سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه شهرستان زرند  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

بركات حضور در مجالس سيد الشهداء

ارسال شده توسط: مديربازدید شده: 297 مرتبه
دسته: عاشورا،شهيد،شهادت و مسائل مربوطهتاریخ: 1393.02.29
 
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمين علي ابراهيمي امام جمعه محترم بافت در مسجد النبی صلی الله علیه وآله در شب ششم ماه محرم 92/8/18
بركات حضور در مجالس سيد الشهداء
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحيم

نشستن در مجلس سيد الشهداء بركاتي زيادي دارد امام صادق (عليه السلام) به يكي از ياران خود فرموده است يا فضيل «تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ» آيامجلس عزا برپا مي كنيد آيا احاديث ما را در آن مجلس نقل مي كنيدگفت «جئلتُ فداك »جانم به قربانت اين نسبت به امام ادب است ما مجلس برگزار مي كنيم و نام شما را زنده نگه مي داريم و احاديث شما را در جلسات ذكر مي كنيم امام فرمودند«قُلْتُ نَعَمْ قَالَ تِلْكَ الْمَجَالِسُ أُحِبُّهَا»(وسائل‏الشيعة جلد 12 صفحه 20 )من اين مجالس را دوست مي دارم يكي از مجالسي كه مورد لطف اهل بيت وامام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قرار مي گيرد مجلس عزاداري است وخود اهل بيت نيز عزاداري مي كردندامامان نيز عزاداري مي كردندو باسيره خود بزرگداشت امام حسين (عليه السلام) را اعلام مي كردندو امروز ما هر چه داريم از بركت مجالس امام حسين (عليه السلام) است يك روز آيت الله مكارم شيرازي فرمودند كه من در كردستان تبعيد بودم به يكي از علماي اهل سنت گفتم شما چرا حرفي عليه طاغوت نمي زنيد چرا روشنگري نمي كنيد چرا مردم را راهنمايي و ارشادنمي كنيد ساكت هستيد گفتند شما دو چيز داريد كه ما نداريم اولا شما مستقل هستيد ولي ما جيره خوار دولت و شاه هستيم به مجرد اينكه ما عليه دولت حرفي بزنيم استاندار رزق و روزي ما را قطع مي كند و زندگي برما سخت مي شود دوم شما يك پرچم مشكي مي زنيد براي سيد الشهدا و حرفهاي سياسي و ديني خود را مي زنيد و ماچنين چيزي نداريم امروز اگر اسلام زنده مانده است از بركت مجالس سيد الشهدا ء است و امام مي فرمايند «واحياٌ امرنا » امر ما را احيا كنيد يعني مجلس را باشكوه برگزار كنيد خدارا شكر مي كنيم كه هرشب مجالس گيراتر و بهتر مي شونديك سنت خوبي كه گذاشته شد از امشب تا شب آخر كه مجلس عزاداري در اين مسجد بابركت و با عظمت برگزار مي شود بعد از آن هم غذا است كه زن و مرد راحت روضه را گوش كنندو سر سفره نذري سيد الشهداء بنشينند انشاء الله همه كمك كنند عرض كرديم كساني كه نذري دارند و نذريهاي خود را فقط متراكم كردند در روز تاسوعا و عاشورا چون در اين نذري ها صيغه نذر خوانده نشده است تغيير دادن آن اشكالي ندارد به جاي اينكه در خانه آبگوشت توزيع كنيم همان غذارا در مسجد بدهيم كه اگر ده نفر مي آيند صد نفر شوند و بيشتر شوند خيلي جاهاي ديگر اين برنامه را دارند ما چرا اين برنامه را اجرا نكنيم و در منازل اصراف هم مي شود وهيچ رونقي مجلس سيد الشهداء ندارد و عزادار استفاده اي نبرده است و درتمام وعده هاي غذايي آبگوشت خورده مي شود ولي اگر از اول محرم دو الي سه نفربا هم شوند و مجلس سيد الشهدا باشكوه تر برگزار مي شود خيلي مجلس پررونق مي شود و هم خوب عزاداري مي شود و هم خوب از اين مجالس استفاده مي شود خانم ها نيز مي توانند در اين كار خير پيش قدم شوند ما نيز دعا مي كنيم هركس به هر نيت و هر حاجتي آمده همه حاجت روا شويد دو مسئله راخدمت شما عرض كنم بعضي اوقات روي برگه هايي مي نويسندو دست شما مي دهند كه فلاني خواب ديدو شما اگر اين را به ده نفر ديگر بنويسيد و بدهيد شما هم حاجت روا مي شويد و خبر خوشي به زودي براي شما مي آورندو اگر خداي نكرده كوتاهي كنيد خبر بدي به شما مي رسد مثلا مي نويسند فلان خانم خواب ديده كه من حضرت زينب (سلام الله عليها)هستم و اين سوره قرآن را بخوانيد و چنين كارهايي را انجام دهيد اگر شما به ده نفر پيامك بفرستيد خبر خوشي به شما مي رسد و اگر كوتاهي كنيد خبر خوشي به شما نمي رسدو حادثه تلخي براي شما اتفاق مي افتد آيا اينها اعتبار دارد يا مثلا شما قم يا مشهد رفتيد قبلا روي مفاتيح ها نوشته بودند خانمي خواب ديد و.... اين را براي ده نفر اگر بنويسيد و اعلام كنيد حاجت خود را مي گيريد اين تكليف چيست و ما الان چه كار كنيم آيا اين حرفها اعتبار دارد يا خير ؟فتواي مقام معظم رهبري مي فرمايد اينها اعتباري ندارنديعني نوشته و پيامك هايي كه مي آيدو شما را مديون مي كند و قسم مي دهندكه حتما به چند نفر بفرست اگر نفرستي به مصيبتي مبتلا مي شوي اينها از نظر شرعي هيچ ارزشي و اعتباري ندارد يعني واجب نيست چنين كاري را انجام دهيم و نبايد هم بكنيم آيت الله مكارم مي فرمايند اينگونه خواب نامه ها از قديم الايام مرسوم بوده اندو اينها اعتباري ندارد همه مراجع فتوا دادند به اين خوابها و نوشته ها توجه نكنيد
ماهواره عامل فساد روحي و فكري و اخلاقي به انحراف كشيدن عقايدجوانان شيعه
مسئله دوم استفاده از ماهواره از نظر شرعي چه حكمي دارد آيا شرعا درست است از ماهواره استفاده كنيم ماهواره امروز ظهورش در مسائل تخريبي است هم از نظر مسائل سكس و... خانواده ها را تخريب مي كند و خانواده ها را از هم جدا مي كندو روابط را عادي جلوه مي دهد حريم را از زندگي بر مي دارد علاوه بر آن فساد فكري هم دارد و در فكر و روح ما نيز اثر مي گذارد و شروع به تبليغ مسيحيت و وهابيت و اهل سنت و زردتشت مي كنند.يك جوان كه با مذهب شيعه آشنايي ندارد پدر و مادرش شيعه بودند و به خاطرحرفهاي ياوه اي كه از طريق ماهواره در باب برتري مسيحيت شنيده بود فكر مي كرد واقعا مسيحيت بهتر است آنها مشرك هستند و سه خدا دارند حضرت مريم (سلام الله عليها )حضرت عيسي را پسر خدا مي دانند يك شبكه اي قبلا بود شبكه نور اين شبكه ماهواره اي براي تبليغات اهل سنت است طوري برنامه ريزي مي كند كه ابوبكر و عمر با حضرت علي (عليه السلام ) رفيق بودند عمر دختر حضرت زهرا (سلام الله عليها ) را گرفته و خيلي مي خواهد صلح برگزار كند و عمر مي آمد از حضرت علي (عليه السلام ) مشورت مي گرفت سپس از روحانيون شيعه كه وهابي شدند هم استفاده مي كنندو كساني كه با اين شبكه آشنا نباشند مي گويند اين شبكه قرآني چقدر خوب است آن هم عالم شيعه است و كم كم متوجه مي شويد كه تبليغات ناب وهابيت است ناصبي دشمن علي (عليه السلام ) است ناصبي ها همان كساني هستند كه الان دارند بارگاه حضرت زينب (سلام الله عليها ) را تخريب مي كنند و بمب در عراق مي گذارند و همان كساني هستندكه در سامرا حرم ائمه ما را منفجر كردند ولي با اين تبليغات دروغ جوان علاقمند به وهابيت مي شود من يك زماني چند سال پيش مي خواستم بدانم اين شبكه نور چيست ديدم از يك روحاني شيعه به نام سيد اباالفضل برقه اي سخنراني پخش كردند سيد اباالفضل برقه اي چه كسي است؟كه اينها به عنوان يك مجتهد عالم شيعه نام مي برند، آنها مي گويند توسل غلط است بنشينيدياحسين بگوييد غلط است يازينب بگوييدكفر است وقتي ما مي گوييم يا علي(عليه السلام) يازينب (سلام الله عليها) يا ابوالفضل (عليه السلام)شما پيش خداوند آبرو داريد شما بنده خوب خدا هستي تو هستي(جان و مال) خود را براي خدا دادي و خدا برتو نظر دارد تو براي ما دعا كن اميرالمومنين علي (عليه السلام)شما بنده خاص خدا هستيد امير المومنين علي (عليه السلام)شما پيش خدا آبرو داريد شما براي ما دعا كنيد مي گويند اين كفر است ما كه نمي گوييم علي (عليه السلام) خداست علي (عليه السلام) هم بنده خداست سيدابوالفضل برقه اي يكي از علماي قم بوددر زمان آيت الله بروجردي بزرگان قم آمدند آيت الله بروجردي را به عنوان مرجع تقليد تعيين كردند سيدابوالفضل برقه اي شروع به حسادت كرد گفت چرا آيت الله بروجردي را انتخاب كرديد چرا من را انتخاب نكرديد و شروع به حسادت با جانشين امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)كردو آهسته آهسته منكر توسل شد منكر شفاعت شد منكر عزاداري و روضه خواني شدنتوانست در قم بماند و تهران آمدچند شاگرد تربيت كرديكي از شاگردان او قلمداران است همين سيد،عالم و مجتهد يك كتاب بر عليه شيعه نوشت اين كتاب در پاكستان به چاپ رسيد و وهابيون عربستان كتاب را كه اين عالم شيعه نوشته بر عليه تشيع و مجالس سيد الشهداء در عربستان چاپ مي كنندو كوچك مي كنند و زائر جوان ما و دانشجو و... كه مي روند يك كوله باري از اين كتابها به آنها مي دهندمجتهد كارش به جايي برسد كه ضد امام حسين (عليه السلام ) شود آن هم بر اثر حسادت با يك مرجع تقليد «ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُون»(سوره روم آيه 10) عاقبت كساني كه گناه مي كنند اول كه دشمن علي (عليه السلام )و دشمن سيد الشهداءنبوده است اول دشمن جانشين امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) حضرت آيت الله بروجردي شده بود بعد كارش به جايي رسيد كه دشمن امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) شد مثل افرادي كه درزمان گذشته بودند بعد فرار كردند امروز همه آنها سر از اسرائيل در آوردندتا ديروز دم از دين مي زدند آهسته آهسته با مقام معظم رهبري (مد ظله العالي ) در افتادند و امروز نيز با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) در افتادند و آهسته آهسته سر سفره اسرائيل نشستند « عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ (سوره روم،آیه10)» جلو اين گناه بايد گرفته شود اگر اين مرحله گناه كردي مرحله بعد گناه بدتري به وجود مي آيدهمين طور انسان را مي برد تا منكر خدا و پيغمبر (صلي الله عليه و آله وسلم) شود سيدابوالفضل برقه اي كتابي بر ردَ شيعه نوشته است و شاگرد تربيت كرد و شبكه نور سخنراني همين آقا رابه عنوان يك عالم شيعه پخش مي كند فكر مي كنم الان فوت كرده باشد ولي نوارهاي آن را پخش كرده اندعكس آن را نشان مي دهند به عنوان سيد و اولاد پيغمبر (صلي الله عليه و آله وسلم )اين يكي از مفاسد ماهواره است همش فساد جنسي نيست تمام دنيا بر عليه امام حسين (عليه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله عليها) برعليه امير المومنين علي (عليه السلام )بسيج شده اند تمام تفكر مستكبرانه دنيا بر عليه اهل بيت است چون تمام شبكه ها زير نظر صهيونيست ها مي باشدصهيونيست ها دشمن ما شيعيان هستندواگر ما ماهواره در منزل داشته باشيم هم فساد جنسي درست مي كنيم و هم فساد فكري درست مي كنيم يكدفعه مي بينيد فرزند شما مسيحي يا زردتشتي شده و بچه همان حرفهاي وهابيون را مي زنديك روز در امامزاده بزنجان صحبت مي كردم صحبت من تمام شد يك خانمي پيش من آمدبعد از صحبت فهميدم كه همام حرفهايي كه روحانيون وهابي در عربستان مي زدند دختر هم همان اعتقادات را داشت و حرفهاي وهابيون را مي زدو اين نتيجه فسادي كه انسان نمي تواند آن راهضم كند و شبهه ايجاد مي شودو مي لغزدو فكرش خراب مي شود استفاده از اين وسيله جايز نيست براي كسي كه براي خودش و خانواده اش اثر سوء مي گذاردبر چشم و نگاه كردن اثر دارد قوي ترين غريزه ،غريزه شهوت است خيلي وحشتناك است جوان هم سريع نمي تواند ازدواج كندو فساد جنسي در خانواده رواج پيدا مي كند يك جايي يك خانم پيش من آمد گفت كه رابطه جنسي با برادرم دارم افسردگي گرفته بود و مي گفت چكار كنم نتيجه آن چيست و چرا اينگونه مي شوداينها از همان اول مگر دوست داشتند زنا كنند مي ترسيدند مرحله به مرحله كم كم كار به جايي رسيدرابطه جنسي شد آنهايي كه اين همه هزينه مي كنند و پخش مي كنندپول مي دهند و خرج مي كنندو فيلم مي سازندواقعا دلشان براي جوانان شيعه سوخته است مي خواهند ما را سرگرم كنند نه مي خواهند فكر ما را ازبين ببرند مي خواهند علي را از ما بگيرند مي خواهند سيد الشهداء را از ما بگيرندمي خواهند دين را از ما بگيرند و ما را فاسد و بي دين كنند .سئوال كردند ماهواره برنامه هاي قرآني هم دارد ؟مقام معظم رهبري (مد ظله العالي ) جواب دادنداستفاده از اين دستگاه براي ديدن وشنيدن برنامه هاي علمي و قرآني و مانند آن في نفسه اشكال ندارد ولي به دليل اينكه برنامه هايي كه از طريق ماهواره توسط دولت هاي غربي وبيشتر كشورهاي همسايه پخش مي شودغالبادر بردارنده آموزش افكار گمراه كننده است اول اين مطلب را ذكر مي كند كه فساد فكري به وجود مي آورد وتخريب حقايق و همچنين برنامه هاي لهووفساد هستند و حتي مشاهده برنامه هاي علمي يا قرآني از طريق آنها موجب وقوع در فساد است قرآن كه گوش مي دهيد دوست داريد بقيه شبكه ها را هم ببينيد كم كم در فساد واقع مي شويدو مي فرمايند حتي مشاهده برنامه هاي علمي يا قرآني از طريق آنها موجب وقوع در فساد و ارتكاب حرام مي گرددبنابراين شرعاً استفاده از آنتن هاي مذكور براي ديدن برنامه ها حرام است .آنهايي كه علاقه به سيد الشهداء دارند مي دانند چگونه از اين مفسده هاخانواده خود را حفظ كنند.
موعظه به گناهكاران
« افعل خمسة اشیاء و اذنب ما شئت، فاول ذلک: لا تاکل رزق الله و اذنب ما شئت، و الثانی: اخرج من ولایة الله و اذنب ما شئت، و الثالث: اطلب موضعا لا یراک الله و اذنب ما شئت، و الرابع: اذا جاء ملک الموت لیقبض روحک فادفعه عن نفسک و اذنب ما شئت، و الخامس: اذا ادخلک مالک فی النار فلا تدخل فی النار و اذنب ما شئت »(بحارالانوار، ج 78، ص 126، حدیث 7; جامع الاخبار، ص 359، حدیث 1001)
يك روايت ازامام حسين (عليه السلام )خدمت شما عرض مي كنم يك مردي خدمت امام حسين (عليه السلام ) آمدگفت من نمي توانم گناه نكنم و آلوده به گناه شدم هر كار كه مي كنم نمي توانم گناه را ترك كنم شما يك نسخه اي به من بدهيد تا گناه را ترك كنم همه ما دوست داريم گناه و معصيت نكنيم و مواظب چشم و قلب خود باشيم و خطايي در زندگيمان سرنزندامام مي فرمايد « افعل خمسة اشیاء » پنج كار انجام بده« و اذنب ما شئت » سپس گناه انجام بده .
روايتي از امام حسين (عليه السلام ) در باب دوري از گناه
«فاول ذلک : لا تاکل رزق الله و اذنب ما شئت » اول: تو كه مي خواهي معصيت كني از رزق خداوند نخور آدم مي تواند جايي برود كه رزق خدا نباشدهمين هوايي كه من و شما تنفس مي كنيم قدر آن را نمي دانيم اگر اين هوا نباشدما مي ميميريم اگر كسي دهان و بيني ما را بگيرد مانمي توانيم نفس بكشيم اگر آب و نور به ما نرسد ما ميميريم مي فرمايد تو كه مي خواهي گناه كني خوراك خدا را نخور رزق خداوند را نخور بعد هر چه مي خواهي گناه كن .
«الثانی: اخرج من ولایة الله و اذنب ما شئت» دوم از ملك خدا بيرون برو چون سرپرست من و شما خداست ما نطفه بوديم بعد جنين شديم و از مادر متولد شديم سينه مادر راخدا پر از شير كرد و دل مادر رابرما مهربان كرد همين طور رشد داد سرپرستي ما را خداوند انجام مي دهد و بزرگ مي شويم فرمود از سرپرستي خداوند بيرون شو و هرچه دوست داري گناه كن .
«الثالث: اطلب موضعا لا یراک الله و اذنب ما شئت» سوم جايي را پيدا كن كه خداوند تورا نبيندبعدهرچه دلت مي خواهد گناه كن يك جايي را پيدا كن كه خدا تورا نبيند هركجا انسان برود دو ملك همراه انسان است خداوند نيز شاهدو ناظر است علاوه بر آن زمين هم شهادت مي دهدو دست و پاي انسان نيز روز قيامت شهادت مي دهند وروز قيامت دستان من بر عليه من امام جمعه شهادت مي دهندكه چنين امضاي ناحقي كردي يادت هست چنين گناهي را با دست انجام دادي اين دست به نطق در مي آيدشهادت مي دهد اين آدم با اين دستش گناه كرده است و روز قيامت مي گوييم اي دست تو مال من هستي چرا برعليه من شهادت مي دهي مي گويد من سرباز خدا بودم خدايي كه همه چيز را به سخن در مي آورد او دستورداده من حرف بزنم ومن سرباز خدا هستم درست است كه عضوي از بدن تو بودم ضبط مي كند وزمين و در و ديوار شهادت مي دهندعلاوه بر همه آنها خدا مي بيند حالا امام حسين(عليه السلام)مي فرمايد: جايي برو كه خدا تورا نبيندو هرچه دلت مي خواهد گناه كن.
«و الرابع: اذا جاء ملک الموت لیقبض روحک فادفعه عن نفسک و اذنب ما شئت» چهارم ملك الموت جناب عزرائيل وقتي آمد سراغت خواست قبض روحت كند بگو من نمي خواهم بميرم مي خواهم ده سال ديگر هم زنده باشم جلو عزرائيل را بگير اگر مي تواني جلو عزرائيل را بگيري پس برو گناه كن يك روز حضرت ابراهيم گفت جناب عزرائيل آدمهاي خوب را چگونه قبض روح مي كني گفت روي خود را برگردان ديد يك بوي خوشبو ومعطرمثل يك نسيمي وارد شد به قدري حضرت ابراهيم (عليه السلام)خوشش آمد كه در دم مرگ قيافه نوراني و خوشبو تورا ببيندكافي است و آدمهاي گناهكار چه قيافه اي داريدگفت ابراهيم نمي تواني تحمل كني گفت مي خواهم ببينم گفت روي خود را برگردان ديد يك موجود پر مو ، سياه ، با بيني بزرگ ، از دو بيني شراره آتش و فريادش رعد وبرق بود چنان ترس بردل حضرت ابرهيم(عليه السلام) افتادكه غش كرد به هوش كه آمدگفت جناب عزرائيل قيافه وحشتناك تورا ببينند وحشت مي كننداگر گناهكار را خداوند هيچ عذابي نكند فقط در هنگام مرگ فقط توراببيندبراي اوكافي است امام حسين (عليه السلام ) مي فرمايد مرد گناهكارمي خواهي گناه كني آن لحظه اي كه عزرائيل آمد بگو من نمي خواهم بميرم جلو او را بگير.
«الخامس: اذا ادخلک مالک فی النار فلا تدخل فی النار و اذنب ما شئت»( بحارالانوار، ج 78، ص 126، حدیث 7; جامع الاخبار، ص 359، حدیث 1001.) پنجم فرمودند روز قيامت كه شد مالك كه مسئول جهنم است پيشاني تورا گرفت خواست شما را به جهنم ببرد بگومن نمي آيم آيا مي تواني چنين كاري را كنيد هرچه دلت مي خواهد گناه كن اميدواريم كه خداوند به من و شما توفيق دهد كه از بركت مجلس امام حسين (عليه السلام ) پاك شويم و پاك زندگي كنيم يكي از بركات مجلس امام حسين (عليه السلام ) اين است كه تمام گناهان ما پاك مي نمود مثل روزي كه از مادر متولد شده ايم ولي از اين روز به بعد بايد مراقبت كنيم تا الان نظر سيدالشهداء شامل حال ما شد و ما پاك شديم ولي از اين به بعد برويم به دستور امام حسين (عليه السلام ) عمل كنيم كه خدايي نكرده كمترين گناه ازما صورت نزند .
اظهار وفاداري اصحاب به امام حسين (عليه السلام )
شب عاشورا شد امام به اصحاب خود فرمودند اينها با من كار دارند من بيعت را از شما برداشتم شما آزاد هستيد از تاريكي شب استفاده كنيد و جان خودرا نجات دهيدآنها فقط من را مي خواهند دستگير كنندبه غير از من كار به كسي ندارند دست فرزندان من را هم بگيريد و به خانه خودتان برويد من كاري با شما ندارم ما بيعت را از شما برداشتيم اصحاب وقتي اين مطلب را شنيدندشروع به اظهار وفاداري كردنديكي از آنها زهير بودزهير عاشق امام حسين (عليه السلام) بودگفت آقا يك جان كه ناقابل است كاش من هزار جان داشتم و زنده مي شدم و جانم را فداي شما مي كردم هركدام اعلام وفاداري كردندو گفتند ما تا آخرين لحظه همراه شماهستيم امام فرمودند پس بدانيد همه شما به شهادت مي رسيد حضرت قاسم (عليه السلام )نوجوان بودچون امام فرمودند شما اصحاب من فردا شهيد مي شويد اين سئوال راپرسيد گفت آقا من هم فردا شهيد مي شوم من هم شهادت را دوست دارم امام فرمودند مرگ در نزد تو چگونه است «اهلا من العسل» مرگ در ركاب امام حسين (عليه السلام) از عسل براي من شيرين تر است شهادت در راه شما از عسل براي من شيرين تر است امام فرمودند بعد از اينكه به مصيبت بزرگي مبتلا مي شوي شما هم به شهادت مي رسيد و نه تنها شما بلكه علي اصغر (عليه السلام) شيرخواره هم به شهادت مي رسد روز عاشورا شد حضرت قاسم (عليه السلام ) آمد پيش عموي خود گفت دلم تنگ شده است براي علي اكبر(عليه السلام)اجازه بدهيدمن هم در ركاب شما جانبازي كنم امام اجازه نمي دادنديادگار برادردست امام حسين (عليه السلام)را مي بوسيد تا اجازه ميدان بگيردامام دست در گردن حضرت قاسم (عليه السلام ) مي اندازد و بلند بلند شروع به گريه مي كند و اجازه نمي دهند بالاخره اينقدر اصرار مي كند كه امام عمامه خودرا نصف مي كند نصف آن رابرسر حضرت قاسم (عليه السلام) گذاشت چون كلاه خودي اندازه او نبودو نصف ديگر را مانند كفن به گردن حضرت قاسم (عليه السلام) كردشمشير كوچكي هم دست قاسم (عليه السلام) دادند حركت كرد شروع به نصيحت مردم كردفرمود من كسي از شمارا كشتم آيا در حق شما ظلمي كردم كه شما براي كشتن امام حسين (عليه السلام) جمع شده ايد من با شما چكار كردم كه شما مي خواهيد من را بكشيد همه آنها فرياد زدند چون تو نوه
روضه .....
« والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته »

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

New Page 1
 
 طراحی سايت توسط شرکت فراز رایانه  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.