سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راههای خدمت به مردم

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 669 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.08.26
 
بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی در جلسه شورای اداری مورخه 25/7/88

تشکر و قدردانی می کنیم از استاندار محترم جناب آقای دکتر دهمرده که به خاطر تغییر و تحولاتی که در استان بوجود آوردند. این تغییر و تحولات شامل ما هم شده و این تغییر و تحولات را ما به فال نیک می گیریم. خیر مقدم عرض می کنیم خدمت فرماندار این شهرستان جناب آقای بهروز که از نیروهای صدیق و ارزشی و پرتوان در خطه جنوب بودند و شهرستان جیرفت. الان هم توفیق شامل حال ایشان و شهرستان بافت شده است که خدمتگزار مردم باشند. و در همین جا باید تشکر و قدردانی کنیم از زحمات فرماندار سابق جناب آقای امیر زاده که بیش از دو سال سکاندار فرمانداری بودند و خدمات ارزشمند و شایسته ای را انجام دادند. تشکر و قدردانی می کنم از همه شما مسئولین ادارات ، نهادها ، ارگانها و همه شما برادران عزیز و خواهران مکرمه ، اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم و همه عزیزان بویژه امام جمعه ارزوئیه که در اولین شورای اداری شهرستان حضور دارند.ان شاء الله خدای متعال توفیق بدهد که بتوانیم به مردم خدمت کنیم که الحمدلله از هر جهت توفیق خدمتگزاری زمینه اش فراهم شده است من فکر نمی کنم در شهرستان هیچ زمانی مثل این برهه مهیا شده باشد. من فکر می کنم ما یک لحظه غفلت کنیم، کوتاهی کنیم خدای متعال هیچ وقت ما را مورد آمرزش خودش قرار نمی دهد. الان دولتی خدمتگزار ، مسئولین خدمتگزار و همه جانبه الحمدلله مهیا شده برای خدمت و ما از خدمت رسانی نباید ناراحت باشیم . امام حسین (ع) یک روایت بسیار گهربار و مهمی را بیان می کند. می فرمایند: «ان الحوائج الناس علیکم من نعم الله ولا تعلمونعم» می فرمایند: از اینکه مردم سراغ شما بیایند و حوائج شان را شما برآورده به خیر کنید نباید ملول بشوید ، نباید ناراحت بشوید . در فرهنگ دینی خدمتگزاری و خدمت به مردم کردن این برداشت است«ان الحوائج الناس علیکم من نعم الله» احتیاجی که مردم به شما دارد این نعمت خداست که به شما رو آورده است. نعمت خدا است. آدم باید حل مشکل مردم باشد ، نگاه کند به نعمت خدا که روآورده است که ما باید خدمتگزار مردم در نظام جمهوری اسلامی باشیم. «ولاتعلمونعم» پس اگر این طور است از این نعمت که مردم می آیند سراغ شما خسته نشوید، ملول نشوید، پر توان کار کنید. خوب این حدیث گهربار از سیدالشهدا(ع) که درسهای زیادی به ما می دهد که ان شاءالله هم من و هم شما و همه مسئولین محترم پاشنه های کفش را محکم بکشیم برای خدمت به مردم و محرومیت، برای اینکه به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم . اولین نکته اش وحدت و همدلی و برداشته شدن سوءظن و بدگمانی در یک محیطی که همه می خواهند کار بکنند باید همه نسبت به هم خوش گمان باشند ، بدگمان نسبت به هم نباید باشند.

http://yascms.ir/emam/sokhan/43.jpg


مدافع همدیگر باشیم
مدافع همدیگر باشیم. اگر ادارات همدیگر را تخریب کنند ، روسای ادارات همدیگر را در انزاز مردم، در بین مردم نه ولش کن فلانی ! اگر بنا شد همدیگر را تخریب کنیم این آثار زیانبارش شامل حال مردم می شود. الحمدلله از هر جهت که نگاه می کنیم شرایط مساعد است برای کار و فعالیت. بنابراین وحدت و همدلی منتهی محور می خواهد ، بعضی ها می گویند چرا شما دم از وحدت می زنید. لااقل متعلق به وحدت روشن کنید، متعلق به وحدت معلوم است . ما دور چی بچرخیم؟ دور ولی. دور ولی باید وحدت داشته باشیم و الا اگر ولایت نباشد آن وحدتش هم خودش هم تفرقه است. وحدت بر محور ولایت .این یک نکته.
نکته دومی که ان شاءالله همه مدنظر دارند اینکه همه هدف این باشد یعنی یک خط قرمز برای همه باشد. اگر حرفی داریم به حدی باشد که ضرری به توسعه شهرستان وارد نشود.یعنی همه هدف اصلی ما این باشد که ان شاءالله شهرستان در این دولت خدمتگزار ، در این چهارساله یک خیز بلندی به نفع مردم و منطقه برداشته شود. فکر می کنم که بیش از این اختلافات خطی و جناحی و سیاسی گری مساعد این شهرستان و مردم نخواهد بود. الحمدلله ما باید کار نشان دهیم. با حرف و گپ پیش نمی رود. دولت وقتی موفق است ، اصول گرا وقتی موفق است که کار بکند. آقای احمدی نژاد وقتی مردم به ایشان رای دادند که کار از بنده خدا دیدند، که حرفش مطابق عمل یکی شده بود. ما هم اگر در شهرستان خوب کار بکنیم مردم استقبال می کنند، کور نیستند چشمانشان باز است و هر کس خدمت کند واقعا خدمتش پیش مردم گم نخواهد شد. ما نباید نظرمان مردم باشد بلکه نظرمان باید خدای تبارک و تعال باشد.
راههای خدمت به مردم
نکته سوم یکی از راههای که به مردم خدمت کنیم. من فکر می کنم باید به سراغ مردم برویم نه اینکه ما بنشینیم مردم سراغ ما بیایند. «طبیب دواربطبعة» پیغمبرخدا (ص) یک طبیب بود که دوار می چرخید تا مریض را پیدا می کرد وتا آنها را مداوا کند. ما در اداراتمان تا مردم سراغ ما بیایند. این پیشرفتی برای شهرستان حاصل نمی شود. بله درست است مردم باید پیگیر باشند. جا نیفتاده که مردم احقاق حق کنند. بعضی از مسئولین میوه شان مثل سیب از درخت می ریزد ولی بعضی ها مثل گردو هستند دست یافتنی نیستند بلکه آنقدر باید چوب بزنیم تا این میوه اش بدست برسد.اینقدر باید به مسئولین بگویید ، بگویید تا کار درست شود. درست مردم باید اینگونه باشند.، پیگیر کار باشند. متاسفانه این شهرستان تا آنجایی که من قدم برداشتم و رفتم آنگونه ندیدم که از طریق مردم پیگیر کار باشند. ما باید به سراغشان برویم. یکی ازراههای پیگیری کارها این است ان شاءالله هفته ای یک نوبت همان طور که رئیس جمهور هیئت دولتشان را می برند به شهرستانها ، ما هم هیئت کوچکی تشکیل دهیم و ببریم به روستاها هفته ای یک نمازجماعت مغرب و عشاء در یک روستا برگزار و بعد اهالی محترم بیایند. بعد از نماز چند کلامی صحبت شود و خدماتی که دولت انجام داده باز گو شود و مشکلاتی که مردم دارند یکی ، دو نفر به نماینده ازمردم مشکلاتشان را در هر بخشی رو در رو با مسئولین بگذارند و آنها را یادادشت می کنند.
یکی از کارهای که برای توسعه نمازجماعت و نمازجمعه من مدنظرم است برای اینکه از مهمترین وظایف صالحان اقامه نماز است. ما هر چه که ارتباط مردم با خدا ، مدیران با خدا تقویت کنیم کار راحتر می شود. روی این جهت نمازجمعه اهمیت ویژه ای دارد. یکی از راهکارهای که برنامه ریزی می خواهد که ان شاءالله داشته باشیم و جناب بهروز هم اگر صلاح دانستند آُن را اجرایش کنند هفته ای سه تا اداره با کلیه کارمندانشان در نمازجمعه نمادین شرکت کنند و تا آخر سال برنامه ریزی شود. یک نکته باید خدمتتان عرض کنم . چون اولین جلسه شورای اداری هم است. بعد از سه ماهی که ما اینجا هستیم یک جلسه شورای اداری برای جلسه نماز جمعه داشتیم ، فکر کنم دومین جلسه شورای اداری باشد که ما در خدمت شما هستیم.در سطح شهر می گردید من عذرخواهی می کنم از شهردار محترم با این خدمات ارزشمندی انجام دادند. این سطحی که مردم اشغال می ریزند خیلی زیاد است. واقعا شهردار محترم چقدر پول کارگر و وسیله بدهد تا بتوانند این آشغالها را از سطح شهر جمع کنند. ولی اینجور زمین ریختن در کوچه و خیابان این منظره زشتی دارد و آلودگی هم دارد همه شما بهتر از من استاد هستید و می دانید یک راهکار و تدبیری برایش اندیشه شود . باید حالا جعبه ای ساخته شود یا خریداری شود ، ادارات باید کمک کنند بالاخره یک سطل آشغالی که همه شهرها دارند ومردم آشغال در آن می ریزند بعد ماشین می آید آنها را جمع می کند این در شهرستان خیلی مورد نیاز است و فکری برایش اندیشه شود. مطلب بعدی که معذرت می خواهم از آموزش و پرورش جناب آقای ایوبی روندی که پیش می رود هر چند خوب است ولی بهتر از این خواهد شد مسئله چادر است . ما حالا صبح می آییم بیرون ، که واقعا دانش آموزان ما بدون چادر مدرسه می روند ما مخالف نیستیم حجاب است و حجابشان از هر جهت درست است اما حجاب برتر نیست . بالاخره چادر نشان ملی ما است، نشان ایرانی ما است ما باید حفظش کنیم . چگونه پاکستانی ها لباس ملی شان را حفظ کردند نخست وزیر ، رئیس جمهورشان و تمام افرادی که هست به لباس ملی شان افتخار می کنند. بلوچ ها به لباس ملی شان افتخار می کنند. چادر نشان ایرانیت ما است. این علاوه بر اینکه نشان پاکی زن، عفت زن، نشان تدینش، اسلامیتش است. نمی خواهیم بگوییم همه چیز در چادر است. می گوییم علاوه بر اینکه نشان ملیت ماست یکی از نشانه های پاکی زن چادر است. این را باید تشویقش کنیم ما باید مجبور کنیم دانش آموزان چادر به پوشند نه. نه جواب داده و نه جواب خواهد داد. اصلا اثر منفی هم دارد حالا پیشنهادی که من دارم این است حداقل در مدرسه ، دخترهای که با چادر می آیند مورد تشویق قرار بگیرند در همین حد باشد. نظرمن بیش از این نیست فردا در مدارس بگویند که امام جمعه می گویید که حتما با چادر باشند نه ما همچین نیتی نداریم و بچه ها با حجاب هستند ، پاک هستند، درس خوان هستند و الحمدلله هیچ مشکلی نیست. ولی این چیزی که می گوییم یک خوب داریم و یک خوبترش را داریم. خوبترش را چکارکنیم با تشویق باشد در همین حد خودش تاثیر گزار می شود و اثر خیلی بهتری می تواند داشته باشد تا اینکه اصلا بی تفاوت باشیم .نماز وحدت هم باید جدی گرفت و برنامه اش از طریق ارشاد اعلام شده و می شود ان شاءالله در نماز وحدت حضور پیدا کنند.
والسلام علیکم و رحمة الله.


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.