم برداشته شود جامعه از بین خواهد رفت.
منکرات اقتصادی
در جامعه نسبت به منکرات اقتصادی کم کاری شده و منکرات زیادی مانند رشوه خواری و....رواج پیدا کرده است.اگر در مسائل جامعه سکوت کنیم غرق می شویم، اگر سکوت نکنیم باید تشکر کنیم.
راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر
در کتابی نوشته شده بود در خانه¬ای فساد انجام می شد عده ای می خواستند امر به معروف و نهی از منکر کنند. از پشت بام خانه بالا رفتند و وارد خانه شدند تا آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند. وقتی با آنها برخورد کردند نزد استاد خود رفتند و به ایشان گفتند ما به این طریق امر به معروف و نهی از منکر کردیم. استاد گفت کار شما از صد گناه بدتر است. زیرا بدون اجازه وارد خانه شدید.امر به معروف و نهی از منکر راهکار دارد«ولتَکُن مِنکُم اُمَة یدعون الی الخیر یامرون بالمعروف و یَنهَونَ عن المنکر».(سوره آل عمران آیه 104)
آنچه که بر اساس فتوای مراجع همه باید رعایت کنند. امر به معروف و نهی از منکر زبانی است.برخورد با آنها به عهده ی تشکیلات است.
یکی از علماء بزرگ می خواست فرزند خود را نصیحت کند که به نماز شب اهمیت دهد.عالم قبل از اذان فرزند خود را بیدار می کند بعد به حرم امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)می روند. شخصی در حرم امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)صبح ها شیر می فروخت.وقتی عالم شیرفروش را می بیند از او سؤال می کند برای چه در این سرما آمدی و شیر می فروشی؟گفت برای گذراندن دنیا، عالم به فرزند خود گفت: این شخص برای دنیای خود سحر خیز شده شما هم اگر می خواهی فکر آخرت خود باشی باید سحر خیز شوی و از خداوند گدایی کنی.
گاهی اوقات برخوردها برای امر به معروف و نهی از منکر آن چنان بد است که آثار منفی بر روح و روان انسانها می گذارد.
در هر اداره باید یک جایگاه امر به معروف و نهی از منکر باشد و عده ای که راهکار امر به معروف و نهی از منکر را می دانند انسانها را راهنمایی کنند.
امیدواریم بتوانیم در شهرستان حساسیت مردمی و اداری را نسبت به امر به معروف ونهی از منکر بالا ببریم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.