سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امروز دنیای بشریت محتاج کرامت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 744 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1388.09.26
 
امروز دنیای بشریت محتاج کرامت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است

http://www.shabestan.ir/newsfiles/pic/maintitr/88092212462119-1-I.jpg


.

استان ها: امام جمعه بافت با اشاره به نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت(ع)، گفت: امروز دنیای بشریت محتاج کرامت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه شهرستان بافت، به مناسبت 25 ذیحجه روز نزول سوره "هل اتی" در شأن اهل بیت(ع) و روز ملی خانواده در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: آنچه ملت ایران دارد از برکت خانواده امیرالمؤمنین (ع) است.

وی گفت: یکی از دلایل نامگذاری این روز به نام روز ملی خانواده، این است که مردم ما به کامل ترین خانواده در اسلام اقتدا کرده و شیوه زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را الگوی خویش قرار دهند.

امام جمعه بافت، شیوه رفتاری حضرت زهرا(س) با امام علی(ع)، برخورد امام(ع) با آن بانوی بزرگوار، رفتار این دو بزرگوار با فرازندان و فرزندان با ایشان را اسوه و الگوی کاملی برای همه مسلمانان به ویژه شیعیان دانست.
وی، ازدواج ساده با مهریه سبک و جهیزیه مختصر و نیز شروع زندگی بر اساس محبت را از دیگر ویژگی های خانواده اهل بیت برشمرد و افزود: در حديثي از امام علی (ع) آمده است "هیچگاه زهرا(س) مرا ناراحت نکرد و حتی مخالفت قلبی هم با من نداشت وقتی به چهره او نگاه می کردم غم و غصه هایم را فراموش می کردم".

حجت الاسلام ابراهیمی، در ادامه سخنان خود حدیث شریف کساء را مؤید رفتار محبت آمیز و محترمانه پدر و دختر، زن و شوهر، فرزندان و والدین ذکر کرد.

وي سپس به جایگاه نظام خانواده در اسلام اشاره کرد و با استناد به آیه 21 سوره مبارکه روم، اظهار داشت: اگر زن و مرد با تکیه بر دیدگاه قرآنی، یکدیگر را نشانه خداوند برای آرامش و الفت خویش بدانند، به طور قطع در موفقیت آنان در زندگی مشترک تأثیر ویژه ای خواهد داشت.

امام جمعه بافت، شکل گیری خانواده بر اساس دیدگاه قرآنی، احترام میان اعضای خانواده، عفت و پاکدامنی و احسان فرزندان به والدین را از مهمترین تفاوت های خانواده در جوامع اسلامی با جوامع غربی برشمرد.

وي افزود: ولي متاسفانه امروز در جوامع غربی، روح عاطفه و پاکی و طهارت از زندگی ها رخت بربسته و افراد به حیوانات خود بیش از اعضای خانواده اهمیت می دهند.

امام جمعه بافت، ترویج ازدواج آسان و به هنگام را به عنوان یکی از سرفصل های فرهنگ عمومی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، مورد تأکید قرار داد و گفت: ازدواج باید بر اساس دستورات اسلامی و الهی شکل بگیرد و در زمان پیامبر(ص) نیز ازدواج ها ساده، به هنگام و البته پایدار بوده است.

وی، ضمن ابراز تأسف از محرومیت هایی که امروزه بعضی از جوانان با آن روبرو هستند، به فاصله زیادی که میان سن بلوغ و ازدواج ایجاد شده اشاره کرد و گفت: پدران و مادران و خود جوانان، باید به عوامل اصلی خوشبختی نظیر ایمان، اخلاق و غیره توجه داشته باشند تا موانعی چون مهریه های سنگین، تحصیلات و غیره از سر راه ازدواج برداشته شود.

حجت الاسلام ابراهیمی، با استناد به آیه ای از قرآن کریم که امر به ازدواج مجردها کرده، مخاطب این آیه را در وهله اول، والدین دانست و افزود: البته این امر قرآنی به نوع متدینین جامعه، حکومت و دستگاه های دولتی را نیز در برمی گیرد که باید برای ازدواج آسان و به هنگام جوانان تبلیغ و کوشش کنند.

وی در ادامه به شأن نزول سوره هل اتی هم اشاره کرد و بیان داشت: انفاق و ایثارگری در عین نیازمندی نکته قابل تأمل در آیات این سوره است که اهل بیت(ع) افطاری سه روز خود را به مسکین و یتیم و اسیر داده و خود با آب افطار کردند.

امام جمعه بافت، تصریح کرد: آنچه در این آیات بسیار حائز اهمیت است و قابل تأمل بیشتر مي باشد اين نكته است که اسیری که به در خانه اهل بیت(ع) مراجعه کرده، غیرمسلمان بوده؛ زیرا در حکومت نبوی اسارت مسلمانان معنی نداشته و این موضوع بیانگر آن است که حتی غیرمسلمان ها هم به جایگاه اهل بیت پی برده بودند.

وی ادامه داد: توجه و اهتمام به امور غیرمسلمانان در سیره اهل بیت، به ما می آموزد که حقوق بشر را باید از خاندان پیامبر آموخت و امروز دنیای بشریت محتاج کرامت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام ابراهیمی، تأکید کرد: وقت آن رسیده که فضائل اهل بیت(ع) را بار دیگر مطالعه کنیم و ببینیم که آن بزرگواران چگونه با خدمت بی منت به جامعه حتی به اسیران و نیازمندان غیر مسلمان هم توجه داشته اند.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.