سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نماز استسقاء و نماز باران

ارسال شده توسط: مديربازدید شده: 568 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.07.04
 
سخنرانی های هیئت مهدیه بقیة الله(عجل الله تعالی فرجه الشريف) مورخ 90/9/28
نماز استسقاء و نماز باران
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم

گناهانی که سبب خشک سالی می شوند و نحوه ی خواندن نماز باران
یکی از مسائلی که امشب خدمت شما عرض می کنم نماز استسقاء و نماز باران است. نماز باران، وقتي خشکسالی می شود و باران نمی آید، یا وقتی چشمه سارها خشک می شوند. در هر دو صورت خداوند متعال لطف کرده و این راه را باز گذاشته است که ما در پیشگاهش تضرع و طلب رحمت کنیم. در نیامدن باران و خشک شدن چشمه ها اعمال انسان بی تاثیر نیست. بعضی از اعمال انسانها باعث می شود که خداوند رزق و روزی را از ما بگیرد البته نه اینکه خداوند رزق را می گیرد که با ما دشمنی کند بلکه «لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ»(سوره اعراف،آيه94) به خاطر اینکه تضرع کنند یعنی از گناهان توبه کنند. چون بعضی از گناهان انسانها باعث خشک سالی می شود چشمه سارها خشك مي شود و خداوند رحمت باران را قطع می کند تا انسانها به خود بیایند و رو به سوی خداوند بیاورند و توبه کنند. حالا بعضی از گناهان را حضرت امام(رحمة الله علیه) در تحریرالوسیله ذکر می کنند و نحوه ی خواندن نماز باران را هم حضرت امام(رحمة الله علیه) در این کتاب ذکر کرده اند. منشأ خشکسالی و نیامدن باران به سبب شیوع گناهان است، گناهانی نظیر کفران نعمت های خدا، اسراف کردن، ندادن حق مردم، کم فروشی خيانت در كيلو و وزن مثلا مي بينيد در جاده لاله زار سيب زميني مي خريد دوازده كيلو بعد وزن مي كنيد مي بينيد ده كيلو بيشتر نيست،يا اينكه اجناسي از مغازه مي خرد ولي پولش را حساب نمي كند، ظلم، نیرنگ زدن، ترک امر به معروف، نهی از گناه نکردن گناه را مي بيند مي گويد چرا من بگويم سري درد نمي كند چرا دستمال ببنديم، ندادن زکات و خمس، يا قاضي حكم به حق كند به ظلم حكم مي كند و... سبب خشکسالی می شود. این گناهان سبب خشم خداوند می شود و باران نمی آید. این نماز دو رکعت است و به جماعت برگزار می شود، نماز باران مثل نماز عید فطر است یعنی در رکعت اول پنج قنوت و در رکعت دوم هم چهار قنوت دارد. هیچ فرقی از جهت شکلی با نماز عیدفطر ندارد در نماز عید فطر امام جماعت اذان و اقامه نمی گوید، در این نمازهم مانند نماز عید فطر سه مرتبه می گوید: الصلاة و خودش نیت می کند که نماز باران می خوانم قربة الی الله، شما هم که اقتدا می کنید نیت نماز باران می کنید حمد و سوره را نمي خوانيد، در رکعت اول پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت دارد منتها قنوت هایی که می خوانید و دعاهایی که می کنید، دعای نماز عید فطر را نمی خوانید دعاهایی که می خوانید، مضمون آن طلب رحمت از خداوند است و طلب توبه و درخواست باران است. بعد سه روز مردم باید روزه بگیرند روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه. کسانی که روزه قضا داشته باشند این سه روز را می توانند، روزه قضا بگیرند. اگر روزه قضا نداشته باشند این سه روز را نیت روزه مستحبی می کنند.
مطلب سوم، نماز جمعه را در مسجد جامع می خوانیم ولی نماز عید فطر و نماز باران را باید در صحرا بخوانیم، در صحرا یک محل پاک و نظیف برای خواندن نماز باران انتخاب کنیم. قیافه هم باید به گونه ای باشد که رحمت خدا بر ما نازل شود مثلاً اگر هوا خوب بود، باید پابرهنه بروید در مسیری که می رویم بچه ها از مادر جدا شوند، پیرمردها و پیرزنها در نماز حضور داشته باشند حتی داریم که گوسفندها را هم همراه خود بیاورند، بین اطفال و مادر و بين گوسفند و بچه اش فاصله بیندازند که رحمت الهي به جوش بیايد تا تفضل خداوند بر بندگانش نازل شود. مؤذن های شهر پیشاپیش امام جماعت حرکت کنند، هرگز نگذارند کفار در نمازشان شرکت کنند.
نماز که خوانده شد امام جماعت عبای خود را پشت و رو می کند، روی پله اول منبر رو به قبله می ایستد و صد بار الله اکبر می گوید مردم هم همراه او تکرار می کنند، صد بار که تمام شد رو به سمت راست می کند، صد بار سبحان الله می گوید بعد از تمام شدن رو به سمت چپ می کند و صد بار لا اله الا الله می گوید بعد که تمام شد دو تا خطبه را ایراد می کند.
مسأله¬ پنجمی که حضرت امام(رحمة الله علیه) ذکر می کنند، می فرمایند: اگر نماز را خواندند و باران نیامد و به تاخير افتاد باید مراسم را آن قدر تکرار کنند که باران بیاید اگر باز هم باران نیامد، نباید زبان به اعتراض بگشاید و بگويد برخدا واجب است كه باران بيايد بر خدا واجب نيست بر ما واجب است بندگي توبه و استغفار كنيم.
یک خطبه ای امیرالمؤمنین(علیه السلام) دارند من دو سه جمله از آن را عرض می کنم. ایشان در خطبه 143 می فرمایند: خداوند بندگان خویش را به هنگامی که کارهاي بد انجام می دهند با کمبود میوه ها و جلوگیری از نزول برکات و بستن در گنجهای خیرات بر روي آنها آزمایش می کند. پس نیامدن باران امتحان است برای اینکه بندگان کوتاهی کرده اند، گناه و معصیت کرده اند. این آزمایش به این دلیل است که توبه کاران توبه کنند وكسي از گناه دست بكشد پند پذیران پند بگیرند و آن کس که از گناه می ترسد از انجام کار خلاف باز ایستد. خداوند پاک و منزه استغفار را سبب فراوانی روزی و رحمت بر خلق قرار داده است. همین که مردم روزه می گیرند، استغفار می کنند رحمت الهی به آنها روی می آورد و نعمت دوباره بر آنها سرازير می شود. انشاءالله نماز استسقاء روز دوشنبه برگزار مي شود.
پرداختن خمس رشد و نمو مال
یکی از واجباتی که خداوند تبارک و تعالی بر ما قرار داده، خمس است. خیلی جاها خداوند متعال بخشیده است، منتها در یک سری مسائل را خداوند تبارک و تعالی فرموده است اگر منفعت کسب و غنیمتی خداوند نصیب شما کرد بخشی از آن حق خدا، بخشی حق پیغمبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و بخشی هم حق قربی پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) است «أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى»(سوره انفال،آيه41) منفعتی که شما بردید، یک پنجم آن برای خدا و برای پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و براي لِذِي الْقُرْبَى یعنی برای اهل بیت(عليهم السلام) و ذریه حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. در هر مالی که شما کسب می کنید با شرایط آن یک پنجم آن از آن خدا، رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و قربی پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) است این آیه قرآن است. خداوند سهم خود را بخشیده و در اختیار پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) قرار داده است، پیغمبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم) هم سهم خود را در اختیار امیرالمؤمنین(علیه السلام) قرار داده است و امیرالمؤمنین(علیه السلام) سهم خود و پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و خدا را در اختیار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) قرار داده است یعنی یک پنجم مال دو قسمت می شود یک قسمت می گویند سهم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است و یک قسمت آن سهم سادات یعنی ذریه حضرت زهرا(سلام الله علیها)است. این سهم امروز در اختیار مرجع تقلید است به چه دلیل در اختیار مرجع تقلید شماست؟ تا خرج دین خدا کند تا دین خدا و احکام خدا زنده بماند. از زمانی که کسی مشغول کار می شود مثلا كارگر اولين روزي كه مي رود كارگري، كارمند اولين حقوقي كه مي گيرد، تاجر از روز اولي كه به تجارت مي رود كشاورز از روزي كه اولين محصولش را برداشت مي كند تاجر و كاسب و بازاري از اولين روزي كه در مغازه اش رفته است تا يكسال، اگر در اين يكسال مسافرت برود خرج سفرش كند اشكالي ندارد خرج زيارت و جهيزيه دخترش هديه مي دهد براي خودش ماشين و خانه مي خرد براي بچه هايش خانه و ماشين مي خرد خرج عروسي و دامادي فرزندانش را مي دهد سر يكسال شد اگر يك هزار تومان اضاف آورده باشد دويست تومان آن خمس است يعني یک پنجم مالش خمس است، مهم نیست که پول زیادی باقی مانده باشد حتی اگر کم هم باشد باید خمس آن را بپردازد و مهم این است که مقید باشد حکم خداوند را در زندگی خود بپذیرد. چگونه می شود خمس را حساب کرد؟ چیزهای خوراکی و مصرفی مانند برنج و روغن و گوشت و... اگر در آخر سال زیاد آمد باید آنها را به قیمت در بیاورید و یک پنجم آن خمس است که باید بپردازید اگر نپردازید سهم خداوند، سهم پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، سهم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشريف) و سهم سادات را نپرداخته است. بعد مي گويد يا صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشريف) به دادم برس شما بايد سهم امام را بپردازيد. این خمس را باید به مرجع تقلید خود برسانید یا به کسی که نمایندگی و وکالت داشته باشد. هر امام جمعه ای در هر شهرستانی از طرف تمام مراجع وکالت دارد یعنی نامه می نویسد آنها بعد از مدتی تحقیق می کنند و بعد از تحقیق برای او نامه می فرستند که ما به شما اجازه می دهیم که خمس مردم را بگیرید اگر مرجع تقلید شما اجازه ندهد کسی حق ندارد، خمس را جمع کند. شما خمس را می پردازید و این پول باید به دست مرجع تقلید شما برسد و رسید آن به مهر مرجع تقليد را بگیرید، یقین بکنید که این پول به دست مرجع تقلیدتان رسیده است. خمسی که می دهید باید قصد قربت هم کنید یعنی بگویید خدایا خمس مالی خود را ادا می کنم قربة الی الله.
اگر کسی خمس مال خود را نپردازد وقتی جنسی را می خرد به مغازه دار بدهکار می شود چون پولی را به او داده است که خمس مالش بوده است هم به او و هم به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشريف) بدهکار می شود. این معامله هایی که انجام می دهد، باطل است شما با مال مردم نمی توانید، تجارت کنید. کسی پولی را به امانت به شما داده است شما حق ندارید با آن پول معامله کنید اگر معامله کردید این معامله اشکال دارد. چرا؟ چون تو شریک ملک داری، این پول مشاء است، تو حق نداری در آن تصرف کنی، چون ملک مال غیر است باید اول ملک را به صاحبش برگردانید بعد معامله کنید. ما توقع هم داریم که خداوند رحمتش را بر ما نازل کند. شما در همین مورد حساب کنید چقدر زندگی ما اشکال دارد؟ چقدر معاملات ما اشکال دارد؟ ما خانه و ماشين و نان مي خريم با همين پول به بچه هايمان مي دهيم با پولي كه يك پنجم آن مال خودمان نيست حالا چنين رزقي حلال است؟
پس چگونه مؤمن شیعه متقی باید در همه اعمال متعبد باشد هم در روزه و نماز و هم در احكام مالي متعبد باشد. كساني که اهل خمس هستند، دیده اند که مالشان اصلاً کم نشده است و زندگی آنها سال به سال بهتر شده و نقصی در زندگی آنها پیدا نشده است این مال تزکیه و پاک شده است. يعني تمام غرایض انسان باید به اندازه رشد کند مثلاً غریضه جمع آوری مال يعني حرص نباید در انسان رشد پيدا کند باید کمک به فقرا، انجام خیرات، جمع آوری مال همه به اندازه در انسان رشد پیدا کند اگر کسی خمس مال را ادا نکند و حرص بزند و جمع آوری کند مثل این می ماند که کسی دستش دراز باشد بینی و پایش بزرگ باشد یعنی یک غریضه در انسان بیشتر رشد پیدا کرده و آن حرص جمع آوري مال است. نفعی که دادن خمس و زکات دارد این است که تمام غرایض درونی انسانی را تعدیل می کند و به اندازه رشد می کنند یعنی هم حس نوع دوستی، هم کمک به فقرا و هم حس جمع آوری مال در انسان رشد پیدا می کند و همه به اندازه می شود علاوه بر آن خداوند تبارک و تعالی برکتی به مال می دهد که مال نمو پیدا می کند و زیاد می شود.
سوال حضرت موسی (علیه السلام) از خداوند در مورد عاشورا
دیشب بحثی را مطرح کردیم که خداوند تبارک و تعالی به حضرت موسی(علیه السلام) گفت: من ده خصلت به امت آخرالزمان داده ام که به بقیه امتها نداده ام، اول نماز، دوم زکات، سوم روزه، چهارم حج، پنجم جهاد، ششم نمازجمعه، هفتم نماز جماعت، هشتم قرآن، نهم علم و دهم عاشورا است. همه موارد برای حضرت موسی(علیه السلام) تقریباً روشن بود اما عاشورا را نمی دانستند چیست؟ سوال کرد« يَا رَبِّ وَ مَا الْعَاشُورَاءُ » خدایا عاشورا چیست که به این امت دادی؟ اين حرف زمان حضرت موسي(عليه السلام) گفته شد امروز ما با تمام وجود اين كلام الهي را مشاهده مي كنيم خداوند فرمودند:«قَالَ الْبُكَاءُ وَ التَّبَاكِي عَلَى سِبْطِ مُحَمَّدٍ صلي الله عليه وآله» عاشورا يعني بكاء، بكاء یعنی گریه کردن «التَّبَاكِي» خود را شبیه گریه کنندگان در آوردن«عَلَى سِبْطِ مُحَمَّدٍ صلي الله عليه وآله» بر فرزند پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) چون بعضي اوقات انسان در مجالس عزاداري مي نشيند و گريه نمي گيرد «وَ الْمَرْثِيَةُ» نوحه خواني، عاشورا یعنی هم گریه کردن و هم تباکین وهم مرثیه و نوحه خواندن «وَ الْعَزَاءُ» و عزاداری کردن لباس مشكي پوشيدن «عَلَى مُصِيبَةِ وُلْدِ الْمُصْطَفَى» نوحه خوانی کردن و مرثيه خواندن و عزاداری کردن بر مصیبت فرزند پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، بعد خداوند تبارک و تعالی فرمود «يَا مُوسَى مَا مِنْ عَبْدٍ مِنْ عَبِيدِي فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ» هر بنده ای از بندگان من در آن زمان«بَكَى» گریه کند«أَوْ تَبَاكَى» خود را به گریه بزند«وَ تَعَزَّى» عزاداری بکند «عَلی وَلَدِ المُصطَفی» بر فرزند پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) «عَلَى وُلْدِ الْمُصْطَفَى صلي الله عليه وآله إِلَّا وَ كَانَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» در آن زمان من، خداوند تبارک و تعالی نعمت بهشت را«ثَابِتاً فِيهَا» نصیب او می کنم یعنی آمدن در مجلس عزای امام حسین(علیه السلام) نشستن در بهشت است، شركت در مجلس امام حسين(عليه السلام) و عزاداري و گريه كردن و خودش را به حالت گريه بر امام حسين(عليه السلام) در آوردن این عمل زمینه ساز ورود به بهشت و سعادت و خوشبختی است. سعادت و خوشبختي رفتن به بهشت از این اعمال شبانه و روزانه¬ ما درست می شود. این مجلس برای انسان بهشت ساز است «وَ مَا مِنْ عَبْدٍ أَنْفَقَ مِنْ مَالِهِ فِي مَحَبَّةِ ابْنِ بِنْتِ نَبِيِّهِ طَعَاماً» هر بنده ای که از مالش انفاق کند به خاطر علاقه ای که به فرزند حضرت زهرا(سلام الله علیها) دارد يعني طعامي بدهد يا غير از اين مجلس امام حسين(عليه السلام) را بچرخاند «وَ غَيْرَ ذَلِكَ دِرْهَماً إِلَّا وَ بَارَكْتُ لَهُ فِي الدَّارِ الدُّنْيَا الدِّرْهَمَ بِسَبْعِينَ دِرْهَماً» من یک درهم هزینه ای که برای مجلس سیدالشهدا(عليه السلام) خرج می کند هفتاد درهم بركت مي دهم «وَ كَانَ مُعَافاً فِي الْجَنَّةِ وَ غَفَرْتُ لَهُ ذُنُوبَهُ» هم او را وارد بهشت می کنم و هم گناهانش را می آمرزم. شما ببینید کسانی که عاشقانه برای امام حسین(علیه السلام) خرج کرده اند هیچ زمانی نشده است که در خرج و هزينه اش بمانند. از آنجایی که اعتقاد به محبت سیدالشهدا(عليه السلام) دارند زمینه برای آنها فراهم شده است و بنده دهها داستان در اين زمينه است و هم نمونه اي كه براي خودم اتفاق افتاده است براي مجلس سيدالشهدا(عليه السلام) از خزينه غيب حواتله شده و مشكلات برطرف شده است. خدا در ادامه این روایت به حضرت موسی(علیه السلام) می فرمایند: «وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي» به عظمت و جلالم قسم «مَا مِنْ رَجُلٍ أَوِ امْرَأَةٍ» هر زنی و هر مردی «سَالَ دَمْعُ عَيْنَيْهِ فِي يَوْمِ عَاشُورَاءَ وَ غَيْرِهِ قَطْرَةً وَاحِدَةً» در روز عاشورا و غير عاشورا قطره ای اشک از چشمانش بریزد«إِلَّا وَ كُتِبَ لَهُ أَجْرُ مِائَةِ شَهِيدٍ»(مستدرك‏الوسائل ج 10ص 319) قسم به جلالم چون مطلب خیلی بزرگ بوده و باور كردن آن سخت بوده خداي تبارك و تعالي مثل انسانها حرف زده است تا مردم باور کنند، خداوند می فرماید به عظمتم سوگند موسي به جلال و جبروتم سوگند هر کسی یک قطره اشک به خاطر فرزند پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) جاری کند ثواب صد شهید را به او عنايت مي كنم. اين عاشورا است از آثار مجلس امام حسين(عليه السلام) است كه اسلام براي من و شما مانده است.
پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید:«إنَّ لِقَتلِ الحُسَينِ حَرارَةً في قُلوبِ المُؤمِنينَ لا تَبرُدُ أبَداً»( مستدرك الوسائل - ج 10 - ص 318 . دانشنامه امام حسین(ع): ج10- ص32- ح2763) در شهادت امام حسین(علیه السلام) یک عشق و یک حرارتی در قلبها پیدا می شود که هیچ زمانی سرد نمی شود. این عظمت مجلس امام حسین(علیه السلام) است. پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند«حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ»(إرشاد مفيد، ج‏2، ص‏127) اگر اسلام مانده است و انقلاب اسلامی درست شده است به خاطر همین مجالس عزاداری امام حسین(علیه السلام) است. اگر عشق به حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امام حسین(علیه السلام) و عشق به خوبی و پاکی و طهارت در دلها مانده است به خاطر همین مجالس سيدالشهدا(عليه السلام)بوده است. شما فکر می کنید چه کسی شیعه را حفظ کرده است؟ این همه تهاجم فرهنگی، این همه حاکمان ظالم از زمان پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) تا به امروز بوده است، این همه با شیعه جنگیدند و شیعه را کشتند، شیعیان را سر می بریدند که مردم نام علی(علیه السلام) را هم نتوانند روی بچه هایشان بگذارند. در زمان هارون و مأمون سادات را لای دیوار می گذاشتند. این امام زادگانی که در کوه و کمر به شهادت رسیدند، دشمن دنبال آنها بوده است تا نسل ذریه حضرت زهرا(سلام الله علیها) قطع شود ولی با این همه دشمنی شیعه ماندگار شد چرا؟ همه به خاطر همین مجلس سیدالشهدا(عليه السلام) است. این مجالس اسلام را، دین خدا را و قرآن را حفظ می کند و باعث پاکی دل ما و حاجت روا شدن ما می شود. اینها همه از برکاتی است که از مراسم عزای سیدالشهدا(عليه السلام) ناشی می شود.ما بايد از هئيت بقية الله (عجل الله تعالي فرجه الشريف) تشكر كنيم كه بعد از عاشورا مجلس عزا هنوز برپا كردند تا جوانان سينه زني و عزاداري كنند. در مجلس امام حسین(علیه السلام) باید حتماً طعام باشد. جوانان و نوجوانان از همین حالا نیت کنید که خدایا به ما مال بده تا برای عزاداری سیدالشهدا(عليه السلام) غذا بدهیم خداب ه شما بركت مي دهد. ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این شبها با طعام سیدالشهدا(عليه السلام) برگزار شود مردم ديندار و متدين هستند و نذريهاي زيادي مي دهند باید به این نذریها جهت داده شود. همه نذری ها در روز تاسوعا و عاشورا نباشد و در ایام دیگر هم بعد از ایام تاسوعا و عاشورا نذری داده شود در این صورت جمعیت بیشتر می شود و خطیب می تواند مسائل دینی را بهتر بیان کند، مداح بهتر عزاداری می کند و مجالس سیدالشهدا(عليه السلام) رونق پیدا می کند. خداوند تبارک و تعالی توفیق دهد تا ما بیشتر نوکر اهل بیت(عليهم السلام) باشیم.
در خاندان سیدالشهدا(عليه السلام) دو بچه کوچک هستند که این ها با دستهای کوچک خود کارهای بزرگی انجام داده اند. یکی علی اصغر(علیه السلام) و دیگری حضرت رقیه(سلام الله علیها) است. امشب توسلی پیدا کنیم به دختر سه ساله¬ ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) انشاءالله به برکت این بزرگوار هر کس در این مجلس آمده است با دست پر از اینجا بیرون برود.
شفاء دادن حضرت رقيه(سلام الله عليها) به يك مسيحي
بنده از منبری ها شنیدم که یک تعدادی از این خارجی ها به سوریه آمدند و یک خانمی حامله بوده است او را به بیمارستان می برند، پزشک معالج می گوید یکی از اینها باید فدا شود یا مادر باید بمیرد تا بچه سالم بماند و یا بچه باید بمیرد تا مادر سالم بماند. این زن از بالا که نگاه می کند، می بیند جایی خیلی شلوغ است و جمعیت زیادی جمع شده اند، سوال می کند چه خبراست؟ این جمعیت برای چه آمده اند؟ مترجم می گوید: یک نفر اینجا فوت کرده است و مردم به عشق او آمده اند. این زن می گوید معلوم می شود که او قوم و خویش زیادی دارد که این همه مردم آمده اند. مترجم شروع می کند به گفتن جریان عاشورا و سختی هایی که این دختر کشیده است و علت این که مردم به زیارت حضرت رقیه(سلام الله علیها) می آیند را تعریف می کند. این زن که مسیحی هم بوده است منقلب می شود و به حضرت رقیه(سلام الله علیها) متوسل می شود، می گوید: ای دختر بزرگوار، من که تا حالا شما را نمی شناختم اگر عنایتی کنید که بچه من سالم به دنیا بیاید، قالیچه ای که پدرم موقع عقد به من هدیه داده است را در حرمتان می اندازم. بعد از مدتی بچه صحیح و سالم به دنیا می آید. یک مسیحی این گونه به حضرت رقیه(سلام الله علیها) متوسل می شود، شما جوانان شیعه و علاقه مند و دوستدار اهل بیت(عليهم السلام) در این دهه¬ عزاداری کرده اید به ایشان متوسل شوید تا همگی امشب حاجت روا شویم. حضرت رقیه(سلام الله علیها) بعد از عاشورا دائم بهانه می گیرد، یزیدیان عمداً دست بچه هایشان را می گیرند و آنها را از خرابه شام عبور می دهند. این بچه وقتی که می بیند بچه های شامی دست پدرهایشان را گرفته اند، سوال می کند عمه پدر من کجاست؟ چهل روز است که این بچه پدرش را ندیده است. حضرت رقیه(سلام الله علیها) به امام حسین (علیه السلام) علاقه زیادی داشتند...
والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.