سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نقش مهم یادگیری علوم اهل بیت (ع) و ترویج آن

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 711 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.08.26
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در شورای آموزش و پرورش 6/8/88
تشکر از خدمات دولت جناب آقای احمدی نژاد

عرض تبریک دارم میلاد پرخیر و برکت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) را خدمت مولایمان صاحب الزمان (عج) و به همه شما ارادتمندان اهل بیت (ع) خصوصا ارادتمندان امام هشتم(ع).
بنده به نوبه خود خوش آمد عرض می کنم خدمت شما بزرگواران فرماندار محترم و جناب حجت الاسلام حاج آقا عباسی و تشکر و قدردانی می کنم از ریاست محترم آموزش و پرورش جناب آقای ایوبی که هم مدیر اصولگرا و هم الحمدلله مدیری توانمند هستند. همان طور که حضرت عالی فرمودید واقعا یک تحولی را دولت خدمتگزار جناب آقای احمدی نژاد در بحث آموزش و پرورش و در بحث ورزش بوجود آوردند که مشهود است در هر شهرستانی که ما قدم می زنیم و پا می گذاریم خدمات در بحث آموزش و پرورش واقعا برجسته و خیلی نمایان هست. در بحث سالنهای ورزشی واقعا خیلی نمایان است و همینطور در بخش های دیگر واقعا جای تشکر و قدردانی دارد از دولت خدمتگزار و از جناب آقای ایوبی هم واقعا تشکر می کنیم که مدیری توانمند هستند که توانستند با مدیریت خوب در این سالها جذب اعتبارات دولتی را انجام بدهند و ما در آغاز سال تحصیلی مدارس جدید را افتتاح کردیم که بسیار با شکوه ساخته شده بود و مایه خیر و برکت شهرستان است. علاوه بر این من باید تشکر ویژه از جناب آقای ایوبی داشته باشم که به خاطر ارتباط خوبی که با دفتر امام جمعه دارند و بخشی از مشکلات ما را واقعا حل کردند با دادن نیرو بخشی از مشکلات دفترالحمدلله حل شده و ما مدیون ایشان و سپاسگذارهستیم. ان شاءالله خدای متعال بر توفیقاتشان بیافزاید.

دعای امام رضا (علیه السلام) برای کسی که امر اهل بیت (ع) را احیا کند

حدیث گهر باری را از امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) عرض می کنم. یکی از راویان حدیث عبدالسلام است ، می گویند «سمعت اباالحسن علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)» من از امام رضا (ع) شنیدم «یقول رحم الله عبد احیا امرنا» امام رضا (ع) دعا می کند برای کسانی که امر ما را احیا می کنند. «رحم الله» مورد رحمت خدا قرار بگیرد.

نقش مهم یادگیری علوم اهل بیت (ع) و ترویج آن

کسی که امر ولایت و امر امامت را احیا کند «و قلت له و کیف یحیی امرکم» من سوال کردم آقا چگونه امر شما را احیا کند؟ فرمود: «فیتعلم علومنا» اولاً برود علوم ما اهل بیت(ع) را یاد بگیرد «ویعلمون الناس » و به مردم یاد بدهد. نظام جمهوری اسلامی وجودش از برکت علوم اهل بیت (ع) است. به برکت نایب امام زمان (عج) است ، از برکت فقاهت است .

حاکمیت فقیه ، حاکمیت علم و عدل

در واقع آن کسی که امروز حکومت می کند بر جمهوری اسلامی علم است و عدل. کتاب ولایت فقیه حضرت امام (ره) بحثی را مطرح می کند در باب حکومت و ولایت فقیه، می گویند حکومت فقیه در واقع حاکمیت علم است و عدل بر مردم . امروز در واقع علوم اهل بیت (ع) بر ما حاکم است . امام رضا (ع) می فرمایند: خدا رحمت کند آن کسی که امر ما را احیا کند. چگونه امر شما را احیا کند؟ فرمودند: علوم ما را یاد بگیرد و به مردم هم یاد بدهد.

آثار یاددادن زیبایی های کلام اهل بیت (ع)

بعد حضرت می فرمایند: «فان الناس لو علموا محاسن کلامنا لا تبعونا» یعنی راه گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) را امام رضا (ع) یاد می دهند. می فرمایند: «لوعلموا محاسن کلامنا»اگر مردم خوبی های کلام ما را را درک کنند تابع ما می شوند. ما خوبی های اهل بیت (ع) ، زیبایی های که در اهل بیت (ع) است. ما اینها را با زبان زیبا نه تنها برای ایران بلکه برای دنیا هم بگوییم. مردم جذب اهل بیت (ع) می شوند. نمی خواهد ما شخصیتهای آنها را مورد حمله قرار بدهیم. ما اگر بیاییم محاسن و خوبی های اهل بیت (ع) و زیبایی های کلام آنها را برای دنیا تشریح کنیم. دنیا جذب آهل بیت (ع) می شود. حالا این حدیث را برای چه ذکر کردم.

لزوم توجه دادن دانش آموزان به حوزهای علمیه

این حدیث به این جهت ذکر کردم همانطور که جناب آقای ایوبی هم گفتند، استعدادها در این شهرستان بسیار درخشان است و در ابعاد مختلف استعداد فراوان است. امروز نتایج آن را در کشور، استان خود و شهرستان داریم می بینیم ولی در بحث علوم اهل بیت (ع) و حوزوی یک مقداری ما ضعف داریم طلبه از شهرستان بافت خیلی کم داریم. من خواهشی که دارم از دوستانمان در آموزش و پرورش یک مقداری ارشاد کنند و به دانش آموزان منتقل کنند. حوزه به وجود شما خردمندان ، بوجود استعدادهای درخشان نیازمند است.همان طور در بحث پزشکی شما این همه سرمایه گذاری می کنید و تلاش می کنید و افتخار این شهرستان هستید ان شاءالله چند تا فقیه و مجتهد هم افتخار این شهر باشند. فقهای بزرگ و با استعداد از این شهرستان بدرخشد و بیایند نورافشانی کنند در کل دنیای اسلام ، ان شاءالله به همت شما بزرگواران روی بحث علوم اهل بیت (ع) کار شود. دانش آموزانی که خوش استعداد هستند با شیوه های خوب نه اینکه ما مجبورشان کنیم با شیوه های که خود شما بهتر می دانید آنها را راهنمایی کنیم. امروز حوزه واقعا نیاز دارد، دنیا به ما نیاز دارد ، دنیا به طلبه ها نیاز دارد. کشورهای آمریکایی، غیر آمریکایی شرق و غرب هر کجا که نگاه کنید امروز نیازمند هستند به اسلام ناب . ما که زبان بلد نیستیم ، ما که توانش را نداریم ولی بچه های ما در آینده تربیت بشوند و اینها مبلغ اسلام بشوند ، مبلغ دین بشوند. این یک بعدش است بعد از آن هم این فقها همیشه زنده نیستند که بالاخره کسی بتواند جای این بزرگواران رابگیرد . حضرت امام (ره) رحلت کردند ، آیت الله فاضل از دنیا رفتند، مراجع بزرگوار از دنیا رفتند و مراجعی که الان هستند پیرمرد شدند، الان بالاخره باید یک عده ای جایگزین بشوند.
وجوب یادگیری فقه وعلوم اهل بیت

آیت الله مکارم می فرمایند: که امروز آن کسی که استعداد دارد ، توانش را دارد واجب عینی است که برود به حوزه علمیه ، پس بر دستگاه آموزش و پرورش هم واجب است روی مسئله علوم اهل بیت (ع) سرمایه گذاری کنند، تشویق کنند دانش آموزان را ان شاءالله در این بعد هم ما در سالهای آتی شاهد باشیم که فقهای بزرگی از این شهرستان نورافشانی داشته باشند. تشکر و قدردانی می کنیم ان شاءالله آنچه از دست ما بر می آید نسبت به آموزش و پرورش وهر لحظه از شبانه روز ما در خدمت آموزش و پرورش هستیم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.