سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راهبردهای نظام جمهوری اسلامی در حماسه سیاسی 92

ارسال شده توسط: مديربازدید شده: 534 مرتبه
دسته: سخنراني هاي در خصوص جامعه،سياسي و مذهبيتاریخ: 1392.03.27
 
سخنراني حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم بافت در جلسه شوراي تامين در فرمانداري مورخ 92/3/18
راهبردهای نظام جمهوری اسلامی در حماسه سیاسی 92
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم فی کتابه:إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا»(سوره نساء،آیه58)

حضور همه برادران عزیز را در این جلسه خیر مقدم عرض می نمایم.انشاءالله این جلسه مایۀ خیر و برکت برای خود و شهرستان باشد.
راهبردهای نظام جمهوری اسلامی
1- حضور حداکثری در حماسه سیاسی 92

اگر حماسه سیاسی یک نوع جهاد در سال جدید محسوب می شود و راهبرد نظام جمهوری اسلامی است،دوستانی هم که این حماسه سیاسی را رقم می زنند و مدیریت می کنند قطعاً آنها هم در این ثواب بزرگ شریک هستند.راهبرد نظام جمهوری اسلامی در این حماسه سیاسی اول:حضور حداکثری است:باید کاری کنیم که هم شور، نشاط و اشتیاق باشد و هم همۀ مردم بتوانند پای صندوق آراء حضور پیدا کنند.از طرف دیگر راهبرد دشمن نیز روشن است،دشمن می خواهد حضور کمرنگ و بدون نشاط باشد تا از آن طریق بتواند ضربه خود را بزند.زیرا قوام نظام جمهوری اسلامی به حضور مردم است. اعمال ولایت فقیه و اعمال امامت با حضور مردم است.در نظام دینی و الهی که بر قلبهای مردم حکومت می کند قوام آن حضور مردم است.نظام های طاغوتی بر گُرده مردم سوار هستند، کاری به حضور ندارند و با زور حکومت می کنند.اما چون نظام توحیدی و الهی بر قلبها حاکمیت پیدا می کند تا مردم حضور نداشته باشند امام معصوم نمی تواند اعمال حاکمیت کند زیرا اگر مردم حضور نداشته باشند فقیه جانشین امام معصوم نمی تواند اعمال حاکمیت کند،بنابراین حضور مردم شرط اعمال امامت یک امام معصوم و شرط اعمال یک ولایت فقیه محسوب می شود.تعبیر آن مانند خیمه است،اگر یک خیمه را در نظر بگیریم،مهمترین رُکن خیمه عمود خیمه است و خیمه احکام اسلامی در ایران اسلامی حضور مردم است.بنابراین حضور و جذب مردم بسیار اهمیت دارد.این که مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)دائما می فرمایند:حضور حداکثری و جذب حداکثری به خاطر این است که نباید بگذاریم حتی یک نفر هم ترد شود و در دست دشمن قرار گیرد.اگر امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)چند سال امام بودند اما خانه نشین شدند به خاطر این بود که مردم خوب نبودند، اگر امام حسن(علیه السلام)شش ماه بیشتر نتوانستند اعمال حاکمیت کنند به خاطر این بود که مردم حضور نداشتند و اگر ائمه دیگر نتوانستند اعمال حاکمیت کنند به خاطر حضور نداشتن مردم بود.مردم شرط مهمی هستند این که جمهوریت و اسلامیت را بحث می کنند بخاطر این است که هم جمهوریت برای ما مهم است یعنی حضور مردم وقتی مردم حضور نداشته باشند احکام دینی قابل اجرا نیست.بنابراین وقتی احکام دینی برای ما قابل اجرا است که مردم حضور داشته باشند.قوام و دوام نظام جمهوری اسلامی از برکت حضور است و هر مقدار بتوانیم حضور مردم را شیرین تر و پررنگ تر فراهم کنیم بالاترین کار را انجام داده ایم.
2- اجرای قانون
یکی دیگر از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی،اجرای قانون است.کسانی که مجری انتخابات هستند به قانون عمل کنند و قانون مدار باشند.فتنه88 از اینجا آغاز شد که تمکین قانون نکردند اگر تمکین قانون می کردند که بحثی نبود.علت این که سران فتنه به اینجا کشیده شدند بخاطر این بود که تمکین قانون نکردند.بنابراین اعمال قانون و عمل به قانون بسیار مهم است،قانون ممکن است در ظاهر به ضرر کسی شود اما در واقع به نفع همه است.
روایات در باب امانتداری در نظام دینی و اسلامی
در نظام دینی و اسلامی افراد را با امانت دار بودن آنها می سنجند نه با نماز و روزه،روایت اول:«لَا تَنْظُرُوا إِلَى طُولِ رُكُوعِ الرَّجُلِ وَ سُجُودِهِ»برای پاکی و خوبی یک انسان به طولانی بودن رکوع و سجده او نگاه نکنید«فَإِنَّ ذَلِكَ شَيْ‏ءٌ اعْتَادَهُ»شاید به نماز و روزه معتاد شده باشد.«فَلَوْ تَرَكَهُ اسْتَوْحَشَ لِذَلِكَ»ممکن است اگر آن را ترک کند دچار وحشت شود.بنابراین خوبی و بدی افراد باید با چه ملاکی سنجیده شود؟« وَ لَكِنِ انْظُرُوا إِلَى صِدْقِ حَدِيثِهِ وَ أَدَاءِ أَمَانَتِهِ»دو مطلب نشان خوبی و بدی انسان است:1- این انسان راستگو است یا دروغگو؟2- امانتدار است یا خیر؟ امانتداری رکن صداقت یک انسان است.یکی از چیزهایی که خداوند در آن رخصت نداده که ترک شود امانت داری است که یکی نسبت به فاجر(گناهکار)و دیگری نسبت به مؤمن.«لَا تَنْظُرُوا إِلَى طُولِ رُكُوعِ الرَّجُلِ وَ سُجُودِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ شَيْ‏ءٌ اعْتَادَهُ فَلَوْ تَرَكَهُ اسْتَوْحَشَ لِذَلِكَ وَ لَكِنِ انْظُرُوا إِلَى صِدْقِ حَدِيثِهِ وَ أَدَاءِ أَمَانَتِهِ»( الكافي،ج2،ص105)
روایت دوم:پیغمبرخدا حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)در باب امانت می فرمایند:« ثَلاثٌ لَيسَ لاَِحَدِ مِنَ النّاسِ فيهِنَّ رُخصَةٌ»سه چیز است که به هیچ کس اجازه ندادند از آن سرپیچی کند:1- «بِرُّ الوالِدَينِ مُسلِما كانَ اَؤ كافِرا»خوبی به پدر و مادر چه مسلمان باشند و چه کافر،2- «وَ الوَفاءُ بِالعَهدِ لِمُسلِمٍ اَو كافِرا »وفاء به عهد چه با مسلمان باشد چه کافر، کسی حق ندارد بگوید چون کافر است من عهد خود را می شکنم.3- «وَاَداءُ الاَمانَةُ اِلى مُسلِمٍ كانَ اَؤ كافِرا»اداء امانت است چه طرف مسلمان باشد و چه کافر.مانند همین روایت هم از امام محمد باقر(علیه السلام)ذکر شده است.«ثَلاثٌ لَيسَ لاَِحَدِ مِنَ النّاسِ فيهِنَّ رُخصَةٌ: بِرُّ الوالِدَينِ مُسلِما كانَ اَؤ كافِرا وَ الوَفاءُ بِالعَهدِ لِمُسلِمٍ اَو كافِرا وَاَداءُ الاَمانَةُ اِلى مُسلِمٍ كانَ اَؤ كافِرا»(جامع الصغير، ج2، ص716، ح3469)
روایت سوم:امام صادق(علیه السلام)می فرمایند:«إِنَّ اللَّهَ لَمْ یَبْعَثْ نَبِیّاً قَطُّ إِلَّا بِصِدْقِ الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ»خداوند، پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)را به دو چیز مأموریت می دهد:1- راستگویی2- اداء امانت.بنابراین یکی از وظایفی که به عهده داریم این است که مُرّ قانون را همراه با امانتداری مراعات کنیم.(بحارالأنوار، ج 72، ص 116)
3- ایجاد آرامش
یکی از کارهایی دیگری که باید انجام دهیم ایجاد آرامش در جامعه است.حتی اگر تخلفی هم دیدید نباید با گرفتن تخلف ناامنی ایجاد کنید.انشاءالله با وحدت، برادری و محبت بتوانیم وظیفه دینی، اجتماعی و سیاسی خود را که حضور در انتخابات، سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم باشد به نحو احسن انجام دهیم.انتخابات قدم بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است، انشاءالله همه ما در این ثواب بزرگ که حفظ نظام اسلامی و دینی و پیشرفت نظامی است شرکت کنیم.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.