سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

استقلال علمی و فرهنگی کشور از تاكيدات حضرت امام(ره) است

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 766 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1388.10.11
 
استقلال علمی و فرهنگی کشور از تاكيدات حضرت امام(ره) است



http://www.shabestannews.com/newsfiles/pic/maintitr/88101009312496-1-I.jpg
.

استان ها: امام جمعه بافت، استقلال علمی و فرهنگی کشور و نیز تشکیل مدرسه سوادآموزی در همه جای ایران اسلامی را از سفارشات اکید حضرت امام(ره) خواند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه شهرستان بافت، به مناسبت هفته سوادآموزی صبح امروز (10دي) در گفتگو با خبرنگار شبستان، به اهمیت علم آموزی از دیدگاه امام خمینی(ره) پرداخت.

وی گفت: حضرت امام(ره) یکی از مهمترین کارها و نیاز یک ملت را اهتمام به سواد، علم، دانش، مطالعه و تربیت دانسته و بی سوادی را مایه خجالت و شرمساری می دانند.

امام جمعه بافت، ریشه کنی بی سوادی از جامعه و جدیت بی سوادها برای باسواد شدن را از دیگر سفارش های امام خواند و افزود: امام(ره) در خصوص ریشه کنی جهل و محرومیت از خواندن و نوشتن می فرماید"تمامی بی سوادان برای یادگیری و تمام خواهران و برادران باسواد برای یاد دادن بپا خیزند و وزارت آموزش و پرورش هم با تمام توان بپا خیزد و برای رفع این نقیصه دردآور بسیج شوند و ریشه این نقص را برکنند".

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت امام (ره) برای ریشه کنی بی سوادی کشور از همگان از جمله روحانیون و امامان جمعه و جماعت استمداد طلبیده اند، ابراز داشت: در سخنان امام خمینی(ره) به دعوت ائمه جماعت برای تعلیم خواندن و نوشتن در مساجد و تکایا نیز اشاره شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، استقلال علمی و فرهنگی کشور و نیز تشکیل مدرسه سواد آموزی در همه جای ایران اسلامی را از دیگر تأکیدات حضرت امام(ره) ذکر کرد و افزود: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در این باره فرمودند "من از ملت عزیز امید دارم که با همت والای خود بدون فوت وقت، ایران را به صورت مدرسه ای درآورد؛ ما باید در برنامه دراز مدت فرهنگ وابسته کشورمان را به فرهنگ مستقل و خودکفائی تبدیل کنیم".

وی همچنین اهمیت علم آموزی در کنار تربیت را مورد توجه قرار داد و گفت: سواد آموزی توأم با دعوت به تقوا، ایمان، دوری از گناه و انجام دستورات الهی از دیگر سفارشات آن رهبر فقید است؛ زیرا علم بدون ایمان و تقوا نه تنها نفعی برای بشریت نداشته بلکه ضرر و زیان های زیادی بر او وارد کرده است.

امام جمعه بافت، با تأکید بر اینکه هیچ زمانی برای سواد آموزی دیر نیست و کسانیکه تصور می کنند چون سن آنها بالا رفته و زمان علم آموزی آنها گذشته، گفت: از نظر اسلام برای آموزش و یادگیری هیچ وقت دیر نیست.

وی در همین رابطه سخن امام(ره) را خاطرنشان کرد که فرمود: بعضی از اشخاص گمان می کنند که ما دیگر وقت درس خواندنمان گذشته، این صحیح نیست؛ درس یک وقت معین ندارد، علم یک وقت معین ندارد، اگر انسان در حال احتضار هم یک کلمه یاد بگیرد بهتر از این است که جاهل باشد.

وی در پایان تصریح کرد: همه تأکید امام(ره)مبنی بر علم آموزی برای جهل زدایی است زیرا همه بدبختی های یک ملت ناشی از بی سوادی آنهاست.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.