سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

زنده شدن قلبها در مجالس امام حسين(عليه السلام)

ارسال شده توسط: مديربازدید شده: 394 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.06.14
 
سخنرانی امام جمعه بافت حجة الاسلام ابراهیمی در مسجد علی اصغر (علیه السلام) 90/9/13
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحيم
زنده شدن قلبها در مجالس امام حسين(عليه السلام)

قال الصادق(علیه السلام):«مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحیَی فیه أمْرُنا, لَمْ یَمُتْ قَلبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ القُلُوبُ»اگر در مجلسی که امر ما احیا می شود شرکت کنید قلبتان نمی میرد. روز قیامت قلبها مرده می شود اما اگر در مجلسی که امر ما احیا می شود شرکت کند، قلبش حیات دارد. مجلس امام حسین(علیه السلام) دلها را زنده و شاداب می کند، انسان را هدایت می کند، باعث می شود گناهان از انسان شسته شود. همین که انسان قلبش برای امام حسین(علیه السلام) بسوزد و نام و یاد امام حسین(عليه السلام) را گرامی بدارد اجر می برد. آیت الله بهجت(ره) می فرمودند: یک شیعه ای از شهر مصیب می خواست به نجف زیارت امیرالمؤمنین(علیه السلام) برود، یک نفر که دشمن امیرالمؤمنین(علیه السلام) بود به ايشان ناسزا می گفت و به این شيعه گفت: تو که به زیارت امامت می روی این فحش و ناسزای من را به امامت ببر. این مرد بسیار ناراحت شد وقتی به زیارت حضرت علی(علیه السلام) آمد، گفت یا امیرالمؤمنین(علیه السلام) اگر یک اشاره ای بکنی این مرد نیست و نابود می شود و ما هم از شر او راحت می شویم. شب امیرالمؤمنین(علیه السلام) را به خواب دید، حضرت فرمودند: فلانی این مرد ناصبی به گردن من حق پیدا کرده است، گفت: آقا این آدم به شما ناسزا می گوید چگونه به گردن شما حق دارد؟ حضرت فرمودند: این مرد یک روز کنار رود فرات نشسته بود گفت عمرسعد و عبیدالله خدا شما را لعنت کند، شما که امام حسین(علیه السلام) را می کشتید امام در اختیار شما بود شما سی هزار نفر بودید در حالی که امام و یارانشان هفتاد نفر بودند، شما به هر حال امام شهيد مي كرديد چرا دیگر لب تشنه در كنار رود آب کشتید؟ از روز هفتم آب را روي خيمه ها بستيد خدا شما را لعنت کند. این مرد همین قدر که دلش برای پسر من حسین سوخته است، حق به گردن من دارد و من نمی توانم او را نفرین کنم. این مرد به شهر مصیب برگشت، مردم و از جمله همین مرد ناصبی به استقبال او آمدند، مرد ناصبی از او پرسید پیغام من را به امامت رساندي؟ مرد گفت بله رساندم جواب هم گرفتم از امیرالمؤمنین(علیه السلام) خواستم تا با یک عنایت تو را به درک واصل کند اما امام فرمودند تو به گردن ایشان حق داری تو دلت برای امام حسین(علیه السلام) یک لحظه سوخته است. مرد ناصبی گفت: به خدا از این ماجرا فقط من و خدایم خبر داشتیم، این چه اهل بیتی(علیه السلام) است که وقتی کسی یک ذره دلش برای امام حسین(علیه السلام) می سوزد مورد عنایت قرار می گیرد. این ارزش مجلس امام حسین(علیه السلام) است حالا اگر انسان شیعه و عزادار امام حسین(علیه السلام) باشد، عاشق ابوالفضل(علیه السلام) باشد، سینه زنی کند و لباس مشکی بپوشد مگر می شود مورد عنایت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیرالمؤمنین علي(علیه السلام) قرار نگیرد. این مجالس را قدر بدانید.
اگرانسان به صحنه ی عاشورا نگاه کند، خودش را پیدا می کند. چگونه انسان خودش را پیدا می کند؟ وقتی انسان بگوید، هر زمانی عاشوراست، هر زمانی کربلاست و من کدام طرف هستم؟ خودش را پیدا می کند. انسان باید در هر زمانی امام حق را بشناسد، در هر زماني امام باطل را بشناسد، امروز پرچم حق امام حسین(علیه السلام) بر دوش مقام معظم رهبری است او ولی حق، امام حق و پیشوای حق است. امروز پرچم یزیدیان عالم بر دوش آمریکا و صهیونیست است. این را بشناسد، عاشورا مال گذشته نیست امام حسین(علیه السلام) مال گذشته نیست، مال الان هم هست الان هم ابوالفضل(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) دشمن دارند، الان شما جرأت نمی کنید در مکه و مدینه بگویید: یاعلی(علیه السلام) یاحسین(علیه السلام)، یک مسجد کوچکی به نام حضرت زهرا(سلام الله علیها) بوده است درب این مسجد را تیغه کرده اند، یک مسجدی به نام حضرت علی(علیه السلام) است خدا توفیق داده من بیست سال است که مشرف می شوم هیچ سالی درب این مسجد باز نبوده است. این پرچم حق را انسان بشناسد و از آن حمایت کند. پرچم باطل را بشناسد و با آن مبارزه کند. آن زمان است كه صحنه¬ی کربلا برای او زنده می شود، طرفداری از حق برای او زنده می شود و جاي خودش را پيدا مي كند.

ساماندهی نذورات در ماه محرم
یک نکته را من نوعاً در نمازجمعه و در جمع عزاداران ذکر می کنم، این نذریاتی که شما می دهید باید سامان دهی شود. تراکم غذای نذری برای سیدالشهدا(علیه السلام) روز نهم و دهم است. کسانی که نذری می دهند به این مطلب توجه کنند، ما نذر را می دهیم که مردم جذب امام حسین(علیه السلام) شوند و بیشتر علاقه به امام حسین(علیه السلام) پیدا کنند و سر سفره با بركت امام حسین(علیه السلام) بنشینند. منتهي همه ی نذری اگر در یک روز باشد اسراف می شود. آیا واقعاً هدف از نذری برای امام حسین(علیه السلام) همین است؟ آیا هیچ هدفی پشت قصه نیست؟ بنده خواهشي دارم از هیأت امنای مساجد و هیئتها، از مؤمنین و متدینین که این نذريات را ساماندهی کنید، از اول ماه محرم بعد از نماز کسانی که می خواهند غذا بدهند، به نوبت بیایند. وقتی با مردم صحبت می کنیم می گویند ما نذر داریم. این نذر کردن ها عام است يعني صیغه نذر خوانده نشده است صیغه نذرچیست؟ «لِله عَلَیَه» از طرف خدا بر من واجب است که مثلاً در روز عاشورا ناهار بدهم. کدامیک از مردم صیغه نذر را خوانده اند؟ این نذریات باید ساماندهی شود اگر با برنامه ریزی باشد ممکن است از اول ماه محرم شما بیست شب عزاداری کنید.از يك طرف مي بينيد روز عاشورا 100 گوسفند در اين محله ذبح مي شود همه خرجي مي دهند خوب اين چند گوسفند را تقسيم كنيد و از اول ماه محرم تا بعد از عاشورا هر شب غذا بدهيد. اگر این نذریات ساماندهی شود، مجالس امام حسین(علیه السلام) جان تازه می گیرد و شلوغ می شود و گوینده هم از صحبت لذت می برد و سينه زن لذت مي برد سينه بزند و نوحه خوان لذت مي برد كه براي امام حسين(علیه السلام) عزاداري كند بافت خيلي مردم مومن و متدين دارد و خيلي علاقه مند به امام حسين(علیه السلام) هستند مطلب كه نذريات ساماندهي شود همه چيز جايگاه خودش را پيدا مي كند.
يا ابا عبدالله الحسين(علیه السلام) السلام عليك با ابوالفضل العباس(علیه السلام)...
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.